Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lasten tapaaminen ensimmäistä kertaa jännittää

Vierailija
12.11.2016 |

Miehellä on aiemmasta suhteesta kaksi 5-10v lasta ja tapaa heitä säännöllisesti. Me emme vielä virallisesti asu yhdessä, joten en ole aiemmin ns. pakostakaan viettänyt heidän kanssaan aikaa. Mieheni on kuitenkin alkanut kyselemään milloin tapaisin lapset ja sitä itsekin kovasti haluaisin, mutta mua jännittää niin sairaasti. Itselläni ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta lapsista kun läheisimmät ystäväni tai sisaruksenikaan eivät ole vielä lapsia tehneet. Tämä on mulle ehkä se isoin kynnyskysymys, koska lapsien kanssa ajan viettäminen on mulle ihan uusi juttu eikä mitenkään luontevaa. En muutenkaan ole yleisesti erityisen lapsirakas tai "hoivaava" niinkuin jotkut ystäväni tuntuvat ihan luontaisesti olevan. Mihinkään äitipuolen rooliin minua ei siis saa, mutta haluaisin kovasti tutustua lapsiin, sillä ovat kuitenkin iso ja tärkeä osa miehen elämää ja ainakin kuulemani mukaan vaikuttavat todella ihanilta. Suurin pelko on kuitenkin, että en osaa yhtään olla heidän kanssaan ja eivät sen takia pitäisi minusta.

Kokemuksia tai vinkkejä? Olisiko jollain tarjolla jotain lapsen kanssa käyttäytymisen ohjekirjaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan oma itsesi :)

Vierailija
2/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaisen vinkin voisin antaa, että kannattaa vähän ottaa selvää, minkälaisista asioista tuonikäiset lapset pitävät. Tai juuri tämän miehen lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudelle äitipuolelle! Alussa voi vähän jännittää, mutta kyllä se siitä. Lasten kanssa on kivaa touhuta ja viettää aikaa. Lapset tarvitsevat turvallisia aikuisia ympärilleen. Voi miten hienoa että sinusta on siihen! 

Vierailija
4/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot vaan oma itsesi :)

Sehän tässä jännittää, kun todennäköisesti en osaa olla ihan vaan oma itseni lasten kanssa :D tiedän kyllä mitä tarkoitat ja tähän pyrin, mutta olen muutenkin ujo niin pelkään etten saa itsestäni mitään luonnetta esille lasten nähden.

Ap

Vierailija
5/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsiperheen vanhemmat on eronneet? Onko mies jättäjä vai jätetty se vaikuttaa lasten asenteeseen. Onko mies esitellyt naisia eron jälkeen aiemmin lapsille?

Vierailija
6/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin samassa tilanteessa useampi vuosi sitten. Meillä meni lasten kanssa niin hyvin, että olivat sanoneet äidilleen tykkäävänsä enemmän minusta. No, olen varmaan rauhallisempi ja lempeämpi, miehen ex on enemmän jäkättäjätyyppiä (ja muutenkin erossa hakannut miestä ja kiristänyt). En silti olisi toivonut mitään tuollaista. Koska siitähän ei hyvää seurannut. Tuo nyt lienee kuitenkin aika harvinaista, eikä kaikki exätkään ole sekopäitä.

Vierailija
7/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta olette olleet yhdessä? Veljeni lapsilla on menossa kahden vuoden sisään jo neljäs "äitipuoli".

Vierailija
8/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelet itsesi ja kyselet vaikka, että mitä lapset on touhunneet ja vanhemmalta lapselta, että miten on mennyt koulussa ja näin. Kyllä se siitä:) Jos lapsilla on vaikka jotain leluja/yms, joita näyttävät sulle, niin oot vaan silleen että "onpa siisti!"

Oot semmonen mukava :D

Vierailija
9/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsiperheen vanhemmat on eronneet? Onko mies jättäjä vai jätetty se vaikuttaa lasten asenteeseen. Onko mies esitellyt naisia eron jälkeen aiemmin lapsille?

Yhteisestä päätöksestä, taustalla ei siis mitään kummepaa draamaa, pettämistä tms. Lasten äidilläkin on nykyään uusi aviomies ja tämän kanssa yhteinen lapsi. Ovat ihan hyvissä väleissä eikä huoltajuuskiistoja yms. Olen tietääkseni ensimmäinen kenet esiteltäisiin, erosta on kuitenkin aikaa jo useampi vuosi.

Vierailija
10/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako vuotta olette olleet yhdessä? Veljeni lapsilla on menossa kahden vuoden sisään jo neljäs "äitipuoli".

Emme ole olleet vielä vuottakaan yhdessä eli sinänsä lyhyen aikaa. Kuitenkin suhteen "piilottelu" ja lasten tapaamisen pakoilukin tuntuu turhalta ja tyhmältä, kun kuitenkin joka viikko tapaavat isäänsä esimerkiksi yökyläilyn merkeissä. Miehellä on eron jälkeen ollut muutamia tapailusuhteita, olen ensimmäinen vakavampi parisuhde, eikä aiempia naisia ole esitellytkään lapsille.

Ap

Vierailija
11/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lasten huoneen lattialle istumaan (toki kysyt "luvan" ensin lapsilta) ja pyydät näyttämään lempilelujaan, joista sitten kyselet tarkemmin. Samoin voit pyytää lapsia ehdottamaan jotain helppoa leikkiä ja sanot, ettet ehkä osaa, mutta pyydät heitä kertomaan mitä leikissä kuuluu tehdä. Mene siis mukaan touhuun ja kysele reippaasti ja hymyile! Älä jää vain seisomaan oven pieleen vaan tosiaan lattialle istumaan! Hymyile ja vastaile ystävällisesti vaikka joutuisit ihastelemaan jo sadannetta pikkuautoa!

Tosiaan ei kannata jännittää eikä etukäteen kovin paljoa suunnitella vaan lasten ehdoilla etenette. Jos on kunta, niin myös esim pulkkamäki (myös aikuiset laskevat pulkassa!) ja sen jälkeen lämpimät kaakaot voisi olla hyvä tapa ensi kohtaamiselle. Ensimmäisen tapaamisen ei tarvitse ajallisesti kestää kovin kauaa.

Mieskin varmaan voisi sinulle etukäteen vinkata hyviä kysymyksiä lapsen lelu- ja leikkimiletymysten tiimoilta.

Vierailija
12/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten äidilläkin on nykyään uusi aviomies ja tämän kanssa yhteinen lapsi.

No sitten sinä et ole mikään isoin muutos näiden lasten elämässä.

Vierailija
13/13 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo sitten, ettei mies yritä saada sinusta ilmaista piikaa. Aika moni eronnut mies hoidattaa lapsensa uudella avokilla "isän viikonloppuina" jne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä