Työeläke vain 2871e/kk ja olen jo 57 vuotta. Alkaa toden totta huolestumaan
En sentään vielä heitä pyyhettä kehään, sillä tilillä on 70 tuhatta ja omistan pari asuntoa, huvila-alueesta puolet ja metsiä. Silti pikkuisen kaivertaa, miten vanhana voi elää, kun tulotaso lähes puoliintuu?
Kommentit (38)
Yhyy ja buhuu. Miten tätä elämää voikaan elää kun bruttopalkka on 1400e. Hyvin pärjään.
No mistäs tiedät, elätkö edes eläkeikään? Yks tuttu odotti eläkettä kuin kuuta nousevaa, kolme kk ja sitten kups. Äitilläni oli vuosi jäljellä, kun hän yhtäkkiä sai aivoinfarktin ja se oli menoa. En itse ainakaan huolehdi turhia. Vähälläkin tulee toimeen, mitä fiksumpi ja ahkerampi sitä vähemmällä pärjää.
Ei sitten ole jäänyt mitään sukanvarteen? Kaik mänt mitä tulkii, niinkö? Vai lapsilleko olet "ennakkoperiyttänyt"?
Kiva, Mulle on kertynyt työeläkettä 800 euroa eikä varmaan kauheasti lisää tule.
Eläkettä alle kolme tonnia??
Itken vuoksesi. Yritä pärjätä. Ihan totta.
Entäs minä työeläke vähän yli 100e kk . Uhrasin parhaat vuodet lapsiin ja anopin hoitamiseen, tässä tulos??
"Päivän provo" -palkinto myönnetään AP:lle! Onneksi Olkoon! Miltä nyt tuntuu?
Tuo on kuitenkin 2 x suomalaisen keskieläkkeen verran että vähän suhteellisuudentajua sinne ap:lle, kiitos :) Jos on tuon verran saanut eläkettä kerrytettyä niin luulisi että olisi osannut myös säästää tai sijoittaa jotain eikä laittaa kaikkia tuloja menemään
En tiennyt että täällä on noin laiskoja ihmisiä kun ei olla töissä käyty. Työkavereillani tuo on reilusti yli kolme tonnia ja monella tutulla vielä enemmän
Ap
tulitko vaan tänne lesoilee omaisuudella?? ei vittuakaan kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
En sentään vielä heitä pyyhettä kehään, sillä tilillä on 70 tuhatta ja omistan pari asuntoa, huvila-alueesta puolet ja metsiä. Silti pikkuisen kaivertaa, miten vanhana voi elää, kun tulotaso lähes puoliintuu?
Kuka taukki pitää rahojaan tilillä???
Kai sun työnantaja tai itse olet hankkinut lisäeläkkeen?
Niin. Harmittavan pienet tulot ja omaisuus. Sinun ei edes kannata muuttaa eläkepäiviksi Portugaliin.
Kyllä sun varmaan kannattaa tehdä vähän pidempää päivää niin ei tarvitse ruikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
tulitko vaan tänne lesoilee omaisuudella?? ei vittuakaan kiinnosta
En ole ap, mutta luulen, että sinua juurikin kiinnostaa :D avasit ketjun ja luit, ja purit raivosi. Kirjoitusasusta päätellen voisit olla työtön elämäm koululainen, jonka eläke on 0e, ja tämä asia raivostuttaa.
Olen nelikymppinen ja tiedän ettei ole olemassa sellaista systeemiä kuin eläke kun olen siinä iässä kuin sinä. Ikäisilleni ei ole edes eläkeikää uudessa laissa. Iloinen asia on, että teikäläisillekin eläkelupaus saattaa hyvinkin loppua kesken, jos meinaatte kovinkin kauan eläkkeellä notkua ymmärtämättä kuolla ajoissa. Oma asiani on kunnossa, minulla on varallisuutta, jolla rahoitan vanhuuteni, mutta monella ikäiselläni ja nuoremmalla ei ole. Voi olla, että pikkupalkalla vaipanvaihtajaa ei löydy kaikille varakkaille työeläkeläisille.
On se rankkaa.