X Factor Uk: Girlbands / Boybands
Tässä on kilpailijoiden kappaleet:
Boys
Matt Terry: Wham! - I’m Your Man
Ryan Lawrie - The Beatles - Twist & Shout
Girls
Emily Middlemas: One Direction - What Makes You Beautiful
Sam Lavery: Girls Aloud - I’ll Stand By You
Overs
Honey G: Kris Kross - Jump
Saara Aalto: Girls Aloud - Sound of The Underground
Groups
5 After Midnight: Spice Girls - Say You'll Be There
Four of Diamonds: Wilson Phillips - Hold On
http://www.itv.com/xfactor/news/girlband-vs-boyband-song-choices-reveal…
Mitä mieltä valinnoista?
Kommentit (486)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtuben tämän hetken katselumäärien mukaan Ryan on huonoin. Se että tippuuko on eri asia.
Seuraavaksi vähiten katselijoita on yllättäen 5am:llä sitten tasaisesti Honey G ja Sam. Yllättäen 4oD ei ole peränpitäjä. Saarasta vaikea sanoa koska hänen lukunsa ovat suomalasten katselun takia ihan eri luokka kuin muiden. Ihme etteivät ole ohjelmassa katselijalukuja kommentoineet.Varmat jatkoon menijät: Matt ja Emily
Keskikasti: Saara ja 5am.
Putoajaehdokkaat: Ryan, Honey G, Sam ja 4oD
Jokohan nyt britit saavat tarpeekseen Honey G:stä? Eipä tuo osaa kuin huutaa Honey G parilla eri tavalla.
Suomen parhaatkin aikaisempien Idolsien tms. voittajatkin saavat vain satoja tuhansia katselukertoja, joten ei Saaran esitysten miljoonalukuja Suomi selitä. Tätä UK:n kautta esitetään muissakin maissa, Etelä-Afrikkaa myöten ja uskon että niistä tulee myös osa katselukerroista. Alkupään esityksillä on enemmän katselukertoja koska jaksot lähetetään UK:n ulkopuolella joitakin viikkoja viivästettyinä.
No ei kai kukaan enää katso jotain kymmenen vuoden takaisia Idols-videoita? Eikä niitä linkitetä jokaisen iltapäivälehden ja nettilehden sivustoille viikoittain, kuten Saaran videoita.
Youtube laskee katsomiskerraksi jokaisen sivulatauksen, eli aina, kun joku avaa sivun, jolle on linkitetty Saaran youtube-video, se video saa katsomiskerran lisää, vaikka sivun avaaja ei itse videoa katsoisikaan loppuun. Riittää, että video ehtii alkaa pyörimään.
Kyllä se varmaan on niin ettei kukaan muu katso kuin me suomalaiset. Ja mekin vain siksi, että tykkäämme vihata Saaraa niin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Hitto jännittää koko päivän. Saara tippuu tänään, jos on pohjalla tyttöbändin kanssa. Ainoa pelastus voisi olla dead lock. Ryan ei ole siellä tänäänkään.
Minäkin uskon, että Saaran esitys saa vähiten yleisöääniä. Riippuu tietenkin, kuinka monta paikallista prepaidliittymää hänen managerinsa on hankkinut... Tuomariäänillä uskoisin Saaran pääsevän jatkoon, jos vastassa olisi Sam, 4oD, tai Ryan, joita uskoisin ainoastaan oman valmentajansa kannattavan. Epäilen, että yllättäen neljän viimeisen joukossakin on yksi kilpailija jokaiselta valmentajalta (Emily, Matt, Honey G ja 5AM).
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei saamelaisasussa kekkaloinut siellä
Tai miten ois jos Saara esiintyis intiaanina. Sillä kun on valmiiksi jo musta pitkä tukka.
Vois alottaa kappaleen intiaanihuudolla (tiedätte varmaan mitä tarkoitan), johan siitä kunnon paskamyrsky saatais aikaiseks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo saaran asu oli kyllä erittäin mauton. Olisiko teistä puolustelijoista esimerkiksi blackface ja siihen "sopiva" asukin ollut ok? On nimittäin periaatteessa sama asia. Toisen rodun edustajaksi pukeutuminen ei ole kiva juttu.
Ok - mutta miksi et puhu sitten Honey G:stä, koska britanniassa ollaan sitä mieltä, että Honeyn kohdalla tilanne on paljon pahempi ja se vain jatkuu ja jatkuu. Blackface-asiasta on kirjoitettu siellä siitä lähtien kun Honey esiteltiin.
Onko Honey G siis maalannut kasvonsa mustiksi esityksiä varten?
Ei sen oo tarvinnu kun sillä on kaikki muut propsit jo lainassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo saaran asu oli kyllä erittäin mauton. Olisiko teistä puolustelijoista esimerkiksi blackface ja siihen "sopiva" asukin ollut ok? On nimittäin periaatteessa sama asia. Toisen rodun edustajaksi pukeutuminen ei ole kiva juttu.
Ok - mutta miksi et puhu sitten Honey G:stä, koska britanniassa ollaan sitä mieltä, että Honeyn kohdalla tilanne on paljon pahempi ja se vain jatkuu ja jatkuu. Blackface-asiasta on kirjoitettu siellä siitä lähtien kun Honey esiteltiin.
Onko Honey G siis maalannut kasvonsa mustiksi esityksiä varten?
Ei sen oo tarvinnu kun sillä on kaikki muut propsit jo lainassa.
Kuten?
"Mutta mitä tulee rasismiin niin toivottavasti olet laatimassa jo kansalaisalotetta Geisha-suklaan kieltämiseksi. Se nimittän jos mikä on kulttuurista omimista."
OT, mutta saas oikeasti nähdä kielletäänkö/muutetaanko tuokin nimi jonkun poliittisen korrektiuden takia vielä joskus, niinkuin n*ekerin pusut tai laku-Pekat. En siis tarkoita tietenkään tämän Saaran esityksen takia, vaan muuten. En ihmettelisi yhtään, kyllä me niin tekopyhässä ja herkässä maailmassa nykyään eletään.
Vierailija kirjoitti:
Björkin biisi meni minusta täysin nappiin, lady gagan biisin kohdalla oltiin jo siinä rajoilla, että onko liikaa, mutta se vielä toimi. Nyt meni niin yli, ettei toiminut enää ollenkaan.
Mutta ei se saaran ansiota/syytä ole, vaan sen taiteellisen suunnittelijan joka nämä esitykset on pistänyt pystyyn. Ja onneksi se keijuprinsessaimago on jo unohdettu.
Olen kanssasi samaa mieltä kyseisten kappaleiden onnistumisesta, mutta perusteet erilaiset. Minä siis tarkastelen asiaa puhtaasti musiikillisesta näkökulmasta. Minulle on aivan yhdentekevää, minkälaisissa rytkyissä laulajan biisin vetää, tai minkälainen on koreografia, koska vain se lauluosuus kiinnostaa.
Niinpä suunnattomasti huvitti, kun näitä kommentteja pari sivullista loppupäästä lueskelin. Ei sanaakaan siitä, miten hyvin tai huonosti Saara biisistä selviytyi, vaan kinastellaan jostain asukokonaisuudesta, johon itse en kiinnittänyt minkäänlaista huomiota :)
No joo, tässä se meidän sukupuolten välinen ero tuleekin esiin. Naisia kiinnostaa tuollaiset ulkoiset seikat, kun taas minua miehenä ainoastaan se sisältö.
Olen nämä kaikki Saaran esitykset youtubesta vilassut ja ylivoimaisesti paras suoritus oli se Betty Huttonin (ei ihan alkuperäinen sekään, mutta alkuperäinen englannin kielinen) It's Oh So Quiet, joka sopii musikaalimaisena swinginä ja erilaisia hitaita ja nopeita osia, sekä dynaamista vaihtelua sisältävänä Saaralle erittäin hyvin, siinä kun ei sitä tunnetta ja tulkintaa niin kovasti tarvita, sen kun antaa mennä vaan.
Sen sijaan tämä eilinen biisi oli kyllä Saaralle huono, koska tuollaisessa tasapaksussa biisissä tulee esiin ne Saaran heikkoudet, eli tuollaisissa kappaleissa vaaditaan sitä tulkintaa ja kappaleen sisäistämistä. Saaralla se meni pelkäksi läpi laulamiseksi ja se kuulosti kyllä todella huonolta ja puuduttavalta karaokevedolta.
Esityksen koreografiaan en ota mitään kantaa, koska se ei kiinnosta näin heteromiehenä sitten rahtusenkaan vertaa.
M41
Vierailija kirjoitti:
Pahoittiko kukaan muu kulttuuris-uskonnollisesti mielensä 4oD:n adventtikynttelikkö-koreografiasta? Minusta oli törkeää tököttää rivissä vain kielet lepattaen kuin liekki, joulun pyhää sanomaa pilkaten.
Et nyt selkeästikään ymmärrä, mitä cultural appropriation tarkoittaa, eikä oikein lähde lentoon nämä vitsisi... Jos nyt uskonnoista puhutaan, niin verrannollinen tapaus olisi, jos joku olisi pukeutunut burkhaan, kipaan, tai vaikka kasukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Björkin biisi meni minusta täysin nappiin, lady gagan biisin kohdalla oltiin jo siinä rajoilla, että onko liikaa, mutta se vielä toimi. Nyt meni niin yli, ettei toiminut enää ollenkaan.
Mutta ei se saaran ansiota/syytä ole, vaan sen taiteellisen suunnittelijan joka nämä esitykset on pistänyt pystyyn. Ja onneksi se keijuprinsessaimago on jo unohdettu.
Olen kanssasi samaa mieltä kyseisten kappaleiden onnistumisesta, mutta perusteet erilaiset. Minä siis tarkastelen asiaa puhtaasti musiikillisesta näkökulmasta. Minulle on aivan yhdentekevää, minkälaisissa rytkyissä laulajan biisin vetää, tai minkälainen on koreografia, koska vain se lauluosuus kiinnostaa.
Niinpä suunnattomasti huvitti, kun näitä kommentteja pari sivullista loppupäästä lueskelin. Ei sanaakaan siitä, miten hyvin tai huonosti Saara biisistä selviytyi, vaan kinastellaan jostain asukokonaisuudesta, johon itse en kiinnittänyt minkäänlaista huomiota :)
No joo, tässä se meidän sukupuolten välinen ero tuleekin esiin. Naisia kiinnostaa tuollaiset ulkoiset seikat, kun taas minua miehenä ainoastaan se sisältö.
Olen nämä kaikki Saaran esitykset youtubesta vilassut ja ylivoimaisesti paras suoritus oli se Betty Huttonin (ei ihan alkuperäinen sekään, mutta alkuperäinen englannin kielinen) It's Oh So Quiet, joka sopii musikaalimaisena swinginä ja erilaisia hitaita ja nopeita osia, sekä dynaamista vaihtelua sisältävänä Saaralle erittäin hyvin, siinä kun ei sitä tunnetta ja tulkintaa niin kovasti tarvita, sen kun antaa mennä vaan.
Sen sijaan tämä eilinen biisi oli kyllä Saaralle huono, koska tuollaisessa tasapaksussa biisissä tulee esiin ne Saaran heikkoudet, eli tuollaisissa kappaleissa vaaditaan sitä tulkintaa ja kappaleen sisäistämistä. Saaralla se meni pelkäksi läpi laulamiseksi ja se kuulosti kyllä todella huonolta ja puuduttavalta karaokevedolta.
Esityksen koreografiaan en ota mitään kantaa, koska se ei kiinnosta näin heteromiehenä sitten rahtusenkaan vertaa.
M41
Tämä itsekorostus, pöyhkeys, alentuvuus ja vittumaisuus on se syy miksi vihaan "tavallisia suomalaisia heteromiehiä". Aika huvittavaa oikeastaan.
Emily voittaa kisan (tai Matt). Niihän Louis sanoikin eilen, Emily on hyvä levyartisti mitä he etsii, nouseva tähti (on vielä niin nuorikin). Hän iskee nuoriin ja vanhempiin kuten Matt, joka eilen tosin oli hiukan tylsähkö.
Emily osaa tulkita ja on tyylikäs joka esityksessä. Hänellä on jotain omaa tyyliä. Eilinen esitys oli kauniisti rakennettu ja sovitettu. Huomaa että he panostavat hänen esityksiinsä. Harmi ettei Saaralta ole kuultu yhtä herkkää ja kaunista laulantaa jossa ei kokoajan tarvi laulaa korkealta ja kovaa, koska hän osaa laulaa myös herkästi. Olen odottanut Saaralta sellaista ja niin moni muukin.
Saara taas poukkoilee joka esityksessä eikä eilinen esitys pysynyt tyylikkäänä vaan meni typeryyden puolelle. Hänen tyylinsä om hakusessa. Osittain eilisen epäonnistumisen syynä stylisti ja koreografia mutta myös kappaleen japaniteema ja itse surkea kappalevalinta. Joka viikko olen pettynyt kuullessani Saaran kappalevalinnan, vaikkakin Björk sopi hänelle, se oli tyylikäs veto kaikessa hulluudessaan. Yleisö piti siitä.. Toisaalta kävi mielessä pelaavatko he Saaraa pois.
Saara alkaa mennä vitsiesiintyjäksi tuon tyylisillä esityksillä
Saaralla ei ole hajuakaan siitä kuka hän on artistina. Kuin pohjaton kaivo tai seinätön rakennus. Ei hahmoa, ei identiteettiä. Siihen pitäisi nyt panostaa: oman itsensä ja artisti-identiteetin löytämiseen. Mikä genre?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos jokin piirre on puolessa euraasialaisista kulttuureista, se ei ole minkään kulttuurin ominaispiirre. Se, että en vietä aikaani yleensä tällaisilla palstoilla enkä siksi tunne lainauskäytäntöjä ei liity artikuloimani väittämän validiuteen mitenkään.
Vielä kerran: vaalea letti on kansallinen symboli. Jos sinä et sitä tiedä niin sinulla on aukko kulttuuristen symbolien, kansallisromantiikan ym saralla.
Nimeä se kansa jonka kansallinen piirre vaalea letti on? Vain yksi ja ainoa kaiken kattava, kuten japani ja geishat. Kiitos.
Venäjä - Lumineito (Snegurocha)-satu ja muut sadut kuten Baba Yaga ja Vasilisa-hahmo. Ylipäänsä slaavilaiset kansat, joissa neitohahmoilla on pitkä vaalea letti. Hahmo kuulu kansalliseen kuvastoon ja on ikoninen naishahmo. Linkitin tästä jo yhden kuvan, mutta kun et usko niin jos suuressa armossasi viitsisit nämä tarkistaa:
http://russiapedia.rt.com/of-russian-origin/snegurochka/
https://emilykazakh.files.wordpress.com/2014/01/ny2005-0061.jpg
http://beautifulrus.com/snegurochka-russian-new-year-character/
http://therussianshop.com/legend-of-the-snow-maiden/
https://en.wikipedia.org/wiki/Baba_Yaga#/media/File:Vasilisa.jpg
http://www.greekmythology.com/pictures/Myths/The_Myths/122345/vasilisa_…
http://northshorekid.com/event/baba-yaga-vasilisa-beautiful-puppet-show
Saksa - Grimmin veljesten Tähkäpää (Rapunzel) satu. Hitlerin aikainen hiusmuoti naisilla. Vaalealettinen nainen on kansallinen hahmo myös Saksassa. Koska aiheesta on tehty piirretty kuvahaulla en jaksa selata niiden kaikkien läpi, mutta kuvastoa tästä on vanhaa myös vaikka kuinka paljon. Kansallinen hahmo, kansallista ikonista kuvastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos jokin piirre on puolessa euraasialaisista kulttuureista, se ei ole minkään kulttuurin ominaispiirre. Se, että en vietä aikaani yleensä tällaisilla palstoilla enkä siksi tunne lainauskäytäntöjä ei liity artikuloimani väittämän validiuteen mitenkään.
Vielä kerran: vaalea letti on kansallinen symboli. Jos sinä et sitä tiedä niin sinulla on aukko kulttuuristen symbolien, kansallisromantiikan ym saralla.
Nimeä se kansa jonka kansallinen piirre vaalea letti on? Vain yksi ja ainoa kaiken kattava, kuten japani ja geishat. Kiitos.
Siis mitä ihmettä? Geisha ei ole mikään yksi ja ainoa ja kaikenkattava ikoninen kuva Japanista. Edes stereotypioissa. Tietosi on todella vajavaisia, ihan näistä ikonisisita kuvistakin.
Mun mielestä noi aijemmat esitykset oli hienoja, jäikö multa jotain ymmärtämättä tästä uusimmasta? Geisha-sateenkaarioksennus-esitys? Mitä tekemistä sillä oli kappaleen kanssa?
http://www.express.co.uk/showbiz/tv-radio/729209/The-X-Factor-Viewers-b…
Nyt Saaran esitys tyrmättiin rasistiseksi. Ei mennyt ihan nappiin tuo valinta... Pitäisikö Saara nyt nuo eri maihin liittyvät jutut unohtaa jo kuten ranskankieli(btw eikö ranskankielen tyrmääminen yleisön toimesta ollut ennakkoluuloista) ja Geishat ja stereotyypit ?
No Saara pääsi kanssa rasismikulttuuristereotypiasyyttelyn alle sen jälkeen kun Honey Gtä on syytelty siitä brittimediassa viimeaikoina. Well done.
Mutta ennen kaikkea Saaralla on unohtunut pitää musiikki pääroolissa jolta pohjalta esitys rakennetaan. Tai tuotannolta. Tuntuu että he kierrättää Saaralla viime vuosien esityksiä uusin twistein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Tämä itsekorostus, pöyhkeys, alentuvuus ja vittumaisuus on se syy miksi vihaan "tavallisia suomalaisia heteromiehiä". Aika huvittavaa oikeastaan.
En kyllä tunnistanut itseäni ja kirjoittamaani tekstiä lainkaan noista ei niin kohteliaista luonnehdinnoista. En kyllä korostanut itseäni mitenkään, vaan toin esiin sen mikä minua lauluesityksessä kiinnostaa. Pöyhkeyttä ja alentuvuutta en myöskään tekstistäni löytänyt, vittumaisuudesta nyt puhumattakaan. Jos täällä on sivukaupalla höpisty esiintymisasusta, eikä itse laulamisesta edes sivulauseessa ole mainittu sanaakaan, niin tottahan se tuo selkeästi esiin sen, mikä kirjoittajia kiinnostaa.
Heterouden toin esiin tässä kontekstissa sen takia, että nimenomaan meitä hetromiehiä nuo asujutut ei kiinnosta, kun taas homomiehiä kiinnostaa kovastikin. Tämä taas ei tarkoita sitä, että minulla olisi naisia, tai homomiehiä mitään vastaan. Itseasiassa useimmat ysätäväni ovat naisia ja tulen heidän kanssaan erittäin hyvin juttuun, vaikka en tuosta vaatetus ja sisustuspuolesta ymmärrä yhtään mitään. Myös homoja tunnen useita, eikä ole todellakaan mitään heitä vastaan. Olin yksi aktiivisimmista keskustelijoista, kun homoliitot olivat tapetilla ja olin erittäin innokas homoliittojen puolesta puhuja ja olen sitä edelleenkin. Olen siis erittäin tyytyväinen, että tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksyttiin. Olen myös vankka tasa-arvon kannattaja ja siten myös feministi, joten ei minusta kyllä mitään naisvihaajaa saa tekemälläkään.
Minkähänlaista musiikkia Saara levyttää, jos levytyssoppari x factorin kautta järjestyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä - Lumineito (Snegurocha)-satu ja muut sadut kuten Baba Yaga ja Vasilisa-hahmo. Ylipäänsä slaavilaiset kansat, joissa neitohahmoilla on pitkä vaalea letti. Hahmo kuulu kansalliseen kuvastoon ja on ikoninen naishahmo. Linkitin tästä jo yhden kuvan, mutta kun et usko niin jos suuressa armossasi viitsisit nämä tarkistaa:
http://russiapedia.rt.com/of-russian-origin/snegurochka/
https://emilykazakh.files.wordpress.com/2014/01/ny2005-0061.jpg
http://beautifulrus.com/snegurochka-russian-new-year-character/
http://therussianshop.com/legend-of-the-snow-maiden/
https://en.wikipedia.org/wiki/Baba_Yaga#/media/File:Vasilisa.jpg
http://www.greekmythology.com/pictures/Myths/The_Myths/122345/vasilisa_…
http://northshorekid.com/event/baba-yaga-vasilisa-beautiful-puppet-show
Saksa - Grimmin veljesten Tähkäpää (Rapunzel) satu. Hitlerin aikainen hiusmuoti naisilla. Vaalealettinen nainen on kansallinen hahmo myös Saksassa. Koska aiheesta on tehty piirretty kuvahaulla en jaksa selata niiden kaikkien läpi, mutta kuvastoa tästä on vanhaa myös vaikka kuinka paljon. Kansallinen hahmo, kansallista ikonista kuvastoa.
Hahmo joka löytyy jokatoisesta maailman kulttuurista ei todellakaan ole kulttuurinen ikoni.
Tykkäsin Saaran tavasta laulaa tässä. Parempi kuin viimeviikon yliesittäminen, tosin stailaus oli silloin parempi.