Kaupungissa asuva, miksi kuljet omalla autolla työmatkat?
Miksi kuljet työmatkat omalla autolla, vaikka julkisia kulkee vaikka kuinka paljon?
Miksi aiheutatte kamalat ruuhkat ja itse tönötätte niissä vaikka kuinka pitkiä aikoja?
Pk-seutu on ehkä ainoa jossa on ymmärretty jo julkisen liikenteen arvo, mutta entäs muut isommat kaupungit?
Kommentit (58)
Katsokaa pliis kaikki dokkari Before the Flood. Tuollaisen minä minä minä-kulttuurin pitää muuttua
Koska käytän työpäivän aikana autoa.
koska en edes tiedä miten täällä bussit kulkevat... Autolla ajan 10 minuuttia työpaikalleni. Moottoritietä parkkikselta parkkikselle...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, joilla on työmatkaa 15km tai alle voisivat aivan hyvin pyöräillä kuten itse teen kesät talvet!
Se olisikin, kun lähtisin kelaamaan tuon 10 kilometrin työmatkani :D
Vierailija kirjoitti:
Koska käytän työpäivän aikana autoa.
koska en edes tiedä miten täällä bussit kulkevat... Autolla ajan 10 minuuttia työpaikalleni. Moottoritietä parkkikselta parkkikselle...
Kannattaisko ottaa sel ää miten ne bussit kulkee
Mukavuussyistä, en jaksa kävellä bussipysäkille tai odottaa dösää. Vituttaa olla jonkun muun aikataulun varassa, omalla autolla meen ja tuun just niinku ite hyvältä tuntuu. Bussit on tupaten täynnä aamulla ja töistä päästessä, ei mahdu istuu ja ällöttää haistella toisten hikeä ja paskanhajuista hengitystä. Autolla menee 15 minuuttia työmatkaan, bussilla menis 45 minuuttia. Liian vaivalloista. Ei kiinnosta mitkään päästöt tai ruuhkat.
Mulla työmatka 2,5km. Pitäisi kävellä 500m Kehä1:lle, niin bussi veisi 150m päähän toimiston ovesta. Ei huvita julkiset, menen autolla kun kerran olen sen ostanut!
Koska autolla oon töissä vartissa, bussilla menee tunti. Eka bussi kiertää hevonkuusesta ja bussit menee niin typerästi, että kahdeksalta töissä oleminen vaatii kotoa lähdön puoli 7. En todellakaan ala herättää lapsia ennen puoli kuutta, että saan niille aamupalan ja tarhaan noin 11 tunniksi. Kun vaihtoehto on että lasten tarhapäivä on 8,5 tuntia.
Kaikki ei asu pk seudulla.
Työmatka 20km. Joillekin työvuoroille ei kulje julkisia, joillekin kulkee mutta ase tarkoittaa bussin vaihtoa ja aikaa pitää varata 2 tuntia. Ei mitään järkeä. Autoa on pidettävä joka tapauksessa niin onhan sillä kätevintä tehdä myös työmatkat. Käyn samalla kaupassa ja kirjastossa.
Mun työmatkan bensakulut on 80e kk, sillä rahalla en saisi hankittua kuukauden bussilippua. Muut auton kulut on, käyn omalla autolla töissä tai en.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa pliis kaikki dokkari Before the Flood. Tuollaisen minä minä minä-kulttuurin pitää muuttua
Oonko mä jotenkin itsekäs, kun käyn 100 kilometrin päässä töissä? Oonko paska, kun en tahdo työpäivän pituudeksi työmatkoineen 11 tunnin sijaan 13,5 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuljet työmatkat omalla autolla, vaikka julkisia kulkee vaikka kuinka paljon?
Miksi aiheutatte kamalat ruuhkat ja itse tönötätte niissä vaikka kuinka pitkiä aikoja?Pk-seutu on ehkä ainoa jossa on ymmärretty jo julkisen liikenteen arvo, mutta entäs muut isommat kaupungit?
Ei kuulu sinulle eikä kenellekään muulle. Mutta vastaan kuitenkin: Koska haluan, se on mukavaa, nopeaa aina mihin tahansa menenkin, luotettavaa, tautivapaata, väkivaltavapaata, jne...
Eikä ruuhkia Suomessa ole käytännössä missään. Ihan pieniä ruuhkantapaisia hetkellisesti, nekin äärifundamentalistien poliitikkojen ja virkamiesten tahallaan tekeminä.
Hyvä kun Suomessa on edes kaupungiksi määriteltäviä paikkoja, Helsinkikin lähes maaseutua asukastiheydeltään.
Koska usein työmaani on paikassa minne ei bussilla pääse. Voin joutua lähtemään kesken työpäivän toiselle työmaalle.
Pidän ajamisesta, se on nopeampaa ja saa mennä omilla ehdoilla.
Öö no kun sinne töihin on 20 km matkaa, se on vuorotyötä ja saattaa välillä tulla "kiirehälytyksiä" tuuraamaan jne.
Ei oikein osuta noiden bussiaikataulujen kanssa yksiin, kun sieltä tulee tunnin välein bussia kotia päin. Iltavuoroissa ei mitään mahista ehtiä bussiin, niin siinähän venaisit sen tunnin seuraavaa. Aamuvuoro alkaa niin aikaisin ettei bussia vielä mene.
Lisäys:
Julkisilla kulkeminen olisi niin paljon ympäristölle haitallisempaakin. Helsingissäkin bussien päästöt ovat paljon suuremmat kuin modernin henkilöauton. Puhumattakaan kun vähänkin harvemmin asuttuun alueeseen mennään.
Tottakai virallisessa propagandassa mittaavat matkat ikäänkuin pääsisi linnuntietä, mutta todellisuudessa bussilla kulkiessa joutuu koukkaamaan pidemmän matkan kuin autolla. Bussit ovat meluavia, hiukkaspäästöjä mielettömästi syytäviä rohjoja jotka tekevät kiihdytys-pysähdys-kiihdytys-pysähdys -ajoa koko ajan. Pienessä Helsingin pitäjässäkin niissä on keskimäärin hyvin vähän matkustajia jolloin modernit autot ovat helposti vähäpäästöisempiä.
Tämän lisäksi julkisilla kulkeminen on suuri taloudellinen taakka muille kaupunkilaisille ja kuntalaisille. Siksi on todella itsekästä käyttää tätä tuettua liikennemuotoa ellei ole ihan pakko.
Toivottavasti se tietulli otetaan käyttöön pian!
Idiootit autoilijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä jotenkin itsekäs, kun käyn 100 kilometrin päässä töissä? Oonko paska, kun en tahdo työpäivän pituudeksi työmatkoineen 11 tunnin sijaan 13,5 tuntia?
Lopeta nyt jo, hyvä ihminen. Kaikki muut ketjussa ymmärsi kyllä että tässä ei puhuttu eri kaupungeissa työskentelevistä, sinä olit ainoa joka HALUSI ymmärtää väkisin väärin. Joten anna jo olla, ei kukaan lähde sun kanssa jankkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, joilla on työmatkaa 15km tai alle voisivat aivan hyvin pyöräillä kuten itse teen kesät talvet!
Se olisikin, kun lähtisin kelaamaan tuon 10 kilometrin työmatkani :D
Häh, mulla vajaa 12 km ja pyöräilen. Nastat on keksitty.
Koska julkisilla menee matkaan yli tunti (plus kävelyt kotoa bussille 1,5km), autolla reilu puoli tuntia. Eikä tarvi kärvistellä pakkasessa odottamassa bussia, eikä liukastella tuota matkaa pysäkille talvisin, kun pääsee lämpimästä autotallista työpaikan lämpimään parkkihalliin. Samalla kyydillä kulkee myös kaksi työkaveria.