Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin abortti muuttuu murhaksi?

Vierailija
04.11.2016 |

Jos tappaa tietoisesti esim. päivän vanhan lapsen, niin sehän on murha, entä jos tappaa lapsen päivää ennen syntymää, tai viikon, tai kuukauden ennen syntymää? Missä vaiheessa ja miksi abortti muuttuu murhaksi?

Kommentit (17)

Vierailija
2/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea kysymys. Minä voin sanoa vain että ei voida kieltää aborttia lähtökohtaisesti kaikissa tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikea kysymys. Minä voin sanoa vain että ei voida kieltää aborttia lähtökohtaisesti kaikissa tilanteissa.

En minäkään kiellä abortteja, mutta olen miettinyt samaa.. Kun kuitenkin miltei samanikäisiä vauvoja voidaan abortoida ja keskosina pelastaa, niin kyllähän siinä harmaalla alueella liikutaan jos puhtaasti lapsen elämää ajatellaan mutta ymmärrän että se on joskus välttämätöntä.. :(

Vierailija
4/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olemassa lait, jotka määrittävät asian. Henkilökohtainen mielipide on asia erikseen.

Vierailija
5/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kiellä abortteja, mutta olen miettinyt samaa.. Kun kuitenkin miltei samanikäisiä vauvoja voidaan abortoida ja keskosina pelastaa, niin kyllähän siinä harmaalla alueella liikutaan jos puhtaasti lapsen elämää ajatellaan mutta ymmärrän että se on joskus välttämätöntä.. :(

Suomessa ei abortoida terveitä sikiöitä enää noilla raskausviikoilla, kehitysvammaiset on asia erikseen ja täysin ymmärrettävää. Sitä en tiedä onko jossain käytössä vielä synnytyksen "yhteydessä" tehtävä abortti eli vauva syntyy väärinpäin, pää siis viimeisenä, kalloon tehdään reikä ja imetään aivot pois. Karua.

Vierailija
6/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys johon ei ole vastausta, tai ei haluta vastata, liian vaikea ja arka aihe.

Vierailija
7/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tappaa tietoisesti esim. päivän vanhan lapsen, niin sehän on murha, entä jos tappaa lapsen päivää ennen syntymää, tai viikon, tai kuukauden ennen syntymää? Missä vaiheessa ja miksi abortti muuttuu murhaksi?

Joku jo linkitti terveyskirjaston sivut, sieltä saat asiapitoista tietoa, jos sitä oikeasti etsit.

Vierailija
8/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys johon ei ole vastausta, tai ei haluta vastata, liian vaikea ja arka aihe.

Kyllä kysymykseen löytyy vastaus. Googlettamalla löytyy asiasta virallista tietoa.

Vierailija
9/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viimeistään siinä vaiheessa, kun ipana on murkkuikiänen ja käy totaalisesti hermon päälle. Se on osimoilleen näin.

Vierailija
10/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillinen abortti ei koskaan ole murha.

Vierailija
11/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jokainen abortti on murha, vaikka se ei olekaan Suomen lain mukaan rikos.

Jokaisessa abortissa tuhotaan ainutlaatuinen ihminen.

Vierailija
12/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jotkut halua vai eivätkö ymmärrä, että abortointi on raskauden keskeyttämistä. 

Raskaus päätetään lääkkein tai lääkärin toimesta siihen liittyvin toimenpitein.

Vierailija
13/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuka tekee abortin. Pitää olla terveydenhuoltoalan ammattilainen. Jotkuthan yrittävät tahallaan aiheuttaa keskenmenon.

Vierailija
14/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan jokainen abortti on murha, vaikka se ei olekaan Suomen lain mukaan rikos.

Jokaisessa abortissa tuhotaan ainutlaatuinen ihminen.

Riippuu siitä, mikä määritellään ihmiseksi.

Vierailija
15/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on aina murha.

Vierailija
16/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan yksinkertaistette asiaa. Onko laukeaminen tisseille murha?

Vierailija
17/17 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei abortoida terveitä sikiöitä enää noilla raskausviikoilla, kehitysvammaiset on asia erikseen ja täysin ymmärrettävää. Sitä en tiedä onko jossain käytössä vielä synnytyksen "yhteydessä" tehtävä abortti eli vauva syntyy väärinpäin, pää siis viimeisenä, kalloon tehdään reikä ja imetään aivot pois. Karua.

Miksi on ymmärrettävää abortoida kehitysvammainen?