Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linda Liukas puhumisen asiantuntija HS:ssä

Vierailija
06.11.2016 |

Onko hänellä sanottavaa? Vai vielä hypetystä kirjansa teosta? Häntä on haastateltu viikonvaihteen Hesarissa puhujana. Aina sama nauru ilme. Nyt mummon turkistupsupipo päässä. So cool.

Kommentit (116)

Vierailija
62/116 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihminen saa pitää nimensä jos itse haluaa eikä sitä tarvitse muiden arvostelu/haukkuma mielessä arvostella.

Itse kun kuulin ensimmäisen kerran nimen Linda Liukas olin ihan varma että telkkarissa on joku pellehyppääjä ja odotin innolla että ohjelma alkaa. Voi pyh mikä pettymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos opettaa pienille lapsille musiikkia, niin ei tarvitse omata kunnollista musiikinteorian tietämystä, ei soittotaitoa millään instrumentilla ja ei minkäänlaista kokemusta oikeasta live-esiintymisestä  ?!

Varsinkin jos on vielä jatkuvasti julkisuudessa kehuttu tästä asiasta.

Vai miten se meni ?

Vierailija
64/116 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tähdenlento, ellei pian keksi jatkoa.

Vierailija
65/116 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aluksi luulin tätä tapausta oikeaksi koodariksi ja olin mielissäni, että aihetta tuodaan esille. Oli vähän pettymys kun ilmi tuli, ettei Liukas osaakaan oikeastaan mitään, on vain julkinen hahmo ja oikean työn tekevät ne oikeasti osaavat koodarit. Ihmetyttää vaan, miten ihminen uskaltautuu julkisuuteen olemattomilla meriiteillä.

Vierailija
66/116 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aluksi luulin tätä tapausta oikeaksi koodariksi ja olin mielissäni, että aihetta tuodaan esille. Oli vähän pettymys kun ilmi tuli, ettei Liukas osaakaan oikeastaan mitään, on vain julkinen hahmo ja oikean työn tekevät ne oikeasti osaavat koodarit. Ihmetyttää vaan, miten ihminen uskaltautuu julkisuuteen olemattomilla meriiteillä.

Ei se työkokemuksen puutekaan niin paha olisi, jos ihmisillä olisi edes vaikka kunnolliset kandit paperit tietojenkäsittelytieteestä. Tai peräti maisterin / di:n paperit.

Jotenkin koko ilmiö on turhankin osuva ajankuva. On ihan sama mitä siellä korvien välissä, kunhan vain on tarpeeksi itsevarma ja suulas esiintyjä.

Vähän sama kuin jos minä vaikka rupeaisin vain kylmästi tituleeraamaan itseäni maantiedon asiantuntijana, siltä pohjalta että olenhan peräti opiskellut sitä lukiossa.

Vierailija
67/116 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on haitallista opettaa lapsille koodausta jollain Rubylla. Parempi olisi että piltit tutustutettaisiin C-kieleen ja assemblyyn, näin heistä voisi joskus tullakin tuottavia koodareita sen iänikuisen front-end hötön tekijöiden sijaan.

Ruby ei ainakaan nykyisellään sovellu frontend -hommiin. Backendpuolella varsin kätevä.  

Tuohan on sama, kuin väittely, siitä mikä kieli on tarpeellista opettaa.  Onko Saksa tarpeellisempi kuin Venäjä, tuon pakollisen ja tarpeettoman Ruotsin lisäksi.  Kuitenkin ihan sillä ikivanhalla enkulla pärjää kaikkialla muualla, paitsi ahvenanmaalla ja ranskassa.

No ei todellakaan ole. Se että vuonna 2016 opettaa Rubyä on kuin opettaisi jotain kirkkoslaavia tai muinaiskreikkaa. Kyllähän sitä jotkut edelleen osaavat ja joskus aikaisemmin useampikin, mutta ei sitä missään nykyisin käytetä. 

Rubyn suosio on pysynyt viime vuodet vakaana jos katsoo vaikka indeed job trendeistä.

Vierailija
68/116 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on haitallista opettaa lapsille koodausta jollain Rubylla. Parempi olisi että piltit tutustutettaisiin C-kieleen ja assemblyyn, näin heistä voisi joskus tullakin tuottavia koodareita sen iänikuisen front-end hötön tekijöiden sijaan.

Ruby ei ainakaan nykyisellään sovellu frontend -hommiin. Backendpuolella varsin kätevä.  

Tuohan on sama, kuin väittely, siitä mikä kieli on tarpeellista opettaa.  Onko Saksa tarpeellisempi kuin Venäjä, tuon pakollisen ja tarpeettoman Ruotsin lisäksi.  Kuitenkin ihan sillä ikivanhalla enkulla pärjää kaikkialla muualla, paitsi ahvenanmaalla ja ranskassa.

No ei todellakaan ole. Se että vuonna 2016 opettaa Rubyä on kuin opettaisi jotain kirkkoslaavia tai muinaiskreikkaa. Kyllähän sitä jotkut edelleen osaavat ja joskus aikaisemmin useampikin, mutta ei sitä missään nykyisin käytetä. 

Top 3 käytetyt ohjelmointikielet maailmalla: C, C++, Java.

Eli sumerilainen nuolenpääkirjotus, egyptyläiset hieroglyfit ja latina ovat ja pysyvät kunkkuina.

Ruby on vaan yhden sortin tuulahdus.

Osaaja ei osaa yksittäisiä kieliä vaan niiden alla olevat perusteet, sen kun osaa niin yksittäisen kielen käyttö on sama kuin ajaa eri automerkkejä kunhan ratti ja vaihteet ovat tuttuja.

Vierailija
69/116 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rubyn suosio on pysynyt viime vuodet vakaana jos katsoo vaikka indeed job trendeistä.

Se, että suosio pysyy vakaana ei välttämättä kerro lainkaan siitä, että se olisi suosittu tai hyvä.

Jos sitä on viimeiset viisi vuotta käyttänyt kaksi henkilöä sadoista tuhansista ja käyttää samat kaksi henkilöä yhä niin suosio on pysynyt vakaana mutta ei silti suosittuna.

Vierailija
70/116 |
17.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Top 3 käytetyt ohjelmointikielet maailmalla: C, C++, Java.

Eli sumerilainen nuolenpääkirjotus, egyptyläiset hieroglyfit ja latina ovat ja pysyvät kunkkuina.

Ruby on vaan yhden sortin tuulahdus.

Osaaja ei osaa yksittäisiä kieliä vaan niiden alla olevat perusteet, sen kun osaa niin yksittäisen kielen käyttö on sama kuin ajaa eri automerkkejä kunhan ratti ja vaihteet ovat tuttuja.

C ja C++ on enemmänkin verrattavissa englantiin. Käytetään laajasti melkein kaikkialla ohjelmistokehityksessä, jos sen on oppinut perusteellisesti, on muita samansukuisia kieliä todella helppo oppia. Rubylle on huomattavasti taipuisampia vaihtoehtoja kuten Python (ja myöskin PHP) ja nykyaikana jopa Javascript. Ruby oli Rails-frameworkin vuoksi suosittu pienen hetken joskus 2010-luvun alkupäässä mutta nopeasti siitä luovuttiin. Rubyn käyttöaste on n. 0.6% siinä missä esim. PHP on 82% kohdilla. Eihän Rubyä siis voi hyvällä tahdollakaan sanoa suosituksi kieleksi. 

Vierailija
71/116 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelän näköinen ihminen ja suun vääntelijä. En tykkää. Jos hänellä olisi jotain asiaa niin se jää tuon pikkulapsi-esityksen alle.

Vierailija
72/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Super ihana nainen. Vaikuttaa todella fiksusta ja positiiviselta ihmiseltä. Ja se hymy :).

M32

Pintavaikutelma tosiaan tämä. Mutta kun katsoo vähänkään pintaa syvemmältä, hymy on todella teennäinen, suu ikään kuin krampissa koko ajan. Vähän bimboihin miehiin varmaan menee ihan täydestä.

Vierailija
73/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilman mitään ennakkoluuloja tai -tietoja näin tämän ensi kertaa tv:ssä Linnan haastattelussa. Siis oikeasti, voisitko olla ihan aidosti? Tuo naaman vääntely ja siristely!

Vierailija
74/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ilman mitään ennakkoluuloja tai -tietoja näin tämän ensi kertaa tv:ssä Linnan haastattelussa. Siis oikeasti, voisitko olla ihan aidosti? Tuo naaman vääntely ja siristely!

Kuuluu brändiinsä, samoin kuin aikoinaan Kiira Korven kestohymy ja kestopositiivisuus, jotka sittemmin itse myönsi feikiksi.

Vierailija
75/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu brändiinsä, samoin kuin aikoinaan Kiira Korven kestohymy ja kestopositiivisuus, jotka sittemmin itse myönsi feikiksi.

Ja silloinkin kun joku kehtasi epäillä sievän blondin dollarihymyn aitoutta edes sivulauseessa, syytettiin kateelliseksi ja "Kiira on ihanan aito positiivinen aina iloinen oma ihanan aito itsensä!!!"

Sitten Kiira vuosia myöhemmin ihan itse sanoo että "oikeesti olin muuten ihan hajalla, ahdistunut ja ahmin mummon pullia pussikaupalla, mutta piti esittää ihan muuta ja vihasin useimmiten koko pas kaa" .

Että kyllä monet ihmiset erottaa aidon ihmisen teeskentelystä, vaikka osa uskookin ihan mitä vain.

Vierailija
76/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-näin- kirjoitti:

Itse tiedän tietokoneista ja ohjelmoinnista luultavasti aikalailla keskimääräistä enemmän. Ensimmäiset rivit goodia vajaa 30 vuotta sitten, tiedekorkeakouluun aihetta opiskelemaan, koska oli ainoa asia joka oikeasti kiinnosti.

Korkeakoulussa aina harjoitustyöt tarkoituksella sieltä missä aita oli korkein jne. Esim. C++ -kurssin harjoitustyö oli muilla yksittäinen tietorakenneluokka ja sen implementointi, minulla 3000 rivin sovellus hyvin kommentoidulla koodilla. Kuvanpakkausohjelma, jonka toteutin lukemani julkaisun pohjalta.

Kaikkeen tähän em. pohjautuen: LINDA LIUKAS - "KOODAUKSEN SARASVUO" VITUTTAA MINUA AIVAN HELVETISTI. Niin klassinen esimerkki siitä kuinka Suomessa pääsee pitkälle, kuin vain osaa puhua pokkana paskaa. MITÄÄN TODELLISTA KOMPETENSSIA EI NAISELLA OLE.

Mitä tulee hänen kirjoihinsa, jos joku olisi minulle ne kuvittanut, niin minä olisin tehnyt lapsille/nuorille HUOMATTAVASTI PAREMMAN ohjelmoinnin oppikirjan. Kumpikin Liukkaan kirjoista on pedagogisesti aivan paska ja siinä laitteistoa esittelevässä kirjassa on virheitä.

Olen aivan samaa mieltä tuosta ”koodauksen Sarasvuosta”. :D

Eihän kuvittaminen ole niin vaikeaa. Otat vaikka ihan valokuvia, niistä jutuista mitä haluat ilmaista kuvilla tarkemmin. Jos tuntuu, että kivempi käyttää piirettyjä kuvia, niin eikö melkein mikä tahansa photoshop muuta ne piirretyn näköisiksi? Söpöissä kirjoissa on söpöjä kuvia, opettavissa kirjoissa opettavia kuvia. Ja sivuihin vaan taustavärit ja olet jo melkein kuvittanut jo kirjasi. Niin ja kirjaasi ostavat vanhemmat lapsilleen, ei lapset itselleen.

Vierailija
77/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nainen ja koodaaja ammatiltani. Pidän Liukkaan työtä siksi erityisen arvokkaana, mutta jään jokaisen haastattelun jälkeen miettimään että osaako hän todella ohjelmoida? Kutsui jossain vanhemmassa haastattelussa mm. HTML-merkkauskieltä ohjelmointikieleksi puhuessaan yli 10 vuoden ohjelmointikokemuksestaan kun teki Al Gorelle faninettisivut teininä. Liukas ei erityisemmin ole puhunut ohjelmoinnin paradigmasta tai esimerkiksi oppimiskaaresta, vaan jutut ovat keskittyneet hehkuttamaan kirjaa ja "osaisivatpa kaikki koodata"-ajatusmallia. Kaipaisin jotain oikeita ohjelmoinnin ammattilaisia tekemään näitä koodausopetusasioita siksi koska he ovat jo kerran opiskelleet kaiken perusteellisesti. 

Varmaan tästä TEDTalkista käy ilmi millä tasolla osaa itse ohjelmoida.

Vierailija
78/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Liukas osaa koodata paremmin kuin kirjoittaa engantia. 

Apologies - the comments section here doesn't send me notifications. All 9000 books have shipped in September - if you're book is still missing please send me an e-mail through linda (a) helloruby.com or through the backer messaging system - this way I'll able to properly follow up with all the correct information.

Books have shipped on ihan oikein, muut typoja. Itse paljastuit osaamattomaksi.

Ei tosiaan itsekään pidä itseään mestariohjelmoijana eli mikä tässä nyt mahtaa olla ongelma. Lastenkirjoja kirjoittelee muutenkin.

Vai typoja? Toinen tarkoittaa ”sinä olet” ja toinen tarkoittaa ”sinun” ja sekin väärinkirjoitettuna. Se on ihan vaan virhe eikä typo, kun niitä käyttää lauseessa väärin.

Vierailija
79/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä Linda vaikutti jonkin sortin mt-potilaalta minun silmääni ainakin Linnan juhlien haastattelussa. Aivan yhtäkkiä vaihtoi ilmettään pokasta ihme illistelyyn ja silmien siristelyyn ilman että aihe keskusteluissa olisi syynä yhtäkkiseen muutokseen. Ei mitenkään söpöä minun mielestäni, vaan erittäin outoa ja vähän huolestuttavaakin - että onkohan iso ratas ihan paikallaan.

Kaikissa hänestä tehdyissä videoissa näkyy sama illistely. Miksi hänen pitää vääntää naamansa tuohon kummalliseen virneeseen puhuessaan. Vaikuttaa uskottavuuteen eli vie sitä.

Vierailija
80/116 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni näki sen Linnan juhlissa ja luuli että se on sellainen koska sitä jännittää niin paljon :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi