Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rohmuaa illallisilla - nolottaa!

Vierailija
12.11.2016 |

Siskoltani sain kuittailua taas asiasta ja muutenkin asia nolottaa joten avaudun tänne.

Miehelläni on huono tapa syödä vain pari kertaa päivässä. Tämä johtaa siihen, että syö järjettömän isoja annoksia kerralla. Myös kyläillessä. On aika noloa, kun pöytään kannetaan tarjoille esim. kahdeksan (isoa) pihviä, ja on yhteensä viisi syöjää. Mies ottaa heti alkuun lautaselleen kaksi pihviä, ennen kuin kaikki ovat edes pöytään ehtineet. Toiset eivät ole ehtineet syödä edes ensimmäistä pihviään, kun mies jo ottaa lisää... Viimeksi huomautin, että ehkä muutkin haluaisivat lisää pihviä (nolotti, että asiasta piti ylipäänsä aikuiselle miehelle huomauttaa). Tähän emäntä tietenkin sanoi naurahtaen, että saa mieheni toki ottaa lisää. Mies vaan voitonriemuisena "Niin, syötäväksi nämä on, ja jos ei kerta kukaan muu ota!".... Mua nolotti todella paljon. Mun mielestä moinen ei vaan kuulu hyviin tapoihin, että rohmutaan noin, varsinkin niin ettei varmisteta haluaisiko joku muukin. Miehen mielestä nopeat syö hitaat ja voihan joku aina sanoa jos kaikkea ei saakaan syödä loppuun...

Huomenna ollaan menossa sisarelleni isänpäivälounaalle, sisareni on opiskelija mutta välttämättä halusi isänpäivälounaan järjestää isällemme ja meille sisaruksille. Vitsaili tuossa mulle juuri, että joutui ostamaan ihan järjettömästi ruokaa, "kun miehesi syö niin järjettömästi, toivottavasti osasin ostaa tarpeeksi". Siskoni vastusteluista huolimatta aion tuoda kahvipöytään kakun jne, mutta silti nolottaa jo etukäteen, kun mieheni vetää padat tyhjiksi ennen kuin muut on ehtineet edes haarukkaa ottaa käteen.

Miten ihmeessä saan mieheni koulutettua pois tästä juntista ja erittäin nolosta tavasta?! Onko kohtalotovereita?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehesi ongelma, jos hän syö isompia annoksia kuin muut, vaan ongelma on ruuan tarjoajassa, joka ei varaa ruokaa tarpeeksi, jotta kaikki tulisivat kylläiseksi ilman että ruoka loppuu kesken.

Vierailija
2/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää yhdessä välipaloja ennen kylään menemistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan tosissasi? Että ihan haluat miehen kouluttaa. Olet suoraan vitsikirjasta.

Vierailija
4/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn vaan: mitä hittoo sä oot noin juntin miehen kanssa? Mä häpeisin silmät päästäni.

Mut pikaratkaisu: menette mäkkärin kautta isänpäivälounaalle. Ja jatkossa aina vain syöneenä pöydän ääreen jos ei olla kotona.

Varmaan ottaa jo terveyden päälle tuommoiset syöntitavat?

Vierailija
5/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön yleensä isommin vain kerran päivässä ja silloin ruokaa menee ihan mieletön määrä. Käyn usein työmaalta jossain sushibuffetissa tms. lounaalla ja ruokailen siellä ihan koko päivän edestä, niin ettei tarvitse koko päivänä juuri syödä mitään. Tulee todella taloudelliseksi, sillä joutuisin joka tapauksessa käymään jossain lounaalla.

Vierailija
6/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Ratkaisua minulla ei valitettavasti ole, mutta miesystäväni on samanlainen.

Tai: mitä jos tekisit miehelle huomenna runsaan isänpäiväbrunssin? Nyt on vähän myöhäistä hankkia tarvikkeita mutta tulevaisuudessa tällaisessa tilanteessa laitat tarjolle munia, pekonia, hash browns (mitä ne paistetut perunat suomeksi mahtavat ollakaan), paistettuja sieniä, juustoa, paahtoleipää jne.

7/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka till bara!

Vierailija
8/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttäisin miehelleni kunnon lounaan kotona ennen lähtöä.

Vierailija
9/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ajatellut, että suurten annosten syöminen tai santsaaminen olisi millään tavalla laskettavaksi huonoksi pöytätavaksi. Olen kyllä sitä mieltä, että jos ruokaa ei annostella lautaselle, vaan laitetaan johonkin astiaan tarjolle, niin sitä pitää olla siinä tarjolla niin paljon, että se ei lopu kesken vaikka pöydässä olisi joku nälkäisempikin.

Vierailija
10/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä ihan samanlainen. Puuttuu tietynlainen empatia. Eikä ole tottunut kyläilemään ja huomioimaan muita.

Vierailija
11/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpo porsastelija. Jos ja kun välittää vain omasta kylläisyydestään ruokapöydässä, voin vaan kuvitella kuinka itsekäs se on sängyssä!

Potku persuksiin tuommoiselle porsastelijalle. Vaihdat kunnon mieheen.

Vierailija
12/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoki se miehes ennen kyläilyä.

Vierailija
13/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä juntti. Siis ei ruokailua aloiteta ennen kuin kaikki pöydässä. Parasta olisi tehdä annokset valmiiksi ettei mies rohmua. Puhuisin miehen kans vakavasti. Erittäin huonoa käytöstä. Ihan perus käytöstapoja huomioida muut ruokapöydässä.

Vierailija
14/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpo porsastelija. Jos ja kun välittää vain omasta kylläisyydestään ruokapöydässä, voin vaan kuvitella kuinka itsekäs se on sängyssä!

Potku persuksiin tuommoiselle porsastelijalle. Vaihdat kunnon mieheen.

Suomessa ei ole ollut pula-aikaa moneen kymmeneen vuoteen, joten ihmettelen että miksi pitäisi ruokapöydässä säästellä ja miettiä muiden syömisiä? Eikö sitä ruokaa voi laittaa vaan tarpeeksi tarjolle, niin että sitä riittää kaikille, eikä tarvitse laskea?

Vierailija
15/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Ratkaisua minulla ei valitettavasti ole, mutta miesystäväni on samanlainen.

Tai: mitä jos tekisit miehelle huomenna runsaan isänpäiväbrunssin? Nyt on vähän myöhäistä hankkia tarvikkeita mutta tulevaisuudessa tällaisessa tilanteessa laitat tarjolle munia, pekonia, hash browns (mitä ne paistetut perunat suomeksi mahtavat ollakaan), paistettuja sieniä, juustoa, paahtoleipää jne.

Älähän hölmöile. Ei ole vaimon asia miehen huonotapaisuutta korjata. Korkeintaan hän voisi kehottaa miestään ilmoittamaan kylään mennessään isäntäväelle, että hän syö sitten poikkeuksellisen paljon, joten isäntäväki varautukoon runsailla tarjoomuksilla. 

Vierailija
16/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohmuaminen on ihan miehesi omaa noloutta, ei sinun tarvitse siitä nolostua. Jos aikuinen ei ymmärrä, ettei ruokapöytä ole mikään eloonjäämiskilpailu, niin minkäs sille mahtaa. Itsensä siinä häpäisee. 

Vierailija
17/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännittävä lähestymistapa tuohon asiaan kyllä. Jos itse järjestän jotain juhlia tms. missä tarjoan ihmisille laittamaani ruokaa, niin minä olen päinvastoin todella mielissäni, jos joku santsaa ja syö vaikka millaisen kukkurasatsin, sillä se on merkki siitä, että ruoka maistuu. Ja jos loppuu ruuat kesken, niin sitten tuodaan jotain muuta pöytään, mutta yleensä olen laittanut niin reilusti ruokaa, että kaikille riittää ja jää itsellekin seuraavaksi päiväksi.

Vierailija
18/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nolo äijä. Mä sanoisin pöydässä ihan ääneen, että tsot tsot, etköhän sä ole jo syönyt tarpeeksi.

On ihan hiukkasen toinen asia olla vaikka ravintolan buffassa kuin köyhän opiskelijan väsäämällä isänpäivälounaalla. Oma syöminen pitää todellakin mitoittaa tilanteen mukaan.

Mä en tuollaista moukkaa kyllä katselisi enää joulun yli eli eropaperit vetämään! Oppikoot äijä tavoille itsekseen.

Vierailija
19/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä kulttuurieroja Suomen eri osien välillä, kun sielläpäin mistä itse olen kotoisin (Etelä-Pohjanmaa) ei ole lainkaan noloa, vaikka joku söisi miten paljon ruokaa jossain juhlissa, vaan pikemminkin päinvastoin. Se sen sijaan on erittäin noloa, jos tarjottavat loppuu kesken tai vieraat lähtee nälkäisenä. Ruokaa onkin yleensä sen tähden tarjolla montaa sorttia ja niin paljon, että siitä söisi vieraat vaikka kahteen kertaan.

Vierailija
20/90 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä se tilttiin aina ennen kyläilyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän