Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
661/2086 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman ympäri -ohjelman maa-arvonnasta: Eritrea! Ei Samatrea, ei Vähänsinnepäintrea, vaan Eritrea!

Vierailija
662/2086 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki on suurempaa, leveempää, kuumempaa,

missä kaikki on kauniimpii, aidompii, vahvempii?

Jee Jenkkilässä menee rajumpaa,

Jenkkilässä menee lujempaa,

don't you ever pure muuta!

(Purkkamainos siis)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/2086 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiden kavereiden lankapuhelinnumerot lapsuudesta 80-luvulta.

Vierailija
664/2086 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun heräsin muksuna (4 tai 5 v.) kesken unien huonoon oloon. Menin olohuoneeseen, jossa äiti ja isä katselivat telkkaria ja oksensin suoraan olkkarin matolle. Olin syönyt illalliseksi makkarakeittoa, ja oksennuksessa oli vielä tunnistettavia HK:n sinisen paloja. ^^

Kerran, kun äiti tuli hakemaan minua ja siskoani tarhasta, alkoi sataa kaatamalla. Äiti oli ärtynyt ja manasi koko matkan kun kävelimme n. 1,5 km matkan kotiin. Itse taas iloitsin suunnattomasti lätäköissä hyppelystä ja siitä kevään uuden kasvun tuoksusta. Eräs lätäkkö oli todella suuri ja peitti osan tienvierustan nurmikosta, ja sen pohjalla kasvo apiloita. Minusta se oli kummallista. 

Vierailija
665/2086 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo Hovin luotsaamassa Tenavatähdessä esiintyi poika nimeltä Juha Valkama ja mä olin palavasti ihastunut häneen! Lauloi ainakin kappaleet Leijat ja Kauan. Olin ehkä 9-vuotias tuolloin.

Vierailija
666/2086 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nya Vindar -kirjassa seikkaili aika ajoin Mehmed Kurtul -niminen tyyppi. Ruotsin tunnilla aina hihiteltiin sille nimelle. Samaisessa kirjassa oli myös joku runo/laulu Drama på isen.

Vierailija
667/2086 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkki Likasen (sossu) vaalilupaus lapsilisien kolminkertaistamisesta, arvaappa miten kävi!

Vierailija
668/2086 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkirjasta mummon ja tytön dialogi hirveine kirosanoineen.

-Tjo-tittalej, tjo-tittalej,

du får inte kasta koskit på mej,

tjo-tittalej, då kastar jag tillbacka,

kacka.

- Du svor.

- Get gjorde jag visst inte.

- Jovisst du svor. Du sa "kacka."

Vierailija
669/2086 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkirjasta mummon ja tytön dialogi hirveine kirosanoineen.

-Tjo-tittalej, tjo-tittalej,

du får inte kasta koskit på mej,

tjo-tittalej, då kastar jag tillbacka,

kacka.

- Du svor.

- Get gjorde jag visst inte.

- Jovisst du svor. Du sa "kacka."

Pappa hade aldrig sagt "kacka."

Vierailija
670/2086 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 -luvun alussa oli pimeä talvinen arkiaamu ja olin menossa kouluun. Söin keittiönpöydässä aamiaista ja tuijotin ankeaa kattovaloa mikä koostui siis peltisestä kuvusta ja yhdestä hehkulampusta. Tunnelma oli jollain tapaa ikävä kun otti päähän lähteä kouluun sinä pimeänä ja kylmänä aamuna. Jostain syystä päätin silloin, että muistan tämän hetken koko loppuelämäni. Siihen liittyi myös se, että halusin äkkiä kasvaa aikuiseksi ja tehdä mitä haluan. No, 25 vuotta myöhemmin muistan tuon hetken ja voisinpa sanoa itselleni, että lapsuutesi on parasta ja huolettominta aikaa. Edessä ovat vielä isän kuolema, oma avioero yms.

Vierailija
671/2086 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun Onnenruuduissa, jota esitettiin vuosien 1997-1999 kesällä, oli kilpailija, joka kilpaili jokaisella esityskaudella ja putosi kahdella ensimmäisellä kaudella ensimmäisenä, mutta kolmannella kerralla voitti kilpailun.

Vierailija
672/2086 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitto

Vierailija
673/2086 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta vanhojen eli ns entisten kavereiden syntymäpäivä päivämäärät. Myös toiset ja kolmannet nimet ovat jääneet päähän, tyttöjen keskuudessa kun oli olevinaan hyvin prinsessamaista että oli kolme nimeä. Itselläni ei ollut

Vierailija
674/2086 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillipurkin kyljessä lueteltiin valmistus- ja lisäaineet, lisäaineisiin kuului parahydroksibentsoehapon metyyliesteri.

Aku-Ankan tarinoita ja katkelmia niistä muistan, sekä lehdistä, että taskukirjoista.

Erityisesti Roopen Akua moittivat kommemtit.

Aku, sinussa menevät hukkaan sekä maltaat, että humalat!

Epäkelpo veljenpoikami.

Aku, senkin kuhnuri!

Työ on sinusta pahempaa kuin tuhkarokko, sikotauti ja sulkasato yhteensä!

Vierailija
675/2086 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej på dig! - ruotsinkirjan tarinat olivat niinepäuskottavia, että ne tuntuvat jääneen mieleen monelle.

Ehkä tarkoituksella?

Ett spöke, spöket, spöken, spökenak

Vierailija
676/2086 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tietysti näppivirheitä taas

Vierailija
677/2086 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen pankkikortin pin-koodin ja edellisen työpaikan ovikoodin. Niitä sitten black out-tilanteessa hakkaan...

Vierailija
678/2086 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja lankapuhelinnumeroita

Vierailija
679/2086 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ekaluokalla olleen koulupäivän, kun myöhästyin koulusta ja olin ihan paniikissa. Itkin lähes koko koulupäivän, kun olin niin häpeissäni asiaa. Tästä aikaa yli 30 vuotta.

Vierailija
680/2086 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pullukan liikunnan opettajan, joka hakkasi sellaisella rummulla tai tamburiinilla tai mikä nyt olikaan, tahtia ja juostiin pientä kamalanhajuista jumppasalia ympäri. Tämä liikunnanopettaja ei ikinä itse osallistunut mihinkään lajeihin, vaan huuti ja käskytti meitä. Ei tietysti pullukkana jaksanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän