Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistäkin, että miehet ovat idiootteja pyykinpesussa?

Vierailija
05.11.2016 |

Siis tuhat kertaa sanottu, että ei rintsikoita 60 asteen pyykkiin, silti se oli ne sinne tuntenut ja loukkaantuu jos sanon asiasta! Näytin vielä kasan että tuo sitten sinne koneeseen ja silti oli pyykkikorista vaatteet (1 paita ja rintsikat) tuntenut sinne pyykkiin!

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia tumpeloitahan ne miehet ovat. Kokemusta on! Kun äiti kuoli ja isäpuoli ja veli jäivät keskenään, niin kyllähän niiden pyykinpesu oli aluksi aikamoista. Kaikki vaan samaan koneeseen ja 40 astetta. Kaikki ennestään valkoinen muuttui likaisen harmaaksi, kun mukana oli värillisiä kalsareita ja sukkia ynnä muuta. Aina kun mahdollista, kävin kotona ja yritin neuvoa herroja. No oppivat kyllä lajittelemaan niin, ettei sukkia eikä muitakaan tummia enää pantu lakanoiden ja pyyhkeiden kanssa samaan koneeseen. Mutta että erivärisiä kirjavia voi laittaa samaan koneelliseen, se oli melkein ylipääsemätön asia. Toinen ongelma on liian alhainen lämpötila. Oli vaikea selittää ymmärrettävästi, miksi lakanat piti pestä 60 asteessa samoin kuin suurin osa kirjavistakin, vaikka ne olivat jo 40 asteessa laskeneet väriä. Selitä siinä sitten, että kuumempi vesi sitoo itseensä lian ja toisaalta vaikuttaa värillisiin niin, etteivät ne laske väriä. Lajittelu meni lopulta hyvin perille, mutta lämpötila ei. No, omiaanhan pesivät!

PS Miksi ap liivejä ei saisi pestä 60 asteessa? Niin olen tehnyt ikäni eivätkä ole kärsineet. Huuhteluaine ne pilaa, ei lämpötila.

Vierailija
42/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aivan hämmästyneenä näitä juttuja. "Mies ei suostu siivoamaan, pelaa vaan" "Tiskikoneen käyttöä opetellaan meillä jo viidettä vuotta" Haloo siskot, miksi suostutte tuohon?! Lopettakaa miesten passaaminen ja erotkaa! On niitä hyvin kasvatettuja miehiäkin. Toisaalta yksinkin voi elää hyvää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne miehet osaa. Tiedättekö miksi ne tekee kaikki nuo hommat väärin? No siksi, että niiden ei enää tarvitsisi tehdä, kun mokaavat tahallaan muutaman kerran ja heittäytyvät ihan idiooteiksi asian suhteen. Muutama tahallaan tehty moka, ja sen jälkeen vaimo on valmis tekemään kaikki pyykit ja tiskit seuraavat vuosikymmenet, "kun eihän ne miehet osaa". Teitähän viedään kuin litranmittaa.

Mun mies yritti tuota, mutta kun huomasin, että on täysin kykeneväinen pesemään omat työvaatteensa, niin kyllä vaan saa muutakin pyykkiä pestä. On se muutaman kerran yrittänyt sössiä pyykkäämisen kanssa, mutta jos jotain on mennyt pilalle, olen laittanut ostamaan kaupasta uudet enkä ole päästänyt pyykkivastuusta. Jos on jotain erikoispyykkiä, mitä en halua miehen missään tapauksessa tahallaan tai vahingossa pilaavan, piilotan ne pyykit niin että voin ne itse pestä kun itselleni sopii. Kummasti on oppinut pyykkäämään ja käyttämään koneesta muitakin ohjelmia, kuin sitä mitä kone ekana tarjoaa, eli puuvilla 60 astetta.

Sama tiskikoneen kanssa. Alkuun yritti työntää ihan kaikki sinne, mutta parin pilatun astian uudelleen oston jälkeen on nöyrästi ottanut ohjeet vastaan. Huomasi, että kotitöiden tahallaan väärin tekeminen tulee merkittävän kalliiksi ja että vähemmällä pääsee kun kuuntelee vaimon ohjeistuksen.

Sun mies on aika pehmeä. Sitkeämmät vastuunpakoilijat eivät korvaa tuhojaan vaan huutavat pää punaisena naiselle.

Voi kyllä meilläkin on huuudettu, puolin ja toisin. Tilanne on joskus kärjistynyt siihen, että minä pyykkään vain omani, ja mies on saanut muhittaa omiaan vaikka maailmanloppuun asti pyykkikorissa. Pikkuhiljaa on nöyrtynyt, mutta aikaa siihen on mennyt. En ole vieläkään täysin tyytyväinen, osaa pyykätä jo ihan ok, mutta se pyykkien kuivumaanlaitto ja kuivien poisviikkaaminen ovat vielä kehitysasteen alkupäässä. Hitto mitä ryttymyttyjä narulle ilmestyy...

Vierailija
44/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, kiitos vertaistuesta, viitsisköhän noista rintsikoista edes sanoa. .. joku pysyvämpi ratkaisu pitäisi keksiä. Ap

Ymmärrän, että sinun ja kaltaistesi on helpompaa haukkua miestäsi miesvihapalstalla, kuin ostaa itsellesi omille herkille vaatteillesi pieni pyykkikori tai -pussi, jonka sisällön peset itse.

Onhan sinulla kaikki muutkin pyykit lattialla kasassa. Et taida olla Martha Stewart itsekään, eikö niin?

Vierailija
45/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hävetä että kyseinen idiootti työntää pientä ryååyistä kulliaan sun sisälle?

Vierailija
46/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä on se tarinan idiootti.

Vierailija
47/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ainakin on. Kerran pyysin että pistää pesuaineen ja napsauttaa päälle valmiiksi täytetyn koneen, niin hän oli laittanut pesuaineen sijaan huuhteluainetta

Kerran kun pyysin eukkoa vaihtamaan autoon renkaat niin kaikki meni hyvin.

...eiku...

Vierailija
48/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on idiootti joka asiassa.

Vierailija
49/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko nämä trolleja, vai mistä te löydätte noita miehiä. Pesen omat vaatteeni ja suurimman osan lasten vaatteista. Vaimon vaatteisiin en koske, kun joka vaatteelle on oma ohjelmansa. Saa säätää ihan itse.

Siinähän se tärkein juttu tulikin eli täysin älyvapaat pesurajoitukset, joskus ei edes riitä koneen valmisohjelmat vaan pitää säätää valmisohjelmia tyyliin keskeytä huuhtelu vaiheessa x ja ota yksi tietty litimärkä vaate pois koneesta. Peskööt eukko itse vaatteensa ihmeohjelmillaan.

Toinen on se, että jos joku vaate päästää aivan järjettömän helposti väriä niin miksi niitä pitää edes ostaa. Unohdat tuommoisen normaalipyykkien sekaan niin taas on valkoiset vaatteet vihreitä tai sinisiä tai punaisia tai mitä milloinkin.

Mutta kun ei, "ostin taas uuden paidan joka päästää värinsä pesussa, se on ihan samannäköinen kuin 9 muuta paitaa jotka ei päästä mutta ole varovainen sen kanssa"

Vierailija
50/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen aivan hämmästyneenä näitä juttuja. "Mies ei suostu siivoamaan, pelaa vaan" "Tiskikoneen käyttöä opetellaan meillä jo viidettä vuotta" Haloo siskot, miksi suostutte tuohon?! Lopettakaa miesten passaaminen ja erotkaa! On niitä hyvin kasvatettuja miehiäkin. Toisaalta yksinkin voi elää hyvää elämää.

95% näistä on provoja, ja loput 5% niitä samoja ammattivalittajia, jotka tunnistaa jo kirjoitustyylistä.

