Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarjota ruokarajoitteisille hautajaisissa?

Vierailija
04.11.2016 |

Pitäisi löytää tarjottavat (suolaista ja makeaa)
-kasvissyöjälle, syö maitotuotteita ja kananmunaa
-keliakikolle
-diabeetikolle

Muille voileipäkakut (liha, kala), täytekakku, keksejä ja konvehteja.

Entä mitä lapsille voileipäkakun tilalle?

En jaksa leipoa joten valmiit tuotteet hakusessa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut rajoitteet pitopalvelulle ja he ovat huolehtineet asiasta

Vierailija
2/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hyvä voileipäkakku vege- ja gluteeiinitomana versiona? Diabeetikot eivät tarvitse erikoisruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut rajoitteet pitopalvelulle ja he ovat huolehtineet asiasta

Emme käytä pitopalvelua.

Ap

Vierailija
4/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikko voi syödä samaa kuin muutkin, mutta he rajoittavat hiilareiden määrää. Siis voileipä pullan tilalle on typerä rajoitus. Hän ei tartte mitään erikoisruokia, perusterveellinen käy. Salaatti käy noille kaikille. Sama täytekakku käy kaikille. Kasvissyöjähän voi syödä mitä tahansa makeaa, jos kerran muna ja maito käy. Leipomossa pistävät gluteenittomalle kakulle suolaisen hinnan, joten sitä ei varmaan kannata tilata kaikille. Jos tekee itse, se ei ole sen kalliimpaa kuin muutkaan, koska perunajauho käy kakkuun hyvin ainoaksi jauhoksi. Kaupoissa on nykyään aika hyvä valikoima gluteenittomia tuotteita, käy katselemassa. Karjalanpiirakat käy hautajaisiin av:n teilauksista huolimatta ja käy kaikille paitsi keliaakikolle. Gluteenittomiakin piirakoita löytyy. 

Vierailija
5/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ja leipää

Vierailija
6/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frittata, jossa kasviksia, aurinkokuivattua tomaattia, sieniä... Käy kaikille noille.

Ja kahvin kanssa vaikka brunbergin riisisuklaa. Laktoositon, gluteeniton, sokeriton. Ihme kyllä, ihan hyvää vieläpä :P

Vierailija
7/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomalle Branderin tuotteet ovat oman kokemuksen mukaan parhaita, osta vaikka Branderin muffinsseja, hyviä eikä usko gluteenittomaksi!

Suolaiseksi syötäväksi vaikka gluteeniton kasvispiirakka, Vuohelan herkulla on hyvä valmisjauhoseos.

Vierailija
8/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä mitä olit ajatellutkin, keliaakikolle oma suolainen ja makea. Lapsille vaikka karjalanpiirakoita. Vegetaristi voi syödä sit kotonaan.

Vierailija
9/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikko voi syödä samaa kuin muutkin, mutta he rajoittavat hiilareiden määrää. Siis voileipä pullan tilalle on typerä rajoitus. Hän ei tartte mitään erikoisruokia, perusterveellinen käy. Salaatti käy noille kaikille. Sama täytekakku käy kaikille. Kasvissyöjähän voi syödä mitä tahansa makeaa, jos kerran muna ja maito käy. Leipomossa pistävät gluteenittomalle kakulle suolaisen hinnan, joten sitä ei varmaan kannata tilata kaikille. Jos tekee itse, se ei ole sen kalliimpaa kuin muutkaan, koska perunajauho käy kakkuun hyvin ainoaksi jauhoksi. Kaupoissa on nykyään aika hyvä valikoima gluteenittomia tuotteita, käy katselemassa. Karjalanpiirakat käy hautajaisiin av:n teilauksista huolimatta ja käy kaikille paitsi keliaakikolle. Gluteenittomiakin piirakoita löytyy. 

Perusterveellinen on ihan jees arkiruoissa. Nyt on juhlista kysymys. Diabeetikko ei tarvitse erikoisruokia.

Vierailija
10/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multaa ja tuhkaa. Vois olla hauskakin juttu!

Vierailija
11/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille tulee kaksi voileipäkakkua, eikö toinen voisi olla kasviskakku? Tavallinen täytekakku käy myös kasvissyöjälle.

Gluteenittomana on helppo tehdä pieni kakku tai kaunis kääretorttu. Lisäksi voi tehdä vaikka voileipiä gluteenittomasta leivästä tai valmistaa gluteenittoman piirakan jos haluaa kaikille samantyyppistä tarjottavaa. Kaupoissa on nykyään aika paljon gluteenittomia tuotteita ja jauhoja. Löytyvät usein kaikki samalta hyllyltä.

Diabeetikko ei varsinaisesti tarvitse nykyään erikoisruokia.

Vierailija
12/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilut on mitä on, jos on rajoitteita jättää syömättä. Keskitytään vainajaan ja muisteloihin.

Vierailija
13/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille pitää olla jotain voileipäkakkujen tilalle? Tai miksi yleensä pitää erikseen erotella lasten ja aikuisten tarjoilut, ja eikö aikuiset sitten saa ottaa karjalanpiirakkaa, jos ne on tarkoitettu vain lapsille?

Ei sinulla oikeastaan ole edes mitään ongelmaa, kun sinä tilaat kaiken valmiina. Diabeetikot eivät nykyään vaadi mitään erikoissokeritonta kuten muinoin, valitsevat vaan muita huolellisemmin sen, mitä syövät.

Gluteenittomana kannattaa tilata leivos kakun sijasta sekä jotain suolaista. Muuten tarjolla voi olla marenkia, leipäjuustoa ja muuta sellaista, joka sopii mahdollisimman monelle.

Vierailija
14/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sopinut läheisteni kanssa, että jos kuolen ennen heitä, minun hautajaisissa on pelkkä kasvis menu. Pääsevät lihansyöjätkin edes kerran eläessään syömään kasvisruokaa. Koska vainajan viimeinen toive 👌 Kukaan ei kehtaa kieltäytyä 😄

Vierailija
15/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkeittoa kaikille. Ei hautajaiset ole mikään gourmet-tilaisuus.

Vierailija
16/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sopinut läheisteni kanssa, että jos kuolen ennen heitä, minun hautajaisissa on pelkkä kasvis menu. Pääsevät lihansyöjätkin edes kerran eläessään syömään kasvisruokaa. Koska vainajan viimeinen toive 👌 Kukaan ei kehtaa kieltäytyä 😄

Et ole sitten enää vahtimassa, noudattavatko toivetta :)

Vierailija
17/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisvoileipäkakku ja gluteeniton piirakka.

Joku gluteeniton leivos.

Ei lapset tarvi mitään "tilalle". Eikä diabeetikot. Ja maitotuotteita käyttävä kasvissyöjä on helppo. Gluteeniton ihminen on oikeastaan ainoa kehen tarvitsee panostaa enemmän.

Vierailija
18/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee voileipäkakku ilman lihaa ja tilalla vaikka vegaanista leikkelettä. Sitten neljäs kakku gluteenittomista raaka-aineista. Diabeetikko voi syödä näistä kumpaa tahansa.

Vierailija
19/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frittata, jossa kasviksia, aurinkokuivattua tomaattia, sieniä... Käy kaikille noille.

Ja kahvin kanssa vaikka brunbergin riisisuklaa. Laktoositon, gluteeniton, sokeriton. Ihme kyllä, ihan hyvää vieläpä :P

Aamupalaa kahvikutsuille?

Vierailija
20/20 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten enää vahtimassa, noudattavatko toivetta :)

En tietenkään ole. Mutta kaikkein lähimmät varmasti vahtii että näin toteutuu. Ja jos ei, niin mitä sitten. Se on niiden häpeä, ei minun :)