Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tulee lauantaina auttamaan mua töihin. Pitääkö sanoa työnantajalle?

Vierailija
10.11.2016 |

Eli hän vain istuisi aulassa varmistamassa, ettei asiakkaita tule sillä aikaa kun järjestelisin kokoustiloja valmiiksi. Eli hän ei varsinaisesti tekisi mitään, mutta voisin rauhassa keskittyä hommiini joutumatta varmistelemaan aulan tilannetta. Onko mielestänne ok?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kumminkin päin, kunhan lain mukaan mennään. Työsopimuslaki:

8 §

Työntekijän avustaja

Jos työntekijä on työnantajan suostumuksella ottanut avustajan työsopimuksesta johtuvien velvoitteidensa täyttämiseksi, on myös avustajaksi otettu henkilö työsuhteessa suostumuksen antaneeseen työnantajaan.

9 §

Työnantajan sijainen

Työnantaja voi asettaa toisen henkilön edustajanaan johtamaan ja valvomaan työtä. Jos sijainen tehtäväänsä suorittaessaan virheellään tai laiminlyönnillään aiheuttaa työntekijälle vahinkoa, työnantaja vastaa syntyneen vahingon korvaamisesta.

Oletko aulavartija, vai mikä? Vartioimistehtäviä (kulunvalvontaa) miehesi ei voi suorittaa olematta vartiontiliikkeen palveluksessa, mutta vastikkeetta sekin onnistuu, vartija hän ei silloin tietenkään ole ja paras pysyä kaukana kulunvalvontalaitteista. Sinne vaan nojatuoliin lukemaan Elle:ä ja soittamaan sulle, heti kun joku tulee paikalle. Vastuuhan on TIETYSTI sinulla. :)

Vierailija
42/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia joku haluaisi laittaa miehensäkin tekemään ilmaiseksi töitä työantajalleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hätilkö, asia on nyt päätetty. Mies ei tule ja asia selvä. Lopullisesti päätetty ja kuopattu. Ap

Vierailija
44/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain suhteessa on epäselvää miten toimitaan kysyisin aina esimieheltä onko ok toimia kyseisellä tavalla.

Vierailija
45/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana mulle olisi ok että työntekijällä olisi joku apuna jos hän niin haluaa. Apuna oleva henkilö ei kuitenkaan olisi työsuhteessa eikä hänellä niin olen voisi olla voimassa minun ottamat vakuutukset tms. Mielelläni myös haluaisin tietää etukäteen jos työssä on mukana muita henkilöitä. Kyse ei kuitenkaan ole mistään toimistotyöstä tai aloittajan kuvaileman kaltaisesta työstä.

Vierailija
46/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä töiden järjestely on esimiehen päänsärky. Jos asian hankaluudesta on mainittu, silloin pallo on heitetty esimiehelle ja on hänen päätettävissään mitä asialle tehdään vai tehdäänkö mitään. Jos esimies on sitä mieltä, että mitään ei tarvitse tehdä, niin sitten ap saat ihan rauhassa tehdä niitä kokouksien järjestelyitä ja antaa asiakkaiden odotella aulassa siihen asti kunnes käyt tarkastusreissullasi. Kysy vielä esimieheltä, että kuinka usein hän haluaa sinun käyvän tarkastamassa, ettei tarvitse joka minuutti hypätä. Esim 15min, 30min välein tai tiuhempaan. Kun sulla on selkeä kuva siitä, mitä esimies sinulta odottaa, niin teet sen mukaan.

Omassa duunissani olen huomannut, että vähiten tarttee miettiä kun tekee vaan mitä käsketään, oli se kuinka tyhmää, hankalaa, älytöntä, ihmeellistä tahansa. Voin toki antaa kehittäviä ehdotuksia, mutta en jaksa enää omin päin sooloilla.