Minkä takia n. 35v+ naiset tekee tätä?!?
Jos olen esim. vaateostoksilla, he tunkevat samalle rekille vaikka kauppa olisi muuten tyhjillään. Miksi? Käyn jokaisen rekin tosi nopeasti ja järjestelmällisesti läpi enkä jää miettimään ja ihmettelemään. Pääsisivät aivan pian tonkimaan niitä vaatteita rauhassa. Ennen väistyin tieltä, mutta viime aikoina olen alkanut tekemään jotain seuraavista:
-"Tönäisen" eukon kyynärpäätaktiikalla kauemmas
-Pysähdyn aloilleni, tuijotan eukkoa jäätävästi, enkä tee elettäkään liikkuakseni tai katsoakseni vaatteita
-Tungen vielä lähemmäs kyseistä ihmistä
T. Nuori nainen
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sinulla on hieman tätimäinen maku vaatteiden suhteen, kun aina osut sille rekille, mille se vanhempi nainen on menossa?
Mutta kun se täti on jossain ihan muualla ja ryntää tiettyyn paikkaan vasta sitten kun minä menen sinne. Täti saattaa vasta astua kauppaan sisälle ja rynniä suoraan mun eteen. Ei haittaa jos tonkivat vaatteita mun takana tai lähettyvillä, mutta kun pitää tulla sentin päähän mun naamasta. Joskus jopa tarttuvat siihen vaatekappaleeseen, joka on jo mun kädessä. En ymmärrä.
Kokeile mennä vähän kalliimpia vaatteita myyviin kauppoihin.
Siis eikö siihen rekille mahdu kaksi ihmistä yhtäaikaa? Mites ne pyöreät rekit, eikö siihenkään saa tulla jos jo olet siinä? Tai rekit joihin pääsee molemmin puolin?
Oon huomannut ton saman. Varsinkin keski-ikäisillä naisilla on joku ongelmia nuorempia kohtaan. Tää kärjistyy hyvin kassajonossa, aina on joku kärttynen akka takana tönimässä kärryillä jaloille tai kun olet lastaamassa ostoksia kassalle ängetään niitä omia ostoksia siihen samaan aikaan. Sitten huokaillaan ärsyyntyneenä kun huomauttaa asiasta.
Saatan mennä vaatekaupassa rekille, jossa on jo joku toinenkin, vaikka koko muu kauppa olisi tyhjillään.
Teen sen siksi, että menen aina ostamaan tietynlaista vaatetta, en silmäilemään läpi koko kaupan tarjontaa.
Jos siis haluan hankkia vaalean paitapuseron, menen suoraan rekille, jossa vaaleat paitapuserot ovat. En ole ymmärtänyt, että en saa tehdä näin, jos joku saman rekin ääressä on jo joku nuori nainen.
Pyydän anteeksi ja parannan tapani.
t. Vanha nainen
Tämän vuoksi katselen vanhempia naisia. Ovat sinut itsensä kanssa, eivät vaivaa päätään jos joku toinen on lähellä eivätkä käyttäydy yhtä lapsellisesti kuin ap.
t. nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Mä shoppailen ainoastaan netissä ja kirppareilla, olen ravannut kirppareilla n. 16 vuotiaasta asti ja olen huomannut, että monesti joku kulkee selkeästi mun perässä ja käy läpi ne pöydät mitä minäkin. Mulla on varmaan vain niin kiva tyyli ;)
Mulla on tapana kävellä kirppari järjestyksessä eikä hyppiä pöydältä toiselle. Jos sullakin on tapana mennä järjestyksessä, niin sillähän se selittyy.
Hauska kysymys. Tietysti herää kysymys ap:n rajoittuneisuudesta. Nyt mietin asiaa ha vastaukseni kuuluu: mä en kovin paljon välitä mitä ympärillä tapahtuu enkä kiinnitä huomiota muihin ihmisiin.
Riittääkö tämä vastaus ap:lle?
N40
Ei meillä mummonaisilla ole muuta iloa elämässä. Saa edes pientä piristystä päivään, kun kiusaa nuorempaa naista esim. vaate- tai ruokakaupoilla, bussissa, töissä jne. Vuoden kohokohta on itselläni firman pikkujoulut - mummojakku niskaan, Eccot jalkaan, parit drinksut naamaan ja työpaikan nuoria tyttöjä kiusamaan. Loppuillasta laajennan reviiriäni jatkopaikkabaarin pimuihin. Bravuurini on läikytellä juomia koppavien tyttölasten päälle ja kyynärpäät ovat käytössä mm. tanssilattialla. Miehiä en jaksa enää kiusata, kun vaihdevuodet ja liian monta setämiestä ovat vieneet seksuaalienergiani minimiin...
Tähän väliin pitää vielä lisätä, että kaikki mun naispuoliset ystävät on huomanneet saman ilmiön. Siis naiset iältään 20-27-vuotiaita. Oon päätynyt siihen lopputulokseen, että vanhemmat naiset haluaa vähintään alitajuisesti matkia nuorempia. Näitä ahdistelevia ja perässä kulkevia tätejä on osunut kohdalleni ainakin vaate-, kenkä- ja hajuvesiostoksilla. No kai se pitää ottaa kohteliaisuutena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia nuoret naiset tekee tätä?
Jos olen esim. vaateostoksilla ja menen samalle rekille, jolla on joku nuori nainen, jotkut väistyvät tieltä, mutta jotkut tekevät jotain seuraavista:
- "tönäisevät" minut kyynärpäätaktiikalla kauemmas
- pysähtyvät aloilleen, tuijottavat minua jäätävästi eivätkä tee elettäkään liikkuakseen tai katsoakseen vaatteita
- tunkevat vielä lähemmäksi minua.Miksi?
T. n. 35-v. nainen
Miksi mun pitäisi VÄISTÄÄ sinua, koska olet vanha? Minä olin siinä ensin. Opettele käytöstapoja ja odota vuoroasi. Niin metsä vastaa kuin siinä huudetaan. Tai tässä tapauksessa niin täti saa kyynärpäästä kun sitä antaa toisille.
En ole itse tarinan mukainen, vaan väänsin vaan ap:n viestin toiseen muotoon.
Ap:llahan ei myöskään itsellään ole kovin hyviä käytöstapoja (tai ehkä on, muttei vaan aina käytä niitä), jos rupee tuijottelemaan jäätävästi, kun toinen tulee samalle rekille. En tiedä miksi jotkut "änkeävät" samalle rekille, mutta jos joku tekisi minulle niin, niin jotta olisin asiallinen ja käytöstavoiltani hyvä, niin en toimisi niin kuin ap., vaan joutuisin joustamaan omasta puolestani, koska sitä ne hyvät käytöstavat on, että jos toinen käyttäytyy huonosti, niin ei itse tee samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen esim. vaateostoksilla ja menen samalle rekille, jolla on joku nuori nainen, jotkut väistyvät tieltä, mutta jotkut tekevät jotain seuraavista:
- pysähtyvät aloilleen, tuijottavat minua jäätävästi eivätkä tee elettäkään liikkuakseen tai katsoakseen vaatteita
T. n. 35-v. nainen
Miksi mun pitäisi VÄISTÄÄ sinua, koska olet vanha? Minä olin siinä ensin. Opettele käytöstapoja ja odota vuoroasi. Niin metsä vastaa kuin siinä huudetaan. Tai tässä tapauksessa niin täti saa kyynärpäästä kun sitä antaa toisille.
Olen todella pahoillani taustastasi. Kaikille ei opeteta kotona käytöstapoja. :(
Ohis
Eli olet sitä mieltä, että missä tahansa kuljenkin, minun pitää väistää kaikkia itseäni vähänkin vanhempia? Mielestäni kaikki ovat tasavertaisia ja kaikkien pitäisi olla yhtä kohteliaita toisiaan kohtaan. Taidat olla juuri sellainen nokka pystyssä kulkeva turkiksiin pukeutunut viisikymppinen matami, joka kuvittelee olevansa muita tärkeämpi ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. n. 35-v. nainen
Ap:llahan ei myöskään itsellään ole kovin hyviä käytöstapoja (tai ehkä on, muttei vaan aina käytä niitä), jos rupee tuijottelemaan jäätävästi, kun toinen tulee samalle rekille. En tiedä miksi jotkut "änkeävät" samalle rekille, mutta jos joku tekisi minulle niin, niin jotta olisin asiallinen ja käytöstavoiltani hyvä, niin en toimisi niin kuin ap., vaan joutuisin joustamaan omasta puolestani, koska sitä ne hyvät käytöstavat on, että jos toinen käyttäytyy huonosti, niin ei itse tee samalla tavalla.
Niin olen tehnyt aiemmin, mutta vaatekaupoissa kiertely alkaa olla todella hankalaa ja ahdistavaa, kun jatkuvasti saa olla väistelemässä oikealta ja vasemmalta varpaille tallovia matameita. Ei näköjään auta kuin olla yhtä röyhkeä. Ja oon röyhkeä nimenomaan vain näin käyttäytyviä naisia kohtaan, en kaikkia kohtaan. Tulee mieleen frendeistä se kohtaus, missä menivät ostamaan monicalle hääpukua. Naiset on hulluja.
Ap
Se vaan meissä +35 naisissa on, kun hormonitasot laskee ja käytös äkäistyy. Joku päivä tuikkaset kyynäepäälläsi sitä väärää akkasta ja sehän iskee sut päivystyskuntoon. Me saatetaan olla jopa harmittoman näköisiä mutta pinnan alla kuohuu..
Vakavasti ottaen, en käyttäisi lievää väkivaltaa keneenkään, turpiin voi tulla ja kovasti. Muuten ap olet ihan hupsu nuori tyttö, kasvahan vielä ;)
Vierailija kirjoitti:
35v nainen on jo vanha mummo, ei millään pahalla :D
N21
OLEN 37 ja joudun kulkemaan bussilla teinien kanssa töihin ainoana aikuisena. No eipä minua sieltä joukosta edes erota näytän niin nuorelta:/
Vierailija kirjoitti:
Tähän väliin pitää vielä lisätä, että kaikki mun naispuoliset ystävät on huomanneet saman ilmiön. Siis naiset iältään 20-27-vuotiaita. Oon päätynyt siihen lopputulokseen, että vanhemmat naiset haluaa vähintään alitajuisesti matkia nuorempia. Näitä ahdistelevia ja perässä kulkevia tätejä on osunut kohdalleni ainakin vaate-, kenkä- ja hajuvesiostoksilla. No kai se pitää ottaa kohteliaisuutena.
Ap
Jep, kukapa ei haluaisi olla kuin sinä, kuullostathan oikealta helmeltä naisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap ennen kuin luulet itsestäsi liikoja, ole hyvä ja lue vastaukseni.
Miksi edes kysyt syytä kun olet sen jo toiveikkaana valmiiksi keksinyt!
Vastaus numero 28
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut ton saman. Varsinkin keski-ikäisillä naisilla on joku ongelmia nuorempia kohtaan. Tää kärjistyy hyvin kassajonossa, aina on joku kärttynen akka takana tönimässä kärryillä jaloille tai kun olet lastaamassa ostoksia kassalle ängetään niitä omia ostoksia siihen samaan aikaan. Sitten huokaillaan ärsyyntyneenä kun huomauttaa asiasta.
Hassua, itse juuri muutama päivä sitten olin mieheni kanssa kaupassa kassalla ja siellä teini, isänsä kanssa työnsi kärrynsä, niin lähelle, että mieheni lähes suuttui. Sinä et tietenkään näe kuinka meitä "vanhuksia" kohdellaan. Näet vain sen mitä itsellesi tapahtuu.
Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei ole mitenkään harvinaista kuinka vanhempia naisia haukutaan ja kohdellaan huonosti miesten ja nuorten naisten puolelta. Milloin olemme katkeria, kärttyisiä, kateellisia, ilkeitä, ja nyt sitten tönimme kärryillä. Monesti olemme ihan täysin näkymättömiäkin. Paitsi tietysti silloin, kun päätämme milloin itse haluamme mennä määrätylle vaatetangolle. Silloin meistä tulee taas jotain kamalaa.
Vainoharhaiset nuoret, kuvittelevat oikeasti, että meitä vanhempia naisia kiinnostaa nuoret naiset, heidän vaateostoksensa, heidän miessäätönsä, kauneutensa, kroppansa tai mieshuomion kohteena olemiset.
Ei kiinnosta. Mutta sitähän he ei omassa itsekeskeydessään suostu millään uskomaan. Ei, vaikka miten sanotaan. Kaikki saadaan aina väännettyä kateudeksi.
Maailmassa on niin paljon muutakin, kun seksi, seksikkyys, miesten huomio ja nuorten kauneus. Eikä "vanhuksena" oleminen ole mitenkään tuskallista monellekaan naiselle. Sitä vain itsekeskeisten nuorten naisten ja miesten, joskus aivan mahdoton sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. n. 35-v. nainen
Niin olen tehnyt aiemmin, mutta vaatekaupoissa kiertely alkaa olla todella hankalaa ja ahdistavaa, kun jatkuvasti saa olla väistelemässä oikealta ja vasemmalta varpaille tallovia matameita. Ei näköjään auta kuin olla yhtä röyhkeä. Ja oon röyhkeä nimenomaan vain näin käyttäytyviä naisia kohtaan, en kaikkia kohtaan. Tulee mieleen frendeistä se kohtaus, missä menivät ostamaan monicalle hääpukua. Naiset on hulluja.
Ap
Älä vaan mene mihinkään suurkaupunkiin jouluostoksille. Sen jälkeen olet varmaan suljetulla. Oletko koskaan käynyt vaikka jossain footlockerilla tai disney storessa? Eikä siellä todellakaan ole tallomassa matamit. Mitä jos alkaisit käydä aamulla aikaisin kun on hiljaista? Jätät ne alennusmyynnit ja joulumyynnit väliin. Tai siirryt nettiin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minua monesti seuraavat lapset. Menen vaikka leluhyllylle katsomaan lahjoja lapsille ja aina tulee joku lapsi siihen samoille hyllyille. Kaupassa on siis vaikka mitä muuta ja aina ne tunkee siihen minun viereeni. Oon huomannut, että he yrittävät matkia minua. Ottavat käteen juuri sen lelun kuin minulla oli kädessä. Monesti eivät edes osta mitään. Näitä ahdistelevia lapsia on vaikka kuinka paljon. Ensi kerralla joudun varmaan käyttämään jalkaani. Ei, enkä aio edes ottaa sitä kohteliaisuutena.
Koko vaihe on jäänyt välistä, en tiennyt että noin olisi pitänyt toimia. Nyt on jo myöhäistä, kun olen 40+. En tiedä syytä, mutta voisin arvailla, että yrittää vältellä joutumista myyjän liian innokkaan myyntihyökkäyksen kohteeksi? Jos myyjä lähestyy, voi hivuttautua kauemmas ja sinä jäät myyjän saaliiksi.