Missä naista voi lähestyä?
Tätä moni mies kysyy. Ei pitäisi kysyä. Voit lähestyä naisia missä tahansa, missä ihmisille puhuminen on soveliasta. Osa naisista ei tykkää siitä että heille tullaan puhumaan karkkihyllyllä, mutta miksi sinä heidän mielipiteistään olisit kiinnostunut? Ei mua sekään kiinnosta, jos joku mies on sitä mieltä, ettei halua jutella kenellekään kuntosalin pukukopissa. Mä annan sen olla ja juttelen niiden kanssa jotka haluaa jutella. En todellakaan lopeta juttelua kaikkien kanssa, koska yksi mies ei tykkää.
-mies
Kommentit (26)
Pointti ei olekaan missä, vaan miten. Juttelun voi ja saa aloittaa missä tahansa, mutta jos aloitat tökerösti tai et ole kiinnostava, ei siinä auta mikään paikka.
Kannattaa tosin seurata vähän ympäristön reaktioita. Voit saada sekopääahdistelijan maineen jos menet jatkuvasti tuntemattomille juttelemaan. Suomessa sellaisen kuvittelisi saavan aika helposti.
Itse ainakin juttelin eilen Lidlin kassalla.
Ja tänään meinasin jutella polulla kun naisella oli koira mutta käveli liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he siksi kysy, että pelkäisivät naisen soittavan poliisit paikalle jos sanovat naiselle jotain. He haluavat etukäteen jonkinlaisen lupauksen siitä, että nainen suhtautuu myönteisesti ja esim. lähtee treffeille. Tätä lupausta ei voi kukaan tietenkään yleisesti maailman naisten puolesta antaa, mutta ei se estä heitä kysymästä.
Musta vaikuttaa siltä, että he haluavat että heidän lähestymisensä on kaikkien naisten mieleen, mitä se ei voi koskaan olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tosin seurata vähän ympäristön reaktioita. Voit saada sekopääahdistelijan maineen jos menet jatkuvasti tuntemattomille juttelemaan. Suomessa sellaisen kuvittelisi saavan aika helposti.
Tätä logiikkaa kannattaakin soveltaa vain isoimmissa kaupungeissa, ei tuppukylissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pointti ei olekaan missä, vaan miten. Juttelun voi ja saa aloittaa missä tahansa, mutta jos aloitat tökerösti tai et ole kiinnostava, ei siinä auta mikään paikka.
Ja mielestäsi kaikki naiset ajattelevat näin?
ap
Et voi kyllä etukäteen millään tietää, tykkääkö kyseinen nainen, että lähestyt häntä juuri siinä paikassa. Mutta jos nainen näyttää hyvin keskittyneeltä omiin puuhiinsa (treenaaminen, lukeminen jne.), silloin tuskin kannattaa mennä häiritsemään. Jos hän taas näyttää kiinnostuneelta ympäristöstään, niin on luontevampaa mennä juttusille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he siksi kysy, että pelkäisivät naisen soittavan poliisit paikalle jos sanovat naiselle jotain. He haluavat etukäteen jonkinlaisen lupauksen siitä, että nainen suhtautuu myönteisesti ja esim. lähtee treffeille. Tätä lupausta ei voi kukaan tietenkään yleisesti maailman naisten puolesta antaa, mutta ei se estä heitä kysymästä.
Musta vaikuttaa siltä, että he haluavat että heidän lähestymisensä on kaikkien naisten mieleen, mitä se ei voi koskaan olla.
ap
Niin, juuri noinhan sanoin.
Minua ei kannata lähestyä oikeastaan missään muualla kuin baarissa tai nettideitissä. Olen liian sosiaalisesti kömpelö, että mitkään karkkihyllyllä sovitut treffit olisivat edes vaihtoehto. Liian yllättävä tilanne. Mutta hallitsen kyllä käytöstavat ja vastaan kohteliaasti jos joku juttelee minulle. Mutta osoitan myös käytökselläni että en halua puhua pitkään. Tosin ulkonäköni suojelee minua varsin tehokkaasti miesten lähestymisyrityksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin, juuri noinhan sanoin.
Mä tarkoitin, että he haluavat että nainen pitää lähestymistä hyväksyttävänä (eli ei ajattele että "vittuako lähestyt mua kadulla"). En usko että monikaan mies tarvitsee tietoa, että jokainen nainen jota lähestyy lähtee treffeille. Täytyy olla jo jotain vakavia henkisiä ongelmia, jos on käsitys että jokainen nainen sanoo joo.
Vierailija kirjoitti:
Et voi kyllä etukäteen millään tietää, tykkääkö kyseinen nainen, että lähestyt häntä juuri siinä paikassa.
Tämähän oli juuri aloituksen pointti: se selviää lähestymällä naista.
Mikään ei ole ärsyttävämpää ja ahdistavampaa kuin naismyyjänä joutua tilanteeseen jossa miesasiakas koittaa "jututtaa" ilman aikomustakaan ostaa mitään. Ja jossain vaiheessa melkein ujuttautuu tiskin yli tai tiskin taa! Myyjän ominaisuudessa olet ikävässä tilanteessa koska sinun pitää olla hyväntuulinen ja ystävällinen vaikka tajuat että mies on niin typerä että alkaa pokaamaan ja luulee että pidät hänestä. Näitä on nähty kymmeniä omassa liikkeessä. Joskus tilanne on jo ahdistelua jolloin on "alettava sulkemaan" kauppaa että "asiakas" älyää lähteä. Eli pidän tällaista miesten käytöstä toisen työpaikalla todella tahdittomana ja typeränä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole ärsyttävämpää ja ahdistavampaa kuin naismyyjänä joutua tilanteeseen jossa miesasiakas koittaa "jututtaa" ilman aikomustakaan ostaa mitään. Ja jossain vaiheessa melkein ujuttautuu tiskin yli tai tiskin taa! Myyjän ominaisuudessa olet ikävässä tilanteessa koska sinun pitää olla hyväntuulinen ja ystävällinen vaikka tajuat että mies on niin typerä että alkaa pokaamaan ja luulee että pidät hänestä. Näitä on nähty kymmeniä omassa liikkeessä. Joskus tilanne on jo ahdistelua jolloin on "alettava sulkemaan" kauppaa että "asiakas" älyää lähteä. Eli pidän tällaista miesten käytöstä toisen työpaikalla todella tahdittomana ja typeränä.
Ongelmasi ei ole siinä, että olet myyjä, vaan siinä, että olet todella epäassertiivinen myötäilijä. Olen aivan varma, että esimiehesi mielestä joutavalle jututukselle ja varsinkin ahdistelulle saa ja pitää laittaa stoppi. Paitsi että tuo tuntuu sinusta inhottavalta, se haittaa myös myyntiä, jos toinen asiakas kääntyy pois nähdessään sinun olevan varattu tai et ehdi tehdä muita töitä seisoessasi miehen juttujen kohteena.
Joo, myyjille pitäisi antaa tehdä työnsä eikä varastaa heidän aikaansa, mutta asiakaspalvelijana joutuu kuitenkin koko ajan tilanteisiin, joissa pitää lakata olemasta toisen kuuntelija. Milloin jututtaja ei ole pokaileva nuori mies, hän on kolotuksiaan valittava mummo tai sanomaa levittävä jehova. Jos he eivät ole asiakkaita, heitä ei tarvitse eikä kuulu viihdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän että miten sen tekee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei tietenkään ajattele, minä ajattelen näin. Mistä minä kaikkien maailman naisten ajatukset voin tietää. Keskustelussa on yleensä tapana kertoa omia ajatuksiaan asioista, ei mitään yleismaailmallisia totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei tietenkään ajattele, minä ajattelen näin. Mistä minä kaikkien maailman naisten ajatukset voin tietää. Keskustelussa on yleensä tapana kertoa omia ajatuksiaan asioista, ei mitään yleismaailmallisia totuuksia.
Mutta aloituksessa oli kyse siitä, että miehet haluavat hyväksynnän kaikilta naisilta.
Ihmissuhdeasiantuntija hanska, teräväksi tarkoitettu havainnointisi meni nyt tyystin metsään. Olet selvästi tietyn mielikuvan vallassa että myyjätär myötäilee ja viivyttelee miesasiakkaan pauloissa. Tästä ei ole kyse kirjoituksessani. Olen oma esimieheni ja oman onneni seppä. Tehokas asiakaspalvelu on oma etuni. Ja esimerkissäni tilanteessa ei ole muita asiakkaita vaan olen silloin nimenomaan yksin töissä. Mahdollisesti vieläpä ilta aikaan. Ja on usein ollut huojentavaa kun ovesta on juuri sopivasti astunut sisälle "oikea" asiakas tai aviomieheni ja miesasiakkaan onneton pokausyritys on nuupahtanut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän että miten sen tekee...
Huokaus. Noinhan ne kaikki ahdistelevat tyypit ajattelevat, että minä olen niin mukava ja kaikin puolin charmantti, että en minä tietenkään ahdistele ketään vaan jotkut muut miehet.... Ei nähdä siinä omassa toiminnassa metsää puilta.
Heh myös kampaajille on tuttu tämä yksinäinen seuraa hakeva miestyyppi joka ystävällisen palvelun innoittamana rohkaistuu pokailemaan kampaajaansa. Ikävä ja vaikea tilanne.