<3 MAALISKUISTEN viikonloppu (pe-su)<3
Tässäpä pino, palailen iltapäivällä. Nyt aamukahville.
Maisa
Kommentit (63)
Ihan ensimmäiseksi osanotto Rebekka-vauvan vanhemmille! Suru on varmaan suunnaton, mutta muistakaa surra kunnolla ja itkun puhdistaa! Haleja!!
Ja sitten onnittelut kaikille uusille äideille ja isille! Ihana katsoa tuota listaa kun sinne " tupsahtelee" nimiä lähes päivittäin :)
Meillä nyt eka yö ja kohta eka päivä kotona takana. Yö sujui hyvin, tyttö heräsi 3 tunnin välein syömään ja nukahti aina heti takaisin omaan sänkyynsä ja ihme kyllä myös minä nukuin sikeästi syötön välit. Minusta on tullut kotiutumisen myötä 24 tuntia vuorokaudessa auki oleva maitobaari.. Siis tuotanto on aivan mieletöntä. Liivinsuojia saa olla vaihtamassa vähän väliä ja huomenna mies käy ostamassa pumpun, muuten ei tule mitään. Ja vaikka tyttö syö todella hyvin, niin voisin imettää vielä pari lasta lisää yhdellä istumisella :) Mies nauroikin, että mä olen kun sellaset vanhanaikaset kuninkaallisten imettäjät :) Joopa joo.. Onko kellään muulla samaa " ongelmaa" ? Ja kai tämä suoranainen vuotaminen tästä tasaantuu? Mulla ei ole nännit ollenkaan huomannu, että niiden pitäis nousta näkyville kun vauva imee. Joudun siis käyttämään rintakumia ja sen kanssa onnistuu ihan ok. Luin yhdestä opuksesta, että rintojen pitäisi muotoutua ja nänninpäiden nousta viim. 2 viikon kuluttua synnytyksestä kun rinta alkaa tottumaan touhuun ja pehmenemään. Pääasia kuitenkin on, että tyttö saa äidinmaitoa ja kasvaa ja vahvistuu. Pyykkikone on sitä varten, että saa pestyä suihkuavan maidon pois :) Olen muuten pari kertaa saanut aikaseksi kunnon tulvan, kun maidonkerääjä on täyttynyt huomaamatta yli äyräiden ja olen kumartunut hieman liikaa eteenpäin.. Maitoa siis TULEE :)
Mutta nyt hetkeksi sohvalle pitkäkseen kun neitikin nukkuu. Kohta taas maitobaari avaa luukkunsa ja kaikki halukkaat saavat suuret annokset :)
Mukavaa iltaa kaikille tasapuolisesti!
Kati ja " Vilppu" -neiti 4vrk
Mulla oli kovastikin kommentoitavaa tätä pinoa läpikäydessä, mutta nyt kun kirjauduin, en muista enää mitään... Toisaalta mietin välillä itsekin, että olen täällä varmaan yksinpuhelun kuningatar / lukeekohan kukaan näitä viestejä ylipäätään, mutta sitten sitä järkiintyy et ei voi ehtiä kommentoida joka asiaa - etenkään kun monesti tulee kierreltyä vain omaa napaa eikä välttämättä edes ole mitään varsinaista asia-asiaa :).
Yksi kysymys olis kyllä jo synnyttäneille tähän tai huomiseen ketjuun: onko mies aloittanut ISYYSLOMAN heti vauvan syntymästä vai vasta sitten kun olette kotiutuneet?
Olen tuota vähän miettinyt - omasta mielestäni se vois vaikka aloitella vasta sitten kun tullaan kotiin, mutta tiedä häntä malttaisiko tuo edes mennä töihin sitten... ja tietenkin riippuu aika paljon siitä, saako perhehuonetta. Sinne kun mahtaa olla tunkua; toivottavasti ei kyllä yhtä paljon kuin siellä Jyväskylässä naistenpäivän aikoihin!
Muuten olo on ollut muutamia päiviä aika tukkoinen. Siis sillai, että maha tuntuu painavan aivan tol-kut-to-mas-ti ja koko ajan puuskututtaa. Tänään raksalle ajellessa mies jo kysyi kesken kaiken että onko huono olo. No ei, mutta sattuneesta syystä vähän ahdistaa keuhkonperiä joissakin asennoissa!
Nyt olenkin yksin muutamia päiviä, kun mies on työmatkalla. Tuntuu, että olis aivan hirveästi tekemistä, joten olen sit vähän erilainen odottaja, kun mulla ei ole vielä ihan hirveää kiirettä synnyttämään. Viikon päästä voi kyllä olo olla ihan toinen.
Kiva oli kyllä nähdä, miten tuo maaliskuisten vauvalista on kasvanut pituutta kovasti! Oikein paljon onnea vain (ja toivottavasti sitä toivovat pääsevät justhetikohtahushus tositoimiin)!
Tulevan viikon juttuja odotellessa
Potkis 37+5
-just nyt nimimerkki vois olla mun puolestani vaikka Möyris tai Vihlis, sillä ei nää pojan liikkeet kyllä enää mitään kovin hentoja potkuja ole ja alakerrassa käypi kyllä välillä aikamoinen viiltelykin. Onkohan sillä jo jotenkin taltta ja vasara leluina???
Laitoin omankin aloituksen, mutta vauva siis syntynyt 6.3!!
Palailen palstalle kunhan vauvan hoidolta maltan ja jaksan :)