Menin lukemaan John Jonesin luolaonnettomuudesta ja menetin yöuneni
Lyhyesti: Mies jäi jumiin todella ahtaaseen luolaan pää alaspäin. Häntä yritettiin pelastaa kaikin voimin, mutta oltuaan liian kauan ylösalaisin mies lopulta menehtyi. Ruumis jätettiin luolaan, koska sen hakeminen pois arvioitiin liian vaaralliseksi. Alueen suuaukko suljettiin betonilla, ettei kenellekään toiselle kävisi näin, ja että omaiset saisivat rauhan.
Tästä oli puhetta sukellusdokumenttia käsittelevässä dokumentissa. Menin sitten googlettamaan lisää ja ahdistuin aivan helvetisti. Ihan hirveä tapa kuolla. Pahin painajaiseni. En ole kahteen yöhön oikein nukkunut, kun olen ajatellut liikaa tätä.
Onko muita herkkiä, joilla menee helposti yöunet ja jotka alkavat miettiä kaikenlaisia asioita liian tarkasti? Miksihän sitä ei ikinä etukäteen tajua, ettei kannattaisi lukea ja miettiä. Onko teillä vaikeuksia tajuta omaa sietokykyä?
Kommentit (360)
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä netistä mennä kaivelemaan ne kaikkein pahimmaksi epäilemänsä linkit auki.
Itse lopetin muutaman kerran jälkeen.
Ensimmäinen oli se neuvostoliittolainen metsäteloitus, jonka erehdyin avaamaan ja toinen oli tuolta lähi-idästä, jossa islamistitaistelijat oli laittaneet monta kymmentä ihmistä makaamaan maahan ja siitä sitten porukalla alkoivat ampumaan niitä sarjatuliaseilla maassa makaavien ihmisten liikuessa tuskissaan sekä luotien osuessa.
Pientä harkintaa tarvii. Ei nuo tosin taida välttämättä juutuubissa onneksi kauaa olla, mutta se vähäkin on joskus liikaa.
Ihmisen pohjaton uteliaisuus.
Mua vois muuten ahdistaa, mutta en osaa kuvitella tuollaista tyhmyyttä omalle kohdalleni, kuin täysin minusta johtumattomana vahinkona. Siis en hakeudu itse tilanteisiin, joissa voisi käydä noin ahdistavasti. Tietysti tapoja kuolla ahdistavasti voi keksiä ihan autoilun tai matkailun (Estonia) parista, mutta en voisi elää autoilematta tai tekemättä joskus jonkun reisssun, mutta voisin olla menemättä ahtaaseen luolaan tai olla harrastamatta mitään extreme-lajia.
Ei kannata ahdistua siitä, ettei joku älynnyt katsoa ja varoa, vaikka hänen kuolemansa ahdistava olikin.
Mulla tulee niin voimakkaita pelkoja kauhuleffojen katsomisen jälkeen, että en uskalla sitten liikkua ollenkaan pimeällä ulkona tai olla yksin kotona. Olen onneksi tajunnut tämän jo vuosia sitten, ja kieltäydyn nykyään katsomasta kauhuleffoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee niin voimakkaita pelkoja kauhuleffojen katsomisen jälkeen, että en uskalla sitten liikkua ollenkaan pimeällä ulkona tai olla yksin kotona. Olen onneksi tajunnut tämän jo vuosia sitten, ja kieltäydyn nykyään katsomasta kauhuleffoja.
Sama juttu itselläni. Lisäksi joitakin keskustelupalstoja seuraamalla muodostuu sellainen käsitys, että kaikki ihmiset olisivat hirmuisen hyökkääviä toisiaan kohtaan. Iso kynnys enää lähteä edes ulkoilemaan tai kaupoilla käymään.
Eikä eroa edes siinä, lukeeko ns. suvaitsevaisten vai kriittisten palstoja (molempia olen seurannut) kummallakin on kovin agressiivisia mielipiteen ilmaisuja eri lailla asioista ajattelevista. Siis jo pelkästään siitä johtuen, että jotkut ovat eri mieltä heidän kanssaan.
Eniten mua on ahdistanut tarina japanilaisesta miehestä, joka sai valtavan säteilyannoksen ja siihen kuoleminenhan on erittäin tuskallista ja nopeaa.. nimittäin normaalisti nopeaa. Lääkärit pitivät häntä väkisin hengissä tutkiakseen säteilyyn kuolemista. Hänet elvytettiin useita kertoja. Silloin kun hänen puhe-elimensä kurkussa vielä toimivat hän pyysi, että hänet tapettaisiin. Sitten meni puhekykykin. Tästä on vielä kuviakin. En suosittele.
Ja toivotaan, ettei Trump pääse valtaan ja aiheuta meille kaikille kituvaa kuolemaa.
Mua ei hätkäytä toi yhtään :D en vois kuvitellakkaa menettäväni yöunia ton tyyppisen jutun takia
Kaikista pahimman kohtalon kärsi se japsi joka sai kuolettavan annoksen säteilyä reaktorin säteilyonnettomuudessa, mutta pidettiin keinotekoisesti elossa kipulääkkeiden voimalla. Jätkän iho oli ihan kuoriutunut ja näytti ihan hirveältä. Ennen kuin henki lähti niin kasvoi jotain sientäkin kuulemma. Miehen nimi oli Hisashi Ouchi. Googlesta löytyy. Tuo alaspäin roikkuminen nyt oli hyvin kaunis tapa mennä pois Hisashiin verrattuna, jota lääkärit rääkkäsivät jotta voisivat tutkia miten säteily vaikuttaa kehoon. Tiesivät varmasti että mies kuolee, mutta hänet siitä huolimatta elvytettiin monesti.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymiselimien sijainti jalkovälissä virtsaputken ja peräaukon lähellä, karvoitus, hikoilu ja muut eritteet sekä tietysti se ulkonäkö tekee niistä vastenmielisiä...
Tämä oli siis se, mikä teki pelastamisyrityksestä liian hankalan?
Miettikää niitä sukeltajia, jotka silloin heti Estonian uppoamisen jälkeen menivät tutkimaan hylkyä. Siellä hylyn sisällä on kellunut satoja ruumiita. Sitä tosin ihmettelen, että miksi niitä ruumiita ei voitu silloin hakea sieltä pois, ihan vaikka sen takia, että omaiset saisivat rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymiselimien sijainti jalkovälissä virtsaputken ja peräaukon lähellä, karvoitus, hikoilu ja muut eritteet sekä tietysti se ulkonäkö tekee niistä vastenmielisiä...
Ai kamala kun repesin :'D Nauran täällä niin, että kohta tulee pissat housuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi se John Jones edes meni niin helvetin pieneen onkaloon? Jos se oli tosi ahdas, niin väkisinkö se vaan työnti ittensä siitä läpi? En voi ymmärtää..
Mites sitten lopussa, sanottiinko sille Johnille ihan suoraan että sua ei saada pois, tuut kuolemaan sinne?
Oliko se luola jossain vuoren sisällä vai maan alla? Eli maassa joku onkalo ja työnsi ittensä pää edellä sinne? Googlettelin kuvia ja oli ainakin sellaisia kuvia, missä oli maassa kolo ja niitä työntekijöitä siinä ympärillä, aloin miettiin et oliko se oikeaa kuvaa siitä, mihin se John änkesi itsensä.
Tässä "kaavakuva".
Tapauksessa minua ihmetyttää takana oleva tila. Oliko ahtaan onkalon päässä jatkoa vai mikä sinne houkutti työntäytymään. Onhan Jonesin täytynyt ennen ahtautumistaan kurkkia sinne ja päätellä jotenkin eteenpäin menon (ja ympärikääntymisen!) Olevan mahdollista.
Tapauksen kuvauksista ei selviä olisiko tunneli jatkunut ja avartunut eikä syytä sille, miksei häntä vapautettu jaloistaan ja päästetty eteenpäin vaan kiskottiin taakse.
Vierailija kirjoitti:
Mua on ahdistanut ja järkyttynyt kun oon kattonu jokus Japanilaisen dokumentin. Mikä kertoo suicide forestista minne ihmiset menevät tappamaan itsensä.. parkkipaikalla on pölyn täyttämiä autoja ja metsästä löytyy luita, ruumiita, hirttoköysiä roikkumassa ja viestejä.. Siitä löytyy googlestakin jotain kuvia todella ahdistavaa :(
Kaunis metsä ja luonnonsuojelualue.
Tuolla käyneenä sanoisin tarinoiden olevan vahvasti liioiteltuja. Oikeanlaisimman kuvan antaa Vice:n dokumentti metsästä.
Ensikesänä taas käyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta nauroin. Ajatukselle siitä, että oli niin kamalan vaikeaa laittaa pelastusköysi kun NE elimet olivat siinä
Ja oli jokseenkin ihana nauraa tämän ketjun lopuksi.
Kannattiko tieten tahtoen tunkea itsensä liian ahtaasen koloon?
Joillekin sankari, monille idiootti.
Tunnelihan päättyi, ei ollut mitään paikkaa minne mennä eteenpäin. Ainoastaan taaksepäin. Selviää hyvin tapauksen kuvauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnelihan päättyi, ei ollut mitään paikkaa minne mennä eteenpäin. Ainoastaan taaksepäin. Selviää hyvin tapauksen kuvauksissa.
Minä en edes ymmärrä, että miten tuollaisista ahtaista paikoista edes pääsee pois peruuttamalla. Mikä järki mennä tuollaisiin koloihin, missä ei voi edes kääntyä? Onhan se aika mahdotonta yrittää peruuttaa, jos on todella pieni kolo. Eteenpäin ryömiminen toki helpompaa. Tämäkin mies oli käsittääkseni naimisissa, yksi lapsi ja toinen tulossa. Eikö tuossa vaiheessa elämää kannattaisi miettiä jo ihan turvallisuutta eikä pelkkää euforian hakemista. Säälittää vaimo ja ilman isää jääneet lapset.
On totisesti ollut pieni kolo mihin on onnistunut ryömimään.
Itseäni ahdisti Johnin kohtalo erityisesti siksi, koska olen itsekin pohjattoman utelias mitä tulee kaikenlaisiin luontoon liittyviin asioihin ja ilmiöihin. Voin kuvitella, miten se valtava uteliaisuus ja löytämisen riemu on pikkuhiljaa mennyt itsesuojeluvaiston yli, eikä ole pysynyt järki matkassa. Pieni onkalo voi tuollaisessa luolastossa johtaa isoonkin luolaan. Ehkä on halunnut löytää sellaisen. Voin kuvitella, miten hienoa se olisi ollut kartoittamattomalla alueella ensimmäisenä ihmisenä koskaan. Pystyn liiaksikin samaistumaan tähän. En silti itse olisi uskaltanut tukkia itseäni moiseen onkaloon, mutta ymmärrän mitä hänen mielessään saattoi pyöriä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikista pahimman kohtalon kärsi se japsi joka sai kuolettavan annoksen säteilyä reaktorin säteilyonnettomuudessa, mutta pidettiin keinotekoisesti elossa kipulääkkeiden voimalla. Jätkän iho oli ihan kuoriutunut ja näytti ihan hirveältä. Ennen kuin henki lähti niin kasvoi jotain sientäkin kuulemma. Miehen nimi oli Hisashi Ouchi. Googlesta löytyy. Tuo alaspäin roikkuminen nyt oli hyvin kaunis tapa mennä pois Hisashiin verrattuna, jota lääkärit rääkkäsivät jotta voisivat tutkia miten säteily vaikuttaa kehoon. Tiesivät varmasti että mies kuolee, mutta hänet siitä huolimatta elvytettiin monesti.
Tää on pahimpia asioita joita olen lukenut. Erehdyin katsomaan kuviakin. Miesparka...
Tarviiko sitä netistä mennä kaivelemaan ne kaikkein pahimmaksi epäilemänsä linkit auki.
Itse lopetin muutaman kerran jälkeen.
Ensimmäinen oli se neuvostoliittolainen metsäteloitus, jonka erehdyin avaamaan ja toinen oli tuolta lähi-idästä, jossa islamistitaistelijat oli laittaneet monta kymmentä ihmistä makaamaan maahan ja siitä sitten porukalla alkoivat ampumaan niitä sarjatuliaseilla maassa makaavien ihmisten liikuessa tuskissaan sekä luotien osuessa.
Pientä harkintaa tarvii. Ei nuo tosin taida välttämättä juutuubissa onneksi kauaa olla, mutta se vähäkin on joskus liikaa.