Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa muutamaan kysymykseen.

Vierailija
09.03.2006 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rv 22. Kivuttomia supistuksia ollut useita viikkoja melko paljon päivittäin. Pitäisikö tarkistuttaa kohdunsuun tilanne lääkärillä, vai kannattaako odottaa neuvolalääkäriaikaa, joka on n. kuukauden päästä?

Uskoisin supistustesi olevan vaarattomia, mutta varmuuden ja mielenrauhan asialle saat, jos hakeudut lääkäriin jo aikaisemmin.

klö

Vierailija
22/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JOS se ei olekaan siitä emättimen reunasta kiinni (en uskaltanut venyttää ihoa) niin onko " vaarallista" eli voiko jäädä parantuessaan auki pidemmältä kuin mitä olisi tarkoitus? Pitäisikö sille siinä tapauksessa tehdä jotain?

Eikö joku asiantuntija voisi sen katsoa? Ei se jää auki vaan arpeutuu,tässä vaiheessa ei ommella uudelleen.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli synnytyksessä III asteen repeämä vaikka tehtiin episiotomia, repesi siitä jotenkin " väärään" suuntaan (Peräaukkoa kohti?).

Olisiko kätilö voinut tehdä " pitemmän" viillon ja siten estää tuota repeytymistä? Mietityttää vaan kun seuraava sitten voidaan ehkä joutua leikkaamaan (jälkitarkastuksen tehneen lääkärin mielipide siellä asiaa kysyttyäni) ettei repeä silloin " lopullisesti " sinne asti.

Mikä on " raja" ettei anneta enää synnyttää alakautta repeämissä?

Varmaan vaikea myös vastata " asiaa" enempää näkemättä. Jälk.tark.lääkäri lohdutti, että seuraavassa raskaudessa katsotaan lopullinen tilanne ja sen mukaan sitten toimitaan.

Kysyjällä yksi lapsi (3v).

Kiitos vastauksesta =)

Vierailija
24/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minkälaisia kokemuksia joko omakohtaisesti tai teoriassa sinulla niistä on?

Raskauksia, siis raskausseurantoja olen muutamia ja ollut mukana yhdessä kolmossectiossa. Tunnen myös henk.koht. pari kolmosperhettä. Ne ovat kaikki menneet hyvin, mitä nyt ääretön määrä työtä alkukuukausina ja vuosina.

klö

Vierailija
25/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät meinanneet uskoa 9h vesien jälkeen et suppareita vihdoin tulee kun ei piirtyneet käyrälle. 2h niin en pystyny kävelee suorassa ja sano no tarkastetaan tilanne kun noin kipeältä vaikutat ja olin jo 3cm auki.

Synnytyssalissakaan eivät nähneet siitä milloin ponnistuttaa ja jouduin itse sanomaan (huutamaan=) että nyt taas PONNISTAN!

Mulla ei ollut iso vatsa ja pieni rasvakerros on vatsan päällä (ehkä 2-3cm " paksu" ).

Vierailija
26/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle ei ole koskaan selvinnyt, minkä vuoksi jouduin esikoista synnyttäessäni ponnistamaan kaksi tuntia passiivisesti. Tarvetta ei ollut, vaikka olin täysin auki. Johtuuko tuo siitä, ettei lapsi ollut laskeutunut tai kiinnittynyt? Tuleeko se toista tehdessä taas eteen? Väsytin itseni jo tuossa jutussa aika lailla, kun jouduin sitä kyljelläni tekemään, muuten vauvan sydänäänet laskivat.

Passiivista ponnistamista tehdään odotellessa lapsen laskeutumista alemmaksi. Ensisynnyttäjillö voi olla pitkäkin, useinkin menee pari tuntia ja voimia kuluttavaahan se on. Liian korkealta ei kuitenkaan saa alkaa aktiivisesti ponnistaa.

klö

Vierailija
27/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kaupunki?

=)

Vierailija
28/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulle tuli synnytyksessä III asteen repeämä vaikka tehtiin episiotomia, repesi siitä jotenkin " väärään" suuntaan (Peräaukkoa kohti?).

Olisiko kätilö voinut tehdä " pitemmän" viillon ja siten estää tuota repeytymistä? Mietityttää vaan kun seuraava sitten voidaan ehkä joutua leikkaamaan (jälkitarkastuksen tehneen lääkärin mielipide siellä asiaa kysyttyäni) ettei repeä silloin " lopullisesti " sinne asti.

Mikä on " raja" ettei anneta enää synnyttää alakautta repeämissä?

Varmaan vaikea myös vastata " asiaa" enempää näkemättä. Jälk.tark.lääkäri lohdutti, että seuraavassa raskaudessa katsotaan lopullinen tilanne ja sen mukaan sitten toimitaan.

Kysyjällä yksi lapsi (3v).

Kiitos vastauksesta =)

Jos kudos on haurasta tai lapsi vaatii ison tilan, voi revetä sen lisäksi,vaikka leikataan väliliha.

Seuraavaa kertaa vaikea ennustaa ja kuten lääkärisi sanoi, tutkitaan ja mietitään sitten seuraavan synnytyksen lähestyessä,mikä viisainta olisi.

klö

Vierailija
29/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku asiantuntija voisi sen katsoa? Ei se jää auki vaan arpeutuu,tässä vaiheessa ei ommella uudelleen.

klö

Sanoin eilen neuvon tädille niin hän oli sitä mieltä, ettei tarvii lääkärin katsoa jos ei vaikuta tulehtuneelta ja mun mielestä ei oo tulehtunut. Mut mistä mä tiedän ku ei ole aikaisempaa kokemusta =(

Eli lääkäri katsoo vasta 2-3viikon päästä jälkitarkastuksessa.

Vierailija
30/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eivät meinanneet uskoa 9h vesien jälkeen et suppareita vihdoin tulee kun ei piirtyneet käyrälle. 2h niin en pystyny kävelee suorassa ja sano no tarkastetaan tilanne kun noin kipeältä vaikutat ja olin jo 3cm auki.

Synnytyssalissakaan eivät nähneet siitä milloin ponnistuttaa ja jouduin itse sanomaan (huutamaan=) että nyt taas PONNISTAN!

Mulla ei ollut iso vatsa ja pieni rasvakerros on vatsan päällä (ehkä 2-3cm " paksu" ).

Vatsan malli on joskus sellainen, ettei supistukset piirry. Silloin luotetaan äidin tuntemuksiin. Joskus taas piirtyvät hyvin sellaisetkin supistukset, joita äiti ei edes tunne. Ei koneet kaikkea kerro ja tiedä ja tärkeämpää onkin sydänääni- kuin supistusseuranta.

klö

Vierailija
31/31 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyä saa vaan en vastaa ja nyt joudun muutenkin poistumaan.

Anteeksi,jos en kaikille ehtinyt vastata. Joskus taas palataan .

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi