Lihavat, keski-ikäiset naiset ovat minulle kuin ilmaa
Olen itse kolmekymppinen, normaalipainoinen mies, enkä pidä itseäni erityisen pinnallisena, mutta jos nainen on minua hieman vanhempi ja vieläpä lihava, niin hän on minulle käytännössä näkymätön. On ollut hieman hämmentävääkin huomata työelämässä, että suhtaudun negatiivisemmin mainitun kaltaisten naisten ideoihin kuin vaikkapa vanhojen ja lihavien miesten ideoihin. Ehkä sekin vaikuttaa, että työskentelen tekniikan alalla, ja suurin osa kollegoista on miehiä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Oletko koskaan tarkemmin miettinyt mistä se johtuu, että "hyljeksit" ammatillisessa mielessä enemmän vanhempia ja lihavia naisia kuin samanlaisia miehiä? Voisiko kyseessä olla enemmän sukupuoli- kuin lihavuuskysymys? Kuinka suhtaudut normaalipainoisten ja itsesi ikäisten naisten ideoihin?
Olen ajatellut, että kyseessä on sekä sukupuoli- että lihavuuskysymys. Suhtautumiseni nuorempiin ja hoikempiin naisiin on myönteisempää, enkä ole ihan varma miksi. Ehkä se liittyy siihen, että naisten ulkonäköä arvostetaan ja arvostellaan enemmän, ja kun sitten kohtaa naisen, joka on sekä ikänsä että ylipainonsa vuoksi vähemmän viehättävä, niin tuollaista naista ei osaa asettaa täysin samalle viivalle kuin vastaavaa miestä. Nuorempanahan naiset hyötyvät ulkonäöstään monessa ammatissa, joten en pidä sitä ihan täysin epäreilunakaan, että vanehmmiten siitä on heille miehiä enemmän haittaa. En tosin itse halua arvottaa ihmisten ammattitaitoa ulkonäköön tai ikään perustuen, joten olen yrittänyt tietoisesti muuttaa suhtautumistani. Vaikeaa se kyllä on. Ap
Ap, missä kovapalkkaisessa ammatissa naiset hyötyvät ulkonäöstään? Lentoemäntänä, sairaanhoitajana, myyjänä? Vaiko kenties missinä tai yökerhon emäntänä? Käypä vilkaisemassa näiden naisten tuloja verotiedoista. Ne ovat säälittävän alhaisia. Osa misseistä ja promotytöistä teki lähes nollatiliä. Jos nainen haluaa kovapalkkaiseen työhön, niin sinne ei kyllä ulkonäkö edellä mennä. Opettele laskemaan ja opettele ajattelemaan ennenkuin lauot näitä "viisauksia".
Ihan tavallisissa työpaikoissakin on ihmisten ulkonäöllä merkitystä, ja naiset hyötyvät hyvästä ulkonäöstä miehiä enemmän. Puhumattakaan sitten kaikenmaailman kahvilatyöntekijöistä tai asiakaspalvelijoista sun muista, joihin joskus otetaan vain nuoria ja nättejä naisia. Ja misseillä yms. on monesti pienet ansiotulot, koska heillä on toiminimi. Ap
Voi jestas sentään. Olen tehnyt vuosikausia näitä hommia, mistä ap on kateellinen ja jatkuvasti saa penniä venyttää. Mitä huippuliksaa luulet, että se kahvilan tai kioskin tyttö nostaa? Tiedätkö millainen työsopimus hänellä on, tai millaiset työajat? Haluaisitko sinä kenties nousta aamulla 4.30, matkustaa bussissa tunnin ja lähteä keittämään ihmisille kahvia koko päiväksi about 8e tuntipalkalla? Ja aina pitää hymyillä ja olla mukava vaikka mitä ilkeilyä saa niskaansa. Ja luulet vielä sitten, että ne missit nostaa sillä toiminimellä jotain huippuhehkeitä liksoja? Olen tehnyt promohommia myös, monien missienkin kanssa, ja se vasta rahallisesti köyhää onkin. Joskus saa jotain tuotteita, joilla ei nyt mitään vuokria tai ruokia maksella ja palkka voi olla ihan mitä tahansa 6-10e/h väliltä. Joskus saa provikoita jos myy enemmän voiteita, ripsivärejä tms. Koko päivän saat marketissa seistä ja hymyillä mummoille. Sinne vaan yrittämään ja katsomaan mikä rahakaivos se on.
No en minä toki enää ole kateellinen noille kahvila- ja kiskaneidoille, mutta opiskeluaikoina se otti nuppiin, että moneen opiskelijalle sopivaan työpaikkaan otettiin lähes poikkeuksetta nainen. Enkä ollut ihan ainut mies, jota Otaniemessä tuo asia kismitytti. Ap
Eli nyt kun olet työelämässä, kostat opiskelijana kokemasi vääryyden asiaan tyystin syyttömille naisille vain siksi, ettei heidän ulkonäkönsä miellytä sinua? Ja edes näin räikeää epäammatillisuutta et pidä niin pahana juttuna, että oikeasti viitsisit tehdä mitään konkreettista muuttaaksesi asennettasi.
Minäkin toivon, että et ole esimiesasemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas kolmekymppiset ja vanhemmat miehet on ilmaa. :)
Semmonen pedo sieltä. Kiva varmaan kuuskymppisenä tajuta että oho, inhoan yli 30v miehiä mutta en kelpaa nuoremmille itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen pedo sieltä. Kiva varmaan kuuskymppisenä tajuta että oho, inhoan yli 30v miehiä mutta en kelpaa nuoremmille itse.
Mikä musta tekee pedon? Sekö kun mua huomattavasti vanhemmat miehet ovat mulle ilmaa?
Taas kitkerän ja katkeran keski-ikäisen naisettoman setämiehen jankutusta. Joo, on se ikävää, ettet ole aikoinaan kelvannut ikäisillesi naisille. Mutta ei tää jatkuva kitinä kuule auta sua, sun aika meni jo. Jos opit kuitenkin käyttäytymään, alat harrastaa liikuntaa ja kehität itseäsi, voit kelvata jollekin 60+ naiselle, vaikka ovat kyllä aika laatutietoisia hekin. Mutta siis ikäsi puolesta ehkä kelpaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaavat palstasedät ovat minulle kuin limaa.
Tuo on paradoksaalinen toteamus, jos pidät aloittajaa trollaavana setänä. Jokin aloituksessa pääsi ihosi alle, koska vastasit ketjuun vain ap:ta vähätelläksesi. Jos ap todella olisi sinulle ilmaa, et olisi vastannut ketjuun ollenkaan.
- liian fiksu naisvaltaiselle palstalle
Fiksu ehkä, mutta entä lukutaito?
Ilma on näkymätöntä ja kuvaannoillisesti yhdentekevää (vaikkakin biologisessa mielessä elintärkeää) eikä sen takia vaivaudu vaivauduta aloittamaan keskustelua - toisin kuin ap:n ja pulleiden tätien tapauksessa.
Lima taas on jotain niin ällöä, että sen vastenmielisyys ylittää keskustelukynnyksen. Tällaisia ovat tietyt trollaavat sedät vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Oletko koskaan tarkemmin miettinyt mistä se johtuu, että "hyljeksit" ammatillisessa mielessä enemmän vanhempia ja lihavia naisia kuin samanlaisia miehiä? Voisiko kyseessä olla enemmän sukupuoli- kuin lihavuuskysymys? Kuinka suhtaudut normaalipainoisten ja itsesi ikäisten naisten ideoihin?
Olen ajatellut, että kyseessä on sekä sukupuoli- että lihavuuskysymys. Suhtautumiseni nuorempiin ja hoikempiin naisiin on myönteisempää, enkä ole ihan varma miksi. Ehkä se liittyy siihen, että naisten ulkonäköä arvostetaan ja arvostellaan enemmän, ja kun sitten kohtaa naisen, joka on sekä ikänsä että ylipainonsa vuoksi vähemmän viehättävä, niin tuollaista naista ei osaa asettaa täysin samalle viivalle kuin vastaavaa miestä. Nuorempanahan naiset hyötyvät ulkonäöstään monessa ammatissa, joten en pidä sitä ihan täysin epäreilunakaan, että vanehmmiten siitä on heille miehiä enemmän haittaa. En tosin itse halua arvottaa ihmisten ammattitaitoa ulkonäköön tai ikään perustuen, joten olen yrittänyt tietoisesti muuttaa suhtautumistani. Vaikeaa se kyllä on. Ap
Ei tässä ole nyt kyse monesta alasta, vaan juuri sinun alastasi. Millä tavalla naiset hyötyvät hyvästä ulkonäöstä sinun alallasi ja miksi te miehet mahdollistatte sen? Ettekö te voisi lakata suosimasta naispuolisia työtovereitanne ulkonäön perusteella ja alkaa suosimaan heitä ammattitaidon perusteella? Jos kerran olette kykeneviä miespuolisten kollegoiden suhteen keskittymään ammattipätevyyteen ulkonäön sijaan, ei se ole mikään mahdottomuus naistenkaan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
Ap, missä kovapalkkaisessa ammatissa naiset hyötyvät ulkonäöstään? Lentoemäntänä, sairaanhoitajana, myyjänä? Vaiko kenties missinä tai yökerhon emäntänä? Käypä vilkaisemassa näiden naisten tuloja verotiedoista. Ne ovat säälittävän alhaisia. Osa misseistä ja promotytöistä teki lähes nollatiliä. Jos nainen haluaa kovapalkkaiseen työhön, niin sinne ei kyllä ulkonäkö edellä mennä. Opettele laskemaan ja opettele ajattelemaan ennenkuin lauot näitä "viisauksia".
Ihan tavallisissa työpaikoissakin on ihmisten ulkonäöllä merkitystä, ja naiset hyötyvät hyvästä ulkonäöstä miehiä enemmän. Puhumattakaan sitten kaikenmaailman kahvilatyöntekijöistä tai asiakaspalvelijoista sun muista, joihin joskus otetaan vain nuoria ja nättejä naisia. Ja misseillä yms. on monesti pienet ansiotulot, koska heillä on toiminimi. Ap
Voi jestas sentään. Olen tehnyt vuosikausia näitä hommia, mistä ap on kateellinen ja jatkuvasti saa penniä venyttää. Mitä huippuliksaa luulet, että se kahvilan tai kioskin tyttö nostaa? Tiedätkö millainen työsopimus hänellä on, tai millaiset työajat? Haluaisitko sinä kenties nousta aamulla 4.30, matkustaa bussissa tunnin ja lähteä keittämään ihmisille kahvia koko päiväksi about 8e tuntipalkalla? Ja aina pitää hymyillä ja olla mukava vaikka mitä ilkeilyä saa niskaansa. Ja luulet vielä sitten, että ne missit nostaa sillä toiminimellä jotain huippuhehkeitä liksoja? Olen tehnyt promohommia myös, monien missienkin kanssa, ja se vasta rahallisesti köyhää onkin. Joskus saa jotain tuotteita, joilla ei nyt mitään vuokria tai ruokia maksella ja palkka voi olla ihan mitä tahansa 6-10e/h väliltä. Joskus saa provikoita jos myy enemmän voiteita, ripsivärejä tms. Koko päivän saat marketissa seistä ja hymyillä mummoille. Sinne vaan yrittämään ja katsomaan mikä rahakaivos se on.
No en minä toki enää ole kateellinen noille kahvila- ja kiskaneidoille, mutta opiskeluaikoina se otti nuppiin, että moneen opiskelijalle sopivaan työpaikkaan otettiin lähes poikkeuksetta nainen. Enkä ollut ihan ainut mies, jota Otaniemessä tuo asia kismitytti. Ap
Jospa se johtui vaikka siitä, että sinunlaisesi luomakunnna kruunu olisi jättänyt ne keski-ikäiset, pullukammat naisihmiset kokonaan palvelematta😂😂😂
Olisit myynyt Malboroa ja Suklaapatukoita vaan nuorille ja näteille😙😙😍😍
Kuulosti tarpeelliselta avautumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä musta tekee pedon? Sekö kun mua huomattavasti vanhemmat miehet ovat mulle ilmaa?
Sössönsössön
Ai kauhiaa. Mut älä surkeile, tunne on varmasti molemminpuolinen. Kannattaisi kuitenkin oman urakehityksen kannalta kehittää hieman itseä ja ottaa ihmiset sellaisena kuin ne on - ei vain mahdollisina panokumppanina. Sellainenhan tuo sinun asenteesi on - panisit mieluummin vaikka lihavaa, keski-ikäistä miestä kuin lihavaa, keski-ikäistä naista. Lihavat, keski-ikäiset naiset tuossa kyllä voittavat.
Olen aika useinkin havainnut tuon mitä ap kertoi. Minä lihava keski-ikäinen nainen suhtaudun tuohon vähän huvittuneena. Ja miksi, no siksi että olen alallani todella arvostettu asiantuntija ja jossain vaiheessa tuon 30 v. on vain pakko herätä ja huomata että jumakauta mamma tietää mistä puhuu.
Työskentelen usein erilaisissa IT-projekteissa asiantuntijana ja niissä ihmiset vaihtuvat ja ihan joka kerta on pöydän ääressä nuoria miehiä jotka selvästi aliarvioivat minut. Kestää yleensä n. 3 kk kunnes he oppivat että tuolta pyöreältä mammalta kannattaa kysyä ja kuunnella. Sen jälkeen he kyllä huomaavat minut ja aika monen kanssa ollaan tutustuttu tosi hyvinkin jos projekti on ollut pitkä. Yhden projektien "poikien" kanssa käydään aina välillä olusillakin. Mahtaa ulkopuoliset ihmetellä kun meitä on pari mammaa ja liuta nuoria miehiä samassa porukassa iloisesti keskustelemassa. Nuo pojat olivat kyllä ihan alusta saakka tosi mukavia ja ammattilaisia.
Älä siis jäykistele ap. Naisten kanssa voi olla ihan kaverikin. Kaikkien ei tarvitse miellyttää juuri sinua kaikessa, et sinäkään luultavasti ole kaikkien mammojen ihannemies ulkonäöltä. Mutta voit olla ihan kiva ihminen. Kunhan vaan hellität tuosta pinnallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Setä siellä avautuu ( ap)
Ettei vaan aukeais mopoauton ovi?
Setämiehiä täällä onkin pilkattu niin paljon, että välillä näinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela - 72 kirjoitti:
"Otaniemessä" :D
Kerropa, minkä värinen sauna Servin-Maijan tien päässä on ja kuka sen kuuluisin käyttäjä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaavat palstasedät ovat minulle kuin limaa.
Tuo on paradoksaalinen toteamus, jos pidät aloittajaa trollaavana setänä. Jokin aloituksessa pääsi ihosi alle, koska vastasit ketjuun vain ap:ta vähätelläksesi. Jos ap todella olisi sinulle ilmaa, et olisi vastannut ketjuun ollenkaan.
Menepäs nyt Hännikäinen sohvalle imemään tikkukaramelliä.
Terveyden vuoksi minun olisi hyvä päästä takaisin normaalipainoon, mutta minun on vaikea laihtua, koska lihavana naisena saan olla rauhassa miehiltä. Ihana olla näkymätön.
Lihava keski-ikäinen nainen on yksi kamalimpia näkyjä. Vielä kun ulkonäköön yhdistyy feministin luonne, on kasassa hirviö.
"Otaniemessä" :D
Kerropa, minkä värinen sauna Servin-Maijan tien päässä on ja kuka sen kuuluisin käyttäjä on ollut.[/quote]
*Tyttismies googlettaa näppis savuten*
no mam kirjoitti:
Lihava keski-ikäinen nainen on yksi kamalimpia näkyjä. Vielä kun ulkonäköön yhdistyy feministin luonne, on kasassa hirviö.
Vahinko, että olet noin rajoittunut. Me lihavat keski-ikäiset hallinnoimme huomattavan suurta omaisuutta. Teidän inhon me huomaamme ja osaamme suunnata varallisuutemme muihin kuin teidän edustamiinne kohteisiin. Lisäksi tyttäremme eivät ole kovin innostuneita kaltaisistanne yksilöistä.