Jäi vaivaamaan: Onko täällä paljonkin äitejä jotka hyväksyy isomman lapsen hoitoonviemisen
kun vauva syntyy? Itse en kertakaikkiaan tajua miksi hoitopaikat viedään niitä tarvitsevilta. Yleensä hoitopaikka saadaan vielä " pilkkahintaan" kun äitiyslomalla ei ole tuloja, JÄRKYTTÄVÄÄ!
Kommentit (78)
Ehkä sulle (ja miehelles?) sopii pihtauspolitiikka, mutta kulta pieni, pystytkö hyväksymään sen tosiasian, että meillä joillakin on sekä onnellinen perhe-elämä että seksielämä? Jotkut saa sekä ne lapset että seksiä, ja vieläpä jaksaa sitä harrastaa, kun ei vedätä itseään piippuun ollakseen se Kunnon Äiti - katkeraa, eikö totta?
Vierailija:
Kuten mummoni opetti: Pitäkää jalat yhdessä, kun miehet lähestyy.
Ja kuten myöhemmin olen elämässä oppinut: Jättäkää antamatta pillua miehellenne, jos se lastenhoito kerran on niin helvetin ylivoimaista.
Voi nimittäin järjestää lapsilleen hoidon työssäkäynnin ajaksi, siitä tässä keskustelussa on kysymys;-) Et tainnut lukea koko ketjua tai sitten älykkyysosamääräsi ovat rajoitteiset? On myös mahdollista, että podet jonkinasteista lukihäiriötä ja sekoitat lukemasi tekstien sisällön?
Melko huolestuttavaa, toivottavasti saat apua. Mutta siis vielä selkokielellä:
Tässä ketjussa keskustellaan vaihtoehdosta viedä lapsi päiväkotiin äitiysloman aikana. Ei siitä, että naiset eivät halua lapsia.
Jaa. Mitäköhän tekemistä onnellisella perhe-elämällä ja vilkkaalla seksielämällä on sen tosiasian kanssa, että osa äideistä on laiskoja ja avuttomia useamman kuin yhden lapsen kanssa kerrallaan? Tunnusta sinäkin jo vihdoin, että myös näitä äitejä löytyy, jotka vievät pienen esikoisensa hoitoon pois vauvan tieltä.
Niin keskustellaan. Mutta keskustellaan myös niistä syistä, MIKSI se lapsi pitäisi sinne hoitoon viedä, jos äiti on vauvan kanssa kotona. Onko sinulla itselläsi ymmärryksessä vikaa vai etkö todellakaan ole moista asiaa vielä huomannut?
Niin keskustellaan, niin keskustellaan. Syistä nimenomaan. Mutta kun lapsensa hoitoon vievillä on kaikilla oma ja hyvät syynsä. Nistä ei voi päästä yksimielisyyteen, ei varsinkaan jos vastaväittäjillä on tietty fiksoituma päässään siitä, että jopa MASENTUNUT äiti on parempi kuin tarha. Ja että kakkonen ei saisi saada huomiota siinä missä ykkönenkin. Ja että äiti ei saisi hormonipökkyrältään levätä mitä vauvalta voi?!?!?
Huh, ja eletään sentään 2000 luvulla. Ei uskoisi.
itselläni on 2v5kk poika ja toinen syntyy kun poika täyttää 3 vuotta.Poika ei ole ollut hoidossa vielä yhtään ja alunperin olen suunnitellut että hoitaisin molempia kotona kunnes nuorempi on 3 vuotta.Saa nyt sitten nähdä miten onnistuu siis miten tuo poika viihtyy kotona.Kuitenkin olen sitä mieltä että kun toinen syntyy niin vihoviimeinen temppu hänelle on pistää hoitoon pois lata,koska mustasukkaisuus nuorempaa sisarusta kohtaan vaan kasvaa moisesta ja koska lapsen ei koskaan tulisi tuntea olevansa tiellä.Toinen mikä on todennäköistä on että lapsi itsenäistyy ja kasvaa pois äidistään ja eihän siinä muuta mutta ei ole läheistä suhdetta.Joillain tämä voi toimia mutta riippuu paljon myös äidin ja lapsen suhteesta.Kaikilla ei ole niin läheinen että häiriintyisi ja jotkut on tottuneet jo vuoden ikäisestä olemaan erossa äidistä joten kotona viihtyminen on mahdotonta.Meidän poika ainakin viihtyy kotona ja koen tärkeäksi että hän saa olla kotona minun ja vauvan kanssa vaikka 6 vuotiaaksi jos haluaa.Ja jos iskee tylsistyminen niin onhan noita avoimia päiväkerhoja jotka riittää vallan mainiosti.
Kuule. Minäkin olin masentunut kaksosten syntymän jälkeen. Siis tiedän tasan tarkkaan, mitä synnytyksen jälkeinen masennus voi olla. Siitä huolimatta minun oli selvittävä omin nokkineni. Pyysin ja rukoilin kaupungilta apua, mutta sitä kuulemma voidaan tarjota vain maahanmuuttajaperheille, koska ei ole riittävästi työntekijöitä.
OK. Yksin oli pärjättävä ja pärjäsinhän minä. Mutta ehkäpä tuossa on riittävästi syitä siihen, miksi en oikein jaksa ymmärtää näitä mukavuussyistä isomman lapsensa hoitoon laittavia äitejä. Ei kai minun ole pakkokaan ymmärtää, koska elämme tosiaankin 2000-lukua ja maassamme on sekä sanan- että mielipiteen vapaus.
