"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
3- vuotiaana olin saksankielisessä tarhassa, vaikka en juuri osannut saksaa. Ruokajonossa kysyttiin "viel oder wenig" (paljon vai vähän) ja unohdin kumpi on kumpi. Päättelin loogisesti, että kysyttäisiin "vähän vai paljon" ennemmin kuin "paljon vai vähän". Vastasin väärin ja sain kauhean kasan pahaa ruokaa ja istuin yksin ruokapöydässä vaikka kuinka kauan, koska ruoka piti syödä loppuun. Kauhea kokemus. Kirjoitin sittemmin YO-kirjoituksissa pitkästä saksasta L:n. Nyt osaan valita oikean sanan.
Visulahti, Visulahti, siinä on kesäloman tahti. Ota suunnaksi Visulahti!
Vierailija kirjoitti:
Visulahti, Visulahti, siinä on kesäloman tahti. Ota suunnaksi Visulahti!
Kolme kohdetta kerralla, kaikki on Saimaan rannalla. Visulahti!
Vesipuisto Serena kaikki mukaan viettelee
Vesipuisto Serena loman vauhtiin laukaisee
Tule mäkiliukuriin, hyppää virran pyörteisiin
Kesätunnelmaan meidät kaikki nostaa kuumimpaan
Tulkaa kaikki nauttimaan, kesästä kaiken irti saa Serena!
Minuutti on aivan liian pitkä aika, verkkoon pitää päästä paljon nopeammin, paljon nopeammin verkkoon pitää päästä. Verkkoon nopeammin yrityksesi vie Song, tää opetaattorimme verraton! Siis joko sull´ on korvat auki? Kaikki data-, kaikki internet- ja data-, internet- ja puhepalvelut saat yhdellä sä laajakaistaliittymällä. On tiedonsiirto turvallista, luotettavaa sekä giganopeaa, siis turvallista, luotettavaa sekä myöskin giganopeaa! On laajakaistaverkko Pohjoismaiden kattavin. Sä eurojas´ myös säästä, ethän toki päästä tilaisuutta tätä ohitse sun suun? Luulen, että sulla aivan kuten mulla aikaa jää myös lauleluun!
Vierailija kirjoitti:
Juku juku juku, nyt lähti koko suku aurinkorannikolle Kalajoen suuntaan.
Yksi ja kaksi, Tapiolaksi Aura ja Pohja yhdistyivät, palvelevasta Tapiolasta vakuutusneuvot mutkitta saan. Kolmetoista prosenttia juhla-alennusta saa nyt Tapiolasta! Yksi ja kaksi, siis asiakkaaksi Tapiolaa-aan... Tule milloin vaan Tapiolaan!
Pinotexia pintaan, niin vanhakin näyttää nuoremmalta!
Ota ostopaikaksi Rautanet, saat kaikki, mitä taloosi tarvitset!
Tulee metsää, peltoo ja sininen talo - mä en muista kaikkee tarkkaan, mut on kiva jos tuut ja ne tiet on kaikki merkittynä karttaa-aan.
"Koko päivän olen tuulessa keinunut, heilunut, tuutinut tiaisen tyttöjä uneen. Rastaan lapsille laulanut, peipon poikia vaalinut. Nyt minun on jano. Tuo minulle vettä, sitten annan oksiani."
Vuorosanani koulun kevätjuhlanäytelmässä, olin kolmannella luokalla ja esitin koivua. Lasteni sotuja en tahdo muistaa millään, mutta tämä on ihan kirkkaana mielessä.
Varmaan jo mainittu: Room ko ko gal ef fili kol tessa tessa timo timo tiit filemon.
Ihan turha mutta hyvä keino opetella ulkoa. Käytin sitä alkuaineiden jaksolliseen järjestelmään...
Käyttäjä2677 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena meillä oli autossa yksi yhteinen suklaalevy kolmelle, kun mentiin läpi suomen. Päätettiin, että levy riittää koko matkan, kun otetaan jokainen aina yksi pala jokaisella kunnan rajalla. Loput sitten vietiin mumolle tuliaisena...
Neljännellä luokalla suomalaisessa koulussa70-luvulla opetettiin loru "la ilaha illa allah ve muhammed res ul allah. " Piti opetella ulkoa. Toistaiseksi en ole hyötynyt tästä opista.
Sama 80-luvulla! Tarkoittikohan se että "ei ole muita jumalia kuin Allah, ja Muhammed on hänen profeettansa". Taisi olla uskonnon kirjasta. Opin sen jo tosin vuotta aiemmin, kun ylemmällä luokalla oleva ystäväni sitä tankkasi. Taisin hieman odottaa pääseväni seuraavalla luokalla "pätemään" asialla :D
Mainoslauluja muistetaan aina ja ikuisesti. Omat teinit hoilaavat vitaepro ta Lingellin Nicken kanssa, kun sattui ko mainos tulemaan
Muistan alakoulusta todella vähän, mutta jotkin asiat sieltä piirtyneet omaan muistiin tosi tarkasti. Muistan esim kun yksi kaverini alkoi kakkosluokalla kiukuttelemaan, enkä ymmärtänyt miksi. Muistan kun kerran viittasin ja kerroin tarinaa, siitä kun hirvi pomppasi tiellä. Enää en muista edes tuota hirven näkemistä, mutta jostain syystä muistan, miten tarinaa luokalle kerroin.
Rynnäkkökiväärin sarjanumero 40 vuoden takaa: 261125.
Muistan kun olin lapsena leikkinyt koko päivän ja juossut ympäriinsä. Sitten istahdin alas, ja ajattelin, että nyt en enää jaksa juosta koko ajan, olen tullut vanhaksi.
Muistan 80-luvulta Anja Niskasen hittibiisin Ollaan hiljaa vain ensimmäisen säkeistön ulkoa.
En pitänyt laulusta silloin mitenkään erityisesti (olin lapsi), enkä ole kuullut sitä 80-luvun jälkeen.
Arkussa aarre odottaa
Aukaista kannen kyllä saa
Riemuita saamme varmasti
Siellä on pitkä lakritsi
Sekoitin yhdessä ruotsinkokeessa verbit stiga ja städa. Ope oli jättänyt tyhjiä kohtia tekstiin, tässä oli että
"___ bara stiger".
En millään muistanut sitä "stigaa", arvelin, että tekstissä oli kyse siivoamisesta ja laitoin sitten tyhjään kohtaan, että "mamma" (meidän äidin pääharrastus oli sitä paitsi siivoaminen). Kun en halunnut sitä tyhjäksikään jättää.
Tietysti ope sitten kokeita palauttaessaan kävi läpi jutut ja naureskeli minuun katsoen, että "priserna eikä mikään mamma".
Voi hirveää kun hävetti. Niin paljon, että tuo jäi ihan turhaan mieleen. Siitä on yli 40 vuotta. Vieläkin tuo usein muistuu mieleen, kun käyttää hinta-sanaa ruotsiksi.
7- vuotiaana itkin sängyssä illalla sitä, etten halua kasvaa aikuiseksi. Olin kuullut vanhempien vakavia keskusteluja asioista, joita en ymmärtänyt, esim. veroista. Sanoin äidille, että miksi niitä pitää antaa. Älä anna, ja sillä sipuli! XD