Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menen huomenna autokaupasta ostamaan auton, mihin tulisi varautua?

Vierailija
10.11.2016 |

En siis ennen ole asioinut autokaupassa ja olen huomenna menossa ostamaan ihan uuden auton. Olen katsonut valmiiksi merkin, mallin, värin, vaihteiston ja moottorin ja tehnyt alustavat laskelmat nettisivujen kautta. Olen siis nainen ja varmaan hyvä kauppias vainuaa heti helpon kohteen. Olen menossa kaiken lisäksi yksin.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömään rahanmenoon tulisi aina autojen kohdalla varautua ja lisäksi siihen, että se rahanmeno vaan tulee kasvamaan vuosi vuodelta.

Vierailija
42/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja tullut. Tämä kyseinen auto mitä olen menossa ostamaan tällä hetkellä on kampanjatuote kyseisessä liikkeessä. Mahtaako siitä tinkiä? Mulla on vaihdossa 2011 Mazda6 mistä on vielä vähän maksettavaa.

Ap

Olet laskenut vanhan velan uuden päälle ja ottanut huomioon, että sen vaihtoarvo ei ole ihan sitä mitä esim. netissä vastaavista pyydetään?

Tämä! Vaihtoauto on aina iso miinus autokaupoilla. Mieluiten myyt tuon oman autosi pois. Se on jo niin vanha, ettei siitä ole vaihtotilanteessa kuin haittaa.

Ja tuon mazdan arvo ei ole se mikä on oikotiellä pyyntihinta.

Vanhasta autosta saa romutuspalkkion, joka on 1500 euroa, jos ostaa tarpeeksi vähäpäästöisen auton. Möin vanhasta autosta osia, joilla tienasi pari satasta. Sen jälkeen romutettavaksi ja 1500 euron palkkio uutta autoa ostettaessa.

Netissä ja liikkeissä erään toisen auton pyyntihinnat oli 2000 - 3000 euroa. Vaihdossa liikeet olisivat hyvittäneet 500 - 600 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista katsoa arvostelut netissä, älä luota niihin aivan liikaa Kyseessä uudet autot, todelliset "piirteet" paljastuvat vasta vuosien päästä, eli kannattaa katsoa myös merkin yleisilme vanhemmista malleista

On monta hintahaarukkaa, löydä se oikea sinulle ettet joudu tyytymään tai katuumaan. On todella iso valikoima kyseessä

Varaudu että joudut odottaa autosi melko kauan, mulle kesti sen 3 viikkoa vaikka oli jo suomessa

Älä luule hinnaks mitä lapussa lukee. Aina tulee kuljetusmaksut ja lisävarusteita.

Ja aina koeajaamaan ensin, mielummin vähän katu sekä moottoritie.

On ehdotettu että kannattaa käydä kaupoille kuukauden loppupuolella kuin myyjät kilpailevat bonuksista

Kaupanteon aikana, kysy jos kyseisellä autolla on rahtivaurio (joka kolmas kuulemma). Tingi ottamalla lapun tarjouksest ja mene ulos, palaa parin tunnin päästä. Kerro sun googlamasi hinta jostai eri puoli suomea.  Hinta tippuu.

Vierailija
44/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis ennen ole asioinut autokaupassa ja olen huomenna menossa ostamaan ihan uuden auton. Olen katsonut valmiiksi merkin, mallin, värin, vaihteiston ja moottorin ja tehnyt alustavat laskelmat nettisivujen kautta. Olen siis nainen ja varmaan hyvä kauppias vainuaa heti helpon kohteen. Olen menossa kaiken lisäksi yksin.

Saisitko tilattua sen netistä? Myyjät yrittää kuitenkin kusettaa.

Vierailija
45/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja tullut. Tämä kyseinen auto mitä olen menossa ostamaan tällä hetkellä on kampanjatuote kyseisessä liikkeessä. Mahtaako siitä tinkiä? Mulla on vaihdossa 2011 Mazda6 mistä on vielä vähän maksettavaa.

Ap

Olet laskenut vanhan velan uuden päälle ja ottanut huomioon, että sen vaihtoarvo ei ole ihan sitä mitä esim. netissä vastaavista pyydetään?

Tämä! Vaihtoauto on aina iso miinus autokaupoilla. Mieluiten myyt tuon oman autosi pois. Se on jo niin vanha, ettei siitä ole vaihtotilanteessa kuin haittaa.

Vanhasta autosta saa romutuspalkkion, joka on 1500 euroa, jos ostaa tarpeeksi vähäpäästöisen auton. Möin vanhasta autosta osia, joilla tienasi pari satasta. Sen jälkeen romutettavaksi ja 1500 euron palkkio uutta autoa ostettaessa.

Netissä ja liikkeissä erään toisen auton pyyntihinnat oli 2000 - 3000 euroa. Vaihdossa liikeet olisivat hyvittäneet 500 - 600 euroa.

Ja tinkaamalla olisit saanut varmasti sen 1500 pois hinnasta muutenkin, mutta romutuspalkkiolapulla menetät senkin edun. Ainut rahallisesti järkevä konsti on siis myydä auto yksityiselle ja tingata autoliikkeessä hinnasta löysät pois.

Vierailija
46/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla rahhaa tai ainakin luotokelpoinen. Siihen se yleisimmin tyssää.

Vierailija
47/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika sentään, et sinää vielä ole mihinkään menossa. Nyt kun olet valinnut aton minkä haluat, niin nyt pydät sähköpostitse tai autotalli.com sivuston kautta tarjoukset kyseisen mallisesta autosta. Sitten kun olet saanut tarjoukset, niin sen jälkeen puhelimitse tarkennukset ja oikeille autokaupoille vasta sen jälkeen.

Vierailija
48/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös kuullut tästä, että siellä autokaupassa saa potkiskella niitä renkaita ihan kaikessa rauhassa, kukaan ei tule häiritsemään. Eli mieti toinen vaihtoehto, jos kypsyt siihen, ettet saa palvelua.

Itseäni raivostutti se, että autoa myydään automaattisesti miehelle. Mieheni joutui ihan sanomaan myyjälle, että auto on vaimolle ja hän sen myös maksaa, että esitelkää palvelkaa häntä.

Mikset itse mennyt myyjän luokse?

Jos pullan syönti tai netissä surffailu kiinnostaa myyjää enemmän kuin autojen myyminen, niin sellaisen myyjän ei tarvitse saada kauppaa autosta. Ulos vaan ja toiseen liikkeeseen.

Vierailija
49/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse autonsa ostava nainen ei ole enää nykyään mikään poikkeus. Tiedät mitä haluat ja tiedät mitä olet valmis maksamaan niin ei se sen vaikeampaa ole kuin rippisivärinkään ostaminen.

Autokauppias on idiootti jos ei ota vakavasti naista liikkeessä. Miehet voivat käydä huvikseen katsomassa autoja ruokatunnilla, mutta jos liikkeeseen tulee nainen yksin tai miehen kanssa, niin silloin ollaan oikeasti ostamassa autoa.

Mutta olen pahoillani, suuri osa autokauppiaista on idiootteja.

Vierailija
50/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minua on autokaupassa palveltu oikein mainiosti. Moni auton ostaja kuitenkin katselee hiukan itsekseen ja miettii että minkälaisia vehkeitä näyttäisi olevan tarjolla. Ei hyvä myyjä ammu heti iholle kyselemään tyhmiä. Jos asiakas kaipaa myyjää niin hyvä myyjä osaa lähestyä epätietoisen oloista asiakasta.

Vierailija
51/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse autonsa ostava nainen ei ole enää nykyään mikään poikkeus. Tiedät mitä haluat ja tiedät mitä olet valmis maksamaan niin ei se sen vaikeampaa ole kuin rippisivärinkään ostaminen.

Tai partahöylän ostaminen... kun partahöylästä tehdään pinkki ja nimeen lisätään Lady, niin hinta on ,hupsista keikkaa, kolminkertaistunut. Naisilta vaan voi pyytää enemmän. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
52/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja tinkaamalla olisit saanut varmasti sen 1500 pois hinnasta muutenkin, mutta romutuspalkkiolapulla menetät senkin edun. Ainut rahallisesti järkevä konsti on siis myydä auto yksityiselle ja tingata autoliikkeessä hinnasta löysät pois.

En kertonut ensimmäisellä kerralla mitään romutuspalkkiosta juurikin tuon takia.

Vierailija
53/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Rutinoff, se on hyvä!

Vierailija
54/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos mahdollista, maksa auto velattomaksi ennen kauppoja.

Mikä auto mahtaa olla kyseessä, mistä olet kauppoja menossa tekemään ?

Ei missän tapauksessa, jos edellinen auto on ostettu rahoituksella, niin sen pois maksaminen tarkoitta auton hitoriaan yhtä omistajaa lisää ja se on miinusta hyvityshinnassa.

Vierailija
55/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene suoraan liikkeeseen ostamaan. Kannattaa ensin kilpailuttaa liikkeitä ja pyytää tarjous useasta samaa autoa myyvästä liikkeestä. Myös eri paikkakunnilta.

Toi on erittäin tärkeä tieto ja hyvä vihje. Itse kun olin ensimmäistä oikeaa autoa ostamassa. Eli käytetyt kotterot lähti mun elämästä pois ja täysin tuliterä tilalle. En olis uskonut kuinka paljon on eroa hinnoissa täysin samassa autossa. Ihan siis tuhansia. Jos olisin ensimmäisessä liikkeessä lyöny kättä päälle, niin olis vtuttanut ja rankasti.

Vierailija
56/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Rutinoff, se on hyvä!

Rutinoffissa pohja on läkkipeltiä ja kaveritkin naurais.

Vierailija
57/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todennut että ensimmäinen tarjous kannattaa pyytää ilman lisävarusteita. Jos tarjoukseen pyytää kaikki herkut ja hinnasta tulee liian kallis, niin juuri minkään lisävarusteen poistaminen ei tunnu laskevan hintaa yhtään. Tavallaan myyjä on kiinni jossain tavoitehinnassa, eikä halua luopua siitä. Sama toisin päin, myyjä on kiinni karvalakkimallin hinnassa ja haluaa saada sen, joten lisävarusteita luvataan halvemmalla.

Autokauppa on sellaista jossa hinnassa voi olla suurikin ero, riippuen miten kaupankäynti sattuu etenemään.

Vierailija
58/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistamaan henkilöllisyytesi, torjumaan myyjän tuputtama rahoitus ja tietyn vakuutusyhtiön "tarjous"kasko, ellet niitä ole päättänyt joka tapauksessa ottaa, sama koskee lisävarustepaketteja, tekemään koeajo ennen tilausta, vastailemaan irrelevanteilta tuntuviin kysymyksiin (mm. oletko sinä tai perheenjäsenesi poliittisia päättäjiä), tarpeeksi aikaa paperihommiin...

Rahoitus ei ole todennäköisesti huono juttu. Myyjä saa provikan siitä minkälaisen rahoituksen saa myytyä. Todennäköisesti rahoitus on heti lähtökohtaisesti halvempi kuin pankkilaina ja myyjällä on siinä ehkä pieni neuvtteluvara. Olen saanut tinkaillessa rahoituksenssa esim koron 2,9% -> 1,9%. Pankista ei kannata haaveillakkaan tuolaisista koroista ja kuluista, saati puhumattakaan siitä että auto itse käy lainan vakuudeksi.

Vierailija
59/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos katsot haluamasi auton hinnan netistä ja etsit nykyistä autoa vastaavan hintapyynnin myytävien autojen jokosta ja lastket itse uudne auton hinnasta pois myyntihinnan perusteella arvioitavan väliranan, niin käytännössä starjottu väliraha on noin 2000€ enemmän mitä olet itse arvioinut.

Ja huomaa ,älä tuijota vaihtoauton hintaa tai hyvityshintaa, vaan nimen omaan välirahaa jonka olet itse arvioinut.

Käytännössä automyyjät siirtää uuden auton alennuksen vaihtoauton hyvitykseen, koska se on heille verotuksellisesti edullisempaa.

Eli nyt käyt läpi netistä kaikki laskurit, joilla voit laskea hinnan uudelle autolle. Seuraavaksi käyt realistesti läpi omaa autoasi vastaavat käytettyjen pyynnit. Sitten vähennät saamastasi uuden auton hinnasta arvioimasi vaihtoarvon ja lisäät siihen 2000€, niin se on suunnilleen se mitä sinulta tulaan pyytämään välirahaa. Jos väliraha on suurempi, kauppa on huono ja jos sen pienmpi, niin kauppa on hyvä.

Vierailija
60/62 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minua on autokaupassa palveltu oikein mainiosti. Moni auton ostaja kuitenkin katselee hiukan itsekseen ja miettii että minkälaisia vehkeitä näyttäisi olevan tarjolla. Ei hyvä myyjä ammu heti iholle kyselemään tyhmiä. Jos asiakas kaipaa myyjää niin hyvä myyjä osaa lähestyä epätietoisen oloista asiakasta.

Sekä auto että asuntokaupassa "katselu" tapahtuu nykyisin netissä. Jos myyjä tulee autokauppaan tai asuntoesittelussä näyttöön, niin se asiakas on oikeasti kiinnostunut ennalta valitsemastaan kohteesta. Hyvä myyjä tulee melko pian kysymään että mitä on mielessä. Jos asiakkaaseen ei oteta kontaktia, niin todennäköisesti hän poistuu liikkeestä pettyneenä.