Onko sinulla kansainvälinen etunimi?
Siis nimi, joka on käytössä useissa eri kielissä/maissa? Entä minkä kansainvälisen nimen haluaisit?
Kommentit (41)
Ei ole, mutta lapselleni halusin kansainvälisen nimen juuri sen vuoksi, kun paljon matkustelevana ihmisenä olen joutunut tavaamaan omaa nimeäni ihan liian monta kertaa.
Olen Anna. Eikös se aika kansainvälinen ole?
On. Olen Anna. En haluaisi vaihtaa nimeäni. Jos olisi pakko, niin Laura.
On. Lapsena en tykännyt kun oli aika harvinainen silloin ja minulta kyseltiin aina olenko ulkomaalainen, mutta nyt olen tyytyväinen nimeeni.
On. Arkkienkelin nimi. M29 ja latino
On ihan tarpeeksi, yhdellä i:llä olisi enemmänkin, terv. Miia
On, Nina. Olen aina tykännyt tästä nimestä vaikka kaimoja löytyy samassa ikäluokassa runsaasti. Naisellinen, lyhyt ja ytimekäs nimi.
Riittävän kansainvälinen, vaikka kirjoitusasu onkin suomalainen.
Nimeni toimii myös Venäjällä, riittävän kansainvälistä.
On. Ehkä jopa maailman yleisin (?) naisen nimi.
Joo, tosin "väärin" kulttuurillisesti koska on yleinen kulttuureissa joihin minulla ei suomalaisena oikein ole kosketusta ja vanhana nimenä aiheuttaa joskus kummallisia ennakkokäsityksiä. Siis vähän niinkuin Helena, joka assosioituu kreikkalaiseen ja ilman Hoota slaavilaiseen perinteeseen nimenä suomalaiselle joka asuu vaikka Japanissa. :)
Lapsillamme on sattumoisin kansainväliset nimet joista en tajunnut niiden kansainvälisyyttä ennenkuin muutime ulkomaille.
On, samoin tyttärelläni ja tyttärentyttärellä sekä pojalla
On, kuten kaikilla perheessäni ja jälkikasvullani.
No, tavallaan, tai, siis väännös, esim. vaikka nimeni olisi Niina, niin sehän on ulkomailla Nina, mutta kumpikin äännetään kuitenkin samalla tavalla.
On. Ja ihan hyvä nimi onkin, vaikkei kansaivölisyytensä takia, vaan siksi, että se on minun.