Mitä lääkettä vakavasti masentuneet
Käyttävät? Siis tietysti eri lääkkeitä mutta mikä saa silmät jotenkin näyttämään vetistäviltä ja hitailta? Olen tavannut nyt pari lääkittyä ja heillä oli ihan samanlaiset silmät. Kiinnostaa, mikä lääke tämän aiheuttaa.
Kommentit (13)
Ei mikään. Sinä tapaat masennuslääkittyjä ihmisiä aivan jatkuvasti tietämättäsi sitä.
Jaa. Itse syön escitalopram 10mg eikä silmistäni ole vielä kukaan kommentoinut.
Lienee yksilöllistä. Minulla menee venlafaxin 75mg eikä mitään silmäongelmia.
Kyllä sen silmistä näkee. Vakavaan masennukseen toimii parhaiten ECT ja magneettihoito. Lääkehoidosta ollaan pikkuhiljaa luopumasta lääkkeiden aiheuttamien haittojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Lienee yksilöllistä. Minulla menee venlafaxin 75mg eikä mitään silmäongelmia.
Kyse ei ole silmäongelmista, vaan siitä että silmät näyttävät tietynlaisilta. Sama ilmiö hyvin monilla käyttäjillä. Olen alalla toimistosihteerinä, ja sen katseen tunnistaa missä vaan. Kovia mömmöjä. Kyllä sen huomaa, uskokaa pois vaan.
Kysy henkilökunnalta, jos kerran olet alalla töissä. Tuollaiset kyyläävät besserwisserit kuuluisivat kyllä joihinkin muihin tehtäviin.
Jos olet alalla töissä tiedät että ohitsesi kulkee muitakin kun masentuneita ja monia ylilääkitään josta voi tulla "hitaita".... Itsellä menee monikin lääke mutta silmät vetistävät ihan vain kuvissa sisäilmasta
Mun mielestä lääkityillä silmät on oudon sameet eikä vetistävät.
Isoja psyykenlääkeannoksia vetävät on motorisesti hitaita, monesti pöhöttyneitä (lihominen kuuluu lääkkeisiin) "lääkezombeja" joiden silmät näyttävät sameilta. Mitä voi olettaa, kun lääkkeet on myrkkyjä? Vuositolkulla lääkkeitä vetäneillä voi olla vapinaa, pakkoliikehdintää yms.. Kyse erityisesti neurolepteistä ("antipsylooteista") ja jos niitä sotketaan bentsoihin sun muihin koktaileihin. Sen osaa ulospäinkin sanoa että vetää ison määrän noita.
Masennuslääkkeen vetäjän voi tunnistaa siitä, että pupillit on laajat. Osa saattaa mennä vähän maaniseksi ja käytös muuttua noita käyttäessään.
Kuivat silmät voi liittyä SSRI-lääkkeiden sivuvaikutuksiin.
Satun olevaan vakavasti masentunut, mutta mulla on aina ollut sumeat ja vetiset silmät. En tiedä onko tämä sumeus samaa kuin kuvaamasi hitaus.
Aloitin Venlafaksiinin ja mun pupillit oli niin laajentuneet että silmät näytti tosi oudoilta. Kaveri kysyi vitsillä mitä huumetta olen vetänyt.
?