Menen huomenna autokaupasta ostamaan auton, mihin tulisi varautua?
En siis ennen ole asioinut autokaupassa ja olen huomenna menossa ostamaan ihan uuden auton. Olen katsonut valmiiksi merkin, mallin, värin, vaihteiston ja moottorin ja tehnyt alustavat laskelmat nettisivujen kautta. Olen siis nainen ja varmaan hyvä kauppias vainuaa heti helpon kohteen. Olen menossa kaiken lisäksi yksin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ihan meidän kaikkien asiakkaiden palvelukulttuurin parantamiseksi: älä pukeudu parhaimpiisi, päinvastoin pukeudu suht ryysyvaatteisiin, älä todellakaan heti paljasta budjettiasi, älä paljasta etukäteen mitään mitä tiedät autoista, vasta kun (KUN) myyjä yrittää kusettaa niin kerrot ettei pidä paikkaansa jonka jälkeen vaihdat kauppaa. Älä suostu viemään autoasi huollettavaksi mihinkään sellaiselle korjaamolle, johon ko. autoliikkeellä on huoltosopimus.
Autoista tietävät ystäväni: "yksityiset automyyjät alkavat olla luotettavempia kuin autoliikkeiden myyjät."
Älä odota että kuluttajansuojalaki auttaa, siinä menee ikä ja terveys kun odotat valituksesi etenemistä. Siinä vaiheessa auto on jo romuttamolla kun sieltä jotain ratkaisua tulee.
Yksityiseltä ostaessa voit olla varma ettei kuluttajansuojasta olisi mitään apua.
Siis jos ostaja tulee autokauppaan tai asuntoesittelyssä....