Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia 5:2-dieetistä

Vierailija
13.11.2016 |

Ja vinkkejä paastopäivän ruokiin!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö näihin muotidieetteihin. 5-2 dieetti on tosin sieltä järkevimmästä päästä, mut silti haitallinen terveydelle.

Kuluta enemmän kuin syöt, niin laihdut. Lisää tarvitraessa liikuntaa, niin jaksat paremmin ja oot virkeempi. Syö vähemmän kaloreita.

M44

Vierailija
22/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei toimi. Olin kuukauden, en laihtunut lainkaan, mutta kuukautiset jäivät tulematta ja sain kovasti rytmihäiriöitä.

Mulle ei siten sovi kovat kaloriheilahtelut.

Paastopäivinä söin aamulla puikulan, jossa oli päällä muna, ei levitettä. Päivällä yhden appelsiinin tai omenan. Illalla veteen keitetyn pienen kaurapuuron. Sinänsä vähäinen syöminen ei ollut vaikeaa, mutta kieltämättä varmaan tuli niinä viitenä päivänä tuli syötyä hiukan normaalia enemmän. Enkä varmaan juuri sen takia laihtunut yhtään.

Mutta ei tuo siis kaikilla toimi, vaan on jopa ikävä seurauksiltaan.

Ei mikään ihme, että oli ikäviä seurauksia, jätit paastopäivältä rasvat syömättä. (munassa toki on, mutta liian vähän)

Höpönpöpön. Ei ihminen välttämättä joka päivä rasvaa tarvitse, kun kokonaisruokavalio on ok. Ihmisen kehityshistoriassa ruokaa - ja rasvoja - on saatu hyvinkin satunnaisesti.

Ja jossain ruokalusikallisessa kasvisöljyä olisikin jo viidesosa päivän kaloreista, mutta mahaa se ei täytä, eikä siinä ole juurikaan vitamiineja, hivenaineita tai kuituja. Mieluummin siis vaikka ruisleipää viipale.

Keho tarvitsee rasvaa ihan jokaisena päivänä. Rasva on muuten ravinteikasta syötävää, voittaa ruisleivän mennen tullen. Ei rasva mahaa täytäkään, mutta pitää kylläisenä.

Ei tarvitse. Keho ei kytää kelloa. Riittää aivan hyvin, että rasvaa on viitenä päivänä mukana ruokavaliossa.

Ja lusikallinen rasvaa ei kyllä vie nälän tunnetta kuin karppaajien päiväunissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei toimi. Olin kuukauden, en laihtunut lainkaan, mutta kuukautiset jäivät tulematta ja sain kovasti rytmihäiriöitä.

Mulle ei siten sovi kovat kaloriheilahtelut.

Paastopäivinä söin aamulla puikulan, jossa oli päällä muna, ei levitettä. Päivällä yhden appelsiinin tai omenan. Illalla veteen keitetyn pienen kaurapuuron. Sinänsä vähäinen syöminen ei ollut vaikeaa, mutta kieltämättä varmaan tuli niinä viitenä päivänä tuli syötyä hiukan normaalia enemmän. Enkä varmaan juuri sen takia laihtunut yhtään.

Mutta ei tuo siis kaikilla toimi, vaan on jopa ikävä seurauksiltaan.

Tuliko noista 500 kaloria?

Suosittelen vihanneksia, mikrossa kypsennettyjä herkkusieniä, kalaa jne. 

Toki tulee. Ja myös maha riittävän täyteen. Jotkut vihannekset eivät tee kovin helposti kylläistä oloa. Kala tietysti on ok, mutta en ala pelkästään itselle pientä kalamäärää tehdä, leipä tai keitetty muna tms. on helpompi ottaa.

Ei vihanneksia kylläisyyden takia syödäkään, eihän niissä edes ole energiaa juurikaan.

Kuule, kun sä saat syödä vaan sen 500 kaloria paastopäivänä, niin KYLLÄ, KAIKKI SEN PÄIVÄN SYÖMISET MIETITÄÄN VI..N TARKKAAN JUURI KYLLÄISYYDEN KANNALTA.

Oletko oikeasti tyhmä vai teeskenteletkö? Nyt ei ollut kyse siitä, mitä normaalisti syöt, vaan siitä, mistä paastopäivien ruoka voisi koostua.

Ja silloin ei todellakaan syödä mikrossa nahistettuja herkkusieniä (miksi ihmeessä ne pitää mikrossa pilata?) tai pelkkiä vihanneksia. Silloin syödään jotakin, joka pitää tehokkaasti nälän poissa.

Joten ei myöskään latkita öljyä, jossa toki on helsketisti kaloreita, mutta ei muuta, ja joka ei pidä kylläisenä.

Koettakaa nyt ymmärtää, mitä ap kysyikään, ja pysyä aiheessa.

Jos joku ei ole ylipäätään kiinnostunut dieeteistä, ei tarvitse vastata. Jos joku on hurahtanut hiilarittomaan rasvaruokavalioon, niin fine, noudattakoon sitä, mutta pitäköön suunsa muiden ruokien suhteen.

Vierailija
24/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin huvittaa nämä palstan rasvaintoilijat. Jos katsoo virallisia ravitsemussuosituksia, niin ei siellä käsketä varmistamaan rasvan päivittäistä saantia. Normaalissa sekaravinnossa sitä tulee muutenkin, ja varsinkin eläinrasvoja kehotetaan muutenkin välttelemään. Terve ihminen ei voita tarvitse mihinkään, ja se edelleen kaikesta misinformaatiosta huolimatta on lääkärien mukaan sydän- ja verisuonitaudeille altistava aine.

Vierailija
25/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli desiä ruokaöljyä napaan, niin johan sillä päivän syömiset on kuitattu, ainakin kalorien puolesta...

Vierailija
26/29 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli desiä ruokaöljyä napaan, niin johan sillä päivän syömiset on kuitattu, ainakin kalorien puolesta...

*puistatus*

Vierailija
27/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kokeillut.

Tänään: aamulla kahvi. Neljän tunnin kuluttua yksi keitetty kananmuna. Iltapäiväkahvi. Sitten maitorahka, jonka kanssa 30 g mustikoita ja kaloritonta hermesetasta. Sitten puolikas purkki raejuustoa.

Illalla paria tuntia ennen nukkumista Kotimaista-kasvissosekeitto.

Kahveihin laitoin kaurakermaa ja huomioin nuo 30 kcl, en laittanut mitään raejuuston sekaan.

Heikottaa ja tuntuu siltä, että on aivan sama, mitä syö päivän mittaan, koska keho on kuitenkin sitä mieltä, että tällä ei pärjää:) Vettä olen juonut runsaasti.

Vierailija
28/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä ketjua. Tekisi mieli kokeilla tätä. Olen lukenut paljon onnistumistarinoita ja katsellut Youtubesta videoita.

Olen ollut n. 1200 kcal/päivä neljä päivää ja on ankeaa. Ajattelin siirtyä tuohon 5:2:een niin, että niinä viitenä päivänä laskisin kaloreita ja söisin max. kulutuksen verran. Kahtena päivänä sitten se 500 kcal.

Vierailija
29/29 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole kokeillut tätä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi