Onko yleistäkin, että miehet ovat idiootteja pyykinpesussa?
Siis tuhat kertaa sanottu, että ei rintsikoita 60 asteen pyykkiin, silti se oli ne sinne tuntenut ja loukkaantuu jos sanon asiasta! Näytin vielä kasan että tuo sitten sinne koneeseen ja silti oli pyykkikorista vaatteet (1 paita ja rintsikat) tuntenut sinne pyykkiin!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman. Miten niitä tietoneita, älypuhelimia ja autoja muka osataan käyttää muttei ymmärretä ettei mun vastaostamia valkoisia käsipyyhkeitä laiteta mustan pyykin kanssa yhtäaikaa?
Se on TÄYSIN eri asia. Tietsikat ja autot on kivoja pikku leluja, joilla on kiva leikkiä. Ei pyykillä voi leikkiä:DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei ole koskaan (?) joutunut pesemään pyykkiään, koska äiti on hoitanut sen puolen. Ja nyt kun on suhteessa, odottaa sinun hoitavan pyykkäyksen, kun ei itse osaa ja on turha opetella, kun sinä todennäköisesti sen jo osaat. Tällaisia ne miehet on, pikkulapsia:)
Moniko nainen on koskaan rempannut taloa, vaihtanut renkaita tai edes kasannut huonekaluja? Joo, niitä on harvemmin mutta harvemmin nainen on pidempää päivää töissä. Pyykätköön se joka kotona luuhaa.
Entäs jos molemmat on työttömiä?
Mun insinöörimies mies osaa pestä koneella ja käsistään kätevänä myös korjaa sen jos se menee rikki.
Kaikki muukin rikkimennyt meillä korjataan ennemmin kuin heitetään roskiin.
Kannaattaa valita hyvä mies niin ei tarvitse valittaa huonoa valintaansa.
Voi kuule kun se ei ole minun keksimä asia, että esim valkoisia vaatteita pestään vain valkoisten vaatteiden kanssa, tai että jotkin vaatteet täytyy kääntää nurinpäin jos ei halua että vaatteen printti häviää pesussa. Tai että jos tullaan ensimmäisenä kotiin, on tämä se joka valmistaa ruokaa muulle perheelle eikä odottele että se akka tulee sieltä kotia hellan ääreen. Tai että jos toinen lapsi on 3v ja toinen 5v, ja sulla on käsissäsi koon 98 paita ja 110 paita, niin kumpihan on kummalle lapselle, hmm??
Tai että jos tiedetään, että on oltava paikassa x kello 11, niin kello kun alkaa olla 10.45 niin silloin ollaan jo autossa menossa eikä vääntäydytä paskalle.[/quote]
Olen samaa mieltä, mutta aika usein se vain on näin: Äidit hoitavat poikiensa pyykit lapsuudenkodissa, kun poikaa ei kiinnosta ja äiti ei halua komentaa. Tästä seuraa, että pojat eivät ikinä opi arvokkaita perustaitoja, kuten juuri pyykkäämistä, joita tarvitaan elämässä. Ja sitten meillä on näitä uusavuttomia miehiä, jotka juuri ja juuri osaavat käydä kaupassa ja töissä.
Suurimmalla osalla miehistä on ollut kotitaloudessaan äiti, joka on käyttänyt rintaliivejä. Kotityöt kuuluvat kaikille, joten luulisi oppineen, jos ei ole sluibaillut.[/quote]
Niin on, mutta minkäs teet, kun äiti hoiti kaikessa hiljaisuudessa pyykkäämisen ynnä muut, niin ei minulle ainakaan tullut poikalapsena pleikkaria pelatessa mieleen, että pitäisi ruveta pyykkäämään. Miehille pitää sanoa suoraan, mitä haluaa, me emme osaa lukea ajatuksia. Autamme kyllä mielellämme, jos vain asiallisesti pyydetään (ainakin minä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oikein näytit ja käskytit? Samassa ajassa olisit itse nostanut kasan koneeseen. Uliuli.
Siellä oli toiset pyykit pyörimässä, kas kummaa! Ja itse mies haluaa pyykätä, se tässä ongelma onkin. Sanoin jo aiemmin että minä ainakin lataan koneen, oli ilman aikojaan menny pesemään. Ei ymmärrä siis puhettakaan. Ap
Eli itket kuinka mies pesi kun pyysit?
Ja sinun olisi kuitenkin pitänyt saada lajitella pyykit? Mikä olisi miehen rooli ollut?
Napin painaminen?
Ei mikään ihme että miehesi ei osaa mitään, jos kohtelet häntä kuin lasta.
Aloittaja sitten päätti jättää vastaamatta tähän kysymykseen.
Onko miehesi "äidin pikku apuri" joka ihmettelee vieressä , kun "äiti" täyttää pyykkikoneen?
Mun mies pesi viimeksi vaatteet astianpesuaineella.. Mua nauratti.
Mä soitin kerran miehelle, että auto ei lähde käyntiin, hän kysyi onko rattilukko päällä ja totesin, että kappas.. Miestä nauratti.
Sattuuhan noita stipluja molemmille eikä aina jaksa olla niin skarppina.
Meillä minä pesen omat vaatteeni ja mies omansa. Toimii. Suosittelen muillekin.
Pääsin tähän kutistamalla muutaman miehelle tärkeän kalliin vaatteen aina kun pesin pyykkiä.
Meillä mies pesee omat vaatteensa ja minä pesen lasten pyykit,omani ja liinavaatteet.(pääsääntösesti)
Näin se onnistuu parraiten ja ukko saa pitää niin ruttusia vaatteita kun tahtoo.
Lastenvaatteita patistan laittamaan kuivumaan ja kaappiin.Harjottelua kuivumaan laitto on tosiaan vaatinu mutta edistystä tapahtuu.
Oma alotteisesti ei hän kuitenkaan pyykkiä pese vaikka kopat pursuilee.Omansa pesee sitten kun loppuu puhtaat kaapista:D
Täällä o/ kaikella rakkaudella! Meillä on miehen pyykkäyksen jäljiltä vain parittomia sukkia, valkopyykissä pyörii jtn värillistä, huuhteluainetta ei käytä. Kuulemma riittää, että pesee vaan. Olen luovuttanut jo aikoja sitten ja yleensä minä pyykkänkin meillä. Suuttuu, kun neuvon :D "Pese itte sitte!" on kommentti. Ja niin teenkin.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla miehistä on ollut kotitaloudessaan äiti, joka on käyttänyt rintaliivejä. Kotityöt kuuluvat kaikille, joten luulisi oppineen, jos ei ole sluibaillut.
Niin on, mutta minkäs teet, kun äiti hoiti kaikessa hiljaisuudessa pyykkäämisen ynnä muut, niin ei minulle ainakaan tullut poikalapsena pleikkaria pelatessa mieleen, että pitäisi ruveta pyykkäämään. Miehille pitää sanoa suoraan, mitä haluaa, me emme osaa lukea ajatuksia. Autamme kyllä mielellämme, jos vain asiallisesti pyydetään (ainakin minä).
Kyse ei ole siitä, että naisen pitäisi olla työnjohtaja ja miehen _auttaa_. Olet miehenä itse vastuussa omista pyykeistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei ole koskaan (?) joutunut pesemään pyykkiään, koska äiti on hoitanut sen puolen. Ja nyt kun on suhteessa, odottaa sinun hoitavan pyykkäyksen, kun ei itse osaa ja on turha opetella, kun sinä todennäköisesti sen jo osaat. Tällaisia ne miehet on, pikkulapsia:)
Äitinsä hameen helmoistako olet miehesi hakenut?
Ainakin meidän mies hoiti opiskeluaikana omaa talouttaan ja osaa siivota, pyykätä ja kokata.
Vierailija kirjoitti:
Luen aivan hämmästyneenä näitä juttuja. "Mies ei suostu siivoamaan, pelaa vaan" "Tiskikoneen käyttöä opetellaan meillä jo viidettä vuotta" Haloo siskot, miksi suostutte tuohon?! Lopettakaa miesten passaaminen ja erotkaa! On niitä hyvin kasvatettuja miehiäkin. Toisaalta yksinkin voi elää hyvää elämää.
no kun mun ukko on ainakin muuten oikein ihana! Pitkä, komea ja sporttinen, fiksu ja luotettava, loistava isä. Tekee kyllä ruokaa, käy kaupassa. Mut sitten kodinkoneiden käyttö on vaan jotain mahdotonta. Siivous aiheuttaa valehtelematta 80% meidän riidoista. Etenkin nyt kun olen pitkän kotijakson jälkeen taas palannut töihin ja vielä haetaan tehtävien uusjakoa. Tyhmälle tuntuu moisesta riidellä mustakin, mutta ei toisaalta energia riitä siihen että kaiken tekisin tai kattelisin vaan läävääntyvää kotia 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Mun insinöörimies mies osaa pestä koneella ja käsistään kätevänä myös korjaa sen jos se menee rikki.
Kuulostaa siltä kuin puhuisit jostain hyödykkeestä etkä elämänkumppanista. Mies on hyvä, kun sillä on taitoja, jotka hyödyttävät sinua. Melko pragmaattista rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko nainen on koskaan rempannut taloa, vaihtanut renkaita tai edes kasannut huonekaluja? Joo, niitä on harvemmin mutta harvemmin nainen on pidempää päivää töissä. Pyykätköön se joka kotona luuhaa.
Höpöhöpö, kokoan aina kaikki huonekalut meillä ja olen rempannut sen mitä vähää kerrostalossa on tarvinnut. Eikä täällä kukaan kotona luuhaa vaan töissä käydään molemmat. Voi palstalassua kun piikaa uupuu, ketuttaahan se.
Omat vanhemmat aikoinaan meni naimisiin nuorena, molempien asutessa kotona. Isä ei ilmeisesti siis kirjaimellisesti koskaan ole näihin stereotyypillisiin "naisten kotitöihin" joutunut osallistumaan. Perinnettä jatkettiin, ja minulta ei ikinä kotona pyydetty moisiin apua. Näyttää aika yleistä myös kaverien perheissä vastaava käytäntö ollut.
Onhan se sitten aikuisiällä jo hieman noloakin myöntää, että ei itseasiassa tiedä edes miten sitä pesukonetta tarkalleen käytetään, ja mitkä säädöt milläkin vaattella jne. Kandee tämä ehkä pitää mielessä, kun niitä avuttomia miehiänne opastatte. Eli jos saatte hänet tuntemaan nolatuksi siitä ettei osaa yksinkertaista asiaa, niin voitte varmaan arvata paljonko sitä motivaatiota kyseiseen hommaan jatkossa löytyy. Tämä ei siis ole tekosyy sille, että naisen pitäisi hoitaa pyykit, vaan kehotus miettimään sitä strategiaa miten asiasta kommunikoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oikein näytit ja käskytit? Samassa ajassa olisit itse nostanut kasan koneeseen. Uliuli.
Siellä oli toiset pyykit pyörimässä, kas kummaa! Ja itse mies haluaa pyykätä, se tässä ongelma onkin. Sanoin jo aiemmin että minä ainakin lataan koneen, oli ilman aikojaan menny pesemään. Ei ymmärrä siis puhettakaan. Ap
Kuulostat rasittavalta mikromanageeraajalta. Varmaan mies ihan vittuillakseen jättänyt kuuntelematta.
Siis alkakaa jokainen pestä omat pyykkinne. Maailman helpoin ratkaisu ja loppuu riitely. Niin mekin ollaan toimittu vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä kuin puhuisit jostain hyödykkeestä etkä elämänkumppanista. Mies on hyvä, kun sillä on taitoja, jotka hyödyttävät sinua. Melko pragmaattista rakkautta.
Otsikossa puhuttiin pyykinpesusta ... Mutta Kyllä! Hän on aivan loistava ja huomioonottava Rakastajakin!
On hyvä että liitossa olevat taidoillaan täydentävät toistensa puutteita. Turha osaamistaan on kätkeä. Ja eihän meistä kukaan osaa ja pärjää kaikessa.