Mihin säästätte rahaa?
Me säästetty 30 000€ maasturiin kolmessa vuodessa,nyt rahat kasassa ja on kyllä hieno tunne eikä huomattu että ois luovuttu mistään,matkustetaan harrastetaan,syödään ulkona krt vko,kotona syödään terveellisesti kaikkea mitä tekee mieli.jatketaan säästämistä jatkossakin tämän haaveen vihdoin toteuduttua.
Kommentit (97)
En varsinaisesti säästä mutta ylimääräiset rahat laitan osakkeisiin. Osakesijoituksilla maksoin asuntolainan pois 👍
Säästän ihan elämää varten. Olo on turvallinen kun tietää, että vaikkapa työttömyyden sattuessa en joudu heti ruokajonoon. Tai voin mennä samantien ostamaan uuden jääkaapin hajonneen tilalle. Esimerkiksi.
Pikavippi-mainoksessa luki "On tyhmää olla vippaamatta". En tiedä onko tuo enää edes laillista.
10tonnin mökkiin jostain periferiasta. mielellään vesistöjä kävelymatkan päässä.
Tein aikanaan pitkiä päiviä, ilman vapaita, ympäri vuodet. Niillä tienesteillä elän nyt ja nautin elämästä eri tavoin
Osa sijoitettu kiinteään omaisuuteen ja osa osakkeisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissuun, ei opiskelijan tuloilla hirveen kunnianhimoisesti viiti säästää.
Kannattaisi säästää osakesijoituksiin ja sitten myöhemmin reissata niiden tuotoilla. Sulle kun ei varmaan eläkettä paljon maksella.
Olen eri, mutta itse ainakin halua elää nyt enkä sitten tulevaisuudessa. Eläkkeellä tulen kyllä pärjäämään ihan hyvin, kun silloin en enää matkustele. Nyt haluaa matkustaa, kun on vielä hyvässä kunnossa, tosin korona takia on kyllä matkustelut jäänyt vähiin toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan muutama vuosi pantu pullonpalautuksista saadut rahat säästöön perheen yhteistä lomamatkaa varten. :)
Minä en ole edes ostanut niitä pulloja ja vielä enemmän on jäänyt säästöön. Tienestiä tulisi, jos lähtisi asiasta tähden keräämään niitä pulloja, mutta niin pitkälle ei viitsi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi säästää osakesijoituksiin ja sitten myöhemmin reissata niiden tuotoilla. Sulle kun ei varmaan eläkettä paljon maksella.
Olen eri, mutta itse ainakin halua elää nyt enkä sitten tulevaisuudessa. Eläkkeellä tulen kyllä pärjäämään ihan hyvin, kun silloin en enää matkustele. Nyt haluaa matkustaa, kun on vielä hyvässä kunnossa, tosin korona takia on kyllä matkustelut jäänyt vähiin toistaiseksi.
En ole koskaan ymmärtänyt, miten nämä sulkisivat toisiaan pois. Säästämisaste on liian korkea jos sen takia tuntuu, ettei pysty elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei eläminen ole sama kuin rahan tuhlaus. Järkevästi sijoittamalla voi elää JA vaurastua yhtäaikaa, kuten minä teen. Esimerkiksi tässä kuussa tulleet osingoista (700 euroa tähän mennessä) meni puolet ihan vain heräteostoksiin, kun tilaisuus tuli. Näinpä siis nimenomaan sijoittaminen mahdollisti ostamisen ilman että palkkatuloista piti napsasta yhtään ylimääräistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt, miten nämä sulkisivat toisiaan pois. Säästämisaste on liian korkea jos sen takia tuntuu, ettei pysty elämään.
No ei niin, mutta tuossa edellä neuvottiin mieluummin säästämään ja matkustamaan myöhemmin. Jos haluaa matkustaa nyt, niin miksi jättäisi matkustelut väliin nyt, kun sitä haluaa tehdä. Ehtiihän sitä säästämään myöhemminkin ennen eläkeikää.
Pitäisikö olla miten säästätte rahaa eikä mihin?
Säästän puskuria yllättäviä menoja varten, eli pahan päivän varalle. Sen lisäksi säästän isompiin hankintoihin, joita ei yhden kuun palkasta voi maksaa. Esim. matkat, vähän kalliimmat muut hankinnat. En osta mitään velaksi, vaan säästän ensin.
110,00€ per viikko menee suoraveloituksella matkustustilille. Nyt en ole päässyt matkustamaan koronan takia, ja matkailutili on paisunut jo muutaman tonnin luokkaan. Se on aika paljon opiskelijalta. Käyn siis osa-aikatöissä.
Seuravaa elämää varten.
Kaikki tehnyt, kaikki nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
200 000€ osakesalkulla osingot riittää elämiseen….? Mikä osake maksaa noin hyvin ?
En väittänyt, että se riittää elämiseen, mutta kaikki laskut se kattaa ja ruokaankin jää. Saan nettona noin 5500€ osinkoja ja tänä vuonna vielä Sammosta extraa. Se toinenkin osake on boomerosake ja toimii puhelinoperaattorina. Asuminen maksaa netteineen ja vakuutuksineen 260€ kuussa, eli osingoista jää vielä autonkin ylläpitoon ihan hyvin. Ne on ne pienet menot.
Me ollaan muutama vuosi pantu pullonpalautuksista saadut rahat säästöön perheen yhteistä lomamatkaa varten. :)