Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
921/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7- vuotiaana itkin sängyssä illalla sitä, etten halua kasvaa aikuiseksi. Olin kuullut vanhempien vakavia keskusteluja asioista, joita en ymmärtänyt, esim. veroista. Sanoin äidille, että miksi niitä pitää antaa. Älä anna, ja sillä sipuli! XD

Vierailija
922/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- vuotiaana olin saksankielisessä tarhassa, vaikka en juuri osannut saksaa. Ruokajonossa kysyttiin "viel oder wenig" (paljon vai vähän) ja unohdin kumpi on kumpi. Päättelin loogisesti, että kysyttäisiin "vähän vai paljon" ennemmin kuin "paljon vai vähän". Vastasin väärin ja sain kauhean kasan pahaa ruokaa ja istuin yksin ruokapöydässä vaikka kuinka kauan, koska ruoka piti syödä loppuun. Kauhea kokemus. Kirjoitin sittemmin YO-kirjoituksissa pitkästä saksasta L:n. Nyt osaan valita oikean sanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visulahti, Visulahti, siinä on kesäloman tahti. Ota suunnaksi Visulahti! 

Vierailija
924/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visulahti, Visulahti, siinä on kesäloman tahti. Ota suunnaksi Visulahti! 

Kolme kohdetta kerralla, kaikki on Saimaan rannalla. Visulahti!

Vierailija
925/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipuisto Serena kaikki mukaan viettelee

Vesipuisto Serena loman vauhtiin laukaisee

Tule mäkiliukuriin, hyppää virran pyörteisiin

Kesätunnelmaan meidät kaikki nostaa kuumimpaan

Tulkaa kaikki nauttimaan, kesästä kaiken irti saa Serena!

Vierailija
926/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutti on aivan liian pitkä aika, verkkoon pitää päästä paljon nopeammin, paljon nopeammin verkkoon pitää päästä. Verkkoon nopeammin yrityksesi vie Song, tää opetaattorimme verraton! Siis joko sull´ on korvat auki? Kaikki data-, kaikki internet- ja data-, internet- ja puhepalvelut saat yhdellä sä laajakaistaliittymällä. On tiedonsiirto turvallista, luotettavaa sekä giganopeaa, siis turvallista, luotettavaa sekä myöskin giganopeaa! On laajakaistaverkko Pohjoismaiden kattavin. Sä eurojas´ myös säästä, ethän toki päästä tilaisuutta tätä ohitse sun suun? Luulen, että sulla aivan kuten mulla aikaa jää myös lauleluun!

Vierailija
927/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juku juku juku, nyt lähti koko suku aurinkorannikolle Kalajoen suuntaan.

Yksi ja kaksi, Tapiolaksi Aura ja Pohja yhdistyivät, palvelevasta Tapiolasta vakuutusneuvot mutkitta saan. Kolmetoista prosenttia juhla-alennusta saa nyt Tapiolasta! Yksi ja kaksi, siis asiakkaaksi Tapiolaa-aan... Tule milloin vaan Tapiolaan!

Vierailija
928/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinotexia pintaan, niin vanhakin näyttää nuoremmalta!

Vierailija
929/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ostopaikaksi Rautanet, saat kaikki, mitä taloosi tarvitset!

Vierailija
930/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee metsää, peltoo ja sininen talo - mä en muista kaikkee tarkkaan, mut on kiva jos tuut ja ne tiet on kaikki merkittynä karttaa-aan.

Vierailija
931/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koko päivän olen tuulessa keinunut, heilunut, tuutinut tiaisen tyttöjä uneen. Rastaan lapsille laulanut, peipon poikia vaalinut. Nyt minun on jano. Tuo minulle vettä, sitten annan oksiani."

Vuorosanani koulun kevätjuhlanäytelmässä, olin kolmannella luokalla ja esitin koivua. Lasteni sotuja en tahdo muistaa millään, mutta tämä on ihan kirkkaana mielessä.

Vierailija
932/2086 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jo mainittu: Room ko ko gal ef fili kol tessa tessa timo timo tiit filemon.

Ihan turha mutta hyvä keino opetella ulkoa. Käytin sitä alkuaineiden jaksolliseen järjestelmään...

Vierailija
933/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2677 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena meillä oli autossa yksi yhteinen suklaalevy kolmelle, kun mentiin läpi suomen. Päätettiin, että levy riittää koko matkan, kun otetaan jokainen aina yksi pala jokaisella kunnan rajalla. Loput sitten vietiin mumolle tuliaisena...

Neljännellä luokalla suomalaisessa koulussa70-luvulla opetettiin loru "la ilaha illa allah ve muhammed res ul allah. " Piti opetella ulkoa. Toistaiseksi en ole hyötynyt tästä opista. 

Sama 80-luvulla! Tarkoittikohan se että "ei ole muita jumalia kuin Allah, ja Muhammed on hänen profeettansa". Taisi olla uskonnon kirjasta. Opin sen jo tosin vuotta aiemmin, kun ylemmällä luokalla oleva ystäväni sitä tankkasi. Taisin hieman odottaa pääseväni seuraavalla luokalla "pätemään" asialla :D

Vierailija
934/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoslauluja muistetaan aina ja ikuisesti. Omat teinit hoilaavat vitaepro ta Lingellin Nicken kanssa, kun sattui ko mainos tulemaan

Vierailija
935/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan alakoulusta todella vähän, mutta jotkin asiat sieltä piirtyneet omaan muistiin tosi tarkasti. Muistan esim kun yksi kaverini alkoi kakkosluokalla kiukuttelemaan, enkä ymmärtänyt miksi. Muistan kun kerran viittasin ja kerroin tarinaa, siitä kun hirvi pomppasi tiellä. Enää en muista edes tuota hirven näkemistä, mutta jostain syystä muistan, miten tarinaa luokalle kerroin.

Vierailija
936/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rynnäkkökiväärin sarjanumero 40 vuoden takaa: 261125.

Vierailija
937/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin lapsena leikkinyt koko päivän ja juossut ympäriinsä. Sitten istahdin alas, ja ajattelin, että nyt en enää jaksa juosta koko ajan, olen tullut vanhaksi.

Vierailija
938/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 80-luvulta Anja Niskasen hittibiisin Ollaan hiljaa vain ensimmäisen säkeistön ulkoa.

En pitänyt laulusta silloin mitenkään erityisesti (olin lapsi), enkä ole kuullut sitä 80-luvun jälkeen.

Vierailija
939/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkussa aarre odottaa

Aukaista kannen kyllä saa

Riemuita saamme varmasti

Siellä on pitkä lakritsi

Vierailija
940/2086 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitin yhdessä ruotsinkokeessa verbit stiga ja städa. Ope oli jättänyt tyhjiä kohtia tekstiin, tässä oli että

"___ bara stiger".

En millään muistanut sitä "stigaa", arvelin, että tekstissä oli kyse siivoamisesta ja laitoin sitten tyhjään kohtaan, että "mamma" (meidän äidin pääharrastus oli sitä paitsi siivoaminen). Kun en halunnut sitä tyhjäksikään jättää.

Tietysti ope sitten kokeita palauttaessaan kävi läpi jutut ja naureskeli minuun katsoen, että "priserna eikä mikään mamma".

Voi hirveää kun hävetti. Niin paljon, että tuo jäi ihan turhaan mieleen. Siitä on yli 40 vuotta. Vieläkin tuo usein muistuu mieleen, kun käyttää hinta-sanaa ruotsiksi.