Mihin säästätte rahaa?
Me säästetty 30 000€ maasturiin kolmessa vuodessa,nyt rahat kasassa ja on kyllä hieno tunne eikä huomattu että ois luovuttu mistään,matkustetaan harrastetaan,syödään ulkona krt vko,kotona syödään terveellisesti kaikkea mitä tekee mieli.jatketaan säästämistä jatkossakin tämän haaveen vihdoin toteuduttua.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Lomia varten säästellään, vuodessa menee n10.000-12.000 eur matkusteluun, talvella ollaan kaksi viikkoa lämmössä ja kesällä tehdään myös joku reissu + tehdään aina 1-2 riteilymatkaa vuodessa. Tuossa summassa ei siis ole lomamatkojen käyttäkassaa vaan esim. pelkät matkat lentoineen ja asumisineen.
Lisäksi itse säästän sisustamiseen, vuodessa menee n 1000-5000 euroon kodin laittoon, tänä vuonna olen ostanut hyvälaatuisen sängyn, nojatuolin, silkkiverhot, kahvikoneen.
Ensivuonna pitäisi ostaa hyvä ja iso taulutelevisio ja tv-taso. Keittiön pöytä ja tuolit myös, mutta vasta parin vuoden päästä kun keittöryhmään menee n 2500-3000 euroa minkä haluan, tähän pitää myös säästää.
Kannattaako tuo kun venäläiset tulevat ja vievät kaiken? Suosittelisin säästettyjen rahojen hivuttamista ulkomaille pikalähdön varalta.
Itse en säästä tai satsaa enää kuin ulkomaan loma-asuntoon.
Nyt opiskelujen aikana säästän rahaa asp-tilille omistusasuntoa varten. Lisäksi hieman matkustelemiseen. Kun opiskelut loppuvat ja pääsen työelämään, ajattelin ruveta enemmän sijoittamaan rahoja. Lisäksi matkusteluun, kodin laittoon ja pienempiä summia "luksukseen" (hienot ravintolaillalliset, kylpyläreissut yms).
Yllättäviin menoihin ja pahan päivän varalle (myös aikuisten lasten pahaan päivään) sekä matkusteluun. Pitempiaikainen sijoitustoiminta on eläkepäiviä varten.
En säästä. Jos ei riitä, otan pankista lainaa.
Seuraaviin opintoihin täytyy alkaa säästää kun ei nämä johdakaan mihinkään.
Yritän säästää ajokorttiin. Ei vaan suju kovin hyvin, tällä hetkellä kasassa n. 65 euroa.
Mä en varsinaisesti säästä, sitä vaan säästyy. Olen aika vaatimatonta elämää viettävä ihminen ja sen ikäinen, ettei mitään suuria tarpeita edes ole, mutta palkka on aika hyvä. Rahaa siis jää säästöön automaattisesti.
Käytän sitä paljon läheisiini. Olen lapseton vanhapiika, mutta mulla on koulua käyviä ja opiskelevia sukulaislapsia ja kummilapsia, joille annan erikokoisia summia säännöllisen epäsäännöllisesti. Annan myös Unicefille, Punaiselle ristille ja erilaisiin keräyksiin. Joten ehkä voin sanoa, että säästän lahjoihin. :)
Minä säästän rahaa tyhjän vhs kasettikuoreen. Jos tulee murtovarkaita, niin ei ne ensin ala koteloita aukomaan. Kannatta valita joku tylsä elokuva. Parempi säästöpaikka se on kuin esimerkiksi kukkapenkki, jota eräs tunnettu viranhaltija käytti.
Säästän muuten vaan. On turvallinen olo, kun tiedän että säästötilillä on euroja. Tuloillani en kovin paljon saa säästöön, kuukaudessa 150 e.
En mihinkään. Tuloni ovat yhteensä jotain 750e, josta maksan auton käytön ja omakotitalon kuluja, ja jos jotain saan raavittua kasaan tulee aina jotain mihin on pakko kuluttaa viimeiset sentit. Katsotaan sitten kun valmistun ja pääsen työelämään... Enempi jäisi käteen jos ei ikinä tekisi mitään hankintoja, mutta mielenterveyteni ei kestä sitä etten voisi syödä hyvää ruokaa, ostaa jotain pikkujuttuja itselle ja joskus ja jouluna vaatteitakin.
Maksan asuntolainaa, tätäkin pidän yhdenlaisena säästämisenä. Lisäksi säästetään kokoajan jotain matkaa varten, talvisin käydään aina pari viikkoa jossain kaukomatkalla ja kesäisin sitten viikko jossain euroopassa. Kun yksi matka maksettu niin seraavaan aletaan säästämään.
Ulkomaille muuttoon. Ihan mukavasti kertyy rahaa kun älysimme jättää lapset tekemättä.
1) matkusteluun
2) televisioon
3) pahan päivän varalle
4) tulevan perintöveron maksuun
-säästötilille säästän yllättäviä kuluja varten, matkoja ja isompia hankintoja varten. Nyt säästän esim. ensi vuoden 4vk jenkkireissua varten. Säästän myös turvallisuuden tunteen vuoksi. 2050€ nettopalkasta vaihdellen 600-700€/kk menee säästöön.
-sijoitan joka kk kuluttomiin rahastoihin. Nämä tarkoitettu eläkepäiviä varten ja niihin en aio koskea, ellei joskus tule äärimmäistä pakkotilannetta. 60€/kk menee sijoituksiin.
-maksan asuntolainaa eli velkaakin on. Toisaalta korot nyt matalat, joten mielelläni myös nautin elämästä enkä pistä ihan maksimisummaa pelkkään asumiseen. 515€ /kk menee lainaan.
Pahanpäivän varalle. Tulot opiskelijana tuki 225€ + töistä joku 300€. Ei hirveästi säästöön kerry mutta yritän jonkun 50€ naputella säästötilille kk. On sielä nyt muutamia satasia, jos vaikka pesukone hajoaa tai käyttötililtä yksinkertaisesti loppuu rahat.
Sekin menee jäihin samalla kuin sinä kuolet