Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos näytät paljon ikäistäsi nuoremmalta tai vanhemmalta, niin...

Vierailija
12.11.2016 |

Mikä on hämmentävin/noloin tämän aiheuttama tilanne? Minä aloitan: minua luultiin pari vuotta nuoremman veljeni äidiksi. :D

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan paras, viime syyskuulta. Olin teinini kanssa shoppailemassa, vastaan tuli muutama luokkatoveri jotka moikkasivat ohimennessä meitä molempia. Luokkikset olivat sitten kysyneet että oliko se pitkä hoikka tyttö se teinini hyvä kveri joka käy eri koulua. Kun teini kertoi tämän, vedin kymmenen minuutin musikaalifinaalit dramaattisin elein olkkarissa, ja teini nauroi kippurassa. Olen 45v ja minut sekoitettiin 15v mallinmittaiseen tyttöön. 

Jotain kai kuitenkin kertoo se, että teini taputti sitten minua hellästi päähän ja sanoi, että arvasikin että minusta tuo pikku väärinkäsitys olisi yksi elämäni huippukohtia näin vanhana, ja hymyili ymmärtäväisesti. :)

Ja uskoit koko pilan? Voi pyhä yksinkertaisuus..

Vierailija
22/82 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan paras, viime syyskuulta. Olin teinini kanssa shoppailemassa, vastaan tuli muutama luokkatoveri jotka moikkasivat ohimennessä meitä molempia. Luokkikset olivat sitten kysyneet että oliko se pitkä hoikka tyttö se teinini hyvä kveri joka käy eri koulua. Kun teini kertoi tämän, vedin kymmenen minuutin musikaalifinaalit dramaattisin elein olkkarissa, ja teini nauroi kippurassa. Olen 45v ja minut sekoitettiin 15v mallinmittaiseen tyttöön. 

Jotain kai kuitenkin kertoo se, että teini taputti sitten minua hellästi päähän ja sanoi, että arvasikin että minusta tuo pikku väärinkäsitys olisi yksi elämäni huippukohtia näin vanhana, ja hymyili ymmärtäväisesti. :)

Minut eka kerran nähtyään pojan kaveri heitti "Pekka, en tiennytkään että sulla on sisko!" mikä oli kyllä kauniisti sanottu ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 20 v ja ääni aika lapsellinen niin puhelimessa aina kysytään saisiko vanhemman puhelimeen tai onko lapsi siellä langan päässä? Kamalan noloa.yleensä luullaan yläasteikäiseksi...

Olin aikanaan aspassa töissä ja joskus jouduin soittajalta kysymään ikää kun kuulosti ihan lapselta. Moneen kertaan soittaja paljastui lapsenääniseksi aikuiseksi. Noloa minulle! Mutta ei yhtä noloa kuin sukupuolen veikkaaminen kun tein samaa englanniksi... So is it Miss or Mrs? ITS MR. So sorry, the line is a bit bad... 

Vierailija
24/82 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto- ja huonekalukaupoilla on ollut joskus vaikeaa saada asiallista palvelua, kun olen nuoren näköinen=en potentiaalisen maksavan asiakkaan näköinen. Joskus 25 ikäisenä kampaajan tuolilla istuessani toi kampaaja luettavaksi Demi lehden...

Vierailija
25/82 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kun kuopuksen eskarikaverien 10v nuoremmat esikoistensa n.35v vanhemmat luulee minua nuoremmakseen. Joskus ihmisten reaktiot ovat hauskoja, kun luulevat vaimoa puumaksi ja minua puumanpennuksi vaikka ikäeroa on vain päiviä... 

Vierailija
26/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään hauskoja näihin muihin verrattuna, mutta ainakin itselleni oli hämmentäviä tilanteita.

12-vuotiaana minua luultiin usein isäni naisystäväksi kun liikuin hänen kanssaan jossain, ja muutaman kerran myöhemmin myös enoni naisystäväksi :DD hän on siis minua hieman alle 20 vuotta vanhempi. En tiedä onko näissä voinut olla joku muu kuin se syynä että näytin monien mielestä paljon vanhemmalta kuin 12?

Nykyäänkin näytän kuulemma ikäistäni vanhemmalta mutta en enään niin paljoa. Ei tule enään näin hämmentäviä tilanteita.

Vierailija
27/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana opiskelijana kysyin yhteen paikkaan kesätöihin, niin meinasivat evätä multa kesätyöpaikan saannin sillä syyllä, että pitäisi olla vähintään 18.

Vierailija
28/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vastikään uudessa työpaikassa. Tehnyt on tämän alan hommia jo 10vuotta. Ihmettelin kuinka tarkkaan työparini selittää töitä tehdessämme mitä nyt tapahtuu ja miten mikäkin asia tehdään. Oikein rautalangasta väänsi, vaikka en pyytänyt.

