Onko teidän 7-luokkalaisilla pojilla jo murrosikä alkanut vai ovatko ihan "pikkupoikia"
Omallani en vielä huomaa äänenmurrosta, mutta muutaman viime kuukauden aikana naamaan tullut vähän finnejä ja kasvanut ihan hirveästi pituutta. Muuten peittelee hyvinkin, ettei vaan kukaan nää kun käy esim. suihkussa eli varmaan alkanut "kehittyä"
Kommentit (10)
Meidän seiskaluokkalainen poika käy meidän kanssa saunassa ja kyllä sen murrosiän kehityksen näkee. Alkoi jo pari vuotta sitten. Rintakarvoja nyt ei vielä ole.
Miltä äideistä tuntuu oman lapsen murrosikä? Herättääkö se haikeutta?
Onhan se outoa, että just se oli vauva ja nyt kasvaa itsestä ohi. Se pieni nyytti on itseä isompi ja kohta paljon vahvempi, juurihan se oli ihan avuton ihmistaimi...
Mun oma on vielä ihan pikkupoika :) välillä on joku pieni finni naamassa, ei muita merkkejä. Kai ne pian tännekin ilmestyy.
Mun poika täyttää lauantaina 10v. Onkohan silläkin murkkuikä tuloillaa. Pituus 149cm ja jalka 36-37. Tän vuoden aikana kengänkoko kasvanut kolme numeroa ja pituutta tullut 8cm. Ei kait tuo voi vielä olla kasvupyrähdystä näin nuorella. Hiki haisee treenien jälkeen, äänenmurroksesta ei kyllä tietoa vielä onneksi.
Meidän 7.luokkalainen poika on muuttumassa kovasti. Pituutta pojalla jo 176 cm. Jalka 44. Äänenmurtos on ja finnejä on. Samat muutokset esikoispojalla oli vasta 9 luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika täyttää lauantaina 10v. Onkohan silläkin murkkuikä tuloillaa. Pituus 149cm ja jalka 36-37. Tän vuoden aikana kengänkoko kasvanut kolme numeroa ja pituutta tullut 8cm. Ei kait tuo voi vielä olla kasvupyrähdystä näin nuorella. Hiki haisee treenien jälkeen, äänenmurroksesta ei kyllä tietoa vielä onneksi.
No haloo, tuon ikäinen on kyllä vielä pikkulapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo, tuon ikäinen on kyllä vielä pikkulapsi.
Esimurrosikää? Meillä myös 10-vuotias, jonka jalan koko kasvanut alle vuodessa pari numeroa, mieliala heittelee välillä rajusti ja hiki alkanut hieman tuoksua. Luulen, että varsinainen murrosikä alkaa parin vuoden sisällä.
On äänenmurros, pituutta kasvanut valtavasti, karvoja on ainakin kainaloissa. Ihana ja tasainen.