Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ehditte pestä pyykkiä?

Vierailija
03.11.2016 |

Kun tuo pyykkikone pesee esim 60:n ohjelmaa 2,5 tuntia. Ja sitä ei saa jättää yksin päälle, pakko olla kotona vahtimassa. Meillä kertyy pyykkiä siihen tahtiin että kaksi koneellista joka päivä pitäisi saada pestyä. En millään ehtisi olla viittä tuntia konetta vahtimassa.. Miten olette ratkaisseet tämän?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkääminen nyt on minusta helpoin kaikista kotitöistä mutta tiskaamiseen voi mennä yllättävän paljon aikaa jos ei ole tiskikonetta mutta paljon tiskiä.

Pyykkääminenkin on aika kova homma jos on paljon pyykkiä eikä ole pyykkikonetta.

Vierailija
42/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri jätti laittoi pyykit koneeseen, koneen käyntiin ja lähti kauppaan, harrastuksiin tai mihin nyt menikään. 5 kk ikäinen kone syttyi tuleen ja savuvahingoista kärsi koko rappu. Palon sammutuksesta puolestaan kärsi naapurin koti ja alapuolellaan oleva asunto.

Vakuutus ei korvannut mitään. Naapuri maksoi yli 40 000 euroa siitä, että jätti pesukoneen yksikseen pesemään.

Olipa tyhmä naapuri.

Olisi tietysti pitänyt kiistää että on tahallaan jättänyt koneen yksin pesemään. Sanoo että unohti että kone on pällä tai että lapsi tai koira on varmasti käynnistänyt koneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huoletonta jättää pyykinpesukone yksin pyörimään.

Mulla on käynyt myös kerran niin että vesiletku meni puhki ja aivan hetkessä vesi syöksyi kylppärin oven alta makuuhuoneeseen asti. Onneksi oltiin kotona niin mies sai käännettyä veden kiinni. Mutta kyllä oli lattioissa kuivaamista.

Edellinen pyykinpesukone meni rikki niin että kun avasin koneen luukun niin sieltä tuli kitkerä savu. Koneessa oli syhtynyt sähköpalo joka oli sammunut itsestään, luojan kiitos, hapen puutteeseen. Silloinkin olin kotona.

En jättäisi konetta ikinä yksin päälle, enkä myöskään niin että kaikki on nukkumassa. Esim. sähköpalo voi edetä räjähdyksenomaisesti täyteen paloon.

Meillä on pesutiloissa lattiakaivo eli pahin mitä veden kanssa voi tapahtua, on se että kaapisto kastuu. Tulipalo on pahempi juttu, mutta mielummin poltan talon kun en ole kotona, kuin niin että olen kotona. Asutaan omakotitalossa, joten naapureita ei vaaranneta vaikka kone jäisi pesemään koirien lenkityksen ajaksi tms.

Vierailija
44/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää pestä tuntitolkulla? Pesulan koneessa kestää koko homma 38 minuuttia. Itse pesu on noin 10 minuuttia ja loput huuhtelua.

Vierailija
45/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostamalla ison koneen, jossa on pikaohjelmia.

Usein siliävät/tekokuitu-ohjelma 60 asteessa on paljon lyhempi kuin tavallinen puuvillapesu.

Mulla alkoi kerran kone savuta. Tämä tapahtui siinä vaiheessa kun olin juuri laittanut sen päälle, eli ei tapahtunut sen kamalampaa kuin koneesta tuli entinen.

Pari kertaa on irronnut vesiletku, onneksi oli lattiakaivo.

Minusta on todella kummallista näissä Suomessa myytävissä pesukoneissa, että niihin ei voi laittaa kuumaa vettä. Silloin kun se on käytössä omassa talossa, voi tietenkin laittaa ihan niin kuumaa vettä kuin tahtoo, mutta yleensä valmiit liitännät on vain kylmälle vedelle.

Ethän sä pystyisi pesemään 20 ja 40 asteen ohjelmilla jos sulla olisi vesi aina vähintään 60 asteista. Pesukoneiden kumiletkut ei kestä kuumaa vettä.

Vierailija
46/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa jotain laadukasta nopeiden ohjemien konetta. 

Samsung. Päädyin tuohon pari vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen. Mun pääkriteeri oli se, että koneen pitää pestä noin tunnissa 60 asteinen ohjelma ja siinä pitää olla tehokas linkous, koska työvaatteet pitää saada nopeasti puhtaaksi ja seuraavaksi aamuksi kuivaksi.

Meillä on myös pari vuotta sitten hankittu samsungin 8kg pyykkäri, ollaan kovasti tyytyväisiä toistaiseksi. Lisäksi on samsungin 8kg lämpöpumppukuivausrumpu ja siihenkin olemme kovin tyytyväisiä.

Vierailija
47/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole aikaa tehdä kotitöitäsi, sitä varten on yrityksiä, jotka tekevät ne puolestasi.

Vie pyykit pesulaan samalla reissulla kun menet harrastuksiisi. Sovittuna aikana käyt sitten hakemassa ne pois, ja maksat laskun.

Vierailija
48/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itsellä syttynyt pari vuotta vanha kone palamaan. Kissa alkoi mouruamaan suljetun kodinhoitohuoneen edessä siihen malliin, että piti lähteä katsomaan mikä sitä huudatti ja yllätys oli melkoinen, kun huomasin koneen olevan tulessa.

Ystävälläni kävi niin, että pesukone oli vuotanut vedet lattialle hänen poissaollessaan. Kuivatus ja lattioiden uusiminen maksoi useamman tonnin, eikä kotivakuutus korvannut mitään, koska kone oli jätetty yksikseen pyörimään.

Että hyvää onnea kaikille teille "todellakin käyn jumpassa pesukoneen ollessa päällä" -tyypeille.

AP:lle sellainen kysymys, että miksi pyykkiä tulee noin jumalaton määrä, että kaksi koneellista pitää pestä joka päivä? Jos kaikki on tosiaan oikeasti pestävä, on syytä hankkia joku 8 kg kone ja kuivuri. 

Typerää laittaa pyykkikonetta tilaan jossa ei ole lattiakaivoa, ne kusee allensa enemin tai myöhemmin.

Ei olisi yhtään pöllömpi juttu laittaa pesukoneen päälle sprinkleri tulipalon varalle.

Vierailija
49/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemens Speed Perfect pesee 1h 03min 60'c perusohjelmalla. Toisekseen pyykkiä tulee 3-5 koneellista viikossa, joista puolet tulee pestyä vkl.

Usein laitan koneen päälle töistä tullessa, jolloin se on valmis kun ruoka on tehty ja syöty.

Vierailija
50/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy vauvoihin?

Vauvathan ne vasta pyykkiä teettävätkin.

Toisekseen tämä on aihe vapaa - täällä ei minkään tarvitse liittyä vauvoihin.

Vierailija
51/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahdottoman suuri komppania ap:llä on, kun pyykkiä tulee kaksi koneellista päivässä? Vai oletteko omaksuneet epäekologisen tavan käyttää vaatetta vain hetken ja viskata sen pyykkiin? Samaa vaatetta voi toki pitää useampana päivänä pois lukien alushousut ja vauvanvaatteet. Kannattaa myös tutkia koneensa eri mahdollisuudet ja ohjelmat. On kumma kone, jos siitä ei löydy lyhyempää ohjelmaa. Ei päivän käytössä ollut vaateole ehtinyt likaantua niin paljon, että sitä pitäisi myllätä koneessa yli kahden tunnin ajan.

Vierailija
52/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostamalla ison koneen, jossa on pikaohjelmia.

Usein siliävät/tekokuitu-ohjelma 60 asteessa on paljon lyhempi kuin tavallinen puuvillapesu.

Mulla alkoi kerran kone savuta. Tämä tapahtui siinä vaiheessa kun olin juuri laittanut sen päälle, eli ei tapahtunut sen kamalampaa kuin koneesta tuli entinen.

Pari kertaa on irronnut vesiletku, onneksi oli lattiakaivo.

Minusta on todella kummallista näissä Suomessa myytävissä pesukoneissa, että niihin ei voi laittaa kuumaa vettä. Silloin kun se on käytössä omassa talossa, voi tietenkin laittaa ihan niin kuumaa vettä kuin tahtoo, mutta yleensä valmiit liitännät on vain kylmälle vedelle.

