"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Muistan supot, vaippaan paskomisen ja pikkuveljellä "leikkimisen".
"Turhia" asioita, joita haluaisin unohtaa.
Intistä pyssyn ja pp:n numerot
Vierailija kirjoitti:
Muistelen usein lapsuuteni maisemaa eräässä etelä-Suomen kunnassa. En tiedä, onko kyseessä sinänsä turha muisto, mutta jostain syystä muistelen tosi usein kylän lakkautettuja postia ja pankkeja ja yhtä kauppaa, jossa oli ihana henkilökunta. Sieltä kylältä on paljon muistoja, hyviä ja vähemmän hyviä.
Voi hyvänen aika, mulla aivan sama muisto! Maalaiskunta joen varrella, kunnassa toinen taajama, ja siellä kaksi pankkia, posti ja kaksi kauppaa. Molempia kauppoja muistelen, niissä oli todella kivat kauppiaspariskunnat.
Tulen perheestä, jonka toinen vanhempi hyvin erikoinen ja riidoissa monien kanssa. Silti näissä kaupoissa minua kohdeltiin ystävällisesti ja tasa-arvoisesti, toisin kuin koulussa.
Haikeaa, kun joskut ne talot olivat täynnä elämää ja nyt tyhjillään.
Ei mielestäni tylsä, mutta omituinen muisto joka jäänyt kouluajoilta mieleen.
Kävelin luokkani kanssa metsäretkellä, ja kulkiessamme sähköaseman ohi opettaja sanoi ihan naama peruslukemilla:
"Ja tuossa on muuntoasema"
Oikeastihan kyseessä on vain normaali erotinasema, jossa erotetaan 110 kV lähtö maakaapeliin. Repesin kyllä totaalisesti, kun opettaja "ylensi" sen yhtäkkiä erotinasemasta muuntoasemaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mielestäni tylsä, mutta omituinen muisto joka jäänyt kouluajoilta mieleen.
Kävelin luokkani kanssa metsäretkellä, ja kulkiessamme sähköaseman ohi opettaja sanoi ihan naama peruslukemilla:
"Ja tuossa on muuntoasema"
Oikeastihan kyseessä on vain normaali erotinasema, jossa erotetaan 110 kV lähtö maakaapeliin. Repesin kyllä totaalisesti, kun opettaja "ylensi" sen yhtäkkiä erotinasemasta muuntoasemaksi.
Ei jumalauta! Taas tämä! :D
15v sitten poistetun kotipuhelinnron sekä 20v sitten vaihdetun auton rekkarin:D Itse siis peruskouluiässä tuolloin.
Oltiin yhellä vieraalla paikkakunnalla sukulaisten luona kyläilemässä kun olin jotain neljä vuotias. Olin äitin kanssa leikkikentällä. Kiipesin liukumäelle, mutta en uskaltanutkaan laskea sitä alas. Katselin vaan jonkun aikaa siitä alas enkä millään uskaltanut. Taakse tuli muistaakseni pari poikaa, ja se takana oleva poika hoputteli laskemaan alas ja lopulta sanoi, että laske nyt tai muuten minä kutitan ja meinasi alkaa kutittamaan "kutikutikuti" Sillon tuli kiire lähteä pois ja käännyin vaan takasin niitten poikien ohi. En uskaltanut laskea kutittamisen uhallakaan vaikka lähellä oli :D :D xD
Pikku Kakkosen posti
PL 347
33101 TAMPERE 10
BUU-klubben! 00002 Helsingfors!
Muistan, kun joskus pienenä ihmettelin sitä, kun joissakin leikkiautoissani oli ratti oikealla puolella. En siis tiennyt vielä, että joissakin maissa on vasemmanpuoleinen liikenne.
Nuori tietokoneguru Harri Hursti sai Tupla tai kuitti -kisassa tehtäväkseen ohjelmoida tietokone laittamaan paikalla olijoiden nimet aakkosjärjestykseen. Ei häneltä kauan siihen mennyt.
Onnenpyörän tehtävä vuodelta 1997: "Tänä vuonna läänien määrä vähenee viiteen".
Jope Ruonansuu oli joskus kilpailemassa Speden Speleissä ja kun Spede huusi haasteen hävitessään "Hiivatti!", Jope huusi: "Fiiatti!"
Hoppa ei petä, hoppa ei jätä, hoppaa ei pysäytä pahinkaan hätä.
Vierailija kirjoitti:
Linja-autossa oli särkyvoiteen mainos ja vaikuttava aine oli mukopolysakkaridipolysulfaatti.
Joskus olet visailussa ja sinulla on mahdollisuus voittaa miljoona euroa, kunhan kerrot mikä aine ja missä käytetään mukopolysakkaridipolysulfaattia? Jähmetyt täysin et muista mitään ja vastaat " Maidon separointiin. "
Sen minkä luokalleni suunnatun lastenelokuvan missasin kun koulupäivänä osallistuin koulun bändin soittoharjoituksiin juhlaa varten
Olin 15vuotiaana poikakaverin kanssa niiden eteisessä lähtemässä ulos, poikakaverin äiti ukkonsa kera istuivat olohuoneen nahkanojatuoleissa katsomassa taitoluistelua, jossa nuori naisluistelija levitteli haarojaan pikkumekossaan ja hypähteli kepeästi. Poikaystävä totesi että "mutsi on katkera kun ei ole enää yhtä notkea." En muista tuhahtiko 6kymppinen pyöreä äitinsä siihen jotain. Naljailivat aina puolin ja toisin.
Muistan ulkoa tarhassa lauletun planeetta-laulun, jonka ansiosta osaan nimetä kaikki aurinkokuntamme planeetat oikeassa järjestyksessä. Tiedosta oli hyötyä aikoinaan yhdellä lukion maantiedon kurssilla, ja saattaisi olla tulevaisuudessa jossakin tietokilpailussa.