Lopulta useampi kysyi, että mikä harjoittelujakso minulla on menossa. Luulivat minua 15-18v opiskelijaksi.

Minua myös luullaan 12v tyttäreni siskoksi ihan liian usein, samoin sanottakoon että äitiäni kutsutaan aina tyttäreni äidiksi eli geeneissä menee (äiti 55v).

Neljän lapsen 30v äiti

Vierailija
29/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu yli nelikymppisenä pari vuotta vanhemman siskoni tyttäreksi. Myös koululaiseksi on luultu. Papereita kysytty yli nelivitosena. Alle kolmekymppisiltä miehiltä saan enemmän kiinnostusta kuin ikäisiltäni miehiltä.  En pukeudu enkä laittaudu teinimäisesti.

Vierailija
30/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ehkä itselle tuu noloja tilanteita siitä että näytän ikäistäni nuoremmalta, mutta monesti sitten joku oman ikänen herättää paljon hämmennystä. Eli olen esim. opiskeluporukassa muita selvästi vanhempi, mutta en näytä ikäiseltäni. Sitten kun vastaan tulee joku samanikäinen ovat ystäväni hämmentyneitä siitä että toinen voi näyttää niin tädiltä samassa iässä.

Vierailija
31/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää, koska näytän paljo vanhemmalta ku oikeesti oon ja kaikki huomauttelee siitä. Oon 14.

Vierailija
32/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, monille vaan sanotaan, että näytätpä nuorelta, ainakin 10-20-30 v nuoremmalta, vaikka se ei pidä paikkaansa. Halutaan vain olla kohteliaita ja tuottaa toiselle hyvä mieli. 

Vierailija
33/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään paperit jos ostan arvan. Ikää reilu 30 ja lapsia useampi jotka yleensä mukana.

Vierailija
34/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias alakoulun opettaja ja meille vierailemaan tullut vanhempi mieshenkilö luuli minua koulumme oppilaaksi😊

Niin, koska te näytätte pikkulapsilta.

Vierailija
35/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, monille vaan sanotaan, että näytätpä nuorelta, ainakin 10-20-30 v nuoremmalta, vaikka se ei pidä paikkaansa. Halutaan vain olla kohteliaita ja tuottaa toiselle hyvä mieli. 

Mitä alanuoletat? Ei kukaan näytä enää 4-5kymppisenä 2-kymppiseltä, puhumattakaan tuota nuoremmasta... Ihan kylmä fakta. 

Vierailija
36/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pari vuotta sitten työt nykyisessä työpaikassani, aineenopettajana eräässä lukiossa. Tehtävään valittu oli perunut tulemisensa, joten minut kutsuttiin sitten ensimmäiseltä varasijalta töihin. Menin ensimmäistä kertaa koululle samana päivänä, kun oli uusien lukiolaisten tutustumispäivä juuri ennen kouluvuoden alkua. Odotin rehtoria aulassa, kun muutama tuutori tuli luokseni lippulappusten kanssa ja kyselivät innokkaina, että mistä koulusta tulen ja että olenko jo löytänyt omaan kotiluokkaani. Kerroin heille, että juu, odotan rehtoria, ja että olen heidän uusi fy-ke-ma-opettajansa.

Nuorten ilmeet oli aika hauskat :D Yksi kommentoi spontaanisti, että "oho, kun näytät nuorelta!.. Siis ihan kehuna!".  Olin silloin 27-vuotias ja näytän tosiaan ikääni nuoremmalta, sillä vähän nolommalla tavalla.

Sinä syksynä (ja näinä kahtena seuraavana syksynä) tuli kyllä monta kertaa tilanteita, jolloin lukiolaiset tai uudet kollegat eivät tienneet, olenko opettaja vai lukiolainen.

Vierailija
37/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanikäiset naiset luulevat 10 vuotta nuoremmaksi kolliksi ja ovat ihmeissään miten timmissä kunnossa olen ikäisekseni.

Taa 10 vuotta nuoremmat naiset pyörittelevät silmiään kuulleessaan ikäni ja kuittaavat "Hyi, ootpa sä vanha"

Ole siinä sitten kenellekään mieliksi.

Vierailija
38/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alanuoletat? Ei kukaan näytä enää 4-5kymppisenä 2-kymppiseltä, puhumattakaan tuota nuoremmasta... Ihan kylmä fakta. 

Minulta kysyttiin lähes 4-kymppiseksi aina paperit alkossa ja kaupassa. Luulin että tekevät niin kaikille ;)

m47

Vierailija
39/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti saa näyttää papereita, vaikka nelikymppinen onkin.

Vierailija
40/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 vuotiaana eräällä kielikurssilla minulta kysyttiin olenko preppaamassa kirjoituksiin.