Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin lukemaan John Jonesin luolaonnettomuudesta ja menetin yöuneni

Vierailija
03.11.2016 |

Lyhyesti: Mies jäi jumiin todella ahtaaseen luolaan pää alaspäin. Häntä yritettiin pelastaa kaikin voimin, mutta oltuaan liian kauan ylösalaisin mies lopulta menehtyi. Ruumis jätettiin luolaan, koska sen hakeminen pois arvioitiin liian vaaralliseksi. Alueen suuaukko suljettiin betonilla, ettei kenellekään toiselle kävisi näin, ja että omaiset saisivat rauhan.

Tästä oli puhetta sukellusdokumenttia käsittelevässä dokumentissa. Menin sitten googlettamaan lisää ja ahdistuin aivan helvetisti. Ihan hirveä tapa kuolla. Pahin painajaiseni. En ole kahteen yöhön oikein nukkunut, kun olen ajatellut liikaa tätä.

Onko muita herkkiä, joilla menee helposti yöunet ja jotka alkavat miettiä kaikenlaisia asioita liian tarkasti? Miksihän sitä ei ikinä etukäteen tajua, ettei kannattaisi lukea ja miettiä. Onko teillä vaikeuksia tajuta omaa sietokykyä?

Kommentit (360)

Vierailija
281/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamunkoi_ kirjoitti:

Minua on ahdistanut paljon se Grenfell Towerin tornin tulipalo. Kaikki eivät ole päässeet pois asunnoistaan ja rappukäytävä on pilkkopimeä ja täynnä savua. Liekkejä loimottaa joka puolelta. Ahdistavaa ja pelottavaa. Surettaa kaikkien siellä olleiden puolesta. Vaikea kuvitella, mitä ne ihmiset ovat kokeneet, jotka eivät ole päässeet rakennuksesta ulos.

Kuolleet häkämyrkytykseen, mikä ei suinkaan ole mikään kamalin tapa lähteä.

Vierailija
282/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttäviä nämä muiden juttujen linkittäjät, kun menee lopulta sekaisin, mistä ja kenestä puhutaan. Otsikossa olisi hyvä pysyä, siis otsikon tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omayra Sánchez: Miksi vaan katseltiin hänen kuolevan, kun tiedettiin ettei voida pelastaa. Itse olisin pyytänyt yliannostuksen morfiinia. 

Vierailija
284/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa hyvä vain että on rönsyillyt, aika tyngäksi ketju olisi jäänyt jos vain otsikon mukaan olisi menty. Eikös ap kysellytkin vähän vastaavien perään?

Milloin tuo Junko Furutan juttu on tapahtunut? Ihan jossain kaupungin/valtion sairaalassako? Tuliko lääkäreille mitään sanktiota? Aivan hirveää :(

Vierailija
285/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omayra Sánchez: Miksi vaan katseltiin hänen kuolevan, kun tiedettiin ettei voida pelastaa. Itse olisin pyytänyt yliannostuksen morfiinia. 

Mietin samaa. Ei olisi tarvinnut lapselle edes kertoa että kuolet tähän pistokseen, ei olisi tarvinnut pelätä :( Tietysti olisi ollut varmasti laitonta ja etiikastakin voi olla montaa mieltä, mutta silti... Kun kerran lopputulos oli tiedossa. Annettiinko hänelle ruokaa ja lääkkeitä, vai annettiinko vain kitua pois?

Kylläpä sitä taas arvostaakin omaa elämäänsä, pienet on murheet mulla.

Vierailija
286/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tuosta Junko Furutasta? En uskalla googlaa.

Vierailija
287/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Everest -elokuvan jälkeen oli vähän vaikea mennä nukkumaan. Ärsytti ja liikutti.

Vierailija
288/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa Estonia ja etenkin ne, jotka jäivät hytteihin. Tuli mieleen omalla laivareissulla, kun oli niin kova aallokko että laiva pomppi kuin leluvene... hytin ikkunalaudalla istuen katselin miten alhaalla oleva kävelykatu lähestyi.,loittoni, lähestyi.. baarissa tuli tuopit syliin ja jengi oksenteli vessoissa. Oli lohdullista huomata että toinen risteilyalus kulki rinnalla. Ja hyttikin oli paikassa josta pääsi äkkiä kannelle!

Herranmunjee, en olisi nukkunut yhtään jos hyttipaikka olisi ollut samanlainen kuin lapsena vanhempien kanssa, jossain ihan alhaalla ja ylös vei vain kapea metalliportaikko.  En tiedä oliko siellä hissi, me ravasimme portaissa. 80-lukua, en muista mikä laiva ja miksi olimme siellä "pohjakerroksessa" kun  olisi vanhemmilla ollut varaa muuhunkin 

Vierailija
289/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Jonesin juttu on kaamea, mutta kuinka tyhmä ihmisen pitää olla? Aivan itseaiheutettu kuolema. Käsittämätöntä typeryyttä.

Vierailija
290/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa Estonia ja etenkin ne, jotka jäivät hytteihin. Tuli mieleen omalla laivareissulla, kun oli niin kova aallokko että laiva pomppi kuin leluvene... hytin ikkunalaudalla istuen katselin miten alhaalla oleva kävelykatu lähestyi.,loittoni, lähestyi.. baarissa tuli tuopit syliin ja jengi oksenteli vessoissa. Oli lohdullista huomata että toinen risteilyalus kulki rinnalla. Ja hyttikin oli paikassa josta pääsi äkkiä kannelle!

Herranmunjee, en olisi nukkunut yhtään jos hyttipaikka olisi ollut samanlainen kuin lapsena vanhempien kanssa, jossain ihan alhaalla ja ylös vei vain kapea metalliportaikko.  En tiedä oliko siellä hissi, me ravasimme portaissa. 80-lukua, en muista mikä laiva ja miksi olimme siellä "pohjakerroksessa" kun  olisi vanhemmilla ollut varaa muuhunkin 

Meidänkin perhe matkusti aikoinaan 80-luvulla aina jossain kaikkein alimmassa kerroksessa, autokansien alla. Hyi, muistan kuinka mua jo silloin lapsena ahdisti olla siellä vaikkei Estoniasta ollut vielä tietoakaan. Ja me siis ei oltu risteilyillä vaan matkoilla Eurooppaan autolla.

Vierailija
291/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän varmasti tyhmä ollut, ei vain ajatellut että noin voisi käydä, ja itse jumiutumisen tilannehan on käynyt sekunneissa. Luuli ilmeisesti olevansa jossain eri kohdassa luolastoa, ja pääsevänsä kääntymään tiukan kohdan jälkeen.

Vierailija
292/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän varmasti tyhmä ollut, ei vain ajatellut että noin voisi käydä, ja itse jumiutumisen tilannehan on käynyt sekunneissa. Luuli ilmeisesti olevansa jossain eri kohdassa luolastoa, ja pääsevänsä kääntymään tiukan kohdan jälkeen.

Niin hän kai luuli olevansa jossain "synnytyskanavassa" tms. Mutta eipä ollut. Olisi vain pysähtynyt aiemmin niin pelastaminen olisi luultavasti onnistunut. En kyllä ylipäänsä ymmärrä, miksi joku haluaa ehdoin tahdoin mönkiä tuollaisissa paikoissa? Isoissa luolissa liikkuminen onkin varmasti kiinnostavaa, mutta tuollaisissa raoissa kiemurtelu, jatkuvasti vaarana jumiutua, taaksepäin ei voi mennä... HRRRR!!

Vierailija
293/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa näkyy olevan aika hyvin kuvitettu juttu siitä miten John Jones jumittu sinne koloon (itse en luettuna ihan hahmottanut että mistä oli kyse):  https://www.riemurasia.net/kuva/Luolatutkimus/177729

On tuossa kyllä ollut paska tuurikin jo mukana, vaikka vaarallista touhuahan tuo on jokatapauksessa.

Tuossa tuli vain sellainen mieleen, että mitä hiton väliä vaikka olis jalat katkenneet vetäessä? Hitostihhan se sattuis, mutta olishan se parempi kuin kuolla tukehtumalla.

Tuossahan luki, että jalkojen katkeaminen olis aiheuttanut shokin joka ois voinu koitua kuolemaksi koska se oli ylösalaisin. Mieluummin tukehtuu kuin kokee sen lisäksi vielä kipushokin

Vierailija
294/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Neuvostoliiton 1940-luvulla tekemä testi valveillaolosta jo mainittu täällä?

http://creepypasta.wikia.com/wiki/The_Russian_Sleep_Experiment

Vierailija
295/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten oli Hesarin kuukausiliitteessä Estoniasta. Siinä kerrottiin pelastusveneestä löydetystä naisesta, joka puristi sylissään kuoliaaksi paleltunutta vauvaansa. Voin kertoa, etten nukkunut juurikaan kun vähän tuon lukemisen jälkeen lähdettiin risteilylle, mukana nelikuinen kuopus... Karmiva ajatus.

Ettei olisi ollut Titanicista? Olen lukenut paljon kirjallisuutta ja pelastuneiden tarinoita Estonialta, eikä missään tälläistä ole tullut vastaan. En oikein usko, että se olisi ollut käytännössä mahdollista. Estonia upposi todella nopeasti ja pelastuneet joutuivat ensin veden varaan. Lautoille ei siis päässyt suoraan laivasta. Lähes kaikki pelastuneet olivat nuoria miehiä. Merellä oli myrsky, aallot oli tosi korkeita ja vesi kylmää. Pelastuslautoille kiipeäminen oli vaikeaa.

Ja ensinnäkin laivan kallistuttua jo kannelle pääseminen oli hyvin vaikeaa ja moni kuoli jo tässä vaiheessa tiputtuaan tai jäätyään jonkun alla. Se että joku nainen olisi ensinnäkin onnistunut pääsemään vauva sylissä kannelle. Uimaan vauvasta kiinnipitäen neljän metrin aallokossa ja pääsemään vielä lautalle kuulostaa todella uskomattomalle.

Sen sijaan Titanicissa näin olisi voinut käydä, koska pelastusveneitä laskettiin laivasta, ihmiset kyydissä.

Uppoamisen jälkeen lehdissä kirjoiteltiin että pelastusveneestä olisi löytynyt kuollut vauva. Estoniallahan oli vain yksi vauva, joka oli laivalla vanhempiensa ja hiukan vanhemman sisarensa kanssa. Heidän ruumiitaan ei kuitenkaan löytynyt eikä siis tunnistetuissa ruumiissa ollut muitakaan vauvoja tai edes lapsia, joten tämä tieto vauvan löytymisestä oli siis väärä.

Vierailija
296/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pahasti off topicin puolelle, mutta jatkan vielä, sillä keksin juuri vastauksen omaan kysymykseeni. Uskon, että tästä voivat hyötyä muutkin herkästi ahdistuvat.

"Samalla mietin, mikä minua muka on näin karaissut. Aiemmin olisin ap:n tavoin menettänyt yöuneni tai ainakin jäänyt pyörittelemään uhrien kohtaloita päässäni tunti- tai päiväkausiksi."

Olen itse ammattiavulla toteutetun altistushoidon avulla oppinut sietämään omaa 24/7 elämääni vaikuttanutta irrationaalista pelkoa. Minua on karaissut ahdistuksen aiheilleni altistuminen.

Vierailija
297/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä Neuvostoliiton 1940-luvulla tekemä testi valveillaolosta jo mainittu täällä?

Tiedoksi että tää ei siis ole totta vaan keksitty ja tekaistu

Vierailija
298/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tunnettu kauhutarina eikä milään tosijuttu. Hohhoijaa.

Vierailija
299/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoliin ryömiminen eli luolasukellus on harrastus. Mitä hankalampi luola sitä parempi. Pitäisi mennä aina jalat edellä luemma mutta tuo tyyppi meni pää edellä.

Luolasukellus on kyllä eri asia kuin ahtaissa luolissa ryömiminen. Luolasukellus on veden alla olevissa luolissa sukeltamista, mistä tässä Jonesin tapauksessa ei ollut kyse.

Vierailija
300/360 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua karmii tuo Kokemäen uunisurma sillä kun katsoin niitä kuvia niin oma uunini on päällystetty täysin samanlaisilla laatoilla (leivinuuni) Netistä löytyy myös piirroskuvia naisesta uunissa ja muutamia kuvia joissa näkyy jalat yms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä