Mies tulee lauantaina auttamaan mua töihin. Pitääkö sanoa työnantajalle?
Eli hän vain istuisi aulassa varmistamassa, ettei asiakkaita tule sillä aikaa kun järjestelisin kokoustiloja valmiiksi. Eli hän ei varsinaisesti tekisi mitään, mutta voisin rauhassa keskittyä hommiini joutumatta varmistelemaan aulan tilannetta. Onko mielestänne ok?
Kommentit (46)
Erittäin outo asetelma, että et saa töitäsi tehtyä ilman, että firman ulkopuolinen ihminen tulee palkatta sua auttamaan. Sun pitää vielä kerran ottaa esille asia esimiehesi kanssa ja kertoa, että tarvitset kokoustilan valmisteluun aikaa x minuuttia ja sillä aikaa et pysty olemaan aulassa, joten jos sinne tule vieraita, he odottavat. Jos ei ole muuta ratkaisua, sovitte ajan, jonka voit olla kerrallaan pois aulasta ja se on myös se aika, jonka vieraat voi joutua siellä aulassa odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ehdottako muutoksia, koska niitä ei tule. Vastatkaa vain kysymykseeni kiitos. Ap
Si-nun pi-tää pu-hu-a a-si-as-ta työn-an-ta-ja-si kans-sa. Kuin-ka mon-ta ker-taa tä-mä p-itää sa-no-a?
22 jatkaa, tai aulaan jätetään lappu - Vierailija, ota yhteyttä numeroon xxx - ja siinä on sun kännykkä numero.
Kyllä minusta tuntuisi vähän oudolta mennä paikkaa, jossa joku soittaisi Mirkulle, että tule tänne täällä on asiakas. Ei antaisi kovin ammattitaitosta kuvaa kyseisestä yrityksestä.
Minusta olisi luontevampaa hetki odottaa ja saada pahoittelut, että olit järjestämässä kokoustilaa.
Joten jos nyt vaan hoitaisit työsi ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä työtä pysty organisoimaan paremmin, kun on oltava kahdessa paikassa yhtaikaa. Se on hirveän stressaavaa ja työnantaja tietää sen, mutta näillä mennään. Jos mies olisi siellä ja SOITTAISI mulle jos asiakas tulee, mun ei tarvitsisi hypätä koko ajan edestakaisin tarkistelemassa. Ap
Kuinka usein tämä hirveän stressaava tilanne on päällä?
Kuinka kauan yhden kokoustilan järjestäminen oikein kestää?
Pöydät, tuolit 20-40 henkilölle toivotulla tavalla, kahviastiat, lasit, juomat esille kauniisti. Eli ehkä tunnin. Käytettyjen poisvieminen ja saman tilan järjestäminen uudelle kokousseurueelle noin 1,5 tuntia. Mutta jos hypättävä eestaas, niin kauemmin. Ap
Mutta taidan tehdä totuttuun tapaan yksin. Ei ole oikein hyvä idea tuo miehen avun tarjoaminen, vaikka kaunis ajatus olikin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä työtä pysty organisoimaan paremmin, kun on oltava kahdessa paikassa yhtaikaa. Se on hirveän stressaavaa ja työnantaja tietää sen, mutta näillä mennään. Jos mies olisi siellä ja SOITTAISI mulle jos asiakas tulee, mun ei tarvitsisi hypätä koko ajan edestakaisin tarkistelemassa. Ap
Pöydät, tuolit 20-40 henkilölle toivotulla tavalla, kahviastiat, lasit, juomat esille kauniisti. Eli ehkä tunnin. Käytettyjen poisvieminen ja saman tilan järjestäminen uudelle kokousseurueelle noin 1,5 tuntia. Mutta jos hypättävä eestaas, niin kauemmin. Ap
Tuo on kyllä kamalan raskasta ja stressavaa. Asiakkaita tietenkin tulee muurahaislauman tavoin ovista ja ikkuinoista?
"Ulkopuolisen" töihin tuomisessa ovat esteenä myös vakuutuskysymykset, jos jotain sattuu puolin tai toisin (esimerkiksi jalan murtuminen liukastuessa lattialla, tavaran häviäminen jne.). Muun muassa siitä syystä työantajat eivät ole innokkaita ottamaan tiloihinsa ketään tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä kamalan raskasta ja stressavaa. Asiakkaita tietenkin tulee muurahaislauman tavoin ovista ja ikkuinoista?
Ratkaisevaa ei ole se, tuleeko heitä, vaan että minun on käytävä tarkistamassa jatkuvasti, onko joku tullut. Kokoustila ei ole aulan lähellä. Ap
Kun ap, meistä kukaan ei ymmärrä, että miksi tuota työtä ei tehdä ennen kuin asiakkaita alkaa virrata sisälle. Niin kaikissa niissä kokouksissa missä me muut ollaan oltu, on tehty.
Ilmoittamatta en tuota tekisi. Ratkaisusi ongelmaan on silti täysin älytön.
Vierailija kirjoitti:
Kun ap, meistä kukaan ei ymmärrä, että miksi tuota työtä ei tehdä ennen kuin asiakkaita alkaa virrata sisälle. Niin kaikissa niissä kokouksissa missä me muut ollaan oltu, on tehty.
Koska kokousasiakkaat ovat vain osa asiakkaista. Minun tehtäväni on ottaa vastaan kaikki taloon tulevat ihmiset ja lisäksi järjestettävä kokoustiloja siinä sivussa. Olen yksin ja on hankala sekä olla vastaanottamassa aulassa sekä olla pitkiä aikoja poissa sieltä. Mutta nyt luovuin miehen ehdotuksesta ja teen homman yksin kuten tähänkin saakka.
Ap
Ei tarvitse ilmoittaa, miehesi voi leikkiä asiakasta siellä aulassa jos joku kyselee jotain. En itsekään ilmoittele työnantajalle, jos mies tulee käymään työpaikallani ja vähän jeesailemaan. Samoin olen pyörinyt miehen työpaikalla kaikkiin kummallisiin kellonaikoihin eikä mies ole niistä mihinkään ilmoitellut.
Idea ei ollut ollenkaan älytön. Minulta säästyisi se turhan tarkistusten vaiva. Mies olisi soittanut minulle sanomatta mitään asiakkaiden edessä, pelkkä soitto. Olisin tiennyt että aha, nyt siellä on joku. Kertaakaan ei olisi pitänyt tehdä turhaa tarkistusta.
Mutta, luovuin jo ideasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Älkää ehdottako muutoksia, koska niitä ei tule. Vastatkaa vain kysymykseeni kiitos. Ap
Miten ihmeessä me täällä voitaisi tietää, onko sinun työntantajallesi OK, että sinun miehesi istuu hänen firmansa aulassa?
Vierailija kirjoitti:
Idea ei ollut ollenkaan älytön. Minulta säästyisi se turhan tarkistusten vaiva. Mies olisi soittanut minulle sanomatta mitään asiakkaiden edessä, pelkkä soitto. Olisin tiennyt että aha, nyt siellä on joku. Kertaakaan ei olisi pitänyt tehdä turhaa tarkistusta.
Mutta, luovuin jo ideasta. Ap
Ideasi oli täysin älytön ja sisälsi myös huomattavan annoksen pudasta järjettömyyttä. Tosin jos miehellesi maksetaan palkkaa tosta niin sitten olisi eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta taidan tehdä totuttuun tapaan yksin. Ei ole oikein hyvä idea tuo miehen avun tarjoaminen, vaikka kaunis ajatus olikin. Ap
Mikset yksinkertaisesti kysy esimieheltästi, miten hän haluaa homman tehtävän, ja teet sitten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, luovuin jo ideasta. ApIdeasi oli täysin älytön ja sisälsi myös huomattavan annoksen pudasta järjettömyyttä. Tosin jos miehellesi maksetaan palkkaa tosta niin sitten olisi eri asia.
En nyt kyllä ihan ymmärrä, miksi se idea on älytön. Selitä toki yksinkertaiselle.