Mikä yleinen tai tärkeä kokemus sinulta puuttuu? Mistä olet jäänyt paitsi?
Vastapainona tuolle ketjulle, jossa peukutetaan "harvinaisia" kokemuksia: Onko sinulta jäänyt väliin joku ikäluokallesi, sukupuolellesi tms yleinen tai tärkeä kokemus? Lapsuudessa, nuoruudessa, aikuisuudessa? Mistä olet jäänyt paitsi? Aiheuttaako jonkun kokemuksen puute sinussa ulkopuolisuuden tunteen muiden joukossa?
Kommentit (125)
En ole koskaan seurustellut. En ole matkustellut lapsena enkä aikuisena kuin ruotsinlaivalla.
Seurustelu tositarkoituksella, häät.
Ehkä se, että tapasin aviomieheni jo teini-ikäisenä, enkä ole ikinä harrastanut seksiä kenenkään muun kuin hänen kanssaan. Toisaalta kun en tiedä, mistä olen mahdollisesti jäänyt paitsi, se ei niin pohditutakaan, paitsi joskus.
"Etelän lomat" (siis tyyliin Espanja, Italia, Kreikka...). En tosin ole käynyt kovin kaukana muissakaan ilmansuunnissa, mutta useimmathan ovat käyneet sentään kakarana Kanarialla. Olen 25v.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakouluopinnot
Sama. Opiskelijaelämä. Suureen kaupunkiin muutto ja aikuiseksi kasvaminen siellä uusien ihanien ja innostavien ihmisten kanssa.
- Monet kavereiden kanssa tehtävät jutut. Illan istujaiset, kahvittelut tms. En ole myöskään ollut ikinä pikkujouluissa.
- Ollut yhdynnässä vain 1 henkilön kanssa.
- Ei ole omaisuutta, mitä suurimalla osalla tässä iässä jo on.
Tunnen itseni hyvin ulkopuoliseksi, enkä kuulu olevani osa yhteiskuntaa tai mitään yhteisöä vaikka käyn nyt töissä. Tämä heijastuu tekemisiini.
Vierailija kirjoitti:
- Monet kavereiden kanssa tehtävät jutut. Illan istujaiset, kahvittelut tms. En ole myöskään ollut ikinä pikkujouluissa.
Millaisia "virheitä" pitää naisen tehdä elämässään että näin käy?
Isä. Kuoli ollessani pieni lapsi. Olisin halunnut kasvaa isän kanssa, ehjässä perheessä. Monet kipuilut kipuilut olisi ehkä päässyt helpommalla.
Lisäksi olin aina ujo ja herkkä lapsi, siksi ystävyyssuhteiden solmiminen oli vaikeaa koulussakin. Välistä jäivät luokkaretket ja penkkarit. Onneksi aikuisempana olen saanut hyvän työyhteisön, perheen ja muutaman hyvän kaverin/ystävän. Silti vanhat arvet kipuilee yhä.
Ulkomaanmatkat. En ole koskaan käynyt Tukholmaa kauempana ja sielläkin vain kerran. Ulkomaanmatka tietysti sekin, mutta ei kovin kummoinen muiden maailmanmatkoihin verrattuna.
Ystävät. Minulla ei ole oikeastaan koskaan ollut ystäviä. Työkaverit läheisimpiä. Jos ei siis lasketa omaa puolisoa mukaan.
Olen seurustellut harrastanut seksiä vain yhden ihmisen kanssa, nykyisen puolisoni.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että tapasin aviomieheni jo teini-ikäisenä, enkä ole ikinä harrastanut seksiä kenenkään muun kuin hänen kanssaan. Toisaalta kun en tiedä, mistä olen mahdollisesti jäänyt paitsi, se ei niin pohditutakaan, paitsi joskus.
Minkä ikäinen nyt olet ja uskotko pystyväsi olemaan kokeilematta toista? Yritetäänkö sua koskaan iskeä ja onko vaikea kieltäytyä?
Ehkä turvallisuuden tunne, melkein aina olen joutunut pelkäämään.
Mulla ei ole koskaan ollut yhden yön suhdetta, siis sellasta satunnaista seksiä tuntemattoman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
- Ollut yhdynnässä vain 1 henkilön kanssa.
Sinulta puuttuu kokemus myös sisälukutaidosta. Otsikko kuuluu: "Mikä yleinen tai tärkeä kokemus sinulta puuttuu? Mistä olet jäänyt paitsi?". Sinun vastauksesi perusteella, olet harrastanut yhdyntöjä vain useampien henkilöiden kanssa kerrallaan. Sitä et varmaankaan tarkoittanut, mutta et vaan jaksanut muotoilla vastaustasi niin, että se sopisi otsikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut yhden yön suhdetta, siis sellasta satunnaista seksiä tuntemattoman miehen kanssa.
Haluaisitko että olisi ollut? Miksi et ole kokeillut sitä?
En koskaan tullut harrastaneeksi seksiä parikymppisenä ns. MILFin kanssa, ja se on jäänyt kaivelemaan.
En ole ollut parisuhteessa, mutta en oikeastaan koe sen vaikuttaneen paljon elämänlaatuuni, ainakaan negatiiviseen suuntaan.
Normaali perhe-elämä. Lapsena oli alkoholistiperhe. Aikuisena en saanut omaa perhettä. Myös tuo turvallisuuden tunne, aina on vähän sellainen säikky olo, varmaan sen takia, kun on suurimman osan aikaa yksin ja tietää, että jos jotain tapahtuu, kukaan ei auta.
Mulla matkustelu rajoittuu Ruotsi, Neuvostoliitto ja Viro. Haaveilen jostain kauemmasta, mutta on vain jäänyt. Aurinkorannoille en edes halua, mutta haluaisin matkustaa jonnekin kaupunkilomalle.
Mullakin yliopisto-opinnot. Jäin jumiin hakeamaan vaikealle alalla, olisi pitänyt olla avoimempi, varsinkin kun siihen aikaan sai hakea niin moneen kuin ehtii.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan tullut harrastaneeksi seksiä parikymppisenä ns. MILFin kanssa, ja se on jäänyt kaivelemaan.
Yleinen kokemus? Yleinen haave joo.
Korkeakouluopinnot