Työeläke vain 2871e/kk ja olen jo 57 vuotta. Alkaa toden totta huolestumaan
En sentään vielä heitä pyyhettä kehään, sillä tilillä on 70 tuhatta ja omistan pari asuntoa, huvila-alueesta puolet ja metsiä. Silti pikkuisen kaivertaa, miten vanhana voi elää, kun tulotaso lähes puoliintuu?
Kommentit (38)
Älä jää eläkkeelle. Kyllä töissä voi olla vaikka satavuotiaaksi jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että täällä on noin laiskoja ihmisiä kun ei olla töissä käyty. Työkavereillani tuo on reilusti yli kolme tonnia ja monella tutulla vielä enemmän
Ap
Mitä VITUN töitä olet tehnyt kun olet tienannut töillä n.6000€/kk?? Et ole ollut mikään tavallinen duunari??
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että täällä on noin laiskoja ihmisiä kun ei olla töissä käyty. Työkavereillani tuo on reilusti yli kolme tonnia ja monella tutulla vielä enemmän
Ap
Olen myös 57 v, työvuosia takana 39 ja työeläkettä kertynyt alle 1200 e/kk. Kahdesti äitiyslomalla, ei hoitovapaita. Palkka nyt vähän yli 4400 e/kk. Eli ap:n palkka on jo vuosia ollut yli 7000 e/kk.
Mieheni ollut työelämässä 47 vuotta ja saa eläkettä noin 2000e kuussa ja sillä pitää pärjätä ja pärjätäänkin!
Nyt oli kyllä niin paska, että myötähäpeällä ei mitään rajaa ja 0/5:kin on tästä kuratöräytyksestä ehdottomasti liikaa.
No käyhän ensin se ammattikoulu loppuun.
Siis mitä tällaisilla aloituksilla haetaan??
Mulla on työkyvyttömyyseläke 1200
Saman saisin työeläkettä jos olisin jaksanut eläkeikään asti töissä. Työkyvyttömyyseläkkeessä kun huomioidaan myös tuleva palkka.
Palkka mulla oli 2700
Jotenkin olin siinä uskossa että eläke olisi edes puolet palkasta. Vaan näköjään on paljon vähemmän.
Ap:lla lienee huippupalkka. Jotain 6000 kuussa varmaan.
Sossusta sitten loput ;) Ja noin köyhänä voit heittaa elämän ranttaliksi kun olet jo puolikuollut muutenkin, laitat rahat haisemaan vaan ja elä täysin piittamaattomasti, sakkoja voi vastaanottaa vaikka kuinka paljon ilman että siitä mitään tuomiota tulee ja kun olet jo noin ikäloppu, niin ei tarvitse huolehtia niiden takaisin maksustakaan.
Se on minun suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
En sentään vielä heitä pyyhettä kehään, sillä tilillä on 70 tuhatta ja omistan pari asuntoa, huvila-alueesta puolet ja metsiä. Silti pikkuisen kaivertaa, miten vanhana voi elää, kun tulotaso lähes puoliintuu?
itke vasta sitten, kun sairastut agressiviseen syöpään juuri eläkeikän saavuttaessasi. Mitä jää käteen? ja mitäänhän et täältä mukaasi saa, että sitä perspektiiviäsunkin katsantokantaasi hieman.
Minkälaisilla vuosituloillasaa noin ison eläkkeen? Oma eläke n 2200€ ja palkka 3440€
Ainahan voit yrittää myydä itseäsi?