Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin eilen aamulla esimiehelleni viestin että ajattelin olla tänään saldovapaalla

Vierailija
04.11.2016 |

. Viestissä oli myös kysymys että onko ok? Olen toimihenkilötasoinen. Pomo ei ikinä vastannut. Jäin kotiin koska olin niin päättänyt enkä ruvennut kyselemään perään. Ärsytti.

Miten olisit itse tehnyt?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soittaisin vielä pomolle. Ei ole korrektia hoitaa tuollaista asiaa tekstiviestillä. Monelta työsi alkavat? Ja pomo on pomo vaikka se olisi ollut hommassaan yhden päivän.

Vierailija
22/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisin soittanut, ei asia ole kysymällä sovittu minun mielestäni enkä voi omassa työssäni yksipuolisesti päättää jäänkin saldovapaalle tai etäpäivälle. 

Mä tiedän työni parhaiten, eli se kysyminen oli käytännössä vain muodollisuus. Pomo vastasi kyllä muihin viesteihini, mutta ei tuohon, eli oletan kyllä että on nähnyt sen. Ikää on 38. Pomo oli koko päivän palavereissa, joten en viitsinyt lähteä soittelemaan tommosta turhaa asiaa. 

-ap

Jos asia on ok, niin miksi kysyit täällä? Oletko kuitenkin epävarma siitä tuleeko seurauksia? Työpaikathan on hyvin erilaisia. Minä pidän potilasvastaanottoa joten en voisi toimia noin. Jossakin työpaikassa tarvitaan tietty määrä ihmisiä/ vuoro joten pitää tehdä listoihin muutoksia. Eli vastaukset ei paljon hyödytä...

Kyllähän mä mielelläni olisin sen ok-vastauksen saanut ennen kuin jään kotiin, eli toki olen asiasta vähän epävarma. Seurauksia ei varmastikaan tule. 

-ap

Koeta kuitenkin nauttia saldovapaasta, ettei mene hukkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin jäisin ilman muuta, jos ei kerran pomo ole vastannut ja tunteja on sisällä. Tosin mikään ei muutu, jos olen pois päivän eli en ole asiakaspalvelussa.

Vierailija
24/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö epävarmuutesi muuttuisi parhaiten varmuudeksi, jos nyt soitat?

Vierailija
25/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisin soittanut, ei asia ole kysymällä sovittu minun mielestäni enkä voi omassa työssäni yksipuolisesti päättää jäänkin saldovapaalle tai etäpäivälle. 

Mä tiedän työni parhaiten, eli se kysyminen oli käytännössä vain muodollisuus. Pomo vastasi kyllä muihin viesteihini, mutta ei tuohon, eli oletan kyllä että on nähnyt sen. Ikää on 38. Pomo oli koko päivän palavereissa, joten en viitsinyt lähteä soittelemaan tommosta turhaa asiaa. 

-ap

Mitä sä sitten ihmettelet täällä jos kysymys oli vain muodollisuus!!

Vierailija
26/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sulla ole vapaa päivänä mitään muuta tekemistä.

Vierailija
27/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kuvittelevat että kaikissa työpaikoissa on työvuorolistat? Tai ylipäätään työvuorot? Aika monessa on esimerkiksi liukuva työaika tai mahdollisuus pitää tuollaisia saldovapaita. Eikä ole mitään "työt alkavat klo 8.00" vaan tullaan töihin jollain aikavälillä aamulla. Ei tällaisissa paikoissa todellakaan tehdä mitään listoja! Usein on vain ilmoitusasia, jos aikoo olla vapaalla.

Ap:n pomo ei varmaan vain nähnyt tärkeäksi vastata. Ainakin omassa työpaikassani olisi täysin ok jäädä kotiin kun on kerran ilmoittanut, oli saanut vastausta tai ei. Pomot eivät aina viitsi/jaksa/ei kiinnosta vastata johonkin pikkuviesteihin.

Vierailija
28/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks sulla ole vapaa päivänä mitään muuta tekemistä.

On mulla. Aloitan kohta kakkostyöni, mutta juon nyt aamukahvit ensin rauhassa

-ap

Vierailija
29/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät välit on. Olen tuon saldoni kerryttänyt omasta halustanu joustamalla työtilanteitteni mukaan, joten onhan se oltava että omasta halustani se joustaa myös toiseen suuntaan."

Ei se muuten niin mene että työntekijän omasta halusta joustaa työntekijän haluamaan suuntaan".

Työnantajalla on ns direktio-oikeus eli sieltä määritetään loppukädessä oikeus olla pois, loma-ajat jne. Toki neuvotellen ja kuunnellen.

Et voi tietää esim. onko vaikkapa muille luvattu vapaata?

Isosaa osassa yrityksiä sulle napsahtaisi varotus luvattomasta poissaolosta. Nämä poissaolot olkoonkin saldovapassta perustuvat sopimiseen ei olettamiseen että on ok

Vierailija
30/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän että esimiehelläni on direktio-oikeus. Ei vaan sitä ole käyttänyt. Satun itse tietämään paremmin työtilanteeni, myöskin omaan työhön liittyvän työkaverini työtilanteen. Varmistin työkaveriltani että on ok olla pois. 

Nyt esimies oletettavasti ottaa puheeksi jos ei ollut hyvä käytäntö. Saa sitten jatkossa resursoida myös "piiloylityöt" jos haluaa ihan alkaa johtamaan :)

-ap

Vierailija
31/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin hyvin joustavasti pystyy noita vapaita työtilanteen salliessa pitämään ja toi "varoitusaika" olis ihan ok.

Itse olisin paremmalla mielellä kun mulla olis ihan virallisestikin pomon "ok!" saatuna, eli olisin laittanut esim. tekstarin, että "laitoin meiliä, että meinaan pitää huomenna saldovapaan. Onko asia ok?". Muuten helposti miettisin sen vapaapäivän pilalle pohtimalla että tietäähän se nyt että oon saldovapaalla jne.

Vierailija
32/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menisi vapaapäivä ahdistuneena ja asiaa miettien. Siksi olisin mennyt töihin ja sopinut vapaan jollekin toiselle päivälle.