Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistäkin, että miehet ovat idiootteja pyykinpesussa?

Vierailija
05.11.2016 |

Siis tuhat kertaa sanottu, että ei rintsikoita 60 asteen pyykkiin, silti se oli ne sinne tuntenut ja loukkaantuu jos sanon asiasta! Näytin vielä kasan että tuo sitten sinne koneeseen ja silti oli pyykkikorista vaatteet (1 paita ja rintsikat) tuntenut sinne pyykkiin!

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oikein näytit ja käskytit? Samassa ajassa olisit itse nostanut kasan koneeseen. Uliuli.

Siellä oli toiset pyykit pyörimässä, kas kummaa! Ja itse mies haluaa pyykätä, se tässä ongelma onkin. Sanoin jo aiemmin että minä ainakin lataan koneen, oli ilman aikojaan menny pesemään. Ei ymmärrä siis puhettakaan. Ap

Kuulostat rasittavalta mikromanageeraajalta. Varmaan mies ihan vittuillakseen jättänyt kuuntelematta.

mikromanageeraajalta :):):)

Meillä molemmat olemme työssämme esimiestehtävissä ja kotona saa kukin tehdä niinkuin parhaaksi katsoo. Kummasti on näin talouden pito toiminut ja 20 vuotta.

Vierailija
82/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies ei ole koskaan (?) joutunut pesemään pyykkiään, koska äiti on hoitanut sen puolen. Ja nyt kun on suhteessa, odottaa sinun hoitavan pyykkäyksen, kun ei itse osaa ja on turha opetella, kun sinä todennäköisesti sen jo osaat. Tällaisia ne miehet on, pikkulapsia:)

Moniko nainen on koskaan rempannut taloa, vaihtanut renkaita tai edes kasannut huonekaluja? Joo, niitä on harvemmin mutta harvemmin nainen on pidempää päivää töissä. Pyykätköön se joka kotona luuhaa.

Höpöhöpö, kokoan aina kaikki huonekalut meillä ja olen rempannut sen mitä vähää kerrostalossa on tarvinnut. Eikä täällä kukaan kotona luuhaa vaan töissä käydään molemmat. Voi palstalassua kun piikaa uupuu, ketuttaahan se.

Mikä helvetin piika? Jos saatte tällaisen ulinan aikaan jo pyykinpesukoneen napin painamisesta,

niin epäilen kovasti muutakin kodinhoitoanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tuli täytenä yllätyksenä, että kun viimeinenkin lapsi muutti omilleen, häneltä loppui palvelut. En pese enää kuin omat pyykit, laitan ruokaa itselleni (jos jotain jää niin nuolkoon kattilat), tiskaan omat tiskini (tai käytän kertaköyttöastioita) ja pidän yhden wc:n siistinä (sen mistä itse pidän enemmän). Jännä seurata vierestä, kun 50 vuotias täyttä palvelutasoa nauttinut miesihminen joutuu opettelemaan kaiken huushollauksen vanhoilla päivillään. Ihmetystä aiheutti myös se, että en enää välttämättä olekaan kaikkia öitä kotona, vaan saatan tosta noin vaan lähteä viettämään viikonloppua harrastusten merkeissä toiselle paikkakunnalle tai peräti toiseen maahan, eikä minulla ole sieltä mikään kiire takaisin ennen kuin töihin pitää mennä (työskentelen alalla, jossa pitkän työjakson päälle on pitkät vapaat). Ihana VAPAUS!

Älkää tehkö sitä virhettä minkä minä tein, että miestä ja lapsia passataan ja itsekin tehdään palkkatöitä siinä ohessa. Kyllä lapset (ja miehen) voi opettaa jo hyvin varhain tekemään kaikkea mitä aikuisenakin joutuu tekemään; siivous, pyykkäys, ruoanlaitto. Olisin päässyt niin paljon helpommalla, kun olisin heti alkuun vaatinut, että kaikki osallistuu tasavertaisesti, eikä kotitöiden teko ole äidin auttamista.

Vierailija
84/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle tuli täytenä yllätyksenä, että kun viimeinenkin lapsi muutti omilleen, häneltä loppui palvelut. En pese enää kuin omat pyykit, laitan ruokaa itselleni (jos jotain jää niin nuolkoon kattilat), tiskaan omat tiskini (tai käytän kertaköyttöastioita) ja pidän yhden wc:n siistinä (sen mistä itse pidän enemmän). Jännä seurata vierestä, kun 50 vuotias täyttä palvelutasoa nauttinut miesihminen joutuu opettelemaan kaiken huushollauksen vanhoilla päivillään. Ihmetystä aiheutti myös se, että en enää välttämättä olekaan kaikkia öitä kotona, vaan saatan tosta noin vaan lähteä viettämään viikonloppua harrastusten merkeissä toiselle paikkakunnalle tai peräti toiseen maahan, eikä minulla ole sieltä mikään kiire takaisin ennen kuin töihin pitää mennä (työskentelen alalla, jossa pitkän työjakson päälle on pitkät vapaat). Ihana VAPAUS!

Älkää tehkö sitä virhettä minkä minä tein, että miestä ja lapsia passataan ja itsekin tehdään palkkatöitä siinä ohessa. Kyllä lapset (ja miehen) voi opettaa jo hyvin varhain tekemään kaikkea mitä aikuisenakin joutuu tekemään; siivous, pyykkäys, ruoanlaitto. Olisin päässyt niin paljon helpommalla, kun olisin heti alkuun vaatinut, että kaikki osallistuu tasavertaisesti, eikä kotitöiden teko ole äidin auttamista.

Eli teillä on avioehto, ja siksi jatkat loisimistasi miehen maksamassa asunnossa?

Vierailija
85/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on avioehto, ja siksi jatkat loisimistasi miehen maksamassa asunnossa?

Miehen ihan oma valinta. Siis se avioehto ja kaikki muu. Teen enemmän töitä kuin mies, mulla on paljon parempi palkka kuin miehellä. Myös omaisuuteni on huomattavasti suurempi kuin miehellä. Kuluihin olen osallistunut tasapuolisesti, mutta miehen omaisuuden kerryttämiseen (eli talon maksamiseen ja sen arvon ylläpitämiseen) en ole osallistunut ja tämä oli ihan lakimiehen neuvo silloin kun avioehtoa viilattiin. Silti olen tehnyt leijonan osan kotitöistä ja lasten kasvatuksesta. Että kumpikohan se on loisinut toisen siivellä? Se joka asuu toisen talossa, vai se joka elää toisen tuloilla ja teettää kaikki juoksevat asiat toisella? Mutta tämä nyt on niin pitkälti off topicia, että jätän osaltani tämän puolustuspuheen tähän yhteen viestiin.

P.S. se että vaihtaa kaksi kertaa vuodessa renkaat ei ole verrannollinen siihen, että toinen pyykkää joka päivä ympäri vuoden, jos se siis tulisi olemaan seuraava argumenttisi.

Vierailija
86/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pesee kaikki pyykit (no poikkeuksia on tietysti joskus) ja on tarkempi niistä kuin minä.

Vierailija
87/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs alle kouluikäiset yhteiset lapset.... Ei oikein voi edellyttää että ne pyykkää itse.

Vierailija kirjoitti:

Siis alkakaa jokainen pestä omat pyykkinne. Maailman helpoin ratkaisu ja loppuu riitely. Niin mekin ollaan toimittu vuosia.

Vierailija
88/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lukemani mukaan rintaliivit voi pestä käsin aika hyvin eikä tarvitse pestä kuin enintään pari kertaa viikossa jos sitäkään. Pesulämpötilaksi sopii 40 koneessa. Rintaliivit voi olla hyvä laittaa pesupussiin jos ne koneeseen laittaa; varsinkin silloin jos on niitä vääntyviä metalliosia, joita ei saa poiskaan.

Kotona pestessä laitan kaikki aika surutta sekaisin mutta noudatan silti tiettyjä turvallisuusohjeita ja käytän aineita, jotka sopivat kaikenlaiselle pyykille. Varsinaista valkopyykkiä minulla ei myöskään juuri ole.

Vierailija
89/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tiukkapipoja osa naisista! Tuommonen pieni tössi vaan tuo piristystä elämään ja jälkeenpäin hauska muisto :D Itse miehenä laitan omat vaatteeni kaikki samaan rytäkkään ja mylly pyörimään. Koskaan ei oo mitään tapahtunut.

Vierailija
90/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme tiukkapipoja osa naisista! Tuommonen pieni tössi vaan tuo piristystä elämään ja jälkeenpäin hauska muisto :D Itse miehenä laitan omat vaatteeni kaikki samaan rytäkkään ja mylly pyörimään. Koskaan ei oo mitään tapahtunut.

.. Eli et koskaan liiku vaatteissa, jotka saumavääntyneet, värjäytyneet, kestolikaiset. Ei se mitään, en minäkään osaa vaihtaa renkaita, ruuvata kasaan mitään. Yhden miehen opetin pyykkäämään, 8 v., ja yhä villatakkien hihat venyivät. Toivotonta.

Vierailija
91/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä..

Meillä mies pesee suurimman osan pyykeistä, itse suurimman osan pyykistä tuottaakin. Mulla kun on työvaatteet, niin ei kovin suuria määriä pyykkiä työpäivinä tule.

Mun mies on myös ihan kykenevä lukemaan pesumerkintöjä, ja osaa kysyä, jos jostain mun vaatteesta ei ole varma kuinka sen kanssa toimisi.

Jos siellä nyt joskus joku t-paita vähän ryppyyn kuivuu, ei ole niin vakavaa. Sukkiinkin on olemassa nipsuja, joilla parin saa pysymään koneessa yhdessä, eikä tartte parittomia sukkia manata.

Vierailija
92/94 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse tiedän miehiä  jota pesee pyykkiä vaikka ovat naimisissa! Itsekin pesen vaikka en ole naimisissa! Pidän pyykin pesusta vaikka pesen vanhalla pulsaattoripesukoneella joka on hiukan erilaista pyykinpesua! Välillä haen myös  äidiltä pyykkejä rupean pyykille! Ehkä olen poikkeus kun pesen pyykkiä ja vielä pidän siitä hommasta!

Vierailija
93/94 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. "ei sil oo väliä" niin ei oo väliä että minun villatakki kutistuu ja valkoiset paidat vaihtavat väriä. Ei oo niin väliä että lasten paidoista lähtee printti kahden pesun jälkeen. Mitä väliä? Ajattelin vaihtaa mieheni autoon kesärenkaat mun sen aika tulee :) mitä väliä jos puhkeavat siinä tai vanteet vääntyy? Ei mitään väliä!

Vierailija
94/94 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettää olla mies kun tämän palstan perusteella puolella mammoista tuntuu olevan uusavuttomia tai sitten väkivaltaisia juoppoja miehinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi