Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos näytät paljon ikäistäsi nuoremmalta tai vanhemmalta, niin...

Vierailija
12.11.2016 |

Mikä on hämmentävin/noloin tämän aiheuttama tilanne? Minä aloitan: minua luultiin pari vuotta nuoremman veljeni äidiksi. :D

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin mieheni ja serkkuni lasten kanssa menossa aikanaan Gimmelin (hui kauhea siitä on aikaa!) konserttiin. Miestäni luultiin minun isäksi, vaikka meillä ikäeroa oikeasti vain 7 v, pituuseroa toki lähes 40cm. Nykyäänkin aika teininä minua pidetään, ja siitä seuraa joskus tilanteita...

Vierailija
62/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reippaasi yli 60-vuotias nainen. Harmaita hiuksia tai liikakiloja ei mainittavasti ole, päinvastoin. Harrastan erästä   henkisesti ja fyysisesti melko rankkaa liikunnallista lajia. Kaikki meni hyvin ja rennosti harjoituksissa muutamia kymmeniä vuosia nuorempien uusien treenaajien kanssa, kunnes menin itse kertomaan iästäni. Huomasin, että erityisesti nämä nuoremmat (eivät vanhemmat)  alkoivat heti varoa  kovia otteita (jotka kuuluvat lajiin) kanssani, pelkäsivät varmaan, että mummo menee rikki. Tilanne oli aika koominen, koska itse tiesin kuntoni tason.

No, onneksi tilanne on tasoittanut ja yksi syy siihen on varmaan se, että olen kovassa  kunnossa ja muutenkin uskon olevani varsin nuorekas, tai ehkä paremminkin iätön. Kovin harvoin edes mietin ikääni. Haluan vain kehittyä tässä lajissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kuin tupakkaa ostaessani saan kuulla lähes poikkeuksetta myyjiltä jotain tyhmiä kommentteja tyyliin: "Ohhoh, luulin 14-vuotiaaksi!" "Siis kyllä te nuoret näytätte niin vauvoilta nykyään." jne. Olen 20v eli en vanha, mutta olisi kiva jo näyttää pikkuhiljaa aikuiselta eikä seiskaluokkalaiselta.

Vierailija
64/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ikinä suostuta myymään lastenlippua bussissa, vaikka olen 16-vuotias.

Vierailija
65/82 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin esikoista, joku mummo tuli huutamaan mulle että eikös mun pitäis käydä edes eka peruskoulu ennenkö sänkyyn hyppään. Olin tosiaan silloin 21

Vierailija
66/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän nuoremmalta ja se on aiheuttanut paljon sekaannuksia.

Pahin tilanne oli sellainen, kun hyvin nuoret pojat luulivat minua ikäisekseen ja alkoivat kiusata. En aina tuntenut oloani turvalliseksi, kun yksinäisenä naisena liikuin alueella, jolla nämä pojat asuivat.

Toisaalta nuorelta näyttävää naista tullaan helposti auttamaan, jos hän näyttää olevan pulassa.

Vierailija
67/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalle päivälle, "ai sä oot jo yli 50, luulin että oot korkeintaan 40" toinen kommentti. Toinen kommentti "joko olet eläkkeellä?". Kummatkin kommentit n. 10 vuotta itseäni nuoremmilta. Eikä välissä ollut kovin pitkä aika, että olisin ehtinyt näyttää väsähtäneeltä siinä välissä. Tuo oli hämmentävää. 

Vierailija
68/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi oli se kun olin hoidattamassa känsää jalasta ja ihmettelin mistä se on voinut tulla. Sanoin ettei ikinä ole ollut sellaista. Hoitaja sanoi että esim liikuntatunnilla voinut tulla kun lapset kirmailevat ja että hänellä oli niitä lapsena. Toinen oli kun apteekissa tarjottiin näitä lapsille suunnattuja mietoja särkylääkkeitä. Olin ekan tapahtuman aikana parikymppinen ja tällä apteekkireissulla 17..😂

Vierailija
69/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias alakoulun opettaja ja meille vierailemaan tullut vanhempi mieshenkilö luuli minua koulumme oppilaaksi😊

Olet ilmeisesti pienikokoinen.

Vierailija
70/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa ja miehen kaveri kysyi mieheltäni aika huolissaan että eikö 15-vuotias ole vähän liian nuori. Olin 22 :D

Vierailija
71/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalle päivälle, "ai sä oot jo yli 50, luulin että oot korkeintaan 40" toinen kommentti. Toinen kommentti "joko olet eläkkeellä?". Kummatkin kommentit n. 10 vuotta itseäni nuoremmilta. Eikä välissä ollut kovin pitkä aika, että olisin ehtinyt näyttää väsähtäneeltä siinä välissä. Tuo oli hämmentävää. 