Esimerkiksi tämän ketjun "miesmeneepaskallekunpitäälähteäjohonkin" jotka kirjoittavat jokaiseen miesvihaketjuun. Joka vitun ikiseen. Palstan tarinoita uskomalla, 50% suomalaisista miehistä kuuluisi laitokseen, 45% olisi jonkinasteisia kehitysvammaisia ja loput 5% tekisivät kaikkien miesten ansiotyötkin.

Mutta pitäähän miesvihaajilla oma seksinovelli/matonkastelusivustonsa olla.

Vierailija
51/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni ei osaa mitenkään pestä pyykkejä. Minä pesen arjessa viisi henisen perheen kaikki pyykit. Kerran mieheni lähti kahden lapsemme kanssa mökillemme Lappiin. Hän ei pessyt koko viikkona lasten vatteita, koska hän ei osannut käyttää pyykinpesukonetta. Käsin pesi saippuaa käyttäen muutamat omat kalsarit... 

Vierailija
52/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pesee oma-aloitteisesti "alakorin" pyykit, missä on oikeastaan kaikki miehen omat pyykit (koska ei näe tarpeelliseksi lajitella) ja muun perheen 60-astetta kestävät sukat ja pikkarit. Minä pesen kaiken muun. Jotkut kauluspaidat tms antaa minulle pestäväksi, kun on vihdoin todennut, että tulee melko kalliiksi ostaa pilalle menneiden tilalle uudet.

Meillä tämä pyykinpesukoulutus alkoi taistelulla aiheesta pesuainelokerot. Että sillä on oikeasti jotain väliä mihin lokeroon kaataa pesuaineen, mihin huuhteluaineen/etikan. Kyse ei ollutkaan vain minun halustani nalkuttaa ja kontrolloida. Lopulta tulostettiin koneeseen sellaiset pienet tarrat, joissa lukee selkeällä suomenkielellä mitä mihinkin lokeroon laitetaan.

Ja uskokaa tai älkää, mieheni on muuten iahn älykäs ja järkevä ihminen. Joku niissä pyykeissä vaan on vaikeaa

Vierailija
53/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan mutta miehesi oli enemmän oikeassa. Ei ne bakteerit ja ihon rasva lähde niistä sun rintaliiveistäs alemmassa lämpötilassa. Ehkä se oli vihje sulle, että vaatteesi haisevat eltaantuneelle, et vain enää erota itse hajua kun olet siihen vuosikausia turtunut.

Vierailija
54/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko nämä trolleja, vai mistä te löydätte noita miehiä. Pesen omat vaatteeni ja suurimman osan lasten vaatteista. Vaimon vaatteisiin en koske, kun joka vaatteelle on oma ohjelmansa. Saa säätää ihan itse.

No jos miehessä ei ole muuta vikaa kuin kyvyttömyys käsitellä pyykkiä, niin aika hyvän valinnan olen mielestäni tehnyt.

Ei meilläkään ollut miehen pyykkäämisessä muuta vikaa kuin pyykin oikaisu kuivumaan. Miten ei teknisen koulutuksen saanut mies ymmärrä käsitteitä pituussuunta ja leveyssuunta kun puhutaan trikoopaidasta?

Lopputuloksena mies ei meillä pyykkää kuin joskus harvoin jotain farkkujaan. Ja kun hän kuitenkin osallistuu muihin kotitöihin, lapsen asioihin ja hoitaa remontit ja autot, niin työnjako sopii meille.

Vierailija
55/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ainakin on. Kerran pyysin että pistää pesuaineen ja napsauttaa päälle valmiiksi täytetyn koneen, niin hän oli laittanut pesuaineen sijaan huuhteluainetta

Kerran kun pyysin eukkoa vaihtamaan autoon renkaat niin kaikki meni hyvin.

...eiku...

Kyllä minä ainakin osaan vaihtaa auton renkaat, sinkkuna vaihdoin aina itse. Sen jälkeen kun muutettiin yhteen on mies vastannut tästä hurjasta urakasta, joka pitää tehdä peräti kaksi kertaa vuodessa. Pyykkiähän meillä pestään vähintään 5 kertaa viikossa, joten eikös nämä olekin silti aika saman arvoisia suorituksia, kun niitä miesten ja naisten töitä jaetaan ja arvotetaan...?

Ps. Mies ei itse vaihda renkaita läheskään joka kerta, sillä rengasliike vaihtaa ne samalla vaivalla, kun renkaat käy siellä tasapainottamassa.

Vierailija
56/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi haluan sanoa, että pyykinpesu on ainoa kotityö, jonka voisin hoitaa kokonaan yksin. Tykkään pyykkäämisestä. Kotitöissä muutoin laiska mieheni haluaa hänkin pyykätä eikä tehdä mitään muuta.

Hän on insinööri, joten luulisi pyykinpesun olevan helppo nakki. Hän ei kuitenkaan millään ymmärrä että muukin kuin väri vaikuttaa pyykin lajitteluun. Sitten ihmettelee, kun kauluspaidat on koppuraisia ja ryppyisiä pyörittyään koneessa villapaidan kanssa. Pyyhkeet laittaa 40 asteeseen. Yök. Itse asiassa kaiken hän pesee sillä samalla hienopesuohjelmalla.

Koomista seurattavaa muutenkin kun tuo mies alkaa pyykkihommiin. Se käy kahmimassa kaiken mahdollisen koneeseen, jotta tulee täysi koneellinen. On kuin hurrikaani kiertäisi kämppää.

Vierailija
57/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko saa pestä omat rytkynsä. Lasten vaatteet lyön 40 asteeseen pl. omat ja lasten alusvaatteet välillä 60 astetta,

Päällysvaatteita pese juuri koskaan. Farkut ja neuleet ei vaadi pesua.

Vierailija
58/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei ole koskaan (?) joutunut pesemään pyykkiään, koska äiti on hoitanut sen puolen. Ja nyt kun on suhteessa, odottaa sinun hoitavan pyykkäyksen, kun ei itse osaa ja on turha opetella, kun sinä todennäköisesti sen jo osaat. Tällaisia ne miehet on, pikkulapsia:)

Vierailija
59/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kielto, että mun vaatteisiin ei koske. Lähes joka kerta kun innostuu pyykkäämään niin joku vaate on pilalla. Ei katso niitä pesuohjeita vaan vetää värin mukaan ja ajattekee että vain kuuma vesi puhdistaa eli pesee kaiken 60 asteessa. On pessyt 60 asteessa yhtä aikaa lakanan ja villasukat ja oli hämmästynyt, että näähän kutistu.

Vierailija
60/94 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos miehessä ei ole muuta vikaa kuin kyvyttömyys käsitellä pyykkiä, niin aika hyvän valinnan olen mielestäni tehnyt.

Ei meilläkään ollut miehen pyykkäämisessä muuta vikaa kuin pyykin oikaisu kuivumaan. Miten ei teknisen koulutuksen saanut mies ymmärrä käsitteitä pituussuunta ja leveyssuunta kun puhutaan trikoopaidasta?

Lopputuloksena mies ei meillä pyykkää kuin joskus harvoin jotain farkkujaan. Ja kun hän kuitenkin osallistuu muihin kotitöihin, lapsen asioihin ja hoitaa remontit ja autot, niin työnjako sopii meille.

Ja samat geenit tuntuvat vaikuttavan 9v tyttöön. Taiteellisesti lahjakas esiteini ei erota tummaa vaaleasta kun se väri on vaatteessa :)

Lapsella on siten lupa laittaa kaikki pyykkinsä yhteen tiettyyn koriin, kyllä minä ne sieltä sitten lajittelen värin ja lämpötilan mukaan toisiin, kunhan nyt edes tuo ne vaatteensa pyykkikoriin asti.

Tottahan minä eniten pyykkäävänä ja vaatteet ostavana osaan sanoa heti meidän vaatteista mikä kestää 60 astetta vaikka lappu sanoo 40, mikä punainen on pesty niin monta kertaa ettei enää värjää jne....se on se kokemus juuri meidän perheen vaatteista.

Sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä