Miten toimia kummallisen Huutonet-ostajan kanssa? Alkoi vängätä ihan kaikesta huutamisensa jälkeen
Hieman pelottavan oloinen tyyppi, aggressiivisen oloinen. Huusi osta heti -hintaan tuotteen ja laittoi perään viestin, että maksaakin vain x summan, noin 1/5 vähemmän. Ja että haluaa maksaa käteisellä vaikka olin kirjoittanut että vain rahat tilille -maksutapa koska kyse on isosta summasta. Lisäksi hän haluaa venyttää noutoaan pari viikkoa, tästäkään ei mitään kyselyä etukäteen. En oikein nyt tiedä, mitä tekisin tuon kanssa. Olen tehnyt paljon kauppoja ja kaikki aina hyvässä hengessä, en haluaisi tehdä kauppoja pskan maku suussa kun ostaja sanelee ehdot. Kyseessä on isohko huonekalu joka olisi saatava uuden tieltä pois mutta en haluaisi tämän tyypin kanssa kauppaa tehdä. Olen kuitenkin ihan tuhottoman kiltti ja pelkään, että kohta myönnyn.
Oletteko te kohdanneet outoja ostajia huutonetissä? Miten olette toimineet?
Kommentit (132)
Et missään nimessä suostu! Copypasteta joku täältä saamistasi vastauksista, peru kaupat ja tuote uudelleen myyntiin. Tyyppi on joku sossurotta, siksi ei halua tilisiirtoa.
Olisi kiva kuulla miten tää päättyy. Voidaan myös ap auttaa sua porukalla mitä vastaat tälle ja mitä voit tehdä. Pidä meidät ajantasalla.
Eikös huutonet rahasta yksityisviesteistä? Pitää maksaa, jotta pääse lähettelemään tinkausviestejä. Se voisi selittää tota käytöstä vähän? Mutta kyllä täysjärkisen ihmisen pitäisi ymmärtää yhdestä kerrasta jos myyjä sanoo, että hinta on se mikä ilmoituksessa lukee.
Ja mitä tulee käteiseen niin senkin tavallaan ymmärrän, että jos kyse on isosta tavarasta (huonekalusta) joka joka tapauksessa pitää hakea myyjän kotoa niin ainahan ne maksetaan käteisellä hakuhetkellä? Tavallaan se on myyjän asia jos tarvitsee sen rahan johonkin laskunmaksuun tms, että joutuu sen viemään itse sitten pankkiin. Nykyään on myös niitä otto/talletus automaatteja. Ne on käteviä! Ei tarvitse pankissa jonottaa.
Mutta mitä tulee tuohon ostajan hinnan sanelemiseen niin missään nimessä et anna periksi! Laita ylläpidolle viestiä.
Voit antaa negatiivisen palautteen, ja hänkin voi sinulle (mutta huuto.netin ylläpito voinee poistaa sen). Älä vaivaa turhaan päätäsi.
Ehdot on ne mitkä ilmoituksessa mainittu, niistä turha alkaa jälkikäteen vääntämään. Etukäteen, enne huutamista ottaisin yhteyttä myyjään jos olisi ongelmia esim tilimaksun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat voivat olla ns. pimeää rahaa, jos ei tilisiirto käy. Kyse on varmuudella rahan pesusta, jos tuote onkin kohta jossain myynnissä.
Juu, minäkin käyn paikallisessa uimahallissa uimassa aina käteisellä koska rahat on ns. pimeää rahaa. Muita syitä käteisen käyttöön ei tietenkään ole, esim sellaista että en halua säilyttää pankikorttia uimahallin peltisessä pukukaapissa.
No haloo nyt ei ole peltistä koppia josta tuon ostajan rahat voitaisiin viedä !
Arvaan jo että ostaja on mahdollisesti - tukien väärinkäyttäjä joka pitää kotona rahaa ettei näy tilillä- tämä on kaikkein varmin vaihtoehto. Tosin vain päättelyni .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat voivat olla ns. pimeää rahaa, jos ei tilisiirto käy. Kyse on varmuudella rahan pesusta, jos tuote onkin kohta jossain myynnissä.
Juu, minäkin käyn paikallisessa uimahallissa uimassa aina käteisellä koska rahat on ns. pimeää rahaa. Muita syitä käteisen käyttöön ei tietenkään ole, esim sellaista että en halua säilyttää pankikorttia uimahallin peltisessä pukukaapissa.
Hieman eri asia maksaa liikkeeseen pikkuostokset käteisellä, kun ottaa vastaan tuntemattomalta jepeltä maksuksi käteistä isoja summia.
Taidat olla nettihuijari kun raivoat noin kovasti käteisen käytöstä. Käteistä käytetään koska se on molemmille osapuolille selkein tapa. Siinä vaiheessa kun tavaran ja sen kunnon näkee voi maksaa jos se on sitä mitä ilmoituksessa luvattiin ja toisaalta ostaja luovuttaa tavaran sitten kun rahat on kourassa. Näin hommassa ei ole mitään epäselvää ja tällä systeemillä on tehty isompaa ja pienempää kauppaa vuosituhansia.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään puhelua nauhottamatta tätä tyyppiä mieluummin van mustaa valkoisella olevaa postia. Olet vahvemmilla. Älä vastaa edes puheluun siinä on vaikeampi olla jämäkkä jos olet kiltti. Tsemppiii!
Minkälainen paska alapeukutti tätäki viestiä?????
Tässä on nyt epäluottamusta puolin ja toisin. Millaisesta summasta on kysymys?
Itse suostuisin käteiskauppaan ja itsekin ostajana se tuntuu luontevalta tavalta suorittaa maksu jos olen joka tapauksessa menossa noutamaan tuotetta paikan päältä. Samalla iskee rahat kouraan ja siinä voi vielä tarkastaa tuotteen ennen maksun suorittamista.
Mutta sun ap ei tartte suostua mihinkään mihinkään muuhun kuin mitä myynti-ilmoitukseesi on laitettu. Hinta on se mikä siinä on ja jos se on tilimaksu niin tilimaksu se on.
Oletko ap katsonut millaiset muiden antamat palautteet tällä ostajalla on?
Ap kannattaa laittaa viesti ostajalle, jossa ilmoittaa yksikantaan, että kohteen hinta on määritelty ilmoituksessa, eikä siitä tingitä.
Jotenkin haiskahtaa siltä, että kauppa on syytä perua. Koska ostaja on - kuten ap ilmaisi- vänkääjä. Vaikka ne kaupan ehdot on säännöissä määritelty, ostaja kokee oikeudekseen oikaista jos jostain kohdin voi oikaista. Mikäli saapuu noutamaan tuotteen, alkaa hirveä tinkaus ja virheiden etsiminen, että hintaa saadaan alas. Tyyppi unohtaa siinä vaiheessa kaikki säännöt ja ohjeet ja kokee etteivät ne koske häntä.
Sinä alapeukuttaja kaikkiin viesteihini täällä. Tiedoksesi että kytät on jo sun jäljillä.
Ap tässä. Ilmoituksessa siis lukee, että ruokaryhmää saa tulla katsomaan etukäteen. Ja siinä lukee myös, että nopeat kaupat uudet oston tieltä pois. Nyt uudet kalusteet tulevat ensi viikolla mutta tämä mies haluaa venyttää kauppoja yli kaksi viikkoa. Tarkoitus oli käyttää myynnistä saadut rahat uuden ostoon eli toisinsanoen lyhentää ostosta aiheutunutta luottokorttivelkaa eli olisi siksi hyvä saada rahat tilille, jonne joudun ne muuten itse viemään eli se on täysin ylimääräinen vaiva. Olen tehnyt niin paljon kauppaa tuolla, että mulla on tosi hyvät palautteet eikä koskaan kukaan ole epäröinyt maksaa tilille. Ei kertaakaan. Vastapuolella on vain ihan muutama palaute.
Ymmärrän kyllä tuon käteismaksun ideologian mutta kun se oli mainittuna kohdetiedoissa, että vain tilimaksu. Miksi tyyppi on sitten huutanut jos ei noteeraa tuota? En minä sitä huvikseni siihen rustannut.
Ja summa on useita satoja euroja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä suostu. Tiukkana vaan sanot ne omat ehdot ja pidät niistä kiinni. Jos ei kelpaa ni perut kaupat. Ota vaik yhteyttä kuluttaja-asiantuntijaan tms tahoon ja et tietoa omista oikeuksistasi.
Tääh?! Omista oikeuksista? Voi jösses teidän nössöjen kanssa. Anteeksi, mutta se huonekalu on Ap:n omaisuutta ja siten kaikki oikeudet hänellä. Kaupat eivät ole millään tavoin sitovat jos ne eivät toteudu niillä ehdoilla mitkä on kirjallisesti esillä.
Toisekseen huonekalun omistajuus vaihtuu vasta sitten kun huonekalu konkreettisesti vaihtaa omistajaa. Siihen asti on mahdollista purkaa kauppa mikäli ehdot eivät täyty.
Ap pitää ehdoistaan kiinni ja voi laittaa huonekalun siten uudelleen myyntiin.
Säilytä ostajan kirjalliset vastakauseet ehdoillesi äläkä ainakaan tingi hinnasta jos et halua.
Ap voi laittaa meilinä huutajalle, että osta heti-kaupan ehdot ovat kohteessa mainittu ja tässä tilinumero: ***
Voit tulla vastaan siten, että huonekalua saa tulla katsomaan ennen maksua ja voitte tehdä siitä kirjallisen sopimuksen. Toisaalta ymmärrän ostajaa, että voi olla pelottavaa maksaa isoa summaa tilille ilman, että on nähnyt tuotetta ja vastaako se kohteen sivuilla kerrottua. Toisekseen mikä turvaa sen, että ette huijaa häntä? Nyt siis ajattele ostajan kannalta, jos olisit itse hänen asemassaan?
Hinnasta ei tarvitse tinkiä, mutta pohtisin tuota maksua vielä, että miten toteutatte sen.
Niin ja jos oikeasti toinen osapuoli pelottaa niin voit peruuttaa kaupat sillä perusteella, että pelkäät. Ei kenenkään ole pakko päästää kotiinsa ketä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Ilmoituksessa siis lukee, että ruokaryhmää saa tulla katsomaan etukäteen. Ja siinä lukee myös, että nopeat kaupat uudet oston tieltä pois. Nyt uudet kalusteet tulevat ensi viikolla mutta tämä mies haluaa venyttää kauppoja yli kaksi viikkoa. Tarkoitus oli käyttää myynnistä saadut rahat uuden ostoon eli toisinsanoen lyhentää ostosta aiheutunutta luottokorttivelkaa eli olisi siksi hyvä saada rahat tilille, jonne joudun ne muuten itse viemään eli se on täysin ylimääräinen vaiva. Olen tehnyt niin paljon kauppaa tuolla, että mulla on tosi hyvät palautteet eikä koskaan kukaan ole epäröinyt maksaa tilille. Ei kertaakaan. Vastapuolella on vain ihan muutama palaute.
Ymmärrän kyllä tuon käteismaksun ideologian mutta kun se oli mainittuna kohdetiedoissa, että vain tilimaksu. Miksi tyyppi on sitten huutanut jos ei noteeraa tuota? En minä sitä huvikseni siihen rustannut.
Ei se nyt iso vaiva ole kävellä seteliautomaatille ja vipata rahat onalle tilille. Sama kun kävisi nostamassa rahaa.
Lain mukaan muistaakseni raja oli 2 viikkoa esim niin päin, että jos ostat jotain mikä tulisi sinulle saapua mm.postin välityksellä niin tuote tulisi ja kaupat olla tehtynä 2 vkoa kauppojen solmimisesta eli tässä tapauksessa voittavan huudon tehtyä.
Mikäli kohteessa lukee päivämäärä mihin mennessä tuote tulee hakea niin asia on selvä eikä joustaa tarvitse. Mikäli puhutaan parista viikosta niin se on hiukan venyvä käsite jos ei selkeää päivämäärää ole. Noin niin kuin lain mukaan.
Kuulostaa siltä, että nämä kaupat on parempi perua. Minä en kutsuisi aggressiivista vänkääjää kotiini edes katsomaan tuotetta. Ostajalle on kerrottu kaupan ehdot. Jos ne eivät hänelle kelpaa, myy jollekin toiselle.
Itse käytän mieluummin Toria ja laitan ilmoitukseen, että yhteydenotot vain tekstiviestillä. Epämääräisille ostajille vastaan vain, että meni jo.
Ehkä haluaa siksi maksaa käteisellä, koska ei suostu maksamaan kuin sen sanomansa summan?! Meinaa tulla hakemaan ja hakiessa läntätä sen summan sulle tyyliin- no niin tässä rahat ja kauppa kiinni!!
Pura kauppa. Sano sille ostajalle, että ehdot on nämä ja hänen tulee sanoa suostuuko niihin ja mikäli ei, niin laitat uudelleen myyntiin. Noille huijareille täytyy pysyä tiukkana!! Testaa sua, että suostutko, kun aina on niitä liian kilttejä ihmisiä, joita onnistuvat käyttämään hyväksi!
Hieman eri asia maksaa liikkeeseen pikkuostokset käteisellä, kun ottaa vastaan tuntemattomalta jepeltä maksuksi käteistä isoja summia.