Eli olet ns. Iätön ihminen. Vaikea määritellä ikää, kun näyttää toisten silmis nuoremmalta ja toisaalta vanhemmalta. Itse kuullut sitä, ettei arvata oikein ikää. Iloisuus nuorentaa paljon, ja tietty äänen korkeus.

Vierailija
72/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian monta kertaa tullu iskee mies, joka viehättyy alaikäsistä. Olen jo kolmikymppinen, mutta raskain asia tässä on se, että mua on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi, joten ahdistus ja inhotus on sanoinkuvaamaton.

Vierailija
73/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta viime vuosina alkanut käyttää ylioppilaslakkia vappuna. Monena vappuna on tullut joku vieras ihminen ystävällisesti hymyillen sanomaan, että onpa hienoa kun olet ylioppilas, onnea vain sinulle! Olen kuitenkin jo lähes 40-vuotias.

Vierailija
74/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssä, jos auktoriteettia vaadittaisiin, on huono homma näyttää juuri ja juuri 20v opiskelijatytöltä. Kuitenkin kolmekymppinen professinaali olen ja työkokemusta taustalla

Vierailija
75/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa työssä, jos auktoriteettia vaadittaisiin, on huono homma näyttää juuri ja juuri 20v opiskelijatytöltä. Kuitenkin kolmekymppinen professinaali olen ja työkokemusta taustalla

Niin ja siis tilanteet ovat olleet sellaisia, että asiakas on sanonut, että saisko jo jonkun valmistuneen, eikä opiskelijaa tähän nyt. Yritä siinä sitten vakuuttaa, että oman alan töitä on tullut tehtyä jo yli kymmenen vuotta.

Vierailija
76/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan alaikäiseksi ja täytän tänä vuonna 29 :D Aina kun ostan vaikka alkoholitonta olutta niin kysytään paperit. Eräs myyjätär alkoi nauraa kun näki henkkarini: "Aijaa sähän ootkin kohta 30! Menet yläasteikäisestä" 

Mun äiti on 60-v ja hän näyttää myös ikäistään paljon nuoremmalta. Hyvät geenit meillä :)

Vierailija
77/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin mieheni lapseksi, ikää oli sillon 30v.

Vierailija
78/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina luultu vanhemmaksi, koska oon pitkä.

Kiva 10 vuotiaana itkeä bussikuskille ettei oo enempää rahaa kun äiti maksanut lastenliput etukäteen.

Olin siskon luona käymässä toisella paikkakunnalla..

Sisko on mua 20cm lyhyempi mutta 8 vuotta vanhempi ja koitti sanoo kuskille että "kyllä, hän on mun pikkusisko, ei mee geenit tasan."

Sitten 12 vuotiaana ulkomaille mentäessä istuin veljen vieressä lentokoneessa, veli täysi-ikäinen.

Mulle emo kysyy saisko olla viiniä ja veljeltä kysy paperit...

Näytin siis lapsena aikuiselta kun olin niin pitkä, nykyään 184cm.

Nykyään näytän pitkältä teiniltä kun aina kysytään paperit..

T. 24v mimmi

Vierailija
79/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu näyttää teiniltä, itsekin luulin max 18v kun tutustuin. Leuka putosi kun sanoi iäkseen 32v

Monesti kutsuttu poliisitkin paikalle kun on luultu, että on väärät henkkarit xD

"Hehhe. En myy, sul on siskos henkkarit" vaikka esittelee kaikki kortit yms, silti ei uskota.

Vierailija
80/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja ystävääni luultiin ystäväpariskunnan lapsiksi :D Olemme kaikki samanikäisiä. Tapahtuman aikaan olimme 27-28v. Matkasimme autolla nelistään virossa talvella. Ystäväni mies ajoi ja ystäväni istui pelkurin paikalla. Minä ja toinen yhteinen ystävämme istuimme takana. Tapahtui pieni kolari (toinen toinen osapuoli oli syyllinen) ja paikallinen viranomainen kutsuttiin apuun. Pyysivät pelkurin paikalla istuneen  ystäväni  ja hänen miehen (joka ajoi) ulos autosta ja sanoivat että takapenkillä olevat lapset voivat jäädä autoon :D Viranomaiset siis puhuivat englantia.