Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia 5:2-dieetistä

Vierailija
13.11.2016 |

Ja vinkkejä paastopäivän ruokiin!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto = ei ruokaa. Juo vaikka piimää.

Vierailija
2/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto tässä tapauksessa = 500kcal

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastopäivinä syön lämmin kuppi -keittoja (yhdessä pussissa n. 100 kcal) ja tonnikalaa + vihanneksia. Olen nyt ollut 5:2-dieetillä melkein 2 kuukautta ja kiloja on lähtenyt nyt 4, eli n. 0,5kg/viikko. Aloituspainoni 68kg ja nyt 64kg (olen 166cm pitkä). Toimii mulla.

Vierailija
4/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii mulla. "Paastopäivinä" syön munavoita ja kasviksia.

Vierailija
5/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei toimi. Olin kuukauden, en laihtunut lainkaan, mutta kuukautiset jäivät tulematta ja sain kovasti rytmihäiriöitä.

Mulle ei siten sovi kovat kaloriheilahtelut.

Paastopäivinä söin aamulla puikulan, jossa oli päällä muna, ei levitettä. Päivällä yhden appelsiinin tai omenan. Illalla veteen keitetyn pienen kaurapuuron. Sinänsä vähäinen syöminen ei ollut vaikeaa, mutta kieltämättä varmaan tuli niinä viitenä päivänä tuli syötyä hiukan normaalia enemmän. Enkä varmaan juuri sen takia laihtunut yhtään.

Mutta ei tuo siis kaikilla toimi, vaan on jopa ikävä seurauksiltaan.

Vierailija
6/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei toimi. Olin kuukauden, en laihtunut lainkaan, mutta kuukautiset jäivät tulematta ja sain kovasti rytmihäiriöitä.

Paastopäivinä söin aamulla puikulan, jossa oli päällä muna, ei levitettä. Päivällä yhden appelsiinin tai omenan. Illalla veteen keitetyn pienen kaurapuuron. Sinänsä vähäinen syöminen ei ollut vaikeaa, mutta kieltämättä varmaan tuli niinä viitenä päivänä tuli syötyä hiukan normaalia enemmän. Enkä varmaan juuri sen takia laihtunut yhtään.

Tuliko noista 500 kaloria?

Suosittelen vihanneksia, mikrossa kypsennettyjä herkkusieniä, kalaa jne. 

Vierailija
7/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paastopäivinä syön lämmin kuppi -keittoja (yhdessä pussissa n. 100 kcal) ja tonnikalaa + vihanneksia. Olen nyt ollut 5:2-dieetillä melkein 2 kuukautta ja kiloja on lähtenyt nyt 4, eli n. 0,5kg/viikko. Aloituspainoni 68kg ja nyt 64kg (olen 166cm pitkä). Toimii mulla.

Ap, älä syö lämmin kuppi -moskaa tai tölkkikamaa.

Valmista itsellesi kasvisruokaa ja kalaa tai kananmunia.

Vierailija
8/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Lumo Lifestyle-blogia. Blogisti ja miehensä ovat kauan noudattaneet tuota dieettiä ja heillä se toimii hyvin. Blogissa on hyviä ruokavihjeitä paastopäiville.

Vierailija
9/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastopäivänä syön ensimmäisen kerran yleensä klo12-14. Tämä sopii minulle, en ole aamulla erityisen nälkäinen. Koostan päivän 500 kcal seuraavista: raejuustoa (67 kcal/100g), vihanneksia, vähäkalorisia keittoja, mehukeittoa (vähäkalorisia), rahkaa, omenaa, appelsiinia.

Vierailija
10/29 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että oli ikäviä seurauksia, jätit paastopäivältä rasvat syömättä. (munassa toki on, mutta liian vähän)

Vierailija
11/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tulee. Ja myös maha riittävän täyteen. Jotkut vihannekset eivät tee kovin helposti kylläistä oloa. Kala tietysti on ok, mutta en ala pelkästään itselle pientä kalamäärää tehdä, leipä tai keitetty muna tms. on helpompi ottaa.

Vierailija
12/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks oikeesti niin vaikeeta harrastaa liikuntaa ja syödä edes suht fiksusti? Saisi vähän pysyvämpiä tuloksia toisin kuin näillä "kuureilla". Itse kun haluan tarkkailla syömistä enemmän, niin otan käyttöön sulamo.fi ja näen vähän vaivaa.

Vierailija
13/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että oli ikäviä seurauksia, jätit paastopäivältä rasvat syömättä. (munassa toki on, mutta liian vähän)

Höpönpöpön. Ei ihminen välttämättä joka päivä rasvaa tarvitse, kun kokonaisruokavalio on ok. Ihmisen kehityshistoriassa ruokaa - ja rasvoja - on saatu hyvinkin satunnaisesti.

Ja jossain ruokalusikallisessa kasvisöljyä olisikin jo viidesosa päivän kaloreista, mutta mahaa se ei täytä, eikä siinä ole juurikaan vitamiineja, hivenaineita tai kuituja. Mieluummin siis vaikka ruisleipää viipale.

Vierailija
14/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks oikeesti niin vaikeeta harrastaa liikuntaa ja syödä edes suht fiksusti? Saisi vähän pysyvämpiä tuloksia toisin kuin näillä "kuureilla". Itse kun haluan tarkkailla syömistä enemmän, niin otan käyttöön sulamo.fi ja näen vähän vaivaa.

Onks oikeesti sulle sitten vaikeaa liikkua ja syödä terveellisemmin? Saisi vähän pysyvämpiä tuloksia toisin kuin jotain nettisaittia kyttäämällä.

Itse kun haluan tarkkailla syömisiä, osaan laskea kalorit ihan itse.

Vierailija
15/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpön. Ei ihminen välttämättä joka päivä rasvaa tarvitse, kun kokonaisruokavalio on ok. Ihmisen kehityshistoriassa ruokaa - ja rasvoja - on saatu hyvinkin satunnaisesti.

Ja jossain ruokalusikallisessa kasvisöljyä olisikin jo viidesosa päivän kaloreista, mutta mahaa se ei täytä, eikä siinä ole juurikaan vitamiineja, hivenaineita tai kuituja. Mieluummin siis vaikka ruisleipää viipale.

Keho tarvitsee rasvaa ihan jokaisena päivänä. Rasva on muuten ravinteikasta syötävää, voittaa ruisleivän mennen tullen. Ei rasva mahaa täytäkään, mutta pitää kylläisenä.

Vierailija
16/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tulee. Ja myös maha riittävän täyteen. Jotkut vihannekset eivät tee kovin helposti kylläistä oloa. Kala tietysti on ok, mutta en ala pelkästään itselle pientä kalamäärää tehdä, leipä tai keitetty muna tms. on helpompi ottaa.

Ei vihanneksia kylläisyyden takia syödäkään, eihän niissä edes ole energiaa juurikaan.

Vierailija
17/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks oikeesti sulle sitten vaikeaa liikkua ja syödä terveellisemmin? Saisi vähän pysyvämpiä tuloksia toisin kuin jotain nettisaittia kyttäämällä.

Itse kun haluan tarkkailla syömisiä, osaan laskea kalorit ihan itse.

Mulle tää terveellinen elämä on aika helppoa, koska oon aikanaan tehnyt ihan kokonaan elämäntapamuutoksen. En siis käytä kyseistä sivustoa koko ajan, vaan silloin tällöin. Mun mielestä se on tosi kätevä tapa laskea kalorit, proteiinit, rasvat ym.

Vierailija
18/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla jäänyt jotain väliin? Mihin se keho nykyisin tarttee rasvaa joka päivä, kun aiemmin sitä moni vältteli hulluntarkkaan iät ajat?

Vierailija
19/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mulla jäänyt jotain väliin? Mihin se keho nykyisin tarttee rasvaa joka päivä, kun aiemmin sitä moni vältteli hulluntarkkaan iät ajat?

Ainahan rasvaa on tarvittu. Jos sitä moni välttelee, niin ei se sitä tarvetta miksikään muuta.

Vierailija
20/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Elelihän ne ihmiset kuitenkin ilman sitä rasvaakin? Miksi se nyt onkin äkkiä joku C-vitamiini, jota on saatava joka hetki? Tai vesi? Jota pitäisi olla kiskomassa ihan koko ajan kahdella kädellä, kun muuten kuivuu tai jotain? Jopa hevosia pitäisi nykykäsityksen mukaan olla juottamassa joka hetki ja lämpimällä vedellä, tai on eläinsuojelu niskassa. Ikään kuin ne luonnossa seisoisivat juottopaikalla koko ajan? Milläs ihmeellä ne selvisivät sota-ajat ja peltotyöt ja tukkimetsät?

Jotain helkkarin hysteeristä tässä touhussa nyt on, ellette selitä, mihin sitä rasvaa oikeasti tarvitaan päivittäin. Ajattelun kirkkautta ne rasvat ja vesitankkaukset ei ainakaan vaikuta parantavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän