Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naaapuri soitta jatkuvasti kitaraa :(

Vierailija
12.11.2016 |

Eikai asialle mitään voi tehdä, kun kuitenkin ns. ihmisten aikoihin soittelee. En vaan jaksaisi kuunnella jatkuvaa musisointia. Opiskellakin pitäisi, mutta keskittyminen on vaikeaa kun jatkuvasti kuuluu rämpytystä... Asunnossani on paperinohuet seinät :(
Olispa varaa muuttaa omakotitaloon. Ei mulla muuta...

Kommentit (19)

1/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltorit korville, noin niin kuin ensiavuksi.

Vierailija
2/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaako hyvin   ja mitä lajia musiikkia soittaa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittaako hyvin   ja mitä lajia musiikkia soittaa ?

Ihan hyvin se soittelee (onneks), on mielestäni kehittynyt tuossa soittamisessaan.

Täytynee tosiaan harkita niitä korvatulppia. On tässä hyväkin puoli: voin kuvitella esiintyväni elokuvassa/dokumentissa ja naapurista kantautuva musiikki on masentavan elämäni soundtrack...

Vierailija
4/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietysti ihan kaikkea tarvitse kestää kotonaan vaikka kerrostalossa/rivitalossa asuisikin. Jos soittelee 6-12 tuntia jokaikinen päivä ja ääni kuuluu tarpeeksi hyvin asuntoon niin asiasta voi keskustella itse soittajan ja myös taloyhtiön kanssa. Jos taas soittelu on vaikka joka toinen päivä tunti kaksi kerrallaan, niin sitten käytännössä asia onkin vaikeampi.

Vierailija
5/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sanoa naapurille, että jatkuva kitaransoitto häiritsee sinua?

Hän ei välttämättä tiedä, että soitto kuuluu sinulle. 

Minä sanoin naapurille, että heidän koiransa haukkuu, kun he ovat poissa. Kerroin tiedoksi, koska he eivät tienneet tilanteesta. 

Vierailija
6/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietysti ihan kaikkea tarvitse kestää kotonaan vaikka kerrostalossa/rivitalossa asuisikin. Jos soittelee 6-12 tuntia jokaikinen päivä ja ääni kuuluu tarpeeksi hyvin asuntoon niin asiasta voi keskustella itse soittajan ja myös taloyhtiön kanssa. Jos taas soittelu on vaikka joka toinen päivä tunti kaksi kerrallaan, niin sitten käytännössä asia onkin vaikeampi.

Joo, tässä talossa ongelmana on huono äänieristys muutenkin. Kuuluu jopa puhe läpi. Varmaan "normaalissa" talossa en edes kuulisi tuota musisointia. Välillä soittaa useammin ja joskus on pidempiä aikoja taukoa, onneksi.

Joskus meinasin mennä asiasta juttelemaan, mutta näin naapurin vilaukselta ja on sellainen karski ukko. Itse olen pieni pelokas mummeli... En sitten uskaltanut.

Ps. ottakaa tästä otsikosta puuttuva kirjain: a

Vierailija
7/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. ottakaa tästä otsikosta puuttuva kirjain: a

Ei tarvitse lisää, siellä on jo ylimääräisiä mistä ottaa.

Vierailija
8/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...rupesi hermostuttamaan, soitin juuri äsken kitaraa. Apua. :D

Vierailija
9/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön homma vastata siitä, että seinät ovat hyvät. Ei toisen soittoharrastusta voi kieltää paitsi yöaikana.

Vierailija
10/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele sen naapurin kanssa. Ei se välttämättä tiedä, että häiritsee ja kuuluu. Jos vaikka voisi sopia tietyt soittotuntiajat.

Miksei ihmiset uskalla jutella toisilleen?

Vierailija
11/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitä käyttämään sähkökitaraa ja korvakuulokkeita.

Vierailija
12/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laulaa mukana. :)

Vierailija
13/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuollainen aivan jatkuva musisointi kerrostalossa on aika huonotapaista. Varmaan ihan ystävällisesti kysäisisin että onko tyyppi tietoinen että kaikki kuuluu seinän läpi. Jotkut eivät tajua sitä, etenkin jos omat naapurit ovat hiljaisia.

Vierailija
14/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu riesa. Mullakin oli ennen naapuri, joka lauloi päivät läpeensä. Siis ihan käsittämätöntä, että joku voi laulaa joka päivä monta tuntia ja joskus ihan tauotta. Pisin laulu rurpeama ilman taukoja oli hällä reilu 6 tuntia. Ihan sekopäistä. Joskus mä olin ihan raivona. Käytiin me muutaman kerran koputtelemassakin, mutta se raukka ei uskaltanut avata. 5 minuuttia se oli hiljaa sen jälkeen ja sitten sama ralli senkun jatkuu.

Vierailija
15/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensin, että ootkohan mun pojan naapuri. Hän välillä innostuu ja soittaa todellakin tuntikausia, on kyllä taitava ja säveltääkin. Mutta hän ei ole karski ukko, vaan ujo ja mieheksi ehkä vähän pienikokoinen jopa, vähän yli 20.  Oon sanonut, että koetahan välillä käyttää kuulokkeita. Siinä asuu molemmin puolin nähdäkseni aika nuoria ihmisiä. Jos ihan oikeasti soittaa, laita joku lappu postilaatikkoon. Tai sano asiasta mulle, tiedät kuka olen, jos oikeasti asut poikani naapurissa. Minua hän kuuntelee. Käyn aika usein sen vuoksi, että hänellä on terveysongelmia ja seuraan sitä, ettei pala loppuun. Kitara on hänelle helpotus. Terveysongelma ei ole masennus, mutta se  itse varsinainen ongelma aiheuttaa mielialan madaltumista. 

Mulla itselläni oli myös naapuri, joka soitti. Sillä erolla, että soitto tapahtui aina 21-23 välillä ja se soitto ei ollut hyvää, vaan selvästi epämusikaalista rämpytystä, eikä kehittynyt. Muutti pois ja muutin itsekin pois jonkun verran hänen jälkeensä. 

Vierailija
16/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitanta on varmaan vähiten ärsyttävä äänen muoto jota voi kerrostalossa joutua kuuntelemaan. Vaihtaisin koska tahansa yläkerran jännämiehen jytinät ja ördäykset muusikon soitteluun jos voisin.

Vierailija
17/19 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan sähkökitaraa kerrostalossa, mutta hiljaisella volyymilla. Ei sen isommalla kuin normaali radion kuuntelu. Olen valinnut pienet vahvistinmallintajaan liitettävät aktiivikaiuttimet naapureita ajatellen.

Vierailija
18/19 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap asut helsingissä,niin voisitko yhtään vinkata missä päin..? 

Vierailija
19/19 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap asut helsingissä,niin voisitko yhtään vinkata missä päin..? 

up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän