Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 MAALISKUISTEN viikonloppu (pe-su)<3

10.03.2006 |

Tässäpä pino, palailen iltapäivällä. Nyt aamukahville.

Maisa

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen ihan ekaksi SUUREN SUURET ONNITTELUT UUSILLE NYYTEILLE JA VANHEMMILLE! Joka kerta kun ehtii tänne, niin tuntuu uusia vauvoja putkahtaneen maailmaan. Kiva juttu. :)

SANTTU. Meillä tehtiin kummilahjan kanssa niin, että veljeni ilmoitti mistä ostivat vauvalle kummikehykset ja käski minun soittaa sinne liikkeeseen nimen. Muut kaiverrukseen tulevat tiedot olivatkin jo kummeilla tiedossa. :) Liikkeessä kuitenkin paketoivat lahjan ja niin kummit eivät pääse näkemään etukäteen nimeä. Kauheeta säätöä.. Siskoni on myös kummi, mutta hänen lahjastaan ei ole tietoa. Varmasti muiltakin vierailta lahoja tulee, mutta jos haluavat kaiverruksia teettää, niin täytyy sitten miettiä tapauskohtaisesti, miten kannattaa tehdä. Tuo sinun ehdottamasi keino on kyllä tosi hyvä. Ehkä mekin käytämme sitä, jos tarve vielä vaatii.

LYYTIKKI kyseli vauvojen maidontarpeesta. Meillä mennään täysimetyksellä, joten määriä on erittäin paha arvoida. Tyttö syö n. 7-8 kertaa vuorokaudessa (siis yösyöttö mukaan luettuna) ja imee yleensä molemmat rinnat samalla syötöllä ja aikaa syöntiin kuluu keskimäärin 30 min. Yleensä vielä toisesta rinnasta jää pumpattavaksikin maitoa. Täyteen tuntuu pikkuinen tulevan, kun ei kerran lisämaitoa vaadi. :)

Me kävimme tänään siellä miehen työpaikalla esittelemässä uuden perheenjäsenen. Kaikki olivat ihastuksissaan. Miehen pomo uskaltautui jopa ääneen ihmettelemään sitä, että minä en kuulemma näytä yhtään siltä, että olisin juuri synnyttänyt. Ei ylimääräisiä kiloja eikä väsymyksen merkkejä.. :) En oikein osannut mitään siihen kommentoida, nauroin vain. Kieltämättä olin kuvitellut, että synnytyksen jälkeen olisi hieman erilainen olo. Miestä kovasti jo odoteltiin töihin. Taitaa olla ihan korvaamaton tapaus. ;) Pomo lupasi kuitenkin olla teettämättä liikaa ylitöitä. Toivottavasti näin todella on. Mä vähän epäilen..

Samalla reissulla käytiin kaupassa. Taisi tyttö väsähtää ihmisten ihasteluista, koska sammui saman tien kun pääsimme ovesta ulos ja nukkui koko kauppareissun ajan ja toista tuntia vielä sen jälkeenkin. Jätin tytön ulos nukkumaan, niin sai samalla raitista ilmaa.

Nyt tyttö tyytyväisenä makoilee isänsä kanssa sängyllä. Jotain tuhinaa sieltä kuuluu, mutta hereillä kuitenkin ovat molemmat. Illalla olisi sitten taas tytön kylpyhetki. Tyttö nauttii kovasti kylvyistä ja ihokin tuntuu tykkäävän. Hormoninäppylöiden punaisuus helpottaa selkeästi kun tyttö hetken lilluu vedessä.

Viikonlopuksi ei suurempia suunnitelmia. Huomenna tulee kaveripariskunta käymään ja sunnuntaina mennään mun vanhemmilleni syömään. Ja nyt kun formulakausikin alkaa, niin sunnuntaina varmaan katsotaan kisa. Siinäpä niitä suunnitelmia olikin.

Jaha.. Nyt maitohinkkiä huhuillaan. :) Täytyy mennä syöttämään.

Mukavaa viikonlopun odotusta ja jaksuja kaikille!!

Lily & nälkäinen typykkä 3vko3pv

Vierailija
22/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Cornflowerblue]Onnitteluhalaus [b]Fionalle[/b] poikavauvan johdosta!

Täällä edelleen kärvistellään ja niin kuin mä muka olin varautunut alusta asti siihen, että yliajalle mennään, ja nyt jokaisesta supistuksen tapaisestakin toivo herää...

-Monkey-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]ihan ekaksi kaikille uusille vauvoille ja mammoille onnittelut! nyt kun päästiin vauhtiin niin mukavasti näitä uusia syntyy päivittäin:)

oma olo helpottaa vähän, voi johtua siitäkin että sain yöllä nukuttua ihan hyvin. heräsin vain kerran veskireissulle ja kerran kun kädet oli ihan puutuneet. muuten harkkasuppareita tulee, varsinkin iltaisin ja yöllä, mutta ei mitään kipeitä.

huomasin muuten että mulla on vatsa revennyt nyt ihan viime päivinä:( tylsää että kun näin lähelle pääsi ilman arpia, niin eiköhän nyt viimeisillään navan ympärystä on viiruja täynnä. toivottavasti häviävät, tai edes vaalenevat, tai jotain..

siivousta viikonloppuna luvassa. meillä on vauvanhuone vielä vähän levällään, varastoon pitäisi nakata kasa tavaroita. viime vkonlopun mies oli vielä työreissussa, joten jäi hommat viime hetkeen. (en viitsinyt lähteä yksin rehkimään viikko sitten, olisi vielä synnytys käynnistynyt;)

siivousta, ulkoilua ja lepäilyä nyt siis tiedossa. suppareita, tositoimia ja mukavia päiviä kaikille!

:) Caddie ja Pirpana, 39+3[/color]

Vierailija
24/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon jo vauvansa saaneille!

Jos ei itselläkään enää niin kauan menisi. Ensi keskiviikkona lääkäri päättää mahdollisesta käynnistyksestä (nopeiden aiempien synnytysten takia). Toivottavasti päättää, että se onnistuu...

Viimeisen kolmen päivän aikana on ollut iltaisin kanssa sellainen olo, että, jos vaikka yöllä alkais tapahtua, mutta sitten taas aamulla maha on ollut ihan rauhallinen, eikä montaakaan supistusta. Toisaalta en kyllä toivoisikaan kovin kiireistä lähtöä piipaa-autolla.

Eilen kävin taas neuvolassakin. Oma terveydenhoitaja oli lomalla ja paikalla oli sijainen, joka todellakaan tuntunut " neuvolan tädiltä" , ei voinut olla paljon yli kahtakymmentä. Tuntuu oudolta, että terveydenhoitaja on joku itseä vuosia nuorempi, jolla ei varmaan ole lapsia, kun tässä itse jo kolmatta odottelee. Ihan mukavalta ja pätevältäkin kyllä vaikutti, mutta unohti ottaa verikokeen sormesta, enkä sitten viitsinyt muistuttaa, kun se nyt on aikas inhottava toimenpide ; ) Eipä kai se rautaarvo nyt enää ole laskemaan päin.

Neuvolakäynnisssä jäi vähän arveluttamaan sf-mitta, joka on vaan 28,5 cm. Tuntuu tosi pieneltä mitalta, mutta oli kasvanut kuitenkin sentin edellisestä viikosta. Ei mulla vaan ennen ole ollut näin pientä mahaa tässä vaiheessa, mutta vauva kuulema vaikuttaa ihan sopivan kokoiselta. Millaisia mittoja muilla? Kun katselen vanhoja äitiyskortteja , niin edellisissä raskauksissa mitta on ollut tässä vaiheessa jo 32 ja 34 cm. Täytyy kai vaan olla tyytyväinen, ettei mitään jättivauvaa ole tulossa.

Täytyy tästä lähteä aloittelemaan neitokaisen iltatoimia, jos vaikka saisi sitten vielä miehen hakemaan jonkun hyvän leffan!

oskarinoma 37+4

Vierailija
25/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mitta on kai aika mutua kuitenkin, ja paljon myös riippuvainen mittaajasta; mun mitta hyppii riippuen onko sen ottanut oma terkka, tuuraaja vai lääkäri (juuri eilen vakiterkka sanoi että käyrä, siis hänen käyränsä menee nätin tasaisesti;)

niin ja sf nyt 35.

C, 39+3

Vierailija
26/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho lähti vähän etukäteen toi mun otsikko liikenteeseen.. :D

Täälläkin odotellaan masuasukin maailmaan tuloa, mutta tuntuu siltä ettei sillä mikään kiire taidakaan sieltä pois olla, mikäs siellä lämpimässä masussa on ollessa..

Mies meni jatkamaan maalaushommia makkariin ja toivottavasti ehtis saada kodin kuntoon ennen pienoisen kotiin tuloa. Kovasti vaavi painaa alhaalla ja kävely on ku norsulla konsanaan. Oon yrittäny vähän siivoskella jotain pientä ja kävellä, ehkä kohta pistän saunankin lämpiämään, josko saunominen auttais nopeuttamaan pikkuisen maailmaan tuloa..

Mies veikkaili, että sunnuntaina se sieltä syntyy, itellä vähän sellainen kutina että masussa pysytään ja kauan!

Tsemppiä kaikille odottajille ja Katjuska koitahan kestää sinäkin.. ei sinne ykskään vielä ole jäänyt.. ;)

Tuuteli Rv 40+1

Vierailija
27/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tänään niin paljon kaikkea tekemistä, mutta nukuin pitkästä aikaa tytön kanssa yhtäaikaa päikkärit tänään. Ja yölläkin on nyt saanut nukuttua kun tyttö nukkuu 4,5h-5h putkeen ennenkuin herättää syöttämään =)

Lyytikki kyselit syömisten määriä ja mä kun oon alusta asti pumppaillut maitoa ja syöttänyt pullosta niin nyt menee jo 100ml-145ml kerralla. Ja ikää tuli 8 pvä tasan 1kk. Muistelisin, että saman ikäisenä kun teidän vauva söi suunnilleen saman verran.

Oon nyt sitkeesti yrittänyt tissistä syömistä opettaa. Pumppaan ensiksi vähän maitoa, että rinta pehmenee ja saan nännin kunnolla esille ja sit äkkiä neiti rinnalle. Huh on kyllä aikamoinen rumba ton pumpun kanssa niinkuin manasit ;) Suunnillee 10minuuttia yritettiin rinnasta suoraan, mutta tuntuu että tyttö vaan ikenillään puree mun nänniä ja nuolee nännin päästä ne tipat mitä siitä itsestään heruu. En millään saa nänniä tarpeeksi syvälle enkä ymmärrä miten ihmeessä sitä imuotetta voi vauvalle opettaa? Olis niin ihana ja kätevä kun tyttö osais syödä suoraan rinnasta. Mua ahdistaa, että pian en pysty enää omaa maitoa syöttämään kun en saa maidontuloa runsastumaan =( Olis vaan pitänyt itse vaatia enemmän opastusta sairaalassa, mutta en kehdannut/uskaltanut pyytää niitä hoitajia kun ajattelin, että ovat niin kiireisiä kuitenkin. Sen viikon aikana tasan 3 kertaa ainoastaan mua autettiin imetyksen yrityksessä eikä se yksi kerta kestänyt kuin pari minuuttia jos sitäkään ja sit käskettiin vaan antaa pullosta.

Lily: Aika hurjalta tuntuu, että teidän tyttö nukkuu jo noin kauan ulkona. Meidän neiti kun on vasta muutamia minuutteja päässyt nauttimaan ulkoilmasta neuvolareissujen yhteydessä kun meillä ei ole parveketta =( Olis kyllä ihana saada nukutettua ulkona. Täytyy vaan alkaa vaunuilemaan yhdessä tytön kanssa, tekis mun tän hetkiselle rapakunnollekin hyvää! =P

Värjäsin tänään hiukset ja kylläpäs piristi kummasti. Täytyy vaan pitää hiukset tiukasti kiinni kun on vauva sylissä nimittäin vielä pari päivää värjäyksen jälkeen ainakin mulla tuoksuu hiukset väriaineelle.

Me lähdetään maanantaina miehen ja vauvan kanssa tukholman risteilylle, mutta mietin jaksanko sittenkään sinne tukholman keskustaan lähteä vauvan kanssa. On niin hankala sit löytää paikka missä maidon vois lämmittää ja vaipan vaihtaa kun ei valmiiksi tiedä mitään hyvää paikkaa sellaiseen. Ajattelin jos ollaan tytön kanssa laivalla se päiväkin kun mies käy ostoksilla tukholmassa, mutta mikä risteily se sellainen sit on ;) Toinen vaihtoehto olis et mentäis tytön kans mun vanhemmille siksi aikaa kun mies käy nimittäin se käy yhtä tuttuaan siellä moikkaamassa.

Ainiin Lyytikki tuli vielä mieleen, että miksi lämmität kattilassa veden jolla aiot maidon lämmittää? Meillä ainakin hanasta tulee tarpeeksi kuumaa vettä. Tai kerran joudun veden vaihtamaan kun sekoitan maidon ekan lämmityksen jälkeen niin on vielä hieman viileetä ja kun vaihdan uuden lämpimän niin tulee sit juuri sopivan lämpöiseksi.

Sit ristiäisistä niin sain varattua tilat vasta 22.4 eli tyttö on jo 2,5kk ikäinen silloin, mutta ei haittaa meitä vaikka vähän kestääkin. Ei viitsitä kotona pitää kun sitten joutuisi aika lailla karsimaan kutsuttavia vieraita kun on sen verran pieni asunto.

Loppuun ONNITTELUT TAAS UUSILLE VAUVANSA SAANEILLE MAALISKUISILLE! Ei taida enää päivääkään mennä ilman vauvauutisia, kivaa =) Odotan jo innolla, että päästäis kaikki tonne vauvapuolelle siirtymään.

Nyt lähden juomaan kahvia ja syömään mustikkapiirakkaa... jos ehdin kun neiti alkaa nyt näköjään heräilemään tai siihen malliin ääntä tuolta kuuluu ja mieskin on töissä.

-Simbucca ja tyttö reilun kuukauden-

Vierailija
28/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä olisi pitänyt kun huomasin tuon ikävän uutisen menehtyneestä maalismussukasta. En voi edes kuvitella surun määrää.. Aivan hirvittävää. Otan sydämestäni osaa menetyksen johdosta ja toivotan koko perheelle paljon jaksamisia! Itkettää ihan valtavasti ja mieskin tuli jo kurkkaamaan, että mikäs ihme tuli. Nyt pitäisi rauhoittua sen verran, että saisi untakin joskus..

SIMBUCCA. Juu, onhan se melkoisen hurjaa kun tyttö noin pitkään nukkuu ja olenkin siitä soitellut ja kysellyt ympäriinsä. Joka paikassa on sanottu ja kehoitettu antamaan nukkua, jos vaan suostuu nukkumaan. Serkkuni on lastenlääkäri (siis ihan väitellyt tohtori) ja hänen sanaansa luotan näissä jutuissa enemmän kuin kenenkään muun. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että saa ja pitääkin nukuttaa, jos vauva haluaa nukkua ulkona. Ja hän oli sitä mieltä, että vaikka tyttö onkin vasta kolmeviikkoinen, niin nyt ei ole kylmä ja tyttö on todella suojassa vaunuissa ja vaunut vielä suojaisassa paikassa. Asumme rivarissa " keskellä metsää" . Tai siis tämä taloyhtiö on todella puisella alueella, eikä kyllä tuuli saatika mikään muu pääse tuohon terassille millään tavalla. Siksi olen nyt siis rauhallisin mielin nukuttanut tyttöä ulkosalla. Kovasti tuntuu tyttö itsekin tykkäävän. Jaksaa syödä hyvin sen jälkeen. Ja muutenkin tyttö pitää pitkiä syöttövälejä, mutta kasvaa kuitenkin erinomaisesti eikä vaadi enempää mitä saa rinnasta. Luotan siis siihen, että kaikki on ihan kunnossa.

Meillä oli tuossa äsken kakkahälytys ja iso sellainen.. Meni taas vaihteeksi lakanat vaihtoon. Onneksi noita on melkoinen läjä varattuna tytölle, jos ei jostain syystä ehtisikään riittävän usein pyörittämään konetta.

Voisin mennä syömään vielä pikaisesti jotain ja istua hetken telkun ääressä ja mennä itsekin sitten nukkumaan. Tyttö on nyt jo kotvasen vedellyt yöunia. Itsellä on vaan niin paha olo tuon suru-uutisen vuoksi, ettei tiedä kuinka päin olisi.. On tuollainen vaan niin väärin. Ei sellaista saisi tapahtua kenellekään. Toivottavasti perheellä on paljon ihmisiä ympärillään tukemassa surun keskellä! Vielä kerran isosti jaksamisia ja voimia arkeen!!

Nyt iltapalalle..

Lily & tyttö 3vko+

Vierailija
29/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä meinaa enää ollenkaan ehtiä koneelle nykyisin - vauva (nyt 5 päivän ikäinen), esikoinen ja kotityöt vievät kyllä ajan aika tarkasti. Mitähän kaikkea täällä pinoissa onkaan tapahtunut? Virallisen listan kävin katsomassa, onnea vauvansa jo saaneille pitkää pinnaa muille!

Mitäs sitä kertoisi? Vauva on soma ja ihana, pari kertaa on ollut vatsavaivoja mutta muuten ei ongelmia. Yhtenä iltana hän kiljui ilmavaivoja kolme tuntia mutta onneksi lopulta sain vauvahieronnalla aikaiseksi neljä jymypierua ja sen jälkeen hän oli taas oma itsensä - söi ja nukahti. Minä myös...

Silloin tällöin olen ehtinyt vilkaista nettiin päin vaikken ole ehtinyt kirjoittaa. NapaNap jokin aika sitten valitteli imetyksen kivuliaisuutta. Mulla on kans nyt vielä hieman kivuliasta, mutta kyllä se on jo helpottamassa ja kohta varmaan on rinnat jo tottuneet siihen jyystämiseen eikä tunnu enää missään... Imuote on kuitenkin oikea ja käytän sitä jotain sairaalasta pyytämääni rasvaa ja annan ilmakylpyjä.

Lyytikki kysyi vauvan syönneistä. Minä syötän pelkkää rintamaitoa (ja siis rinnasta), määrää en tietenkään tiedä. Mun pitää vielä syöttää kolmen tunnin välein, näin siihen asti kunnes vauvan paino on alkanut nousta. Ehkä se onkin jo alkanut nousta, mutta seuraava neuvola on vasta maanantaina, niin että sitten sen tietää. Laitan kyllä kellon yleensä soimaan vasta neljän tunnin päähän edellisestä syötöstä, kun yleensä poika itse herättää mut sunnilleen kolmen tunnin välein. Tuntuu jotenkin tyhmältä herättää se viis minuuttia ennen kuin se heräisi ihan itse, ja siksi en ole viitsinyt niin minuuttipeliksi tuota syöttöhommaa tehdä.

Tässäpä tältä erää...

Zia

Vierailija
30/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suruviestin huomasin menehtyneestä maalismussukasta, itku tuli täälläkin. Riipaisi niin kun samaan aikaan oma lapsi oli rinnalla. Ei sitä surun määrää kyllä voi kuvitella eikä mitkään sanat tunnu sopivilta. Niin väärältä vaan tuntuu...

Vierailija
31/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi hyvin nukuttu yö takana! Sport-75 sitten ehti ennen mua synnyttämään, meillä siis oli sama laskettuaika. Onnea siis sinne ja muille vauvansa saaneille ja tietysti hiljainen osanotto enkelityttö Rebekkan perheelle!

Simbucca tuntuu hassulta että sun tyttö on jo yli kuukauden ja tää meijän mönkijä on edelleen vatsassa, eikös meilläkin ollut vain päivän ero lasketuissa?

Mutta nyt pukemaan, lähdetään anopille kylään neidin kanssa.

Tsemppiä kaikille!

Kati 40+6 (huomenna paukkuu taas uudet viikot)

Vierailija
32/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yksi viikko täynnä ja tämä tuntuu erityisen hienolta, kun nyt ollaan RV 40! Jee! Toinen yö peräkkäin, joka tuli hyvinnnukutuksi, eli olo on aikaslailla hyvä! Vatsaa katselin peilistä aamusella ja ihan niinkuin se olis pienentynyt?! En ymmärrä...

Illalla kävin vielä kaupungilla ja oli hauskaa huomata, että olen ilmeisesti raskaanaolevan näköinen! Ihmisillä oli epäuskoisen näköisiä ilmeitä, kun ne kaikki katso ensin mun mahaa ja sitten mun kasvoja. Mulla on aika piukea talvitakki, niin vatsa näyttää siltä kuin sinne olis tungettu koripallo! ;)

Eilinen lenkillä tasajalkaa hyppely toi sen verran tulosta, että ihan alhaalta vihloi iltasella enemmän. Välillä oikein sillain kunnollakin. Voihan olla tyhmääkin tuollainen " riehuminen" , mutta olo alkaa oleen jo sen verran epätoivoinen, että sitä tekee melkein mitä tahansa...

Muuten mitään synnytykseen viittaavaa ei ole ollut näkyvillä. Eikä varmasti tulekaan vielä pariin viikkoon... Onneksi nyt on ainakin seuraa ens viikolla, kun mun mies on talvilomalla! :)

Oli tosi inhottavaa lukea Rebekka-tytöstä. Vieläkin iso voimahali läheisille!!! Se vaan on niin väärin. Miten tuollaista voi tapahtua? Näitä asioita ei pysty käsittämään...

Tällaisilla mietteillä taas viikonloppuun. Voimia kaikille erilaisissa tilanteissa oleville!

Maarge ja Vili Rv 39+0!!!!

Vierailija
33/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh täällä sitä vaan vieläkin odotellaan...

eilen tuli sitten otettua järeemmät aseet käyttöön ja kokeiltua kolme ässää...no saunassa alkoikin sitten supistelemaan tosi lupaavasti ja suihkussa käyminen oli jo hankalaa kun piti nojailla välillä seinää vasten. Mies oli jo ihan täpinöissään menossa ja yritti udella, että sattuuko kuinka paljon, kestääkö ne supistukset kuinka kauan jne. toinen taitaa olla enemmän menossa jo kun minä;) no niinhän ne supistukset sitten yöllä taas loppu. Voi itku ja hampaiden kiristys...:/

ollaan kohta puoliin lähdössä koko porukka mun vanhempien mökille, kun ei täällä kotona ole juuri mitään tekemistä tälle päivälle...jos sitä vaikka alkaisi sitten tapahtumaan kun lähdetään hiukan kauemmas sairaalasta:) no ei tuolta mökiltä aja tosin kun tunnin verran tuohon Taysiin mutta kuitenkin...toivossa on hyvä elää...

voi, että kun alkaa hermostuttamaan ja nyt taas tuntuu siltä, että yliajalle tässä mennään ja reippaasti...:(

mutta kaikille jalka jo oven välissä- oleville kovasti supistuksia ja kaikille muillekin jaksamisia...

ja pienen Rebekka-tytön läheisille ja omaisille suuri osanottoni:(

-jiggy ja pikkuheppu rv39+6 (hui kamala noita viikkoja, saisi pikkunen jo tulla pihalle)

Vierailija
34/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Cornflowerblue]Täällä jo moni " varaillut" sopivia synnytyspäiviä ja nyt mä voisin varaan tän illan, kun meidän neiti menossa mummolle yökylään. Ei olisi sitten mitään ogelmaa yöllä lähdössäkään. Eilen illalla nukkumaan käydessä oli oikein kunnolla menkkamaisia kipuja mahassa ja selässä ja taas toivo heräsi, mutta näköjään turhaan. Aamulla sanoinkin miehelle, että tää varmaan kiusaa äitiään seuraavat kolme-neljä viikkoa ennen kuin suostuu pihalle tulemaan. Pitäs varmaan lauantain kunniaksi ottaa ne kuuluisat ässät käyttöön, vaikkei niistä kyllä esikoisenkaan aikaan mitään hyötyä ollut. Kaikki kikat silloin kokeiltiin oikein perusteellisesti ja vyöhyketarpiaakin mies innostui kokeilemaan nettivinkeillä, muttei saanu aikaiseksi kuin kipeät nilkat mulle :).

Mies lähti salille ja me täällä neidin kanssa puuhastellaan. Ruuan jälkeen neiti siis menossa mummolle yökylään, kun mummo tuossa viikolla soitteli, että voisiko neiti tulla kylään. Ja meidän neitihän on aina valmis kyläilyyn, oikea kyläkuuta! Kauppaankin pitäs mennä käymään. Huomenna mun serkku tulee meille kahdeksi yöksi ja suunnitelmissa IKEAreissua maanantaille. Synnyttämään vois siis lähteä myös su-ti, niin ois neidin hoito varmistettu ilman mitään säätelyjä... Nyt mä lopetan tän toivossa elämisen ja yritän jälleen asennoitua, että meijän vauva köllii masussa vielä huhtikuussakin...

Jaksellusta kaikille!

-Monkey ja mosse rv. 38+3-

Vierailija
35/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tuhisee kopassaan tyytyväisenä ja minä koitan taas muka tehdä töitä tässä koneella (vain todella pösilö ottaa tällaiseen saumaan hommia...). Onneksi on etätyö, jota olen saanut tehdä pikkuhiljaa. Tosin huomenna on sitten viimeinen deadline ja saan huoahtaa helpotuksesta. Meille on tulossa iso viemäriremontti, joten kaikki raha on nyt tervetullutta - siksi tällainen outo työntekoajankohta.

Meillä mies on ollut tämän vuoden työttömänä ja opiskellut sivutoimisesti kotona. Nyt on ihanan leppoisaa kun mies jaksaa touhuta esikoisen kanssa ja minä saan keskittyä vauvaan.

SIMBUCCA: Meillä kanssa nimiäiset 22.4., sattuu olemaan mun kolmekymppiset sinä päivänä ja ajateltiin juhlistaa niitä samalla. Silloin on myös muutamaa päivää vaille meidän puolivuotishääpäivä ja kun mentiin hiukan salaa naimisiin, niin voisi sitten juhlia myös häitä.

Mä en kanssa tuota maitomäärää osaa sanoa, kun tyttö on täysimetyksellä. Painoa oli tullut sairaalasta lähdön jälkeen 450 g viikossa, joten taitaa saada ihan tarpeeksi ;-) Posket on ainakin pullistuneet, samoin jalkoihin alkanut ilmestyä kunnon vauvamakkarat. Mulla on toinen rinta hirmu kipeä ja imetys siitä sattuu aluksi melkoisesti. Sisulla olen nyt koittanut selvitä ilman rintakumia, mulla on matala rinnanpää ja sen " venyminen" imetyskuntoon kesti viimeksikin aikansa. Nyt se on sentään säilynyt ehjänä. Te joille tulossa eka vauva, niin kannattaa varata varmuuden vuoksi kotiin (ja sairaalaankin ellei sieltä saa) Lansinoh-voidetta, jolla rinnanpäät saa pysymään kunnossa. Mulla niistä rikkinäisistä rinnoista seurasi esikoisen kanssa muutama ärtsy rintatulehdus eikä ollut mitenkään mukavaa.

Täältä myös Suuri osanotto Rebekka-vauvan vanhemmille, tuntuu niin hirmuisen väärältä tuo.

Jaksamista vatsakkaille,

t. Anna ja tyttönen 1 vk 6 päivää

Vierailija
36/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kotiyö takana, ja vauva nukkui paremmin kun sairaalassa, toiselta syötöltä ei vaan meinannu enää millään nukahtaa, tai nukahti aina hetkeksi ja sitten oli taas hereillä, mutta ehkäpä se siitä tasottuu kun totuu uuteen paikkaan.

Miun rinnanpäät on TOSI kipeet ja niistä tulee jo vertakin. Imuote on kuitenkin hyvä, sitä tarkisteliin myös kättärillä, eli ei auta vissiin kun kestää... aina alussa näkyy tähtiä kun poika alkaa syödä, mutta onneksi se helpottaa, eikä kipu jatku koko ruokailua. Helpottaakohan jossain vaiheessa? Kokemuksia?

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!!!

fiona77 ja poika 5 vrk

Vierailija
37/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä helpottaa, mutta koita pitää rinnat ehjänä jollain tavalla (Lansinoh, rintakumi aluksi --> ekojen kipeiden imujen jälkeen ota pois välistä tms.), jottet turhaan joudu kipua kestämään. Mun rinnat silloin esikoisen kanssa lopuksi jo märki (sori kuvaus), mutta paranivat ja onnistuneesti imetin sitten melkein vuoden. Koita purra hammasta, mä tästä lähden katselemaan tähtiä kun tuolta kopasta kuuluu kutsu ;-)

Anna

Vierailija
38/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmassa ensimmäisen kerran tämän raskauden aikana jonkinasteista kyllästymistä koko " tohuun" .

Yön sain nukkuttua ihan mukavasti, mutta aamulla herätessä olo oli ihan tukkoinen, päätä särki ja otti vain yleisesti kupuun. Kävin syömässä aamupalan ja mesomassa miehelle kuinka tylsää kaikki tällä hetkellä on ja painuin takaisin peittojen väliin lukemaan hesaria.

Kuulin kun mies lähti poikien kanssa ulos, nukahdin vähäksi aikaa ja tossa puoli yhdentoista pintaan heräsin " uutena immeisenä" (no takakireyttä kyllä huomaan olevan huikkasen ilmassa, mutta pahimmat höyryt jäi sinne sängyn pohjalle).

Aamulla joogasin tunnin (auttaa mulla tohon päänsärkyyn) ja nyt meinaan leipoa mokkapaloja ja unelmatorttua iltapäiväkahville, sitten vielä illalla lenkille ja saunaan ja jos vaikka kokeilisi sitä kolmattakin ässää niin että pääsisi edes lähiaikoina tositoimiin tai ainakin olisi jotain ohjelman täytettä näille päiville:)

Torstaina muuten lääkäri sanoi, että vauva hengittelee hienosti ja näyttää ihan valmiilta syntymään, kaipa sekin jotenkin rohkaisi mua, että vauva todella saa jo tulla kun tähän asti olen vaan toivonut, että pysyisi tuolla masussa mahdollisimman kauan.

No, kaikella todennäköisyydellä ainakin kerran vielä saan roudata itteni sinne polille (ensi torstaina), kaikki edellisethän synnytykset on jouduttu käynnistämään, joten tuskin tämä minun kroppani edes tietää miten synnytys spontaanisti käynnistyisikään (tätä kyllä toivoisin tosi hartaasti).

Onnea kaikille uusille vanhemmille vielä kerran ja enkelivauvan perheelle jaksamista suuressa surussa.

Meille " pallokkaille paljon supistuksia ja mahdollisimman nopsasti,

toivottelee,

maisa 38 tasan (jippii.... vaihtuihan se vihdoin ja viimein...)

Vierailija
39/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole itselläkään mitkään pirteet fiilikset kun alkoi lauantai aamu päin persettä täälläkin, hermosauhutkin joutu vetää että pystyy autoo ajaa. Just 3v. täyttävä toinen koirani aamulla meni äkkiä tosi huonoon kuntoon, tärisi ja paisui ku ilmapallo, no vatsalaukun kiertymähän se oli ja äkkiä vaan eläinlääkärille josta pienen ensiavun ja tippaletkujen kanssa kiireenvilkkaan pieneläinklinikalle leikattavaks, vielä ku matkalla alkoi supistelut nii kävi jo mielessä että tämäki vielä jos nyt alan synnyttää. Koira on edelleen leikattavana ja nyt vain päivystetään puhelinta ja toivotaan että koira selviää.

Sera 38+0

Vierailija
40/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni tas yö aikalailla kukkumiseksi vauvan vatsavaivojen takia, mutta täytyy sitten nukkua aamulla " vähän" pidempään. Esikoisella oli ihan järkyttävä koliikki, niin ettei tämä nyt ainakaan vielä ole mitään siihen verrattuna.

FIONA, kyllä ne rintakivut varmaan helpottaa aika pian. Mullakin on/oli rinnanpäät rikki ja vieläkin ensimmäiset imaisut sattuu etenkin toiseen. Sain sairaalassa vähän rasvaa (Lansinoh tai vastaava) pieneen lääkemittaan ja otin loput kotiin. Ainakin esikoisen kohdalla se sairaalasta saatu pieni määrä riitti hyvin ja kun se loppui, oli rinnatkin jo ok. Kannattaa kyllä tulevienkin imettäjien pyytää sitä rasvaa, ei ne sitä mitenkään tarjonneet mutta antoivat kun pyysin.

MONKEY suunnitteli sopivia synnytyspäiviä. Mulla oli sama homma ja olin viime viikonlopuksi hommannut esikoisen yökylään pe-su ja lauantain ja sunnuntain välisenä yönähän me sinne sairaalaan sitten lähdettiinkin. Aika mukava ajoitus!

Mun synnytys oli kyllä jälleen kerran pitkä kuin nälkävuosi. Esikoista väänsin kolme päivää ja kutakuinkin samoin tätä, ja tämä oli myös paljon kivuliaampi kuin esikoisen synnytys. Sairaalaan lähdettiin kun supisteli neljän minuutin välein, mutta silti ehdin sairaalassakin vielä 12 tuntia kärvistellä ennen kuin lapsi lopultakin oli ulkona. Meinas jo kyllä välillä usko mennä kun kätilöt vaan vaihtui ja aina uusi työvuoro alkoi ja minä edelleen synnytin... Kolme työvuoroa ehdin siellä olla, huh!

Sitten synnytyksen jälkeen kun mies lähti hakemaan esikoista, että hänkin pääsisi sairaalaan vauvaa katsomaan, niin meidän auto hajosi matkalla eivätkä he päässeet tulemaan ennen kuin seuraavana iltana kun saivat auton korjaamolta. Onneksi auto ei hajonnut edellisenä yönä kun oltiin menossa synnyttämään! Mä olisin varmaan saanu kohtauksen...

Miten muuten muut, joilla on useampia lapsia, saako vanhempien lasten kaverit tulla teille heti kun vauva on syntynyt ja jos ei niin kuinka pian? Mua vähän rasittaa, kun noita esikoisen kavereita olis joka päivä tänne tulossa vaikka oon sanonu ettei meille sovi enkä oo päästäny ketään vielä. Ärsyttää kun joka ainoa päivä pitää sanoa että ei sovi tulla ja kun kysellään että milloin sitten jne. Mä en halua luvata tai päättää mitään sen suhteen.

Nyt on pakko taas mennä, esikoinen lähtee synttäreille ja pitäis kai siivotakin täällä läävässä.