Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käyt 1e maksavassa julkisessa vessassa, päästätkö seuraavan jonottajan sisään ilmaiseksi?

Vierailija
04.11.2016 |

Jonotin tänään Rautatieasemalla vessaan, ja edelläni siellä käynyt vanhempi naishenkilö vessasta poistuessaan asettui blokkaamaan ovensuun katsoen samalla minua ilkeästi, kunnes sai oven huolella suljettua, niin että jouduin maksamaan uuden euron saadakseni oven taas uudestaan auki. Ihmettelin vähän, koska itse aina pidän ovea auki seuraavalle wc-käyjälle, sillä olenhan sen ovenavauksen jo kerran maksanut niin ei se ole minulta enää yhtään mitään pois, vaikka joku tuntematon pissahätäinen pääsisikin minun jälkeeni vessaan sitä yhtä euroa maksamatta. Onko tällaisessa käytöksessa taustalla joku periaate, että "kun minäkin maksoin niin sinunkin täytyy" vai mitä kummaa?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän.

Vierailija
22/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin päästän. Ja jos minulla on esim matkalippu jossa on vielä aikaa jäljellä, annan sen ihmiselle joka on sellaista menossa ostamaan automaatista (monesti esim ulkomailla jää tuntejakin yli). Tai jos parkkilipussa on aikaa niin annan senkin. Ihan karvoihin katsomatta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo nyt ois niin väliksi. Ei niin kamalasti kiinnosta joku euro.

Vierailija
24/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sisäänpyrkijä olisi romanialainen kerjäläinen? 

Vierailija
25/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päästän. Vessamaksu on ärsyttävä, kyllä vessaan pitää päästä, jos on tarve.

Nyt ei tule yhtä ainutta kertaa mieleen, että mieheni olisi ollut niin lähellä mennessäni vessaan, että olisi kiinnittänyt mitään huomiota siihen, että päästänkö sinne jonkun ihan ilmaiseksi. Ameriikassa varmaan on eri meininki, Hellu?

Vierailija
26/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäytän ensin siihen ovelle ja pyydän puolet maksusta, yleensä 50cnt siis.

No ei vaines, tottakai päästän. Ei se minulta ole pois, pissini olen jo maksanut =)

Vierailija
27/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sisäänpyrkijä olisi romanialainen kerjäläinen? 

Poliisit paikalle

Vierailija
28/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seistä oven vieressä ja kun joku tulee ulos, laitat käden heti ovenpieleen, niin ovi ei pääse menemään kiinni :)

Vierailija
29/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassapa maksetaan siitä että ihmiset tekee tarpeensa julkisiin käymälöihin eikä kaduille.

Turha valittaa katujen siivottomuudesta jos on niin pihi että "mun eurolla et kuse!"

Vierailija
30/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä rautatieasemalla oli mummot menossa maksulliseen vessaan. Ajattelin mennä samalla ovenavauksella mutta nämä veti oven kiinni ja huikkas mennessään että me ei makseta muita tänne. Sinne jäin kusihädässä ja kieltämättä käytin pari ruma sanaa ko. eukoista.

Tulivat pois vessasta ja marttyyrina päästivät minut sisään "tule nyt sitten kun niin kovasti möykkäät vessahädästä". Kiitin ja meni vessaan.

Tulin pois ja samalla jommankumman mies tuli valittamaan käytöksestäni.

😂

Vierailija
31/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compass kirjoitti:

Pysäytän ensin siihen ovelle ja pyydän puolet maksusta, yleensä 50cnt siis.

No ei vaines, tottakai päästän. Ei se minulta ole pois, pissini olen jo maksanut =)

Päästin kerran jonkun naisen perässäni maksulliseen vessaan ja hän halusi välttämättä antaa minulle 50cnt, että hänkin osallistuu vessakustannukseen. Katsoi varmaan, että näytän köyhältä opiskelijalta. :D

Vierailija
32/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai päästän, en itsekään koskaan ole maksanut

Vierailija
33/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette päästä seuraavaa vessaan, mitä teette jos joku päästää teidät vessaan? Lyöttekö oven kiinni ja maksatte sen euron?

Vierailija
34/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä asut hei Suomessa, mitä oikein ajattelit? Se euro on jollekin hyvin iso raha. Varsinkin jos joku toinen saa sen lahjaksi. Hei kato suomi.

Vierailija
35/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päästän. Julkisia wc.tä on niin harvassa, että kyllä ne tienaa ihan hyvin. Joskus on maksettava ja sekin on ok. Mutta onhan se euro liikaa, kun en sotke. Ennemminkin siivoan joskus. Tunnissa tulee varmaan useita kymppejä.

Vierailija
36/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen itsekin vain ilmaiseksi. N-otusta en päästäisi.

Vierailija
37/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päästän. Lähimmäisrakkautta on näytettävä

Vierailija
38/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän, totta kai. Olen kohtelias muille ihmisille. Olin kerran menossa Oulun linja-autoaseman vessaan. Ajattelin pääseväni ilmaiseksi kun vessassa olija tulee ulos. Olin väärässä. Ulos tuli vihainen mummo joka uhkasi hälyttää vartijat kun kuulema yritin riistää häneltä rahaa. Varsin jalosydäminen ihminen. Maksoin sitten, mutta ovi ei auennut. Kassatyöntekijä avasi oven.

Vierailija
39/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seison vessan edessä ja huomaankin vessan olevan maksullinen ja viereeni tulee toinenkin henkilö "vessajonoon." Itse alan kaivelemaan kukkaroa ja kolikoita esiin mutta toinen henkilö ei tee elettäkään etsiäkseen rahaa, vaan odottelee vieressä, että itse löydän rahaa. Tällöin jos vessa on "yksipaikkanen" niin saatan poistuessa läimäistä oven niin nopeasti kiinni ettei tämä "pummi" pääse samoilla ovilla. Mutta muuten kyllä pidän ovea auki, koska olen itsekin monesti päässyt "siivellä."

Vierailija
40/122 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleeni muisto muutaman vuoden takaa kun Sokoksella maksulliseen vessaan jonottaessani vessasta tuli Michael Korsin laukulla varustettu espoorouva joka huomiota herättävän dramaattisesti läimäisi paskahuussin oven kiinni edestäni ja mulkaisi suorastaan kuolettavasti :D Koko tilanne oli kokonaisuudessaan niin huvittava etten voinut olla tyrskähtämättä. En edes ollut yrittänyt tunkea vessaan tms. vaan kohteliaasti odotin vuoroani, joten ylimielinen käytös ihmetytti. Itse kuitenkin pidän ovea aina auki seuraavallekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä