Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes jokaisessa suvussa on se "paha" sukulainen jonka niskaan kaadetaan kaikki. Miksi näin?

Vierailija
13.11.2016 |

Miksi se koetaan oikeutetuksi? Yleensä henkilö on ihan normaali ja mukava mutta erilainen kuin muu suku. Sitten tätä yhtä haukutaan, arvostellaan ja pilkataan. Hän ei voi tehdä oikein, ja jos hän puhuu saamastaan kohtelusta saati suuttuu niin on mielisairas.
Ihmettelen.
Siskoni on meidän suvussa tällainen ihminen enkä ymmärrä miksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on suvussa nuori tyttö, juurikin normaali mutta muista erilainen, joka saa kaiken loan niskaan niissä ah-niin-ihanissa sukujuhlissa yön pikkutunneilla. Henkilö, joka ei todellakaan tarvitsisi eikä ansaitse sellaista kuraa. En tiedä miksi.

Vierailija
2/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin täytyy kysyä, miksi sukulaiset tekevät sellaista. Ovatko suvun ihmiset niin yksinkertaisia, että menevät mukaan yhden latistamiseen? Suvussa voi olla yksi narsisti, joka ohjaa toimintaa, levittää juoruja ja arvostelee siskoasi muille. Ettei vaan olisi vanhempanne, tai toinen heistä? Puolustatko sinä siskoasi ja oletko pyytänyt haukkujia katsomaan peiliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se olen minä. Kouluttautunut, menestynyt, vaurastunut. Narsistisiskoni on itse ulosotossa ja ryssinyt kaiken. Nyt keskittyy haukkumaan minua.

Vierailija
4/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kohtelevat eriarvoisesti lapsiaan ja tekevät yhdestä lapsesta syntipukin? Vanhemmissa voi olla narsismia. Joka tapauksessa kohtelevat yhtä lapsistaan täysin väärin ja vahingoittavasti. Ulkopuoliset voivat vaikuttaa, menemättä mukaan lapsen mustamaalaamiseen ja puhumalla positiivisesti lapsesta, puolustaen.

Vierailija
5/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vähän kauempana, ja en aina pysty häntä puolustamaan. Aina kuitenkin silloin kun törmään tilanteeseen puolustan häntä. Olen kuitenkin huomannut että myös minun välit sukulaisiin ovat viilentyneet. Ennen en nimittäin edes itse huomannut tätä käytöstä, se oli niin normaalia minulle.

Hyvä esimerkki oli nyt Isänpäivä jota on normaalisti vietetty suvun kesken. Siskoani perheineen pyydettiin liittymään mukaan. Hän kieltäytyi kohteliaasti. Nyt häntä on haukuttu koko viikonloppu kun ei tule ja on olevinaan. Toisaalta jos hän olisi tullut olisi häntä haukuttu ja arvosteltu myös siitä, koska eihän kukaan häntä sinne oikeasti halua. (En minäkään koska tietäisin että hänellä olisi lähtiessään vain paha mieli)

Ap

Vierailija
6/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelu on siskoa kohtaan ollut aina epäreilua. Olen aina ollut tietoinen että toinen vanhemmistamme ei hänestä pidä. Aika jännä että myös muut sisarukset ovat lähteneet tähän mukaan. Voisiko sitten olla että yrittävät miellyttää tätä yhtä vanhempaa tai ovat omaksuneet hänen ajatukset tästä siskosta?

Ja siihen päälle muut sukulaiset.

On jotenkin hassua kun joku sanoo siskolle että "vaikka sä oot tuollainen paha niin mä annan sen sulle anteeksi". Wtf, ei hän ole paha! Kukaan meistä ei täysin virheetön ole, vaan aika paksua sanoa Siskoni kaltaista ihmistä pahaksi siksi että hän tekee asiat eri tavoin kuin me muut. On myös korkeasti koulutettu, introvertti pohdiskelija.

Ap

Vierailija
7/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vähän kauempana, ja en aina pysty häntä puolustamaan. Aina kuitenkin silloin kun törmään tilanteeseen puolustan häntä. Olen kuitenkin huomannut että myös minun välit sukulaisiin ovat viilentyneet. Ennen en nimittäin edes itse huomannut tätä käytöstä, se oli niin normaalia minulle.

Hyvä esimerkki oli nyt Isänpäivä jota on normaalisti vietetty suvun kesken. Siskoani perheineen pyydettiin liittymään mukaan. Hän kieltäytyi kohteliaasti. Nyt häntä on haukuttu koko viikonloppu kun ei tule ja on olevinaan. Toisaalta jos hän olisi tullut olisi häntä haukuttu ja arvosteltu myös siitä, koska eihän kukaan häntä sinne oikeasti halua. (En minäkään koska tietäisin että hänellä olisi lähtiessään vain paha mieli)

Ap

Katkaise siskosi mustamaalaaminen nyt, kun siskoasi on haukuttu koko viikonloppu. Vai osallistuitko itsekin siihen, vaikka päivittelemällä tai myötäillen?

Vierailija
8/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtelu on siskoa kohtaan ollut aina epäreilua. Olen aina ollut tietoinen että toinen vanhemmistamme ei hänestä pidä. Aika jännä että myös muut sisarukset ovat lähteneet tähän mukaan. Voisiko sitten olla että yrittävät miellyttää tätä yhtä vanhempaa tai ovat omaksuneet hänen ajatukset tästä siskosta?

Ja siihen päälle muut sukulaiset.

On jotenkin hassua kun joku sanoo siskolle että "vaikka sä oot tuollainen paha niin mä annan sen sulle anteeksi". Wtf, ei hän ole paha! Kukaan meistä ei täysin virheetön ole, vaan aika paksua sanoa Siskoni kaltaista ihmistä pahaksi siksi että hän tekee asiat eri tavoin kuin me muut. On myös korkeasti koulutettu, introvertti pohdiskelija.

Ap

Selkeä kuvio ja erittäin tuhoisa. Kyllä on tämän vääräkäytöksisen vanhemman miellyttämisestä kyse. Ja muut sisarukset omaksuvat tietysti vanhemman asennetta, sitähän vanhempi opettaa. Asetelma tulee vaikuttamaan teidän sisarustenne väleihin vanhempina ja lapsienne eli serkusten väleihin, negatiivisesti. Miettikääpä, siihenkö haluatte pyrkiä, kun alistutte toisen vanhemman väärään kasvatusmetodiin. Kuvio on kuin narsistiperheessä.

Vierailija
9/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et vain kykene näkemään siskosi vikoja.

Vierailija
10/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, kun pitäisi ymmärtää karttaa vahingollisia ihmisiä, kyllä tuollainen sorto jatkuu yhtä kauan kun tapaa heitä - ihminen on sellainen.  Aina ei voida vedota tähän mutta kun jäät yksin sitten....Muut säilyttävät hurskautensa vaikka eivät yritäkään puolustaa.

Vierailija
11/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset on pelkkää paskaa. Ihan vitun sairasta, ja pitäkööt tunkkinsa. Sairasta, niin sairasta...

Vierailija
12/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuo sukumme syntipukki.

Siskoni vihasi minua kun synnyin. On tämän sanonutkin.

Ikäeroa on 18vuotta.

Tädit ja enot pitivät minua näkymättömänä koska olin huonommasta suvunhaarasta uskonnon kannalta.

Serkuista yksi oli minulle tärkeä mutta äitinsä vannoi ennen kuolemaa, että tekee kaikkensa jotta hänen lapset eivät ole minun äitini lasten kanssa tekemisissä ikinä.

Olen kysynytkin asiasta serkultani sillä tätini onnistui siinä älyttömän hyvin vaikka kyseessä oli aikuisia ihmisiä. Kiinnostaisi tietää mitä teki ja sanoi.vastaus on aina: suku on pahin.

Siskoni aikuisine lapsineen katkaisi välit kun paljastui että en jaksanut enää auttaa monissa arjen käänteissä häntä rahallisesti tai fyysisesti.

Tilanne on surullinen sillä lapseni kaipaavat elämässään olleita ihmisiä jotka päättivät kadota selittämättä muutama vuosi sitten.

Poikani masentui ja vihaa aikuista perheellinen serkkuaan vaikka olen yrittänyt kannustaa näkemään virheet ja antamaan anteeksi sillä kukaan ei ole täydellinen.

Alkoholi ja uskonto sekä mustasukkaisuus.

Surullista.

Leppoisampaa yhdessä oloa ja hyväksyntää erilaisuudessa. Naurua ja iloa toisesta välittämistä. Voi kun kaipaan.

Olen monesti katsonut peiliin ja miettinyt että mitä muutan itsessäni että perheeni kelpaa. Mutta rahani ovat rajalliset ja tarvitsisin joskus itsekin hyväntahtoista apua.

Vierailija
13/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa tuon aloitti mt-ongelmainen, joka on/oli sosiaalisesti erittäin älykäs. Itse en enää voinut seurata asiaa sivusta vaan tein tietoisen valinnan olematta enää missään tekemisissä kys. sukulaisen kanssa. Teki vaan liian pahaa kun en voinut vaikuttaa asiaan mitenkään - ei auttanut hiljeneminen, vastaansanominen tai edes sen kieltäminen että en halua kuunnella miten yhtä tiettyä ihmistä haukutaan syyttä. Aina samaa haukkumista jokaikinen kerta.

Vierailija
14/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kun ei ole yhteyksissä ikäviin ihmisiin. Varsinkin jos on lapsia kuvioissa. 

Kerroin eilen kp-äidilleni että olisi ollut parasta jos sukulaiset olisivat mut kasvattaneet. Tai ihan kuka tahansa. Paitsi hän:)

Oikein kuului kuinka luuri kilahti.

Ja kp=nasse...

Vierailija
15/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et vain kykene näkemään siskosi vikoja.

Sama on huomattu näiden kanssa

Vierailija
16/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuo sukumme syntipukki.

Siskoni vihasi minua kun synnyin. On tämän sanonutkin.

Ikäeroa on 18vuotta.

Tädit ja enot pitivät minua näkymättömänä koska olin huonommasta suvunhaarasta uskonnon kannalta.

Serkuista yksi oli minulle tärkeä mutta äitinsä vannoi ennen kuolemaa, että tekee kaikkensa jotta hänen lapset eivät ole minun äitini lasten kanssa tekemisissä ikinä.

Olen kysynytkin asiasta serkultani sillä tätini onnistui siinä älyttömän hyvin vaikka kyseessä oli aikuisia ihmisiä. Kiinnostaisi tietää mitä teki ja sanoi.vastaus on aina: suku on pahin.

Siskoni aikuisine lapsineen katkaisi välit kun paljastui että en jaksanut enää auttaa monissa arjen käänteissä häntä rahallisesti tai fyysisesti.

Tilanne on surullinen sillä lapseni kaipaavat elämässään olleita ihmisiä jotka päättivät kadota selittämättä muutama vuosi sitten.

Poikani masentui ja vihaa aikuista perheellinen serkkuaan vaikka olen yrittänyt kannustaa näkemään virheet ja antamaan anteeksi sillä kukaan ei ole täydellinen.

Alkoholi ja uskonto sekä mustasukkaisuus.

Surullista.

Leppoisampaa yhdessä oloa ja hyväksyntää erilaisuudessa. Naurua ja iloa toisesta välittämistä. Voi kun kaipaan.

Olen monesti katsonut peiliin ja miettinyt että mitä muutan itsessäni että perheeni kelpaa. Mutta rahani ovat rajalliset ja tarvitsisin joskus itsekin hyväntahtoista apua.

Täysin ala-arvoista on vastata selvitysyritykseen lauseella "suku on pahin". Mielestäni se kertoo vain, että lauseen sanojakin on jotenkin osallistunut mustamaalaukseen ja kokee siitä vähemmän tai enemmän häpeää.

Vierailija
17/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi näin että ihmiset saavat näin toimimalla itsensä tyytyväisiksi ja tasapainoisiksi? Vaatii munaa myöntää että jotkut ominaisuudet itsessä voivat olla työstöä vaativia, ja sitten se työstökin...

Vierailija
18/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa se olen minä. Jo vuosia perhe ja lähimmät sukulaiseni ovat uskoneet että olen kylmä, itsekäs, huonosti käyttäytyvä, muita hyväksikäyttävä, lapsellinen ihminen. Kaiken tämän takana on isosiskoni, joka osaa esiintyä niin rauhallisen vakuuttavasti että muut uskovat kaiken mitä hän sanoo. Hyvä esimerkki tästä on se, kun äitini kertoi minulle miten hän oli puhunut minusta siskoni kanssa että "Me ollaan niin iloisia kun näytät nykyään niin tasapainoiselta ja olet vihdoinkin onnellinen!" ... Olen ollut itsenäinen, tasapainoinen, perusonnellinen aikuinen jo vuosia. Joitain nuoruuden sekoiluja oli kymmenisen vuotta sitten ja ilmeisesti tähän ollaan nyt juututtu koko perheen voimin. Siskoni sekoiluista ja rahan kuppaamisesta, valehtelusta ja manipuloinnista ei puhuta, vaikka se jatkuu tänäkin päivänä. Isäni, nyt jo kuollut, tajusi kai vasta viimeisinä elinkuukausinaan että olenkin ihan ok tyyppi enkä ole kenenkään rahojen perässä tai muutenkaan epäilyttävä. Tilanne on perheessämme niin jumissa etten enää edes yritä puolustaa itseäni. Yritin kerran sanoa siskolleni etten enää siedä valehtelua ja manipulointiyrityksiä hänen taholtaan, mutta hän käänsi asian niin että muu perhe suuttui mulle kun kehtasin vetää heidät mukaan typerään pikku riitaan. Tosiasiassa siskoni veti heidät mukaan, en minä. Mutta minua on kai helpompi syyttää koska olen rehellinen.

Vierailija
19/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä taustalla siihen että ei puututa on se, että pelkää joutuvansa itse uhriksi. Helpompi nyökytellä mukana.

Vierailija
20/21 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua, sisko on vetänyt jo serkutkin mukaan ja ihmetellä täytyy niidenkin toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan