Onko sinulla kansainvälinen etunimi?
Siis nimi, joka on käytössä useissa eri kielissä/maissa? Entä minkä kansainvälisen nimen haluaisit?
Kommentit (41)
Kyllä. Olen Niko. Kohtalotovereita on esim. Kreikassa vaikka kuinka paljon.
On, olen syntynyt 1972. En kyllä ole koskaan tajunnut, mitä etua tästä on.
On. Susanna.
Lapsena en tykännyt sitä. Ihan vaan koska omasta mielestä tuo oli nättien tyttöjen nimi, olin mielestäni turhan ruma tuon nimen kantajaksi... heh. Ihan ok se nyt aikuisena on ollut.
Juu. Nina on, lausun/lausutaan kahdella ii:llä. Saa vaan aina joka paikassa selittää, että kirjoitetaan vaan sitten yhdellä ii:llä. Joten kansainvälisyyttä löytyy enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eva, melko kansainvälinen myös?
En ole muuten suomenruotsalainen, vaan ihan tavis ja supisuomalainen. Eiköhän Eva ole nimenä kaikissa Pohjoismaissa, Venäjällä, Itä-Euroopassa, Keski-Euroopassa, Espanjassa, Italiassa ja Etelä-Amerikan maissa. Ainakin.
Ei mutta lapselleni olen antanut kansainvälisen Gerberorabel-nimen. Matkustelemme kuitenkin niin usein, että helpompi näin.
Vierailija kirjoitti:
Olga olen.
Otan osaa.
Petra. Nimeä tapaa ainakin joissain euroopan maissa Suomen lisäksi. Pidän nimestäni, on suht helposti ymmärrettävä ulkomailla, mutta ei kuitenkaan älyttömän yleinen.
Paula. Löytyy miltei kaikista maista Euroopasta, Australiasta ja Amerikasta.
Noora että toinen oo pois niin olis kansainvälinen.
Ei ole ja kaikkien peri-suomalaiseen nimeen liittyvien hankaluuksien takia olenkin lapsilleni antanut kansainväliset nimet.
Olen Pertti. Kyllä oman nimen sanominen ymmärretään seuraavissa maissa, missä olen ollut lomamatkalla: Espanja, venäjä, saksa, italia, ja tanska.
Ranska, curacao ja andorra, oma nimen ymmärtämisessä on ollut pieniä ongelmia, ja sen takia oma nimi on pitänyt tavata.
On ja ei. Olen Kati. Kuulin sen nimen mainittavan Gossip girl sarjassa, sitä ennen ennen tiennyt että tuota nimeä on Suomen ulkopuolella. Mutta aika harvinainen nimi se on muualla.
Hanna, ehkä semi-kansainvälinen :D
On, nimeni on Elle. Se on myös vanha saamelainen nimi, mitä ei moni tiedä.
Ei ihan, mutta nimestäni on kansainvälinen / maailmalla paremmin tunnettu versio, ja monet ulkomaalaiset ovat vahingossa kirjoittaneet nimeni tällä yleisesti tunnetulla muodolla eikä oikeassa suomimuodossa. Ehkä kaksoisvokaali näyttää heidän silmissään kirjoitusvirheeltä tai joltain turhakkeelta?
(Esim. jos nimeni olisi Tiina, kirjoittaisivat Tina, tai jos nimeni olisi Kristiina, kirjoittaisivat esim. Kristina.)
Vierailija kirjoitti:
Hanna, ehkä semi-kansainvälinen :D
Hanna on yksi kansainvälisimpiä naisten nimiä.
Joo on, vaikka ei todellakaan vanhemmat tarkoittaneet ku eivät juuri muualla ku Haaparannalla käy.... Eli Kristiina. Christina Christine -muodossa ympäri maailman.
Ida