Isänpäivä tarjoilunne? Kenelle se tarjotaan?
Puoliso eli lasteni isä: Kahvi ja voileipä aamulla vuoteeseen. Lasten tekemät kortit.
Omalle isälle soitan onnittelut.
Kommentit (76)
Lapset ovat isällänsä, joten saanee kortit siellä, itse heitän viestiä jossain vaiheessa ja onnittelen, onhan hän lasteni isä.
Meillä ei tota äijää juhlita mitenkään. Korkeintaan pierastaan naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Compass kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi "kiva" aamu taas tulossa.
En ole kertaakaan saanut aamupalaa sänkyyn, tehty mitään erityistä syntymä- tai isänpäivänä. En ole saanut joululahjaakaan 20v aikana kuin kerran tai kaksi.Itse olen vaimoani taas muistanut jokaisena kertana. Syntymäpäivänä, nimipäivänä, jouluna, äitienpäivänä. Yrittänyt satsata kunnolla. Osoittaa rakkautta ja kiitollisuutta.
Joskus sitä olisi itsekin kiva saada jotain...
Onko teillä lapsia? Sinä kun et ole isä kuin omille lapsillesi. Et ole vaimosi isä, joten eihän vaimosi tarvitse isänpäiväksi mitään suunnitellakaan.
En ole tuo isä, mutta pakko sanoa että olipa taas kiva vastaus. Joo, ymmärretään että sun kaltaiset ihmiset on sitä mieltä että toiselle, etenkään omalle puolisolle, ei kannata tehdä mitään kivaa. Sitä ei ole missään määrätty niin miksi tehdä. Te ette pysty ymmärtämään että suurin osa meistä tekee kivoja asioita ihan puhtaasti siitä syystä että toiselle tulee hyvä mieli. Miksi kommentoit mitään jos et pysty normaalia sosiaalista käyttäytymistä ymmärtämään, pidä suusi supussa ja elä omaa itsekästä elämäntyyliäsi ihan kaikessa hiljaisuudessa.
En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllähän tämäkin juhlapyhä useimmilla menee siihen omaan mieheen enemmän keskittyen kuin omaan isään kuten muutkin juhlat lapsiperheissä. Sikäli ymmärrän tuota edellistä kirjoittajaa, että eihän isänpäivänä muita tarvittaisi kuin isä ja lapset.
Se oma mies yleensä on sun omien lasten isä. Jotenkin en pysty edes ymmärtämään sitä ajatusmaailmaa, että yhtenä päivänä vuodesta sitä isää ei voisi palkita siitä että on hyvä isä. Lapset eivät siihen yleensä omin voimin pysty, joten äiti on se joka auttaa lapsia yllättämään isän ja samalla osoittaa tälle kiitoksen siitä että juuri tämä henkilö jakaa vanhemmuuden hänen kanssaan. En vain käsitä miten joka vuosi on niitä naisia jotka itsekkäänä jauhavat että "ei se oo mun isä, ei mun tarvii sille mitään tehdä". Ei mahdu omaan ajatusmaailmaan ei. Ehkä se vaatii sellaista minäminä-asennetta, kiitttämättömyyttä ja kyvyttömyyttä ajatella toista ihmistä, että itsestä sitä ei vain löydy.
No eihän äitienpäivänäkään miehen tarvitse muijaansa viihdyttää. Isänpäivänä juhlitaan isää, muttei ketä tahansa isää vaan sitä omaa. Vai hemmottellaanko veljeäkin jos hän on isä? Missä iässä kuvio muuttuu niin että isää juhlivat ne, joiden isä hän on ja äiti alkaa keskittyä juhlimaan omaa isäänsä enemmän kuin miestään?
Minusta on ihanaa laittaa ruokaa ja kaikkea mahdollista aviomiehelleni isänpäivänä! Siinä saa tuntea itsensä niin rouvaksi ja upeaksi! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää isän- ja äitienpäivät lähinnä huvittaa. Pitäisi nostaa jalustalle siitä että on pahentanut väestöongelmaa ja onnistunut heittämään / ottamaan vastaan lastit ilman ehkäisyä.
Jep, se lastien heitto tai vastaanotto se vaativin homma onkin lapsen saamisessa.
No on kai se sitten suostuttava jalustalle nostamaan, kun niin kovasti kunnioitusta vonkaat omien mielihalujesi toteuttamisesta.
Voi sua reppanaa, kannattaakohan sun mennä nukkuun ja nousta uudestaan vähän paremmalla tuulella?
No voi sua reppanaa! Neuvoisin että sinun kannattaa mennä nyt nukkumaan ja nousta uudestaan sitten kun et enää tunne tarvetta nimitellä? Toivon vain ettei sinulla ole lapsia ottamassa huonoa mallia siitä millä sanoilla vieraita ihmisiä kutsutaan. Tulevaisuuden toivojahan niistä vain tulisi, sellaisia jotka pienimmästäkin erimielisyydestä nimittelevät opettajia koulussa ja kuvaavat salaa nettiin, kun sellaisen mallin kotoa saa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa laittaa ruokaa ja kaikkea mahdollista aviomiehelleni isänpäivänä! Siinä saa tuntea itsensä niin rouvaksi ja upeaksi! <3
Ihana vaimo!
Tän vuonna mennään tosi "köyhillä" tarjoiluilla. Eilen juhlitiin toisen lapsen synttäreitä (olivat jo kuukausi sitten, mutta sairastelujen vuoksi juhliminen siirtyi) ja tänään on tarjolla sitten rääppiäisiä niistä tarjoiluista. Myös päivällisellä on tavallista arkisempi ruoka (kanakastike ja riisi), koska minula operoitiin hammasta ja vieläkään purukalusto ei ole niin paljoa toipunut, että mikään pihvin tai fileen pureskelu onnistuisi.
Kysyin mieheltä varovasti, että tehdäänkö isänpäivä tarjottavia?, mutta hän itse ehdotti, että syödään rääppiäisiä, jotta viikolle ei jäisi niin paljon jämiä.
Lapset soittavat isovanhemmilleen ja kortit on askarreltu ja lähetetty. Pieni paketti viedään, kun nähdään seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Compass kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi "kiva" aamu taas tulossa.
En ole kertaakaan saanut aamupalaa sänkyyn, tehty mitään erityistä syntymä- tai isänpäivänä. En ole saanut joululahjaakaan 20v aikana kuin kerran tai kaksi.Itse olen vaimoani taas muistanut jokaisena kertana. Syntymäpäivänä, nimipäivänä, jouluna, äitienpäivänä. Yrittänyt satsata kunnolla. Osoittaa rakkautta ja kiitollisuutta.
Joskus sitä olisi itsekin kiva saada jotain...
Onko teillä lapsia? Sinä kun et ole isä kuin omille lapsillesi. Et ole vaimosi isä, joten eihän vaimosi tarvitse isänpäiväksi mitään suunnitellakaan.
En ole tuo isä, mutta pakko sanoa että olipa taas kiva vastaus. Joo, ymmärretään että sun kaltaiset ihmiset on sitä mieltä että toiselle, etenkään omalle puolisolle, ei kannata tehdä mitään kivaa. Sitä ei ole missään määrätty niin miksi tehdä. Te ette pysty ymmärtämään että suurin osa meistä tekee kivoja asioita ihan puhtaasti siitä syystä että toiselle tulee hyvä mieli. Miksi kommentoit mitään jos et pysty normaalia sosiaalista käyttäytymistä ymmärtämään, pidä suusi supussa ja elä omaa itsekästä elämäntyyliäsi ihan kaikessa hiljaisuudessa.
En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllähän tämäkin juhlapyhä useimmilla menee siihen omaan mieheen enemmän keskittyen kuin omaan isään kuten muutkin juhlat lapsiperheissä. Sikäli ymmärrän tuota edellistä kirjoittajaa, että eihän isänpäivänä muita tarvittaisi kuin isä ja lapset.
Se oma mies yleensä on sun omien lasten isä. Jotenkin en pysty edes ymmärtämään sitä ajatusmaailmaa, että yhtenä päivänä vuodesta sitä isää ei voisi palkita siitä että on hyvä isä. Lapset eivät siihen yleensä omin voimin pysty, joten äiti on se joka auttaa lapsia yllättämään isän ja samalla osoittaa tälle kiitoksen siitä että juuri tämä henkilö jakaa vanhemmuuden hänen kanssaan. En vain käsitä miten joka vuosi on niitä naisia jotka itsekkäänä jauhavat että "ei se oo mun isä, ei mun tarvii sille mitään tehdä". Ei mahdu omaan ajatusmaailmaan ei. Ehkä se vaatii sellaista minäminä-asennetta, kiitttämättömyyttä ja kyvyttömyyttä ajatella toista ihmistä, että itsestä sitä ei vain löydy.
No eihän äitienpäivänäkään miehen tarvitse muijaansa viihdyttää. Isänpäivänä juhlitaan isää, muttei ketä tahansa isää vaan sitä omaa. Vai hemmottellaanko veljeäkin jos hän on isä? Missä iässä kuvio muuttuu niin että isää juhlivat ne, joiden isä hän on ja äiti alkaa keskittyä juhlimaan omaa isäänsä enemmän kuin miestään?
Jep, en vaan pysty ymmärtään tota ajatusmaailmaa. Parempihan se sitten on että kukaan ei koskaan tee kenellekään mitään kivaa, sehän se tuntuu olevan sellainen maailma mikä sun tyylisiä ihmisiä miellyttäisi. Ei auteta muutenkaan ketään koskaan missään, jos joku on satuttanut itsensä niin kävellään ohi, kun lapsi on eksynyt niin ei pysähdytä auttamaan vaan jätetään se yksin, ei anneta mitään niille jotka sitä enemmän tarvitsee. Kuljetaan laput silmillä ja ajatellaan vain että minä itse, minäminäminäminäminä. Kiva maailma saadaan aikaiseksi!
Kyllä mun maailmassa on myös oletusarvo että isä tekee lasten kanssa saman äidille äitienpäivänä, kiitoksena siitä että hän on juuri niiden omien lasten äiti. Meillä annetaan myös toiselle lahjoja syntymäpäivänä ja jouluna, arkisinkin pyritään ottamaan toinen huomioon ja yllättämään välillä jollakin kivalla jutulla. Vaikka kuinka vänkäisit niin en kykene tajuamaan miten voi olla niin itsekkäitä ja tunnekylmiä ihmisiä, että ajatusmaailma on tuo kuin sulla. Toivottavasti ei tartu lapsiin tuo sama arvomaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää isän- ja äitienpäivät lähinnä huvittaa. Pitäisi nostaa jalustalle siitä että on pahentanut väestöongelmaa ja onnistunut heittämään / ottamaan vastaan lastit ilman ehkäisyä.
Jep, se lastien heitto tai vastaanotto se vaativin homma onkin lapsen saamisessa.
No on kai se sitten suostuttava jalustalle nostamaan, kun niin kovasti kunnioitusta vonkaat omien mielihalujesi toteuttamisesta.
Voi sua reppanaa, kannattaakohan sun mennä nukkuun ja nousta uudestaan vähän paremmalla tuulella?
No voi sua reppanaa! Neuvoisin että sinun kannattaa mennä nyt nukkumaan ja nousta uudestaan sitten kun et enää tunne tarvetta nimitellä? Toivon vain ettei sinulla ole lapsia ottamassa huonoa mallia siitä millä sanoilla vieraita ihmisiä kutsutaan. Tulevaisuuden toivojahan niistä vain tulisi, sellaisia jotka pienimmästäkin erimielisyydestä nimittelevät opettajia koulussa ja kuvaavat salaa nettiin, kun sellaisen mallin kotoa saa.
Hyvää yötä, toivottavasti saat ärrimurrin taltutettua ja pystyt nauttimaan sunnuntaipäivästä. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi upeaksi? :O Onko teillä perinteiset sukupuoliroolit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana vaimo!
Jep, meillä miehen ei tarvitse osallistua ruoanlaittoon, siivoukseen eikä pyykkäykseen mitenkään. Hoidan kaiken mielihyvin. Haluan, että ukko voi tuntea olevansa hotellissa 247 ja saa kaasutella sohvalla tietsikka mahan päällä. <3 -T-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän moni nauttii leipomisesta ja ruuanlaitosta, siitä tulee osaava olo ja on ihana saada jotain konkreettista aikaan jota toinen ihminen arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä, toivottavasti saat ärrimurrin taltutettua ja pystyt nauttimaan sunnuntaipäivästä. :)
No sitähän minä sinulle toivoin <3 Ja ettei niitä huonoille tavoille oppivia nulikoita kotoa löydy.
Oma isä on töissä, joten tänään ei nähdä, mutta soitan kyllä. Lapsien isälle vietiin aamupala sekä kortti sänkyyn, mutta ovat vielä niin nuoria etteivät oikein ymmärrä. :) Myöhemmin syömään jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ollaan hyvin vanhanaikaisia. Mieheni ei halua sheivata edes kainaloitaan. Niin, ja minä haluan, että minua kutsutaan rouvaksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana vaimo!
Jep, meillä miehen ei tarvitse osallistua ruoanlaittoon, siivoukseen eikä pyykkäykseen mitenkään. Hoidan kaiken mielihyvin. Haluan, että ukko voi tuntea olevansa hotellissa 247 ja saa kaasutella sohvalla tietsikka mahan päällä. <3 -T-
Siis koko viikon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ollaan hyvin vanhanaikaisia. Mieheni ei halua sheivata edes kainaloitaan. Niin, ja minä haluan, että minua kutsutaan rouvaksi. :)[/quote
Olen reilu parikymppinen enkä tiedä ketään poikaa joka sheivaa kainaloitaan. Ehkä se vanhemmilla ihmisillä sitten on "vanhanaikaista".
Lapseni isälle aamiaiseksi karjalanpiirakoita, munakokkelia, pekonia, erilaisia hedelmiä, juustoa ja leikkelettä, mutakakkua, tuoremehua ja pannullinen kahvia. Isänpäivän päivällinen syödään mummolassa.
Oma isä kuollut, menemme isäpuolen luokse juhlimaan. Herkkuja viedään.
Lapsen isä on hylännyt lapsensa, kilo paskaa olisi mukava viedä jos tietäisi mihin osoitteeseen.