Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on näreissään kun maksaa enemmän

Vierailija
10.11.2016 |

Minun palkka bruttona 2000€, miehen palkka 7500€. Hän piikittelee siitä että ymmärränkö MINÄ että HÄN maksaa tavallaan minunkin osuutta talosta, vaikka olemme naimisissa ja talo on puoliksi kummankin nimissä. Tilanne on ollut tiedossa jo lainaa ottaessa, että mitkä meidän tulot on eikä se silloin miestä yhtään haitannut. Olen maksanut kaiken mihin rahat riittää ja silti visa on aina tapissa. Onko mulla kusipää ukko vai olenko minä jollain tapaa omituinen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kusipäinen ukko sulla. Meillä on sama tuloero ja omaisuus on 50/50 eikä avioehtoa. Mies ei ole koskaan mussuttanut mistään rahaan liittyvästä, päinvastoin yrittää ujuttaa mulle rahaa jatkuvasti tai ostaa jotain kallista vaikka en tarvitse tai halua.

Voi että sua nyt ihaillaan!

Tässäpä siinämielessä rehellinen AV-ämmä, että paljasti oman minänsä.

Paljasti mitä? En ole eroamassa tai viemässä kenenkään rahoja. En myöskään pyydä rahaa, sitä tuputetaan. Itse hinkui ja vinkui avioon, vieläpä ilman avioehtoa.

"Vielä ilman avioehtoa".

Ihan muuten vaan vähän niinkuin lipsahti.

Että silläviisii.

Vierailija
42/47 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä kusipäistä. Jos itse olisin (olen myös ollutkin paremmin tienaava osapuoli) rikkaampi niin en kyllä marisisi rahanmenosta. Sinuthan mies on valinnut, myötä- ja vastoinkäymisissä, kyllä parisuhteessa täytyy pitää toisesta huoli, sen takia sitä sanotaan parisuhteeksi.

Mä olen pitänyt toisesta huolta kun sillä oli vaikeaa taloudellisesti ja aina koetin huolehtia että hänelläkin on rahaa taskussa. Vain siinä vaiheessa kun huomasin että minua viedään kuusi-nolla, pistin pelin poikki.

Mutta edelleen tekisin saman jos olisin parisuhteessa. Parisuhteeseen kuuluu vastuunotto myös toisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei arvosta sinua. Exäni oli samanlainen paskiainen. Nykyinenkin välillä valittaa että joutuu maksamaan enemmän, mutta hänellä paljon paremmat tulot kuin minulla.

Vierailija
44/47 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy, miksi en ikinä ottaisi huomattavasti paremmin tienaavaa miestä. 

Minulle on arvoitus, mitä nämä hyvintienaavat toivovat puolison tekevän asian eteen. Mihin nalkutuksella ja vittuilulla pyritään? Olisiko miehesi sitten tyytyväinen jos muuttaisit halpaan vuokrayksiöön ja eläisitte erillään toisistaan?

Yhteiselo kovin suurin tuloeroin on todella hankalaa, ellei paremmintienaava jousta joko omasta elämäntavastaan tai rahoita yhteiseloa enemmän. Tietenkin yhteiset lainat sun muut kannattaisi jakaa suhteessa maksukykyyn.

Vierailija
45/47 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne olisi toisinpäin, niin vallitsevan av-ilmapiirin mukaan naisen ei tarvitse olla kimpassa pienempituloisen/työttömän miehen kanssa "...koska mies ei voisi matkustella tai muutenkaan pystyisi samaan elintasoon..."

Vierailija
46/47 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko on palstan ämmien naida hypergamisesti,  jos ette kestäkään totuutta?

Eihän miestenkään ole mikään pakko mennä kenenkään kanssa naimisiin, jos ei halua.

Sitä naimisiinmenon vapaaehtoisuutta ei oikeasti ymmärrä ennen kuin on liian myöhäistä. Se tulee valitettavasti vasta noin nelikymppisenä...

Vierailija
47/47 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei todellakaan tee enemmän töitä. Hän voi olla toimistolla kun haluaa ja tulla kun haluaa. Hänen työnsä on täysin erilaista kuin minun, puhuu puhelimessa ja käy tapaamisissa. Minä teen kolmivuorotyötä joka on fyysisesti ja henkisesti raskasta ja sen päälle hoidan vielä talon ja lapsetkin suurimmaksi osaksi. Kyllä sanon, että miehelläni on jokin ongelma. [/quote]

Ja miehesi työkö ei sitten ole henkisesti raskasta  - anna mun kaikki kestää ap! Jos palkka on 7500e nin olen melko varma, että painetta riittää varmasti enemmän kuin omassa pikku-hoitsun-hommassasi! Tuostahan paistaa niin selvästi läpi se, että luulit saavasi rikkaan elättäjän ja nyt harmittelet kun miehesi on nähnyt aikeesi ja alkaa perääntyä - ja ihan oikein tekeekin - mikä velvollisuus hänellä on sinua elättää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä