Huono PEF-tulos, ei astmaa, mikä voi olla?
Mitähän tästä pitäisia ajatella? Sain puhallettua PEF-mittarilla 300 kieppeille, kun normaalitulos olisi noin 480. Avaavalla lääkkeellä ei ollut vaikutusta tulokseen. Astmaa ei siis ole. Onko minulla oikeasti vain todella huono puhallustekniikka vai mikä tuon voisi selittää? Keuhkoröntgeniin olen vielä menossa. Jaksan kuitenkin nousta portaita usemman kerroksen ennen kuin tarvitsee pysähtyä ja pyöräily onnistuu. Joskus on kävelylenkin aikana ahdistusta, mutta jaksan kuitenkin kävellä 6 kilometriäkin ongelmitta.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Kilpparikokeissa TSH oli 0,89. Sehän taitaa olla aika matala. Mutta onko se tarpeeksi matala, että pitäisi jotain lääkitystä aloittaa? Lääkäriltä ei ole tullut vielä lausuntoa, siksi kyselen jo etukäteen, jos jollakulla olisi omakohtaista kokemusta.
Liikatoimintaan viittaavia oireita kyllä olisi, ja ne ovat vahvimmillaan aamuisin, mutta oikeastaan pitkin päivää kyllä.
Ap
Mikä oli T4V?
Periaatteessa voisi olla sarkoidoosi, mutta tuskin on, jos ei mitään muita oireita.
TV4 oli 13,9. Mikä sarkoidoosi? Mitä muita oireita pitäisi olla?
Ap
Omat vanhemmat tupakoivat sisällä, joten sellaisissa oloissa kasvaminen jätti jälkensä. Vähän olen katkera siitä, että röökaaja voi lopettaa ja pelastaa keuhkonsa, mutta minä, joka en ole ikinä polttanut, olen saanut surkeat keuhkot. Aerobista liikuntaa jaksan kyllä harrastaa, mutta kovan yskän jälkeen vingun viikkokausia kuin teepannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Kilpparikokeissa TSH oli 0,89. Sehän taitaa olla aika matala. Mutta onko se tarpeeksi matala, että pitäisi jotain lääkitystä aloittaa? Lääkäriltä ei ole tullut vielä lausuntoa, siksi kyselen jo etukäteen, jos jollakulla olisi omakohtaista kokemusta.
Liikatoimintaan viittaavia oireita kyllä olisi, ja ne ovat vahvimmillaan aamuisin, mutta oikeastaan pitkin päivää kyllä.
Ap
Mikä oli T4V?
Periaatteessa voisi olla sarkoidoosi, mutta tuskin on, jos ei mitään muita oireita.
TV4 oli 13,9. Mikä sarkoidoosi? Mitä muita oireita pitäisi olla?
Ap
Ja keuhkoröntgenin tuloksia odottelen vielä. Siinä varmaan tuo sarkoidoosi näkyisi, jos jotain sellaista olisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syöpä.
Kiitos. Pelottaa jo muutenkin. :(
RIntaranka ja hartiat ja niskat ovat olleet/ovat kyllä jumissa, mutta ei niistä ole näin pahoja oireita ennen tullut. Lokakuussa viimeksi vielä kävin naksauttamassa nikamalukkoja auki ja hierojalla käyn säännöllisesti.
Rintarangan jumituksesta tuskin tulee käsien tärinää ja yleistä vapisevaa oloa tai. Lisäksi huimaa ajoittain aika lailla. Nykyään lisäksi tuntuu, että ahdistus on siirtynyt rasituksesta jo lähes kokoaikaiseksi.
Ap
On aika yleistä, että jengi ei vaan osaa hengittää syvään ja ilima ei kulje palleaan saakka, monet hengittää pinnallisesti vaan keuhkoilla. Venyttele rintaa auki ja opettele hengittämään syvään, massun osuus koko hengitysprosessissa on erittäin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
On aika yleistä, että jengi ei vaan osaa hengittää syvään ja ilima ei kulje palleaan saakka, monet hengittää pinnallisesti vaan keuhkoilla. Venyttele rintaa auki ja opettele hengittämään syvään, massun osuus koko hengitysprosessissa on erittäin tärkeä.
Jos yritän hengittää syvään, tuntuu että happi loppuu entisestään ja alkaa huimata vain enemmän. Ja välillä tuntuu, etteivät pallea/kyljet edes pääse laajenemaan kunnolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, mutta mulla oli CRP ja leukosyytit normaalit, joten tuskin on tuosta kyse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yritän hengittää syvään, tuntuu että happi loppuu entisestään ja alkaa huimata vain enemmän. Ja välillä tuntuu, etteivät pallea/kyljet edes pääse laajenemaan kunnolla.
Ap
jumissa taida sitten olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanoin jo aikaisemmassa viestissä, että todennäköisesti olen, mutta ei siitä ole ennen näin pahoja oireita tullut, jotka tuntuvat vain pahenevan. Eikä pelkkä jumitus kyllä selitä huonoja PEF-arvoja. Tai matalaa TSH-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanoin jo aikaisemmassa viestissä, että todennäköisesti olen, mutta ei siitä ole ennen näin pahoja oireita tullut, jotka tuntuvat vain pahenevan. Eikä pelkkä jumitus kyllä selitä huonoja PEF-arvoja. Tai matalaa TSH-arvoa.
Tämä siis ap.
Keuhkoröntgen ja verikokeet ok. Hieroja meinasi, että vasemman puolen pitkät selkälihakset ovat kireät kuin viulunkieli. Pitääkö se nyt uskoa, että lihas- ja nikamajumeista kaikki johtuu? Oireet olivat sen verran kovat.
Ap
Mulla on äänihuulissa joku ongelma joka vaikuttaa puhallustulokseen.