Mies ei anna minulle joululahjaa, mutta odottaa saavansa minulta joululahjan
Mitä mieltä tällaisesta? Mies ostaa minulle lahjaksi pitkin vuotta asioita (esim harrastusvälineitä tms) vähän yllättäen, mutta ei anna koskaan joululahjaa eikä synttärilahjaa, ei siis edes kukkia. Hän kuitenkin odottaa saavansa minulta lahjan esim. jouluna. Ei tee mieli hankkia hänelle joululahjaa, koska minäkään en saa mitään. Miten te toimisitte?
Kommentit (63)
No jos haluat antaa lahjan odottamatta vastalahjaa, niin annat joululahjan. Jos odotat että sinäkin saat lahjan eikä pyynnöstä huolimatta sellaista ilmaannu, et anna lahjaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä ostat lahjoja miehellesi pitkin vuotta kuten?
En välttämättä. Joskus kyllä. Hän kuitenkin useammin minulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä ostat lahjoja miehellesi pitkin vuotta kuten?
En välttämättä. Joskus kyllä. Hän kuitenkin useammin minulle.
ap
Sitten joululahja voi olla paikallaan.
Ei komean miehen tarvii antaa naiselle lahjoja. Lahja on se kun saat olla sen seurassa. Tai jos haluat joululahjoja jouluna niin vaihda mies johonkin rumaan mieheen koska ruma mies ostaa kyllä naiselle lahjoja.
Ostaisin ehdottomasti joululahjan, jos hän ostaa niitä lahjoja pitkin vuotta. Mulle sopisi oikein hyvin tämä järjestelmä, kun itse ostaisin sen lahjan vain kerran vuodessa, mutta itse saisin lahjoja useamman kerran vuodessa.
Aikuisten oikeasti. Eikös se nyt ole ihan hyvä, että pukki tuo kiltille miehelle lahjan, kun mies on lahjonut sinua jo aiemmin.
En antaisi. Minulla oli sama tilanne muutama vuosi sitten, sillä erotuksella ettei mies ostanut minulle muutenkaan mitään. Ostin aina jonkun joululahjan hänelle, ja hän sitten osti vaikka tammikuussa "joululahjaksi" jonkun tarvitsemani jutun tai viinitonkan tms. Yhtenä jouluna en sitten ostanut lahjaa kun en itsekään sellaista saa, ja mies oli silminnähden pettynyt. Seuraavana jouluna sain heti aamulla kosmetiikkaa ja koruja, tosin mies varmisti etukäteen että ostetaanhan tänä vuonna sitten toisillemme joululahjat.
Tosin itse en ehkä välittäisi joululahjojen puutteesta jos saat mieheltä muuten vaan-lahjoja pisin vuotta.
Jos ostaa pitkin vuotta useita asioita lahjaksi, niin kyllä siitä kiittäisin joululahjalla.
Joululahja on joululahja. Muuten annetut lahjat ei liity siihen mitenkään. Aika kurjaa tollanen.
No keskustelisin miehen kanssa että mikä homma. Onko kotoa tällainen malli, vai odottaako vastalahjaa pitkin vuotta ostamistaan lahjoista?
Vierailija kirjoitti:
Joululahja on joululahja. Muuten annetut lahjat ei liity siihen mitenkään. Aika kurjaa tollanen.
Kyllä minä ainakin vaihtaisin sen joululahjan useampaan lahjaan vuodessa. Olisi mukava saada yllätyksiä pitkin vuotta.
Eri
Aika outo tyyppi jos ei varsinaisina merkkipäivinä muista mitenkään... Ostaisin hänelle ns aineettoman lahjan: Aasin Afrikkaan.
Lapsellista toimintaa aapeeltä. Niinkuin häjyynen kuusivuotias alahuuli mutrulla kun ei saa just jouluna lahjaa vaikka pitkin vuotta olisi saanut kaikenlaista. Mun mies osti mulle uuden talvitakin kun yllättävien menojen takia rahatilanne heikko ja entinen takki meni rikki. Sanoin että missään nimessä ei sitten osta mulle joululahjaa, takki oli jo niin suuri asia ja todella tarpeen joten se riittää! Mun joulumieli tulee ihan muusta kuin väkisin odotetuista lahjoista.
Etkö voi sanoa miehelle, että toivoisit saavasi häneltä mieluummin synttäri- ja joululahjat? Ehdota vaikka, että säästää seuraavan yllärilahjan antamisen merkkipäivälle.
En antaisi.