Vierailija:
Niin keskustellaan, niin keskustellaan. Syistä nimenomaan. Mutta kun lapsensa hoitoon vievillä on kaikilla oma ja hyvät syynsä. Nistä ei voi päästä yksimielisyyteen, ei varsinkaan jos vastaväittäjillä on tietty fiksoituma päässään siitä, että jopa MASENTUNUT äiti on parempi kuin tarha. Ja että kakkonen ei saisi saada huomiota siinä missä ykkönenkin. Ja että äiti ei saisi hormonipökkyrältään levätä mitä vauvalta voi?!?!?Huh, ja eletään sentään 2000 luvulla. Ei uskoisi.
Mielenkiintoinen ketju. Sohaisit arkaan paikkaan, ap. Itse vein aikoinaan esikoisen hoitoon ja olin vauvan kanssa kotona, mutta vain sen takia, että suoritin sinä keväänä 40 opintoviikkoa lähinnä etäopiskeluna. No, myönnetään, että joskus vauvan kanssa nukuttiin yhdessä päiväunet ja opiskelu jäi silloin vähemmälle. Mutta...ihmeekseni päiväkodista minua evästettiin, että saan varmasti osakseni paheksuntaa, kun vauva on kotona ja esikoinen hoidossa. Heitä se ei kuulemma kuitenkaan häirinnyt..
Luulen kuitenkin, (toisin kuin ap) että niitä äitejä, jotka EIVÄT vie toista lasta hoitoon toisen ollessa kotona on huomattavsti enemmän kuin näitä jotka vievät. Miten yhden ketjun perusteella voi arvioida, että näitä " ärsytetyjä karhuja" olisi jotenkin enemmän? Totta kai ne vastaavat, joita asia koskee. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :)
MITEN TYÖTÖN VOI ETSIÄ TÖITÄ JOS LAPSI ON HAASTATTELUSSA MUKANA ? MITEN ALKOHOLISTI VOI SAADA HOITOA JOS LAPSI ON MUKANA HOIDOISSA ? MITEN LEIKKAUKSESTA VOI TOIPUA JOS 5V PITÄÄ NOSTAA JA KANTAA ? MITEN VOIT ITSE OLLA PIRTEÄ JA LEIKKIÄ VANHEMMAN LAPSEN KANSSA JOS OLET VALVONUT 10KK? HAISTAKAA PASKA KAIKKI JOTKA VÄHEKSYTTE TOISTEN IHMISTEN PÄÄTÖKSIÄ. TEHKÄÄ TE VAIN OMAT PÄÄTÖKSENNE JA ANTAKAA MUIDEN ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ
Haista kuule itse paska. Taisi osua ap:n aloitus arkaan paikkaan.
Sinun mielestäsikö 5-vuotiasta tarvitsee vielä nostella? Leikkauksesta toivutaan monta vuotta? Entä onko alkoholisti muutenkaan kykenevä huolehtimaan lapsistaan? Eiköhän alkoholistin lapset ole usein huostaanotettuja, ainakin väliaikaisesti. Myönnä sinäkin pois, että on myös vanhempia, jotka vievät vanhemman lapsensa hoitoon MUKAVUUSSYISTÄ.
Itse olin jo väsynyt kotona tuon yhden kanssa, joten ei olisi mieleenikään tehdä toista ja laittaa tuota ekaa yhteiskunnan huollettavaksi?? Kummallinen ajatusmaailma, mutta tuntuu, että useat ihmiset eivät kykene omaan ajatteluun, vaan mennään jonkun ihme " näin kuuluu elää" -kaavan mukaan - kaksi lasta, rivitalo, farmariauto ja reimatec!
vaan menevät jonkun kaavamaisen ajattelun mukaan... ;)
Vierailija:
Itse olin jo väsynyt kotona tuon yhden kanssa, joten ei olisi mieleenikään tehdä toista ja laittaa tuota ekaa yhteiskunnan huollettavaksi?? Kummallinen ajatusmaailma, mutta tuntuu, että useat ihmiset eivät kykene omaan ajatteluun, vaan mennään jonkun ihme " näin kuuluu elää" -kaavan mukaan - kaksi lasta, rivitalo, farmariauto ja reimatec!
Niin. Miksi se toinen lapsi pitää tehdä heti perään, jos niistä kahdesta lapsesta ei ole rahkeita selvitä? Tehkää lapset vaikka 6-7 vuoden ikäerolla, niin lastenhoito ei muodostu ylivoimaiseksi.
Kuka teistä tietää etukäteen, että tämän lapsen jälkeen sairastun masennukseen, tai että katkaisen jalkani, tai mieheni kuolee syöpään? Hohhoi.
Tuntuupa moni äiti etukäteen tietävän nämä kertomasi asiat, kun se hoitopaikka halutaan pitää sille vanhemmalle lapselle joka tapauksessa ja hoidon tarpeesta kerrotaan päiväkotiin jo odotusaikana.
Mitä sitten, jos kaikki meneekin hyvin? Mikä silloin on hyvä meriselitys vanhemman lapsen hoitoon viemiselle? Siis jos se vanhempi lapsi on vielä itsekin pikkuinen...
Tämä kommentti tarkoitettu niille, jotka kivenkovaan väittävät, että heidän pikkuiset kaipaavat tarhan virikkeitä.
Vierailija:
Tämä kommentti tarkoitettu niille, jotka kivenkovaan väittävät, että heidän pikkuiset kaipaavat tarhan virikkeitä.
Mitenköhän minä sitten olin lukevinani noista alkupään viesteistä, että: " Ap. ja muutamat muut..." Kovin moni ei ollut vielä siinä vaiheessa ehtinyt kirjoittaa viestiketjuun tai ainakaan olla ap:n kanssa samaa mieltä.
Koskettiko tämä asia jotenkin henkilökohtaisesti sinua? Kuulutko näihin uusavuttomiin äiteihin vai mikä mättää?
-3-