Onko toi TuiFly vitsi? Käsittämättömän pienet kilorajat matkatavaroille.
"Matkatavarat TUIFly (BLX) ja Thomson Airwaysin (TOM) lennoilla, sisältäen käsimatkatavaran, saavat painaa yhteensä 20 kg."
http://www.tuiflynordic.fi/matkatavarat/lahtoselvitettava_matkatavara
Katselin Tui:n lomamatkoja ja ihan kivoja vaihtoehtoja heiltä löytyikin. Jäi vaan matkat heidän kautta hankkimatta noiden matkatavaroiden kilorajojen takia. Ruumaan menevä matkalaukku max. 15 kg ja käsimatkatavarat 5 kg.
Vertailun vuoksi: Finnairilla 23 kg ja 8 kg.
Kaikki katsomani Tui:n lennot tehdään TUIFly BLX:lla, jossa toi tiukka painoraja romppeille.
Mulla on AINA painanut matkalaukku sen 20 kg paluulennolla 1-2 viikon lomilla. Käsimatkatavaroita en ole punninnut, mutta on reppu täynnä tuotteita, jotka ei kilorajojen takia matkalaukkuun mene.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuljen TUI:llä mielellään ja viihtyisästi, ja kevyillä kamoilla, kuten yleensä pyrinkin matkustamaan. Joten ei ole vitsi. Meitä on varmaan monia jotka ei halua kerätä lumppuja ja viinoja laukkuihinsa, joten joo, TUI ei ole sinulle. Hyvää matkaa ja mukavia kaupusteluhetkiä vaan sinulle, jollain toisella firmalla.
En kerää minäkään mitään lumppuja ja viinoja laukkuihin, oli lentoyhtiö mikä tahansa. Viihtyvyys lennolla (cabinissa) ja matkatavaroiden painorajat ovat eri asioita. Ap
Viihtyvyys lennolla (cabinissa)...? Missä muualla kuin "cabinissa" yleensä olet lennon aikana? Onko viihtyvyys lennolla (ohjaamo/rahtiruuma) jo koettu?
Ohjaamossa olen kyllä ollut (en tosin vuosikausiin), ruumassa en. Haluat tahallaan tarttua mitä ihmeellisimpiin aasinsiltoihin ja saivarteluihin, että voit jatkaa piikittelyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen ketju. Tulee mieleen vuoteni koulukiusattuna yläasteella, kun kaikkiin sanomisiini tartuttiin ja tahalleen ymmärrettiin väärin että voitiin vittuilla. Ap, turha näiden kanssa on yrittää keskustella.
Tällaistahan tällä palstalla tuppaa olemaan. Liekö kateellisten kaakatusta, kun joku toteuttaa itseään matkustelemalla ja nauttii elämästään. Kaikilla tähän ei ole syystä tai toisesta mahdollisuutta. Ei mua pahemmin haittaa näiden vänkääjien kanssa vääntäminen. Ajanvietettä sairauslomapäiville. Ap
Nyt se hölöttelee jo itsekseen kun muut ei enää jaksa...
Vierailija kirjoitti:
Nyt se hölöttelee jo itsekseen kun muut ei enää jaksa...
Ai? Oletko sä minä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten voi vetää noin pahasti herneen nenään siitä et joku lentää TUI:lla ja tekee lomallaan muutakin kuin hamstraa viinaa. Korkkaa vaikka yks pullo jos kiristäis pipo sit vähän vähemmän.
Tyypillinen suomalainen juntti, viinien ostaminen on viinan hamstrausta ja vaihtovaatteiden pakkaaminen on turhaa koska yksillä housuilla ja paidalla pärjää... Jos toisten loma koostuu muustakin kuin kaljan kittaamisesta uima-altaalla? Mulla on urheiluvaatteet, tennismailat, snorkkelit, juhlavammat vaatteet, märkäpuku ja siihen päälle normaalit hygieniatuotteet, uima-asut ym. Kylläpä me ollaan juntteja! En ole mielellään matkustellut Finnamatkoilla juuri noiden matkatavarasäädösten vuoksi, onneksi kaukomatkoilla heilläkin on kyllä käytössä eri yhtiöt. Viime talvena lennettiin Malediiveille ihan kunnon lentoyhtiön reittilennoilla vaikka matka oli Finnmatkoilta ostettu.
Ja sille joka ulisi kuinka kaikkien pitäisi tilata Alkosta viininsä: minä en tilaa kerralla mitään 12 pulloa samaa viiniä. Ostelen kohteista yhden tai maksimissaan kaksi pulloa samaa viiniä, nautin erilaisten viinien maistelusta enkä siksi halua mitään 10 pulloa samaa viiniä.
No onhan toi naurettavan vähän, jos 15kg saa olla. Mulla painoi viimeksi Kreikan matkalta palatessa 16kg laukku, eikä ollut todellakaan viinejä yms. laukussa. Oli juoksulenkkarit/korkokengät/uimasandaalit nk.ainoita painavia, ei kirjoja, ihan perusvaatteita, sitten ergonominen tyyny, meikkipussi, kiharrin ja hellehattu, sekä takki ja sitten tuliaisostokset, eli kosmetiikkaa ja vaatteita vähän. Laukku oli light-mallinen.
Mit vit välii jos jonkun mielestä painoraja on vähän niin lentää muulla yhtiöllä tai maksaa... ja kuka lentää vähemmällä on varsin ok sekin...
Et missä vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vittu sä Ap olet raskas:DD
Mulla ei muuta, jatkakaa
En vittu yhtään sen raskaampi kuin moni tässä ketjussa kommentoinut. Itse tunnen kyllä olevani näkemyksieni kanssa alakynnessä ja puolustuskannalla tämän takia.
Samaa mieltä ei tarvitse todellakaan olla, mutta en ymmärrä miksi en saa ihmetellä aloitukseni asiaa ja miksi en saa matkustaa muilla lentoyhtiöillä ja viettää lomaani muualla kuin AI-hotelleissa allasalueilla. Ap
Suahan on nimenomaan kehotettu käyttämään muita lentoyhtiöitä ja viettämään lomasi just siellä missä haluat ja miten haluat. Itse niputat kaikki muut johonkin luomaasi "Tui-fly All inclusive" -sakkiin, ihan kuin muita vaihtoehtoja ei olisi.
Noo, trolli mikä trolli :D
Kummallinen ketju. Tulee mieleen vuoteni koulukiusattuna yläasteella, kun kaikkiin sanomisiini tartuttiin ja tahalleen ymmärrettiin väärin että voitiin vittuilla. Ap, turha näiden kanssa on yrittää keskustella.