Ethän sä pystyisi pesemään 20 ja 40 asteen ohjelmilla jos sulla olisi vesi aina vähintään 60 asteista. Pesukoneiden kumiletkut ei kestä kuumaa vettä.

Kyllä pystyisin. Nykyään käännän vaan kuumavesihanaa pienemmälle, vanha hana kun on ja siinä erikseen kylmä ja kuuma. Meillä on täällä Suomessa semmoisia termostaattihanoja, joissa vain erikseen jotain nappia painamalla tulee yli 40-asteista vettä, mutta harvemmin niitä on peruskoneliitännöissä.

Vierailija
53/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä puoli on pyykkituvan koneissa että ohjelmat kestävät 25-40 minuuttia

Vierailija
54/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneet syttyy palamaan JUST silloin kun ette satu olee kotona.. joopa joo

Vierailija
55/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap, miksi peset sellaisella hitaalla ohjelmalla? Kaikissa koneissa on alle tunnin pikapesut tai sitten voi tehdä niin, että antaa koneen pestä jonkin aikaa ja siirtää sitten manuaalisesti huuhteluihin. Kyllä puhdasta tulee jo puolessa tunnissa.

Vierailija
56/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien alas kuivauahuoneeseen kuivumaan. Kuivuu parissa tunnissa. Ehdin peseen useamman päivässä. Ohjelma kestää 2,5h. Työpöivinä ei vlttämättö ehdi mut aika paljon ollaan kotona. Jos enemmän menoa niin sit joku vapapöivö pestään pyykkiä ja tehää kotoba suursiivous samalla. Silloin ehdin pesemään kaikki vaatteemme eli n. 5-6 koneellista päivän aikana.

Vierailija
57/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä elämääni vaatimalla pyykkikonetta. Tosiaankin se pesee kauppareissujen ja kyläilyjen aikana. Jos käy jotain, vakuutus maksaa. (Nillittäjille tiedoksi, että pesukoneessa on systeemi joka katkaisee holtittoman vedentulon PLUs vakuutus joka kattaa yksin jätetyn koneen aiheuttamat vahingot). En koskaan sulje vesihanaa. Hankkikaa elämä, hukkaan menee koneita vahtiessa.

Vierailija
58/59 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa aikaseks kaks koneellista päivässä?!? Mulla tulee työvaatetta paljon myös. Mut kerään niit pari päivää et tulee koneellinen. Pyyhettä voi käyttää viikon putkeen kun kuivaa hyvin. Treenivaatteet yritän pestä mahdollisimman pian käytön jälkeen mut pesen ne arkivaatteiden kanssa samas 40astetta. Meitä on kolme ihmist ja pyykkiä tulee ehkä kolme koneellista viikos, työvaatteet, tummat ja yks lakana/pyyhe. Vaaleita saa kerätä pari viikkoa ainakin. Ja on siis pieni 5kg kone.

Vierailija
59/59 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huoletonta jättää pyykinpesukone yksin pyörimään.

Mulla on käynyt myös kerran niin että vesiletku meni puhki ja aivan hetkessä vesi syöksyi kylppärin oven alta makuuhuoneeseen asti. Onneksi oltiin kotona niin mies sai käännettyä veden kiinni. Mutta kyllä oli lattioissa kuivaamista.

Edellinen pyykinpesukone meni rikki niin että kun avasin koneen luukun niin sieltä tuli kitkerä savu. Koneessa oli syhtynyt sähköpalo joka oli sammunut itsestään, luojan kiitos, hapen puutteeseen. Silloinkin olin kotona.

En jättäisi konetta ikinä yksin päälle, enkä myöskään niin että kaikki on nukkumassa. Esim. sähköpalo voi edetä räjähdyksenomaisesti täyteen paloon.

Meillä on pesutiloissa lattiakaivo eli pahin mitä veden kanssa voi tapahtua, on se että kaapisto kastuu. Tulipalo on pahempi juttu, mutta mielummin poltan talon kun en ole kotona, kuin niin että olen kotona. Asutaan omakotitalossa, joten naapureita ei vaaranneta vaikka kone jäisi pesemään koirien lenkityksen ajaksi tms.

Ja jos talo palaa tuon yksin jätetyn pesukoneen takia niin vakuutus ei korvaa. Mutta ei haittaa vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän